1500 kcal on älyttömän vähän!
No ei ihme ettei paino ole tippunut, taidan syödä ihan älyttömästi liikaa. Päätin syödä helmikuun vain 1500 kcal /pvä, nyt on mennyt 1200 kcal tähän mennessä, iltapalalle jäljellä 300 kcal, ja tuntuu että voisin syödä hevosen.
Kai tää menee ohi?
Kommentit (54)
Kun tuota ruokalistaa katsoo, niin mitään kunnollista vatsantäytettähän siinä ei ole nimeksikään. 1500kcal riittää viemään nälän kun syö kunnon ruokaa. Syö aamulla puuroa marjoilla, lisäksi raejuustoa, mehukeittoa tai vaihtoehtona vaikkapa munakas taikka rahkaa marjoilla. Johan sen järki sanoo ettei parin hedelmän syöminen tee nälälle mitään.
Lounaalla ja päivällisellä kunnon lämmintä ruokaa tai ruokaisaa salaattia. Esimerkiksi uunilohi ja kukkakaalia, lihakeitto, kanaa ja riisiä, lihawokkia, munakas jne jne. Näillä saat mahan täyteen ja ruoka on lisäksi ravitsevaa. Ilta/ välipalalle puuroa, hedelmiä, kasviksia, täysjyväleipää, luonnonjogurttia, munia yms mikä vie nälän mutta ei sisällä turhia kaloreita.
Minä laihdutan 2500 kalorilla:) Kun on tarpeeksi läski niin tälläkin laihtuu. Alkupaino oli 102 kiloa ja nyt 90. Eikä tarvitse ollenkaan nähdä nälkää, ainoastaan karkin ja pullan mässyttäminen piti lopettaa kokonaan. Sitten kun laihtuminen pysähtyy, niin lasken 2000 kaloriin. Sillä varmaan pääsee johonkin 70 kiloon ja se riittää. En halua laihaksi vaan ihan vaan vähemmän läskiksi terveyssyistä.
Myöskään proteiinipatukat eivät oo ravintoarvoiltaan paljoa suklaapatukoita kummempia. Protskua toki on, mutta myös rasvaa ja sokeria senkin edestä. Saa olla tosi tarkka minkä valitsee, markettipatukoissa on yks tai kaks oikeasti hyvää vaihtoehtoa muistaakseni. Loput on ihan herkutteluun vaan.
Ja vähän aiheen vierestä, kroppa ei pysty varastoimaan liikaa proteiinia, toisin kuin hiilareita, vaan muuttaa sen läskiksi. Varsinkin naiset syövät nykyään enemmän proteiinia kun tarvitsisivat ja se näkyykin sitten rasvan kertymisenä:)
Ei 1500 kalorin dieetillä tarvitse olla nälkä, ei kuulukaan. Nyt vain opettelet valitsemaan syömisesi oikein ja kyllä siitä sitten hyvä tulee :)
Tässä esimerkiksi minun omat syömiset
Perjantai, 30.01.2015
1408 kcal
Aamupala:
banaani ja lautasellinen veteen tehtyä kaurapuuroa 190 kaloria
Lounas:
Yksi peruna, desi naudanlihakastiketta, 6dl herne-kurkku-salaattia, näkkileipä, desi piimää 324kaloria
Välipala:
Lautasellinen ruispuolukkapuuroa, kaksi pekaanipähkinää, yksi cashewpähkinä, yksi saksanpähkinä, 254 kloria
Päivällinen:
Pinaattikeitto, 1,5dl raejuustoa, viipale ruisleipää, omena kuorineen, 486 kaloria
Iltapala:
Iso päärynä kuorineen, metsämustikoit 2dl 154 kaloria
Ei oma päiväni varmasti mikään täydellinen malliesimerkki ole, mutta esimerkki kuitenkin siitä, että koko päivän on kylläinen olo, jopa täysi. Kyseisenä esimerkkipäivä harrastin 2h40minuuttia liikuntaa (kuntosali, pilates, uinti, vesijuoksu)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:51"]
1. Kuinka paljon urheilet? Ruokavaliosi on aika proteiinipainotteinen. Se ei välttämättä ole hyvä asia.
2. Ehdottomasti suklaat ja patukat pois! Noilla kaloreilla saisit jotain täyttävämpääkin syödä. Kikherneet ja pavut ovat matalakalorisia, täyttäviä ja niissä on myös proteiinia. Kurpitsalohkot evääksi ovat todella matalakalorisia. Porkkanatangot?
3. Banaani on huono idea aamulla. Hedelmissä, varsinkin banaanissa, voi olla paljon energiaa. Tuo aamiainen on pelkkää sokeria, ei pidä nälkää ja verensokeri heittelee. Vaihda vaikka kaurapuuroon.
