Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus verojenmaksusta

Vierailija
03.02.2015 |

Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on länsimaiden korkein veroaste, mutta silti kansalaisille tarjottavista palveluista koko ajan säästetään. Jokin systeemissä siis mättää. Byrokraatti vetää liikaa välistä, enkä minä ainakaan halua elättää byrokraatteja.

Vierailija
2/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"]

Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä.

[/quote]

Sinulla ei ole laajempaa kuvaa taloudesta. Sosialismi johtaa pienempään yhteiseen hyvinvointiin. 

http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta

Myös yksittäiset asia kuten virkamiesloisten, yms. suuret tulot tai mamujen ja ääliöiden hyysäys voi inhottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"]

[/quote]

Sinulla ei ole laajempaa kuvaa taloudesta. Sosialismi johtaa pienempään yhteiseen hyvinvointiin. 

http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta

Myös yksittäiset asia kuten virkamiesloisten, yms. suuret tulot tai mamujen ja ääliöiden hyysäys voi inhottaa.
[/quote]
Näin. Miten kaikki vassarit saataisiin tajuamaan että talouden sääntely vaikuttaa negatiivisesti talouskasvuun? Mitä sosialistisempi valtio, sitä heikompi ostovoima.

Vierailija
4/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksu pienestä palkasta on sama kuin vetäisi rahaa suoraan lompakostani. Suon sen sairaille, vanhoille ja vammaisille.

Muut tehköön itse töitä. Jos on työtön, niin senkin vielä ymmärrän. Yhtään huivipään, kotiäidin tai muun lusmun elätystä rahoillani en ymmärrä.

Vierailija
5/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"]

Suomessa on länsimaiden korkein veroaste, mutta silti kansalaisille tarjottavista palveluista koko ajan säästetään. Jokin systeemissä siis mättää. Byrokraatti vetää liikaa välistä, enkä minä ainakaan halua elättää byrokraatteja.

[/quote]

Maaseudun tukiaiset(Keskusta), ilmastohuijaus(Vihreät ja Keskusta), pakkoruotsi(RKP ja Keskusta) ja rikkaiden verotuksen vähentäminen (Kokoomus ja Keskusta). 

Tässä pääsyyt lyhyesti Suomen korkeaan verotukseen, olisko jo aika valita eduskunta (hallitus) joka olisi koko kansan enemmistön asialla ( oma asiahan ei etene esim. sillä että kuvittelee olevansa wannabe porvari tai ruotsalainen). 

Suomesta ei oikeasti lähde johtajat ulkomaille uhkailuista huolimatta (lisää listaan #suomijohtajatulkomailla jos tiedät) heh heh, lista on aika lyhyt.

Suomalaisia vaan yksinkertaisesti kusetetaan, on kusetettu -90 luvulta alkaen.

Vierailija
6/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"]

[/quote]

Maaseudun tukiaiset(Keskusta), ilmastohuijaus(Vihreät ja Keskusta), pakkoruotsi(RKP ja Keskusta) ja rikkaiden verotuksen vähentäminen (Kokoomus ja Keskusta). 

Tässä pääsyyt lyhyesti Suomen korkeaan verotukseen, olisko jo aika valita eduskunta (hallitus) joka olisi koko kansan enemmistön asialla ( oma asiahan ei etene esim. sillä että kuvittelee olevansa wannabe porvari tai ruotsalainen). 

Suomesta ei oikeasti lähde johtajat ulkomaille uhkailuista huolimatta (lisää listaan #suomijohtajatulkomailla jos tiedät) heh heh, lista on aika lyhyt.

[/quote]
Olen täysin eri mieltä rikkaiden verotuksen vähentämisestä. Progressio pitää huolen siitä, että palkasta ei jää mitään käteen. Suomessa todellakin on jo käynnistynyt nettoveronmaksajien pako ulkomaille. Yritykset karkaavat Viroon ja työvoima esim Saksaan.

Vierailija
7/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän Kokoomus ja Keskusta ole niitä jotka ovat yleisesti halunneet pienentää veroja. Korkeistaveroista ja taantumasta saamme "kiittää" erityisesti SDP:tä, vasemmistoliittoa ja vihreitä. Miksi sinun viestissä ei ollut lainkaan mainittu SDP:tä tai vasureita? 

