Katkeruus verojenmaksusta
Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä.
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:09"]Ok, nyt selvisi. Eli veneen kunnostuksen ja puutarhasuunnittelun puute on se epäkohta, jonka liian korkea verotus aiheuttaa. Ehkä joudumme sitten vain kärsimään tästä kaameudesta. [/quote] oi pyhä yksinkertaisuus. Eiköhän pointti ollut se, että korkea verotus vähentää kulutusta ja näin ollen työpaikkoja - ja taas on kiristettävä verotusta[/quote]
Vähentää kulutusta, wtf? Kulutushan on yli tuplaantunut hyvinvointivaltion aikana. Kuinka paljon vielä enemmän pitäisi kuluttaa maapallon jo muutenkin ehtymässä olevia luonnonvaroja?
t. nimim. Suomessa oli korkea elintaso jo 70-luvulla
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:00"]
Taannoin oli julkisesta sektorista ja sen menoista hyvä diagarammi Hesarissa. Kyllä suurin menoerä terveydenhuolto.
Mitä sinun hyväosaisen pitäisi rahallasi omistaa lisää, jonka olisit valmis ottamaan pois heikko-osaisilta. Sopii vaikka koettaa elää kansaneläkkeellä kuukausi ja koittaa voisiko sillä ostaa jotakin ylimääräistä. Ahneus nyt vaan on yksi perisyntimme
[/quote]
Sekin on hassua, että vaikka julkinen terveydenhuolto on suurin menoerä, johon kohdistetaan painetta, niin silti ihmiset vain valittavat, etteivät koskaan saa palveluita tai pääse hoitoon. Tässä on ristiriitaa. Haluavatko ihmiset oikeasti palveluita vai sitä, että niitä supistetaan? Ihan näin yksityisellä ja julkisella puolella työskennelleenä voin sanoa, että kyllä julkisella saa enemmän painaa hommia niska limassa. Työmäärä oli itselläni yksityisellä noin puolet siitä, mitä julkisella, vaikka palkka yksityisellä 1.5-kertainen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:20"]
Suomessa on länsimaiden korkein veroaste, mutta silti kansalaisille tarjottavista palveluista koko ajan säästetään. Jokin systeemissä siis mättää. Byrokraatti vetää liikaa välistä, enkä minä ainakaan halua elättää byrokraatteja.
[/quote]
On kyllä, mutta se tarkoita tuloveroa. Verotuksen painopiste on välillisissä veroissa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"] Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä. [/quote] Sinulla ei ole laajempaa kuvaa taloudesta. Sosialismi johtaa pienempään yhteiseen hyvinvointiin. http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta Myös yksittäiset asia kuten virkamiesloisten, yms. suuret tulot tai mamujen ja ääliöiden hyysäys voi inhottaa. [/quote] Näin. Miten kaikki vassarit saataisiin tajuamaan että talouden sääntely vaikuttaa negatiivisesti talouskasvuun? Mitä sosialistisempi valtio, sitä heikompi ostovoima.
[/quote]
kaiken huipuksi nämä sosialistiset rakenteet mitä kunnat, virastot, EI SAA KILPAILUTTAA MITÄÄN VAAN SE ON OSTETTAVA YHDESTÄ PAIKASTA jonka joku päättää. Siksi näemme paskoja ylihintaisia laitteita kouluissa ja virastossa ym. Vasureille sopii vain sulettu kaupankäyti ja hyvä-veli kerää taas yhden millin lisää. Melkoista sulku-kapitalismia. Huom myös ruuat kuuluu ostaa tietystä tukusta ilman kilpailutusta.
Siksi koulun kallis moska on mitä on.
[/quote]
Äläpäs nyt levitä virheellistä tietoa julkisista hankinnoista, niille on olemassa lak, jonka puitteissa hankinnat tehdään:
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 03:22"]
Suomen bkt on tuplaantunut 30 vuodessa, 10 vuodessakin kasvua yli 10%. Keskituloinen suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan 1,25%:iin. Mitä järkevää te ostaisitte veroihin menevillä rahoilla, jos saisitte pitää ne itsellänne? Siis sellaista, mitä teillä ei nyt ole, ja jonka saaminen olisi teille tosi tärkeää?
