Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1500 kcal on älyttömän vähän!

Vierailija
02.02.2015 |

No ei ihme ettei paino ole tippunut, taidan syödä ihan älyttömästi liikaa. Päätin syödä helmikuun vain 1500 kcal /pvä, nyt on mennyt 1200 kcal tähän mennessä, iltapalalle jäljellä 300 kcal, ja tuntuu että voisin syödä hevosen.

Kai tää menee ohi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:20"]

Entä mun päiväni?

aamulla:rasvaton rahka, marjoja 100g, 150g sokeritonta mehukeittoa,kananmunan keltuainen,kahvia.

välipala:rahka, 100g marjoja, cashew pähkinöitä pieni kourallinen

lounas:proteiinipatukka

päivällinen:spagettia, itse tehty jauheliha-tomaattikastike. 

iltapala:avoinna vielä

[/quote]

Onks tää joku vitsi??

[/quote]

No, eipä ole vitsi..

[/quote]

:(

[/quote]

Mä tiedän että tuo proteiinipatukka pitäisi vaihtaa ihan ruokaan. Mutta olen töissä ja sairastan jonkinlaista paniikkihäiriötä. Kahvihuonekammoisena en voi tällä hetkellä käydä ruokalassa. Voi, kun olisi niin ihana olla normaali (ohis)

[/quote]
Kyllä tuossa pitää muuttaa paljon muutakin kuin vain proteiinipatukka. Ethän sä syö mitään järkevää koko päivänä.

Vierailija
42/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:48"]

Entä mun päiväni?

aamulla:rasvaton rahka, marjoja 100g, 150g sokeritonta mehukeittoa,kananmunan keltuainen,kahvia.

[/quote]

Onks tää joku vitsi??

[/quote]

No, eipä ole vitsi..

[/quote]

[/quote]

Mä tiedän että tuo proteiinipatukka pitäisi vaihtaa ihan ruokaan. Mutta olen töissä ja sairastan jonkinlaista paniikkihäiriötä. Kahvihuonekammoisena en voi tällä hetkellä käydä ruokalassa. Voi, kun olisi niin ihana olla normaali (ohis)

[/quote]

Muutakin evästä löytyy kuin patukat. Ja vaihda ne rahkat turkkilaiseen ja jätä ne mehukeitot syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan laatu on yhtä tärkeä.

Vierailija
44/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota töihin mukaan kotona pilkottua porkkanaa, kurkkua, tomaattia, omenaa, mandariinia. Täysjyväinen ja kuitupitoinen ruisleipä. Mieluiten hanki ruokatermos ja kuumenna sinne aamulla kasvissosekeitto. Se on lounasaikaan vielä ihan kuumaa! Nuo säilyy aamupäivän hyvin lämpimässäkin ja voit syödä ne omalla työpisteelläsi tai muualla missä nyt syöt proteiinipatukan. Tämä siis sinulle, joka et voi mennä kahvihuoneeseen.

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:48"]

Entä mun päiväni?

[/quote]

Onks tää joku vitsi??

[/quote]

No, eipä ole vitsi..

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
45/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:22"]

Lisää proteiineja ja kasviksia niin nälkää ei tunne. Mä syön ihan normaalistikin 1200-1500 kalorin edestä päivittäin enkä ole koskaan nälkäinen vaan aina saan vatsani täyteen

[/quote]

Mistä niitä proteiineja saa vähillä kaloreilla? Söin pienen pussillisen, 100g, manteleita kun niissä on proteiinia ja pitäisi muutenkin olla terveellisiä, hyvää rasvaa jne ja sitten tutkin kalorimäärän: 600!! Mielestäni paljon, sillä nälkä jäi silti, vaikka pussi tuli tyhjäksi...

Vierailija
46/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni nainen ei paljoa kuluta. Istumatyötä tekevä ja vähän liikkuva laiha nainen tarvitsee noin 1000 kcal päivässä. Tietysti, jos on tottunut syömään hirveästi, tekee 1500 kcal jo paljon laihtumisen kannalta.

Vierailija
47/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on saanut pelkkiä alapeukkuja? Onko siinä jotain muutakin huomautettavaa kuin tuo aamupala?