Vierailija
8/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"] Suomessa on länsimaiden korkein veroaste, mutta silti kansalaisille tarjottavista palveluista koko ajan säästetään. Jokin systeemissä siis mättää. Byrokraatti vetää liikaa välistä, enkä minä ainakaan halua elättää byrokraatteja. [/quote] Maaseudun tukiaiset(Keskusta), ilmastohuijaus(Vihreät ja Keskusta), pakkoruotsi(RKP ja Keskusta) ja rikkaiden verotuksen vähentäminen (Kokoomus ja Keskusta).  Tässä pääsyyt lyhyesti Suomen korkeaan verotukseen, olisko jo aika valita eduskunta (hallitus) joka olisi koko kansan enemmistön asialla ( oma asiahan ei etene esim. sillä että kuvittelee olevansa wannabe porvari tai ruotsalainen).  Suomesta ei oikeasti lähde johtajat ulkomaille uhkailuista huolimatta (lisää listaan #suomijohtajatulkomailla jos tiedät) heh heh, lista on aika lyhyt. Suomalaisia vaan yksinkertaisesti kusetetaan, on kusetettu -90 luvulta alkaen. [/quote] Olen täysin eri mieltä rikkaiden verotuksen vähentämisestä. Progressio pitää huolen siitä, että palkasta ei jää mitään käteen. Suomessa todellakin on jo käynnistynyt nettoveronmaksajien pako ulkomaille. Yritykset karkaavat Viroon ja työvoima esim Saksaan.

[/quote]

Eri mieltä, työvoima ei karkaa mihinkään, teollisuus karkaa Kiinaan koska siellä ei sakoteta CO2 päästöistä. Viroon karkaavat pääsääntöisesti vain hämäräliikemiehet, jos ymmärrät liike-elämästä mitään, tiedät varmasti että firmat joutuvat maksamaan ainoastaan voitosta veroa.

Progressio kevenee kun veropohjaa laajennetaan (ei koroteta tuloveroa vaan laajennetaan veropohjaa). Veropohjaa on kavennettu nyt yli 20 vuotta Kepun ja Kokoomuksen toimesta ja siirretty verotuksen painopiste tuloveroihin ja ALV:oon.

Vierailija
9/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 03:07"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"] Suomessa on länsimaiden korkein veroaste, mutta silti kansalaisille tarjottavista palveluista koko ajan säästetään. Jokin systeemissä siis mättää. Byrokraatti vetää liikaa välistä, enkä minä ainakaan halua elättää byrokraatteja. [/quote] Maaseudun tukiaiset(Keskusta), ilmastohuijaus(Vihreät ja Keskusta), pakkoruotsi(RKP ja Keskusta) ja rikkaiden verotuksen vähentäminen (Kokoomus ja Keskusta).  Tässä pääsyyt lyhyesti Suomen korkeaan verotukseen, olisko jo aika valita eduskunta (hallitus) joka olisi koko kansan enemmistön asialla ( oma asiahan ei etene esim. sillä että kuvittelee olevansa wannabe porvari tai ruotsalainen).  Suomesta ei oikeasti lähde johtajat ulkomaille uhkailuista huolimatta (lisää listaan #suomijohtajatulkomailla jos tiedät) heh heh, lista on aika lyhyt. Suomalaisia vaan yksinkertaisesti kusetetaan, on kusetettu -90 luvulta alkaen. [/quote] Olen täysin eri mieltä rikkaiden verotuksen vähentämisestä. Progressio pitää huolen siitä, että palkasta ei jää mitään käteen. Suomessa todellakin on jo käynnistynyt nettoveronmaksajien pako ulkomaille. Yritykset karkaavat Viroon ja työvoima esim Saksaan.

[/quote]

Eri mieltä, työvoima ei karkaa mihinkään, teollisuus karkaa Kiinaan koska siellä ei sakoteta CO2 päästöistä. Viroon karkaavat pääsääntöisesti vain hämäräliikemiehet, jos ymmärrät liike-elämästä mitään, tiedät varmasti että firmat joutuvat maksamaan ainoastaan voitosta veroa.

Progressio kevenee kun veropohjaa laajennetaan (ei koroteta tuloveroa vaan laajennetaan veropohjaa). Veropohjaa on kavennettu nyt yli 20 vuotta Kepun ja Kokoomuksen toimesta ja siirretty verotuksen painopiste tuloveroihin ja ALV:oon.
[/quote]
Mitenkäs veropohjan laajentaminen toteutetaan käytännössä?

Vierailija
10/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen bkt on tuplaantunut 30 vuodessa, 10 vuodessakin kasvua yli 10%. Keskituloinen suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan 1,25%:iin. Mitä järkevää te ostaisitte veroihin menevillä rahoilla, jos saisitte pitää ne itsellänne? Siis sellaista, mitä teillä ei nyt ole, ja jonka saaminen olisi teille tosi tärkeää? 

