Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marinoitu vai marinoimaton kana/liha?

Vierailija
02.02.2015 |

Peukku ylös jos kannatat marinoitua, peukku alas jos marinoimatonta.
.
Haluaisin myös kuulla perusteluja! Ja haluaisin vastauksen kysymykseen: miksi marinoitu liha on muka niin kamala asia?

Millä marinoitte yleensä vaikka kanat?
.
Jos et syö lihaa, niin älä edes vaivaudu..

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:47"]

Kannattaa lukea mitä nuo Rainbown "maustamattomat" broilerit sisältävät. Niitä taidetaan nykyään myydä tosin Kotimaista-merkin alla. Niihin on pumpattu sekä vettä että suolaa, joten se broileri lilluu sellaisessa kirkkaassa limassa. Pirkan ja muiden merkkien maustamattomat broilerit ovat pääsääntöisesti sataprosenttisesti lihaa ilman mitään lisättyjä aineita. Eipä tule noita Rainbow/Kotimaista -broilereita ostettua, vaikka halvempia saattavat ollakin.

Joku S-Ryhmän edustaja taannoin perusteli tuota broilerin suolaamista sillä, että asiakkaat haluavat tasaisesti suolattua broileria ja itse maustaminen voi olla liian hankalaa. Kyse taitaa kuitenkin olla siitä, että vettä ja suolaa broileriin lisäämällä saadaan painoa nostettua ja kilohintaa näennäisesti edullisemmaksi. 

[/quote]

Monella muulla merkillä suikaleet näyttävät vain rääppeiltä, jotka on raavittu pihvilihan leikkaamisen jäljiltä. Eipä se vesi (tai suola) siinä haittaa, jos sillä on noin hyvä vaikutus tuotteeseen.

[/quote]

Ei kannata ostaa valmiita suikaleita vaan kokonaisia fileitä ja suikaloida itse. 

[/quote]

Kaikilla ei ole varaa, ja mitäs jos olisi, mitä niille "rääppeille" tehtäisiin? Pantaisiin roskiin?

[/quote]

No onpas täällä nyt köyhää porukkaa. Syökää sitten niitä rääppeitä ja limasuikaleita, jos kerran ruoan maulla ja ravintoarvoilla ei mitään väliä ole.
[/quote]
Ei mulla ainakaan ole varaa 5-6 euron kanafileisiin joka kerta näin työttömänä ja mitään tukiahan en saa.
Kituuttelen vähillä rahoilla ja siksi tulee ostettua marinoitua (kakka)lihaa. Huomasin sen lihan laadun kun äsken kävin kaupassa ja siellä oli tarjouksessa hunajamarinoidut kanasuikaleet 3 e/2 pkt. Kaikissa (esim. Kariniemi) se liha ei näyttänyt yhtä pahalta. Eli riippuu ihan!
.
Nyt alan opetella olemaan kriittisempi sen lihan suhteen, että katson millaista se oikeasti on, ennen kuin ostan. Mutta marinoituja tulee kuitenkin välillä ostettua pakosti, koska kana<3 -ap

Vierailija
2/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:47"]

Kannattaa lukea mitä nuo Rainbown "maustamattomat" broilerit sisältävät. Niitä taidetaan nykyään myydä tosin Kotimaista-merkin alla. Niihin on pumpattu sekä vettä että suolaa, joten se broileri lilluu sellaisessa kirkkaassa limassa. Pirkan ja muiden merkkien maustamattomat broilerit ovat pääsääntöisesti sataprosenttisesti lihaa ilman mitään lisättyjä aineita. Eipä tule noita Rainbow/Kotimaista -broilereita ostettua, vaikka halvempia saattavat ollakin.

Joku S-Ryhmän edustaja taannoin perusteli tuota broilerin suolaamista sillä, että asiakkaat haluavat tasaisesti suolattua broileria ja itse maustaminen voi olla liian hankalaa. Kyse taitaa kuitenkin olla siitä, että vettä ja suolaa broileriin lisäämällä saadaan painoa nostettua ja kilohintaa näennäisesti edullisemmaksi. 

[/quote]

Monella muulla merkillä suikaleet näyttävät vain rääppeiltä, jotka on raavittu pihvilihan leikkaamisen jäljiltä. Eipä se vesi (tai suola) siinä haittaa, jos sillä on noin hyvä vaikutus tuotteeseen.

