Uskallanko värjätä hiukseni?
Kuontalo on ihan karseassa kunnossa. Viimevuoden puolella minä värjäilin ahkeramminkin hiuksiani ja taisi tulla peräti kertoja 4 kappaletta. Ja kerran vielä hennalla perään. Tällä hetkellä minulla on oranssihtava tukka, kun yritin Biozellin Mandarin värinaamiolla tuoda vähän eloa henna väriin. Ensinnäkin väri oli liian voimakas ja toisekseen se liukeni latvoista nopeammin kuin tyvestä(sain tietää liian myöhään AV:n kautta mitä henna tekee hiuksille). Minulla on käyttämätön Casting Creme Gloss vaalea kevytväri käyttämättä ja mietin että uskaltaisinko käyttää sen ja katsoa mitä tulee. Ehkä epätasaista väriä enemmän minä pelkään että hiukseni vahingoittuvat tavalla että pitää taas odottaa muutama vuosi kunnes ne ovat terveet. Mutta samaan aikaan minä en enää kestä miten rumat nämä ovat. Korostavat vielä couperosa ihoani. Ja tosiaan, koko tämä rumba lähti liikkeelle epäonnistuneesta kampaajakerrasta.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:58"]
Hennan jälkeen ei saa värjätä tavallisella hiusvärillä?
[/quote]
Kyllä saa. Tässä pitää vain muistaa 2 asiaa:
1) Henna huonosti vaalenee vaalentavilla väreillä, ja voi tulla outoja sävyjä jos yrittää
2) Ensimmäisillä kerroilla kestoväri tai kevytväri saattaa pysyä huonosti hennan jälkeen, ja täytyy värjätä normaalia nopeammin uusiksi.
No mitä se henna av:n mukaan oikein tekee hiuksille?
jos olet värjännyt oikealla hennalla, kevytväri tuskin muuttaa väriä yhtään. henna lähti itseltä vasta usean blondauskerran jälkeen
Hennan jälkeen ei saa värjätä tavallisella hiusvärillä?
Sanot että se sulla oleva väri on VAALEA? Ei se sitä hennattua väriä mitenkään vaalenna. JOten todennäköisesti ei vaikuta oikein mitään. Henna on itse asiassa vaikea saada pois edes kunnon värinpoistolla, ja ei tosiaan millään kevytvärillä kuten tuo Casting lähde.
Tummemmaksi, jos haluat, voit pystyä värjäämään hennan päältä. Ensimmäisillä kerroilla väri voi lähteä pesuissa melko nopeasti, koska henna on pinnoittanut hiukset niin ettei väripigmentit pääse kunnolla hiuksen sisään, mutta parin-kolmen kerran jälkeen alkaa pysyä.
Sinänsä nuo kevytvärit kuten Casting ei yleensä suht normikuntoista hiusta kauheasti rasita. Mutta toki jos värihistoriasi on tyyliä blondauksia, värinpoistoja, värjäyksiä, monta päällekkäin, niin sitten mikä tahansa käsittely voi olla liikaa.