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:05"]

Ei 1500 kalorin dieetillä tarvitse olla nälkä, ei kuulukaan. Nyt vain opettelet valitsemaan syömisesi oikein ja kyllä siitä sitten hyvä tulee :)

Tässä esimerkiksi minun omat syömiset

Perjantai, 30.01.2015

1408 kcal   Aamupala: banaani ja lautasellinen veteen tehtyä kaurapuuroa 190 kaloria   Lounas: Yksi peruna, desi naudanlihakastiketta, 6dl herne-kurkku-salaattia, näkkileipä, desi piimää 324kaloria   Välipala: Lautasellinen ruispuolukkapuuroa, kaksi pekaanipähkinää, yksi cashewpähkinä, yksi saksanpähkinä, 254 kloria   Päivällinen: Pinaattikeitto, 1,5dl raejuustoa, viipale ruisleipää, omena kuorineen, 486 kaloria   Iltapala: Iso päärynä kuorineen,  metsämustikoit 2dl 154 kaloria   Ei oma päiväni varmasti mikään täydellinen malliesimerkki ole, mutta esimerkki kuitenkin siitä, että koko päivän on kylläinen olo, jopa täysi. Kyseisenä esimerkkipäivä harrastin 2h40minuuttia liikuntaa (kuntosali, pilates, uinti, vesijuoksu)  [/quote]

Vierailija
48/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se edes ole vähän. Sun ruokailutottumukset on olleet aiemmin ihan päin persettä. Mä oon nyt pätkäpaastolla eli kahtena päivänä syön viikossa vain 500kcal (ei lasketa kahvia tai teetä mukaan noihin, ja vettä saa juoda tietenkin niin paljon kuin jaksaa) ja sekään ei oo ees niin vähän ettei sillä pärjäisi! Aamupäivän aikana syön kulhollisen veteen tehtyä kaurapuuroa, päivällä välipalaksi sokeroimattoman jogurtin, illalla reissarin kevytleikkeellä ja suolakurkuilla ja sittenkin saa vielä jotain ottaa, esim. keitetyn kananmunan tai vaikka lämmin kuppi -keiton. Kun valitsee syötävät ruoat oikein ja muistaa juoda vettä niin ei oikeesti tee ees tiukkaa. Vaikka muina päivinä saisi syödä normaalisti, olen huomanut että nälkä on vähentynyt ja ruokamäärätkin pienenneet, eli normipäivinäkin tulee syötyä vähemmän. Niin ja painoakin on pudonnut jo 5kg joulun jälkeen! (lähtöpaino 65kg)

Vierailija
49/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:22"]

Lisää proteiineja ja kasviksia niin nälkää ei tunne. Mä syön ihan normaalistikin 1200-1500 kalorin edestä päivittäin enkä ole koskaan nälkäinen vaan aina saan vatsani täyteen

[/quote]

Mistä niitä proteiineja saa vähillä kaloreilla? Söin pienen pussillisen, 100g, manteleita kun niissä on proteiinia ja pitäisi muutenkin olla terveellisiä, hyvää rasvaa jne ja sitten tutkin kalorimäärän: 600!! Mielestäni paljon, sillä nälkä jäi silti, vaikka pussi tuli tyhjäksi...

[/quote]

No, ei niitä manteleita pussillista syödä! Proteiinia saa ruoasta. Käypä finelistä katsomassa.

Vierailija
50/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiini patukat (suurin osa niistä) sisälävät glukoosisiirappia joka vaikuttaa elimistön hormonitoimintaan jos sitä saa päivittäin. eli saattaa johtaa näin myös aineen vaihdunnan hidastumiseen ja nesteen kerääntymiseen. Plus niissä on usein paljon sokereita. Jos haluaa syödä protskupatukoita helppona lounaana aterian korvikkeena suosittelen questbareja!! Fitnesstukusta tai punnitse ja säästä kaupasta saa näitä. Myös joissain k kaupoissa on tullut vastaan. Niissä ei ole lisättyä sokeria tao glukoosisiirappia. 10-20 sec kun questbaria lämmittää mikrossa se maistuu ihan keksitaikinalle ja on todella täyttävä. Lisäksi plussana Questbarissa on grammoihinsa nähden vähemmän kaloreita kuin esim leaderin normi protsku patukoissa!! Mulle menee ihan herkustakin.

Vierailija
51/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty sämpylä
Mustikkakeittoa

Makaronilaatikkoa ja kurkkua

Teetä ja keksejä

Laihdunko?

Vierailija
52/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:49"]

Täytetty sämpylä Mustikkakeittoa Makaronilaatikkoa ja kurkkua Teetä ja keksejä Laihdunko?

[/quote]

vaihda sämpylä ruisleipään tai puuroon ja makaroonilaatikko vaikka riisiin ja jauhelihaan tai kanaan kalaan yms. Pasta on ok jos täysjyvä. Viljatuotteiden välttäminen tai vähentäminen saattaa aiheuttaa kevyemmän ja raikkaamman olon. Kaupan leivissä usein paljon lisäaineita.

Vierailija
53/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön nyt laihduttaakseni 800-1000kcal päivässä, ja vaikka ekat päivät olivat opettelua, nyt tuntuu että kyllä vatsan saa täyteen vähemmälläkin.