Sohva haisee perseeltä, miten puhdistan?
Kangassohva, päällistä ei saa irti. Saako jotenkin putsattua tai raikastettua vai tuikkaanko suoraan tuleen?
Kommentit (524)
Voisko siihen tottua?
perseenhajuiseen sohvaan? Semmonen mieto nihkeän makeahko tuoksu....
Osta enshätiin hajunpoistaja suihketta. Poistaa yllättävän hyvin hajut
Ihan kuivaa soodaa vai pitääkö liutottaa johonkin?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:56"]Hyi vittu. Sais oikeesti olla todella rakas mies että ei ärsyttäisi että paljasta persettä hierotaan sohvaan. Oksettaa :D
[/quote]
Kuka täällä on paljaasta puhunut. Eiköhän ap ukon perse vaan haise niin pahalle että tulee kalsonkien + kaksiraitaisten verkkareidenkin läpi paskan hajut pulpettiin.
Ukko kutsumassa äijäporukan kotiin kun en ole paikalla. Viikonloppuna.... Miten pelastan sohvan ?
Ahahaha kestovaipat kehii! Meillä mies nelinkontin rahina mulle joten no problem! Miksei oma tuoli ukolle minkä saa hajumerkata pershiellään?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:26"]Ukko kutsumassa äijäporukan kotiin kun en ole paikalla. Viikonloppuna.... Miten pelastan sohvan ?
[/quote]
Laitanko kaikki ensin persepesulle ?
Muovikelmu kannattaa laittaa sohvan päälle. Se ei hengitä, eikä siis päästä hajuja sohvaan. Ongelmaksi voi muodostua se, että miehesi perä nyt muhii muovia vasten. Hänen noustessaan saattaa huoneilmaan syntyä hiukkaspäästöt, jotka ylittävät kaikki TeHyn päästörajat. Kannattaa siis valvoa sitä, ettei hän istu liian kauaa paikallaan. Pieni tuuletus esim puolen tunnin välein.
Uusi sohva kannattaa kyllästää jollakin silikonisprayllä. Ei tartu perseenhaju niin helposti
Moikka!
Meilläpäin ongelma menee toisinpäin: Mies istuu rauhallisesti ja piereskelee puutuolia vasten, mutta minä itse tuherollani mänkitän yleensä sohvan lähes käyttökelvottomaksi.
Olen ratkaissut kuitenkin yleensä syyttämällä idioottimiestäni, joka kiltisti pillunpuuskissa putsaa sohvan.
Suosittelen kuitenkin pesemään alapään useammin kuin kerran kuukaudessa niin vältytte minun kaltaiselta ongelmalta eikä miehen tarvitse haistella hikisiä palleja!
Terve!
Sillä se lähtee millä on tullutkin pätee aivan kaikkeen ja kaikkiin tilanteisiin, eli sohva puhdistuu hieromalla sitä paljailla anuksilla. Jos saisit lainaan jostain koiria, joilla anaalirauhaset tukossa, niin ne voisivat vetää sohvasi puhtaaksi.
Meilläkin ukko sai sohvan haiseen kun istui siinä. Sittemmin ukko meni vaihtoon ja sohvakin on myyty ajat sitten. Nykyinen ukko ei pilaa sohvaa 😊.
Tässä huomaa taas naisen logiikan. Jos sohva haisee sonnalle niin se on automaattisesti miehen syytä. Eivätkö naiset sitten istu sohvalla lainkaan vai eikö naisten paska ja sen seurauksena koko perse muka haise? Taannoin tällä palstalla eräs mies kertoi miten on pesukonetta täyttäessään huomannut vaimonsa stringien persenarun olevan aina paskassa, en muista oliko puhetta hajuhaitoista mutta epäilemättä niitäkin kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni esiintyy tuota hajuongelmaa aika usein koska en kykene hallitsemaan suoltani ja paskon alleni melko usein. Näistä ongelmista johtuen en yleensä käytä housuja lainkaan kotona. Sohvan olen päällystänyt jätesäkeillä.
T. Rappaaja
Vähän samanlainen idea tuli mieleeni. Eli jos eukko ei saa hajujaan pidettyä nahkansa sisällä, voi sohvan päällystää rakennusmuovilla, sillä sellaisella rullatavaralla mistä jotkut tekevät kasvihuoneitakin. Sen voi kesällä pestä painepesurilla ja jouluksi sohvalle voi vaihtaa alumiinifolion, se tuo joulutunnelmaa.
Ruokasoodalla saattaa saada hajut irti tekstiileistä. Jos on tahroja, toki ensin pesu, esim. huonekaluvaahdolla jne. Sen jälkeen kuivahtaneelle tekstiilille ripottele reilusti ruokasoodaa, anna olla jonkin aikaa ja imuroi pois.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:47"]
"Perseeltä", siis paskalta vai? Miehelle vaipat ja höyrypesu sohvaan.
[/quote]
Pyyhkäsepä sormella persevaosta ja nuuhkase, se on se perseenhaju! :D
[/quote]
Joo, kaksi eri asiaa p..kan haju ja perseenhaju.