[/quote]

Ei kannata ostaa valmiita suikaleita vaan kokonaisia fileitä ja suikaloida itse. 

[/quote]

Fileitä ei kannata ostaa, ovat rasvattomia. Rasvaisemmassa lihassa on ravintoaineet kohdallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään marinoitu ja noimaton on aivan sama asia, kumpaankin on dumpattu vettä aivan törkeesti. Siis teollisiin lihoihoin. Siis ei siinä marinoinnissa mitään vikaa sinänsä ole. Jos on hyvät mausteet se on ihan todella jees. MUTTA KUN NYKYÄÄN KAIKKI LIHAT JATKETAAN VEDELLÄ. Oli marinointia tai ei, jopa 20% lihasta on vettä.

Vierailija
4/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan marinoimattomana kaikki lihat. Marinoitu liha käy vain mökkireissulle, jos en tiedä mökin olosuhteita. Silloinkin joka kerta vannon, että oli viimeinen marinoitu jota minä ostan.

Syy miksi en osta marinoituja, koska niissä on aivan liikaa suolaa minun makuuni. Itse maustamalla tai marinoimalla saa paremmin omaan makuun sopivan ruuan.

Vierailija
5/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:14"]

Ostan marinoimattomana kaikki lihat. Marinoitu liha käy vain mökkireissulle, jos en tiedä mökin olosuhteita. Silloinkin joka kerta vannon, että oli viimeinen marinoitu jota minä ostan.

Syy miksi en osta marinoituja, koska niissä on aivan liikaa suolaa minun makuuni. Itse maustamalla tai marinoimalla saa paremmin omaan makuun sopivan ruuan.

[/quote]

Oot tavallisen tyhmä, marinoimattomissa on vähintään yhtä paljon suolaa.

Vierailija
6/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäähän sitä jotenkin maustaa ja marinoida, vai tarkoitatko valmiiksi marinadissa jo ostettaessa oltavia tuotteita?

Vierailija
7/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:36"]Siis pitäähän sitä jotenkin maustaa ja marinoida, vai tarkoitatko valmiiksi marinadissa jo ostettaessa oltavia tuotteita?
[/quote]
Niin siis tarkoitan niitä kaupan esim. hunanamarinoituja :D -ap

Vierailija
8/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan K-kaupan Väiski sanoi aikoinaan: "Ensin paistetaan, sitten maustetaan, ja nautitaan."

Vierailija
9/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä marinoimatonta ja käyttötavasta riippuen joko laitan itse tekemään marinaadiin tai ostettuun marinaadiin tai sitten maustan muuten.

Ostan yleensä broilerin fileepihvejä ja leikkaan itse suikaleiksi, jos tarvii suikaleita ruokaan. Olen huomannut, että ne valmiit suikaleet on usein huonompia kuin noi pihvit.

Vierailija
10/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen saattoi ymmärtää ehkä väärin, mutta tarkoitin, että mitä vikaa on kaupan marinoiduissa lihoissa verrattuna niihin ei marinoituihin? -ap

Vierailija
11/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan marinoimatonta lihaa, ladun näkee paremmin kun ei ole marinaadin peitossa ja itsetehtynä on varmaan vähempi suolaista.

Vierailija
12/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle käy molemmat, itse marinoimalla saa erilaisiakin makuja, toisaalta jos marinoitu on halpaa niin sekin käy. Ja se säilyy paremmin marinadissa ja on ainakin läpeensä maustunut, niin ei tarvitse niin hyvissä ajoin alkaa valmistella.

Jotkut kaupan pippurilihat kyllä ihmetyttää, kun itse luulen syöväni melko tulista ruokaa ja tahtoo olla turhan paljon makua joissain suikaleissa valmiina, että mitenköhän noita ostavat "tuimaan" tottuneet vanhemmat ihmiset niitä oikein syövät?

Vierailija
13/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ostan marinoimatonta. Miksikö? Koska en voi kaupassa nähdä lihaa kaiken sen mössön alta, kun ostin vielä marinoituja, huomasin että usein seassa oli läskin ja ruston palasia. Marinoimattomassa tälläisen huomaa useimmiten. Toisekseen, se marinadi on lähes poikkeuksetta aivan kammottavan makuista! Josta pääsen kolmanteen, miksi maksaisin paskasta marinadista kun teen itse paljon parempaa? Haluan maksaa vain lihasta.