[/quote]
1. En juuri lainkaan, en ehdi :(. Kesäisin enemmän, ja aina yritän aloittaa uudestaan.... Proteiinia on kiloklubin mukaan nyt noin 100g, ei käsittääkseni vielä mitenkään överisti, eikös sitä saa olla 1-1,5 g per painokilo päivässä?
2. Totta, tämän tiesinkin. Nämä sain kaverilta päiväkahville kun itselläni ei ollut evästä mukana. Huomiseksi mukaan jotain järkevämpää.
3. Tämäkin on totta ja tämän tiesin. Täytyy miettiä jotain aamupalaa illalla valmiiksi, yleensä en ole syönyt mitään aamuisin ja tänään yritin nopeasti ehtiä ottaa edes jotain, kun aamupala kai kuitenkin "kuuluisi" syödä.
[/quote]
Vähennä proteiinia. Niin, kaveri antoi..:) Aamulla ei "kuulu" syödä, jos ei maistu. Mitäs rasvaa syöt?
Onkohan mulla liian vähän kaloreita kun 1500? Syön paljon kasviksia. Yleensä vähärasvaista lihaa päivälliselle, aamupalaksi kaurapuuro mustikoilla ja keitetty kananmuna. Lounas on maitorahka ja hedelmäsose, joskus banaani. Päivälliselle sitten sitä lihaa ja vihanneksia + vihersalaatti. Iltapalalla otan esim pilttiä ja maitorahkaa ja hedelmän tai raejuustoa ja mehukeittoa. Painoindeksi 31, tavoite pudottaa n. 15 kg.
Niin ja välipalaksi syön kasviksia jääkaapista, jotka on sinne pilkottu valmiiksi. Eli "helppoa naposteltavaa" mikä ei ole epäterveellistä kuten se johon olin koukussa ennen tätä projektia.
Entä mun päiväni?
aamulla:rasvaton rahka, marjoja 100g, 150g sokeritonta mehukeittoa,kananmunan keltuainen,kahvia.
välipala:rahka, 100g marjoja, cashew pähkinöitä pieni kourallinen
lounas:proteiinipatukka
päivällinen:spagettia, itse tehty jauheliha-tomaattikastike.
iltapala:avoinna vielä
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:05"]Ei 1500 kalorin dieetillä tarvitse olla nälkä, ei kuulukaan. Nyt vain opettelet valitsemaan syömisesi oikein ja kyllä siitä sitten hyvä tulee :)
Tässä esimerkiksi minun omat syömiset
Perjantai, 30.01.2015
1408 kcal
Aamupala:
banaani ja lautasellinen veteen tehtyä kaurapuuroa 190 kaloria
Lounas:
Yksi peruna, desi naudanlihakastiketta, 6dl herne-kurkku-salaattia, näkkileipä, desi piimää 324kaloria
Välipala:
Lautasellinen ruispuolukkapuuroa, kaksi pekaanipähkinää, yksi cashewpähkinä, yksi saksanpähkinä, 254 kloria
Päivällinen:
Pinaattikeitto, 1,5dl raejuustoa, viipale ruisleipää, omena kuorineen, 486 kaloria
Iltapala:
Iso päärynä kuorineen, metsämustikoit 2dl 154 kaloria
Ei oma päiväni varmasti mikään täydellinen malliesimerkki ole, mutta esimerkki kuitenkin siitä, että koko päivän on kylläinen olo, jopa täysi. Kyseisenä esimerkkipäivä harrastin 2h40minuuttia liikuntaa (kuntosali, pilates, uinti, vesijuoksu)
[/quote]
Jokin aamiaisessasi ei kyllä täsmää. Minibanaani ja minilautanen? Annoksessa kaurapuuroa on noin 150 kcal, sitäkään en edes lautaselliseksi kutsuisi. Banaanissa taas on keskimäärin 85 kcal.
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4383550/epäonnistunko näin?
Muaki saa auttaa! :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:13"]
Niin ja välipalaksi syön kasviksia jääkaapista, jotka on sinne pilkottu valmiiksi. Eli "helppoa naposteltavaa" mikä ei ole epäterveellistä kuten se johon olin koukussa ennen tätä projektia.
[/quote]
Syö normaalirasvaista ruokaa, niin et tarvitse välipaloja.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Syö normaalirasvaista ruokaa, niin et tarvitse välipaloja.
[/quote]
Kiitos neuvosta :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:20"]
Entä mun päiväni?
aamulla:rasvaton rahka, marjoja 100g, 150g sokeritonta mehukeittoa,kananmunan keltuainen,kahvia.