Vierailija
11/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:56"]

Eiköhän Kokoomus ja Keskusta ole niitä jotka ovat yleisesti halunneet pienentää veroja. Korkeistaveroista ja taantumasta saamme "kiittää" erityisesti SDP:tä, vasemmistoliittoa ja vihreitä. Miksi sinun viestissä ei ollut lainkaan mainittu SDP:tä tai vasureita?[/quote]

Heh, kokoomus ollut viimesen 27 vuoden aikana 23 vuotta hallituksessa, viimeset neljä vuotta suurimpana puolueena ja sitä ennenkin jo haliituksen de facto määrääjäpuolue, kun kepu oli syöksykierteessä, mutta aina vaan se on muiden vika että Suomessa on veroja. Ja vihreät ja vassarit yhdellä ja kahdella ministerillään joka kolmannessa hallituksessa päättää Suomen verot? Keksikää jo jotain parempia tekosyitä.

Vierailija
12/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 03:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:49"]

[/quote]

[/quote]

Työntekijänä olen jo karannut Saksaan.

Vierailija
13/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"] Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä. [/quote]   Sinulla ei ole laajempaa kuvaa taloudesta. Sosialismi johtaa pienempään yhteiseen hyvinvointiin.  http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta Myös yksittäiset asia kuten virkamiesloisten, yms. suuret tulot tai mamujen ja ääliöiden hyysäys voi inhottaa. [/quote] Näin. Miten kaikki vassarit saataisiin tajuamaan että talouden sääntely vaikuttaa negatiivisesti talouskasvuun? Mitä sosialistisempi valtio, sitä heikompi ostovoima.

[/quote]

kaiken huipuksi nämä sosialistiset rakenteet mitä kunnat, virastot, EI SAA KILPAILUTTAA MITÄÄN VAAN SE ON OSTETTAVA YHDESTÄ PAIKASTA jonka joku päättää. Siksi näemme paskoja ylihintaisia laitteita kouluissa ja virastossa ym. Vasureille sopii vain sulettu kaupankäyti ja hyvä-veli kerää taas yhden millin lisää. Melkoista sulku-kapitalismia. Huom myös ruuat kuuluu ostaa tietystä tukusta ilman kilpailutusta.

Siksi koulun kallis moska on mitä on.

Vierailija
14/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 03:22"]

Suomen bkt on tuplaantunut 30 vuodessa, 10 vuodessakin kasvua yli 10%. Keskituloinen suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan 1,25%:iin. Mitä järkevää te ostaisitte veroihin menevillä rahoilla, jos saisitte pitää ne itsellänne? Siis sellaista, mitä teillä ei nyt ole, ja jonka saaminen olisi teille tosi tärkeää? 

[/quote]

vakio-nainen jos sen voi vähentää verotuksessa virkistyskuluina.

ja suomalainen maksaa jokaisesta eurosta 0.42 senttiä keskimäärin.

Muualla 0 - 25 senttiä. murroksessa on asiat, sääli että suomi

ryvettyy enempi ja enempi.

Vierailija
15/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:28"]

Veronmaksu pienestä palkasta on sama kuin vetäisi rahaa suoraan lompakostani. Suon sen sairaille, vanhoille ja vammaisille.

Muut tehköön itse töitä. Jos on työtön, niin senkin vielä ymmärrän. Yhtään huivipään, kotiäidin tai muun lusmun elätystä rahoillani en ymmärrä.

[/quote]

KOTIÄIDIN! Sinä siis maksat mieluummin kaikkien lasten KALLIIT päivähoidot kaikkine tarvittavine kiinteistöineen, palkkoineen, välineineen ja ruokineen, kuin äidille soisit mahdollisuuden hoitaa muutamalla satasella kotiaan, lapsiaan ja mahdollisesti siinä sivussa avittaa miestään tämän työssä palkatta, että edes mies voisi maksaa niitä veroja, joilla ylläpitää esim oman vaimonsa kotonaoloa silloi, kun heidän lapsensa ovat pieniä. Jos olisit päivänkin itse pikkulapsen, yhdenkin, kotiäitinä, niin tietäisit, miten kova homma se oikeasti on! Lapsi vaatii huomiota 24/7 kaiken sen ajan, jota se ei nuku!!! Ja vain pikkuvauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, isommat vaativat kokoaikaista läsnäoloa ja äiti tekee siinä sivussa kotityöt.

Mitä verotukseen tulee, niin kova on veroprosentti työttömän muutenkin pienestä työttömyyspäivärahasta, 20%! Pienestä palkasta se on usein alle 10%.

Vierailija
16/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Palkkaisin lastenhoitajan/kodinhoitajan, ostaisin siivouspalveluja, ehkä puutarhasuunnittelijan palveluja. Kunnostaisin veneen ammattihuoltajalla ja teettäisin pientä, asunnon arvoa ylläpitävää remonttia joka seitsemäs vuosi. Sen sijaan, että pystyisin tarjoamaan töitä kaikille näille henkilöille, niin maksan jonkun virkamiehen palkkaa ja tukia työttömille. Jokin tässä mättää.

