Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko joidenkin kotimaankaipuun olevan aitoa?

Vierailija
02.02.2015 |

Siis ulkosuomalaisten? Mietin vain, kun täällä arvostellaan näitä maitojunalla kotiinpalaajia siitä, että ei saisi haluta tulla takaisin Suomeen ja toisaalta ihmittellään toisten kaipuuta takaisin Suomeen. Olen itse asunut ulkomailla useita vuosia, ja ensimmäisinä vuosina en kaivannut Suomeen yhtään. Silloin pidin kuitenkin yllä "kulissia" valtavasta kotimaan kaipuusta suomalaisille kavereilleni, suomalaiset kun tykkäävät suuttua jos joku viihtyy ulkomailla paremmin. 

Sittemmin olen huomannut pidempään ulkomailla asuviin kohdistuvaa ihmeellistä painetta jäädä sinne maailmalle loppuiäkseen. Itse olen etsinyt töitä nyt pelkästään Suomesta, ja palaan sinne luultavimmin vaikka työttömäksi. En pidä maitojunavihjailuista, sillä en ole edes yrittänyt työllistyä nykyiseen asuinmaahani tai muuallekaan kuin Suomeen. Itse haluan takaisin sen takia, että kaipaan perhettäni ja ystäviäni ja sellaista suomalaista elämänmenoa. Siinäpä se. 

Oletteko itse huomanneet samaa? Siis te, jotka olette asuneet maailmalla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään mua ei kiinnosta se, mitä muut ajattelee mun päätöksistä, joten en oikein osaa samaistua sun vaikeuksiin. Jos mua huvittaa asua ulkomailla tai Suomessa, se ei muille kuulu. Toiset viihtyy paremmin Suomessa ja toiset muualla, ei siinä ole mitään ihmettelemistä. Itse olen asunut ulkomailla kohta 20 vuotta, enkä todennäköisesti koskaan palaa Suomeen asumaan.

Vierailija
2/2 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mulla oli. Ihmettelen kovasti siskoni "Suomessa ei ole mitään ikävöitävää". Mä ikävöin vuodenaikoja (ja nyt Suomessa vihaan tätä talvea ja pimeyttä, heh), makuja, ystäviä, järvimaisemia, saaristomaisemia, metsiä, lenkkeilyä metsässä kaipasin niin että sattui. Kaipasin myös omaa kieltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän