Oletko allerginen ihmisille?
http://www.iltalehti.fi/allergia/2015031219344450_al.shtml
Kysymyksen Allergiaterveys.fi-sivustolle lähettänyt nuori nainen kertoo tavanneensa miehen, jonka seurassa hän on saanut kovia allergisia reaktioita. Nainen kirjoittaa:
"Tapasin erään ihmisen viime keväänä lomaillessani Aasiassa. Jossain vaiheessa oleskellessani hänen kanssaan aloin saamaan allergiaoireita, lähinnä silmiini jotka vuotivat ja kutisivat kovasti, mutta paranivat kuitenkin silmätipoilla. Tässä vaiheessa en vielä osannut yhdistää reaktiota tapaamaani henkilöön.
Kommentit (5)
Nainen kertoo tavanneensa miehen vielä pari kertaa. Oireet alkoivat joka kerta uudestaan.
Joo itiksessä rupee hirveesti aivastuttaa..
Kyllä ihmisille voi olla allerginen, mie yritän pitäytyä mahdollisimman kaukana kaikista.
Mitä vähemmän tuttuja, sitä parempi.
Minä tunnen erään ihmisallergikon. Onneksi on introvertti luonne, alkaa nimittäin aivastella heti minunkin läsnäollessa...
Tapasin hänet seuraavan kerran viime kesänä Suomessa, ja sain tähän mennessä pahimman allergisen reaktion, mitä olen ikinä saanut. Heti tavattuamme alkoi ihooni (lähinnä kasvoihin) nousta ihottumaa, joka parin päivän kuluttua oli niin hirvittävä, ettei minua enää tunnistanut samaksi ihmiseksi. Koko naamani oli todella kuiva ja turvonnut noin kaksinkertaiseksi, ihottumaa oli myös muualla kehossa ja silmät muurautuneet umpeen. Sain reaktion lopulta kuriin kortisonilla, silmätipoilla ja allergialääkkeillä."
Nainen kertoo tavanneensa miehen vielä pari kertaa. Oireet alkoivat joka kerta uudestaan.