Vierailija
14/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:40"]

Kysymyksen saattoi ymmärtää ehkä väärin, mutta tarkoitin, että mitä vikaa on kaupan marinoiduissa lihoissa verrattuna niihin ei marinoituihin? -ap

[/quote]Minä en tykkää niistä valmismarinadeista, kun liha on niissä huonompilaatuista, marinadia on muutenin niissä ihan liikaa tai sitä on vain loiskaus rasiassa eikä liha ole ollenkaan edes kaikkialta marinadissa (usein näin esim koivissa). Teen toisentyyppisiä marinadeja itse, enemmän vain öljytilkkaan ja sitruunamehuun, sekä yrtteihin perustuvia, joten nämä keltaiset "limat" eivät viehätä. Hunajamarinadikaan ei ole hunajaa nähnytkään.

Vierailija
15/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:43"]Aina ostan marinoimatonta. Miksikö? Koska en voi kaupassa nähdä lihaa kaiken sen mössön alta, kun ostin vielä marinoituja, huomasin että usein seassa oli läskin ja ruston palasia. Marinoimattomassa tälläisen huomaa useimmiten. Toisekseen, se marinadi on lähes poikkeuksetta aivan kammottavan makuista! Josta pääsen kolmanteen, miksi maksaisin paskasta marinadista kun teen itse paljon parempaa? Haluan maksaa vain lihasta.
[/quote]
Millaista marinadia teet?

Vierailija
16/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vilkasepa ainesosaluetteloa.

Vierailija
17/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:40"]

[/quote]

Vilkasepa ainesosaluetteloa.
[/quote]
No mitä vaarallista löydän sieltä? Pitääkö mun nyt arvuutella :D eikö voi sanoa? -ap

Vierailija
18/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En pidä kaupan marinadien mausta. En halua maksaa lihan kilohintaa mausteliemestä. En pidä marinadeja terveellisinä, sillä niissä on paljon E-koodeja ja muita kummallisia ainesosia, esim. Pirkka -merkkisen hunajamarinadin ainekset: vesi, rypsiöljy, hunaja-väkiviinaetikka, suola (0,7%), glukoosi, maissitärkkelyssiirappi, mausteet(kurkuma, korianteri, juustokumina, inkivääri, cayennenpippuri, maustepippuri, neilikka, mustapippuri, paprika, sipuli, valkosipuli), sakkaroosi, aromit (kerma, rosmariini), sakettamisaineet (E412, E415), hiivauute, säilöntäaineet (E202, E211), happamuudensäätöaine (E330).

Jos teen itse marinadin ei siihen tule glukoosia, sakkaroosia, sakeuttamisaineita, hiivauutetta, säilöntäaineita eikä happamuudensäätöainetta.

Teen marinadin öljystä, jostain happamasta (viinietikka, sitruunamehu, jogurtti tms.) ja milloin mistäkin mausteista. Aina ei tartte edes marinoida, pintamaustaa vain.

Vierailija
19/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:40"] Kysymyksen saattoi ymmärtää ehkä väärin, mutta tarkoitin, että mitä vikaa on kaupan marinoiduissa lihoissa verrattuna niihin ei marinoituihin? -ap [/quote] Vilkasepa ainesosaluetteloa. [/quote] No mitä vaarallista löydän sieltä? Pitääkö mun nyt arvuutella :D eikö voi sanoa? -ap

[/quote]

Viisasta ei tarvitse neuvoa, tyhmää ei kannata.

Vierailija
20/87 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kananlihaa, sillä niille on syötetty järjestään antibiootteja. Broilerit ovat lattiakanaloissa ahtaasti, joten tautiriskit ovat niin suuret, että ennalta ehkäisyn vuoksi syötetään juuri näitä antibiootteja.

En tosin osta tai syö muutenkaan mitään lihaa tuotantoketjun epäeettisyyden vuoksi.  Jos olisi kyse  vapaana metsästetyn eläimen lihasta, asia olisi toinen ja voisin jopa harkita syömistä