Vierailija
17/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:27"]

[/quote]

vakio-nainen jos sen voi vähentää verotuksessa virkistyskuluina.

ja suomalainen maksaa jokaisesta eurosta 0.42 senttiä keskimäärin.

Muualla 0 - 25 senttiä. murroksessa on asiat, sääli että suomi

ryvettyy enempi ja enempi.

[/quote]

Nyt minulle selvisi se, miksi jotkut miehet valittavat naisettomuuttaan! Noilla miehillä ei ole hajuakaan ihmisyydestä ja varsinkaan siitä, että naisillakin on aivot ja tunteet! Noille miehille raha on se ykkösasia. Toivottavasti kukaan nainen ei joudu tuollaisten panomatoiksi!

Vierailija
18/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:58"]

[/quote]

KOTIÄIDIN! Sinä siis maksat mieluummin kaikkien lasten KALLIIT päivähoidot kaikkine tarvittavine kiinteistöineen, palkkoineen, välineineen ja ruokineen, kuin äidille soisit mahdollisuuden hoitaa muutamalla satasella kotiaan, lapsiaan ja mahdollisesti siinä sivussa avittaa miestään tämän työssä palkatta, että edes mies voisi maksaa niitä veroja, joilla ylläpitää esim oman vaimonsa kotonaoloa silloi, kun heidän lapsensa ovat pieniä. Jos olisit päivänkin itse pikkulapsen, yhdenkin, kotiäitinä, niin tietäisit, miten kova homma se oikeasti on! Lapsi vaatii huomiota 24/7 kaiken sen ajan, jota se ei nuku!!! Ja vain pikkuvauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, isommat vaativat kokoaikaista läsnäoloa ja äiti tekee siinä sivussa kotityöt.

Mitä verotukseen tulee, niin kova on veroprosentti työttömän muutenkin pienestä työttömyyspäivärahasta, 20%! Pienestä palkasta se on usein alle 10%.

[/quote]

En nyt yhden lapsen äitinä pidä yhden lapsen hoitamista kovana hommana. Itse olen opiskellut kotona olon ohessa. Vuoden jälkeeen olen palasin töihin ja siltikin opiskellut täysipäiväisen työn ohessa. 

Itse maksan veroja yms. maksuja palkasta 2000 euroa kuukaudessa. Kyllähän se välillä ketuttaa. Tosin olen kyllä sitten käyttänyt yhteikunnan varoja opiskeluun sekä opistossa, AMK:ssa että yliopistossa ihan surutta ja osin harrastuksena. Viides tutkinto samalta alalta on kohta plakkarissa. Mun opiskelut lienevät maksaneet yhteiskunnalle ehken 50000 euroa. 

Vierailija
19/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 06:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:58"]

[/quote]

[/quote]

En nyt yhden lapsen äitinä pidä yhden lapsen hoitamista kovana hommana. Itse olen opiskellut kotona olon ohessa. Vuoden jälkeeen olen palasin töihin ja siltikin opiskellut täysipäiväisen työn ohessa. 

Itse maksan veroja yms. maksuja palkasta 2000 euroa kuukaudessa. Kyllähän se välillä ketuttaa. Tosin olen kyllä sitten käyttänyt yhteikunnan varoja opiskeluun sekä opistossa, AMK:ssa että yliopistossa ihan surutta ja osin harrastuksena. Viides tutkinto samalta alalta on kohta plakkarissa. Mun opiskelut lienevät maksaneet yhteiskunnalle ehken 50000 euroa. 
[/quote]
Ei varmaan ihan riitä 50 000

Vierailija
20/127 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"]

[/quote]

Suomessa on melko korkea verotus ja pullataikinan tavoin paisunut julkinen talous, joka syö suurimman osan verorahoista. Joku 30% verorasite olisi vielä kohtuullinen, mutta 40% veroprosentti on jo sellainen, että enemmin kannattaa jättää vaikka osa vuodesta käymättä töissä ja ottaa nuokin rahat vapaana, jotteivat verot ole niin massiiviset.

Olin itsekin nuorena katkera verojen maksamisesta, mutta nykyisin aika välinpitämätön. Sinällään surullista, mihin Suomi on menossa, ja kuinka huonosti osalla väestöstä menee. Sanonpa vain, ettei meillä ole tulevaisuudessa varaa elättää kokonaan alimpia yhteiskuntaluokkia ja maksaa eläkkeitä. Jokin ratkaisu ongelmaan on löydyttävä.