[/quote]
Onks tää joku vitsi??
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:05"]Ei 1500 kalorin dieetillä tarvitse olla nälkä, ei kuulukaan. Nyt vain opettelet valitsemaan syömisesi oikein ja kyllä siitä sitten hyvä tulee :) Tässä esimerkiksi minun omat syömiset Perjantai, 30.01.2015 1408 kcal Aamupala: banaani ja lautasellinen veteen tehtyä kaurapuuroa 190 kaloria Lounas: Yksi peruna, desi naudanlihakastiketta, 6dl herne-kurkku-salaattia, näkkileipä, desi piimää 324kaloria Välipala: Lautasellinen ruispuolukkapuuroa, kaksi pekaanipähkinää, yksi cashewpähkinä, yksi saksanpähkinä, 254 kloria Päivällinen: Pinaattikeitto, 1,5dl raejuustoa, viipale ruisleipää, omena kuorineen, 486 kaloria Iltapala: Iso päärynä kuorineen, metsämustikoit 2dl 154 kaloria Ei oma päiväni varmasti mikään täydellinen malliesimerkki ole, mutta esimerkki kuitenkin siitä, että koko päivän on kylläinen olo, jopa täysi. Kyseisenä esimerkkipäivä harrastin 2h40minuuttia liikuntaa (kuntosali, pilates, uinti, vesijuoksu) [/quote] Jokin aamiaisessasi ei kyllä täsmää. Minibanaani ja minilautanen? Annoksessa kaurapuuroa on noin 150 kcal, sitäkään en edes lautaselliseksi kutsuisi. Banaanissa taas on keskimäärin 85 kcal.
[/quote]
Kiloklubi ilmoittaa kaurapuurolautaselle 89 ja banaanille 100. Kalorilaskuri ilmoittaa 200g puuroannokselle kalorimäätän 92. Oma puurolautaselliseni oli perjantaina pieni. Joka tapauksessa vaikka kaloreita olisi tuosta ja jostain muustakin tullut enemmän, niin ideani kaiketi tuli selville. Siis että miettimällä sitä mitä syö, pystyy pitämään itsensä kylläisenä koko päivän 1500 kalorilla.
Onnetonta syömistä kalorit 2000-3000 ja syön normiruokaa Eikä juurikaan läskiä!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:37"]
Entä mun päiväni?
[/quote]
Onks tää joku vitsi??
[/quote]
No, eipä ole vitsi..
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:43"]
Entä mun päiväni?
[/quote]
Onks tää joku vitsi??
[/quote]
No, eipä ole vitsi..
[/quote]
:(
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:43"]
Entä mun päiväni?
[/quote]
Onks tää joku vitsi??
[/quote]
No, eipä ole vitsi..
[/quote]
:(
[/quote]
Mä tiedän että tuo proteiinipatukka pitäisi vaihtaa ihan ruokaan. Mutta olen töissä ja sairastan jonkinlaista paniikkihäiriötä. Kahvihuonekammoisena en voi tällä hetkellä käydä ruokalassa. Voi, kun olisi niin ihana olla normaali (ohis)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:51"]
1. Kuinka paljon urheilet? Ruokavaliosi on aika proteiinipainotteinen. Se ei välttämättä ole hyvä asia.
2. Ehdottomasti suklaat ja patukat pois! Noilla kaloreilla saisit jotain täyttävämpääkin syödä. Kikherneet ja pavut ovat matalakalorisia, täyttäviä ja niissä on myös proteiinia. Kurpitsalohkot evääksi ovat todella matalakalorisia. Porkkanatangot?
3. Banaani on huono idea aamulla. Hedelmissä, varsinkin banaanissa, voi olla paljon energiaa. Tuo aamiainen on pelkkää sokeria, ei pidä nälkää ja verensokeri heittelee. Vaihda vaikka kaurapuuroon.
[/quote]
1. En juuri lainkaan, en ehdi :(. Kesäisin enemmän, ja aina yritän aloittaa uudestaan.... Proteiinia on kiloklubin mukaan nyt noin 100g, ei käsittääkseni vielä mitenkään överisti, eikös sitä saa olla 1-1,5 g per painokilo päivässä?
2. Totta, tämän tiesinkin. Nämä sain kaverilta päiväkahville kun itselläni ei ollut evästä mukana. Huomiseksi mukaan jotain järkevämpää.
3. Tämäkin on totta ja tämän tiesin. Täytyy miettiä jotain aamupalaa illalla valmiiksi, yleensä en ole syönyt mitään aamuisin ja tänään yritin nopeasti ehtiä ottaa edes jotain, kun aamupala kai kuitenkin "kuuluisi" syödä.