[/quote]
Autot pitäisi päivittää uudempiin, kämppään pitäisi tehdä remonttia, katto, pesuhuone, uusi ulkorakennus varasto halkoliiteri.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:08"] Mikä teitä vaivaa, jotka olette niin käärmeissänne veroistanne? Olen valitettavasti nyt työtön, mutta silloin kun kävin töissä, en todellakaan pahoittanut mieltäni siitä, että veronmaksulla mm. elätän vähempiosaisia. Olin vain iloinen, että minulla on työtä ja pienestä palkasta jäi edes muutama satanen enemmän käteen kuin työttömillä. Kai yritän tässä syyllistää niitä jotka kitisevät siitä kun joutuvat "elättämään" työttömiä. [/quote] Sinulla ei ole laajempaa kuvaa taloudesta. Sosialismi johtaa pienempään yhteiseen hyvinvointiin. http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta Myös yksittäiset asia kuten virkamiesloisten, yms. suuret tulot tai mamujen ja ääliöiden hyysäys voi inhottaa. [/quote] Näin. Miten kaikki vassarit saataisiin tajuamaan että talouden sääntely vaikuttaa negatiivisesti talouskasvuun? Mitä sosialistisempi valtio, sitä heikompi ostovoima.
[/quote]
kaiken huipuksi nämä sosialistiset rakenteet mitä kunnat, virastot, EI SAA KILPAILUTTAA MITÄÄN VAAN SE ON OSTETTAVA YHDESTÄ PAIKASTA jonka joku päättää. Siksi näemme paskoja ylihintaisia laitteita kouluissa ja virastossa ym. Vasureille sopii vain sulettu kaupankäyti ja hyvä-veli kerää taas yhden millin lisää. Melkoista sulku-kapitalismia. Huom myös ruuat kuuluu ostaa tietystä tukusta ilman kilpailutusta.
Siksi koulun kallis moska on mitä on.
[/quote]
Äläpäs nyt levitä virheellistä tietoa julkisista hankinnoista, niille on olemassa lak, jonka puitteissa hankinnat tehdään:
Laki julkisista hankinnoista - Finlex[/quote]
Olen töissä yliopistossa (yksityisellä rahoituksella itse) mutta voi luoja kun tuota hankintalakia pitää soveltaa hankintoihin. Meillä oli mm. yli 20 vuotta vanha diili erään firman kanssa, mutta tuon lain takia piti kilpailuttaa uudelleen jolloin saatiin tilalle huonompaa tavaraa kalliimpaan hintaan tältä kilpailutuksen voittaneelta puljulta...
Toisin päin tapahtunutta: Helsingin kaupunki järjesti kerrostalotontin huutokaupan, ja sen tulos mitätöitiin kun kävikin pikku vahinko eikä hyvävelikerhon tarjous ollutkaan korkein!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:17"]
Sossueuroista iso osa menee kyllä kiertoon. Mun puolesta pummeilta voidaan leikata jos samassa suhteessa sitten pois myös elinkeinoelämän tukia ja maataloustukea. Vai mitä?
[/quote]
Elinkeinoelämän tuet ja maataloustuet ovat edes jotenkin hyödyllisiä. Mitä hyötyä sossupummeista on?
[/quote]
Kaikki tuet ovat haitallisia sillä ne vääristävät kilpailua. Jos espanjalaiset tomaatit maksavat 1 €/kg ja suomalaiset 1,20 €/kg ja niihin on saatu tukiaisia 2 €/kg niin nettoveronmaksaja maksaa niistä todellisuudessa 2,20 €/kg.
[/quote]
Mitä nettoveronmaksajista. Tärkeintä on, että sossu- ja virkaelätit saavat halpoja tomaatteja!
[/quote]"Nettoveronmaksaja" paljonko maksat vuodessa veroja? Veroilla maksat takaisin koulutuksesi (arvo satoja tuhansia) ja muut ilmaiseksi saamat palvelusi ja myös etukäteismaksua vanhuusajan turvaksi.
[/quote]
Perheeni maksaa yli 100 000 euroa veroja vuodessa (jossei alveja, polttoaineveroja yms. huomioida). Kyllä sillä aika monta yliopistotutkintoa saa maksettua!
[/quote]Hieno juttu, mutta kuulut pieneen vähemmistöön. 90% suomalaisista ei hyötyisi hyvinvointivaltion purkamisesta, sinä tosin varmaankin kuulut niihin jotka hyötyisivät.