Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdytys uudessa työssä

Vierailija
22.02.2026 |

Olen aikaisemmin ollut työpaikoissa, joissa työhön on perehdytetty kattavasti ja työmäärä on ollut alussa realistinen. Tietenkin ollut kaikissa työpaikoissa alun jännitystä kaiken uuden oppimisen keskellä. Nykyisessä työpaikassa aloitin puoli vuotta sitten. Aluksi tein helpompia hommia 2 kk ja tämän jälkeen tuli lähes joka kuukausi uutta opittavaa. Tilanne on johtanut siihen, että saldot paukkuu ja oma jaksaminen alkaa olla nollissa. Perehdyttäminen asioihin on ollut nopeaa tai annettu digitaalisia ohjeita, joihin perehtyä. Tuntuu, ettei olemitään suvantovaihetta, vaan lisää ja lisää vaan tulee. Perehdyttäminen on sitä, että itse pitää vaan kysyä ja kysyä, mutta en aina tiedä edes mitä kysyä. Tästä syystä tärkeitä hommia on jäänyt kokonaan tekemättä. Kukaan ei ole kertonut ja itse en ole osannut kysyä. Olen jatkuvasti väsynyt, tuntuu, etten hallitse enää työmäärää ja kaikki leviää käsiin. Nytkin viikonloppu meni ahdistuessa, vähän tein töitäkin + univaikeudet, nukun pieniä jaksoja yössä. Kiire töissä on kova ja aikapaineita riittää. Irtisanoutumista olen miettinyt, mutta pelkään, että seuraavassakin paikassa sama homma ja tiestysti työttömyyskin on mahdollinen. Mutta kuormitus on jo liikaa. Pomoa ei kiinnosta jaksaminen vaan tulos. Muutkin tekevät pitkää päivää, mutta hekin ovat väsyneitä, mutta silti jaksavat. Toki kokeneempia. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme