Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepaketti sitten kun naisen euro on miehen euro

Vierailija
02.02.2015 |

Niin kauan kuin naisen euro on 80% tai yleensäkin vähemmän kuin miehen euro ei ole järkeä tasapäistää pakolla kotihoidontukea. Moni isä jäisi mielellään kotiin ja äiti palaisi työhön, mutta perheen talouden kannalta se ei ole järkevää. Jos mies saa paljon isompaa palkkaa kuin nainen, nii on järkevää, että äiti hoitaa lasta kotona ja isä käy tienaamassa. Ei ole koulutuksella tai työpaikallakaan paljoa vähemmän kun suurin osa naisista tienaa samalla lompetensilla ja koulutuksella vähemmän kuin mies vaikka isompaa palkkaa tai samaa olisi pyydettykin. Meilläkin miehen ja minun välinen palkkaero on melkein 2000 euroa ja minä tienaan vähemmän vaikka naiseksi olenkin ihan hyvillä palkoilla ja koulutuskin korkeampi kuin miehellä. 

Eli ei kotihoidontukea ole järkeä pakolla tasapäistää isän ja äidin kesken jos perheellä ei ole varaa tehdä tuollaista  jakoa lapsen hoidossa vaan lapsi olisi ollut pakko laittaa päivähoitoon.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä onkaan syy ja mikä seuraus? Voisiko olla niin, että naisten huonompi palkkakehitys johtuu juurikin venähtäneistä äippälomista?

Vierailija
2/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:27"]

Mikä onkaan syy ja mikä seuraus? Voisiko olla niin, että naisten huonompi palkkakehitys johtuu juurikin venähtäneistä äippälomista?

[/quote]

No kyllä se palkkakehitys lähtee junnaa heti alusta lähtien olit sitten ikinä äippälomalla tai et. Kyse on juuri siitä, että palkkaero on jo niin iso ennen yhtään lasta ja perhevapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noh... Toisaalta niin kauan kun naiset ovat yleistettynä huonompaa ja vähemmän tuottavaa työvoimaa (lähinnä juuri pitkien perhevapaiden, lasten sairaspoissaolojen jne. vuoksi) niin palkka on luonnollisestikin huonompi, kuin miehillä. Naiset ovat ihan itse sahanneet omaa nilkkaansa näillä kotiäiteilyillään ynnä muilla vastaavilla. (Ja ei muuta kun alapeukku laulamaan!).

Vierailija
4/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:31"]

Niin noh... Toisaalta niin kauan kun naiset ovat yleistettynä huonompaa ja vähemmän tuottavaa työvoimaa (lähinnä juuri pitkien perhevapaiden, lasten sairaspoissaolojen jne. vuoksi) niin palkka on luonnollisestikin huonompi, kuin miehillä. Naiset ovat ihan itse sahanneet omaa nilkkaansa näillä kotiäiteilyillään ynnä muilla vastaavilla. (Ja ei muuta kun alapeukku laulamaan!).

[/quote]

Siis väitätkö, että naisten syy on huono palkka ja se, että perheellä, mihin kuuliu se isäkin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nainen on kotona hoitamassa lapsia ja mies töissä? Yhtälailla se on sitten miesten vika kun yhdessä perheenä joutuvat tekemään päätöksen miten lapsi hoidetaan. Toko niehetvain kotiin ja perhe elätetään pyhällä hengellä.

Vierailija
5/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lapsen sairaspoissaolot kyllä jaetaan jo yleisesti aika hyvin miesten ja naisten kesken

Vierailija
6/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...teeppä sitten sama tuntimäärä kuin miehet niin pääset siihen euroon ja katso millaiseen sopimukseen sen nimesi pistät. Olet jo iso tyttö.

Vierailija
7/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotuksesi on VAIN noin 20 vuotta myöhässä.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/jD5PNgS8

Lisäksi naiset kuluttavat surutta miehensä ja yhteiskunna varoja, sekä yhteiskunnan palvelukset maksavat naisten osalta enemmän. Miehet myös käyvät asepalveluksen, sekä kuolevat keskimääräisesti ennen naisia.

Haluatko siis vielä lisää suhteettomia tulonsiirtoja naisille, vain koska lisääntyvät?

Tuleeko mieleesi, että kun laulat muumilauluja lapsesi kanssa, toiset tekevät ihan oikeata työtä?

Ja odotat olevasi yhtä pätevä kuin se uraa luonut?

Vierailija
8/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:39"]

Noh...teeppä sitten sama tuntimäärä kuin miehet niin pääset siihen euroon ja katso millaiseen sopimukseen sen nimesi pistät. Olet jo iso tyttö.

[/quote]

Hah hah, olipa kommentti. Mistä ihmeestä luulet, että nainen ei tee pitkiä päiviä ja vastuullista työtä varsinkin ennen lapsia? 

Vierailija
9/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ja miehen euro on euro. Naiset ja miehet saavat samasta työstä keskimäärin samaa palkkaa. Naiset työllistyvät kuitenkin useammin pienipalkaisille aloille ja ovat poissa työelämästä lasten takia. Myös naisen palkkaaminen on iso riski työnantajalle, joten nuoret naiset jäävät helpommin työttömiksi tai pätkätöihin eikä palkkakehitystä tapahdu.

Vierailija
10/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:41"]

Lisäksi naiset kuluttavat surutta miehensä ja yhteiskunna varoja, sekä yhteiskunnan palvelukset maksavat naisten osalta enemmän. Miehet myös käyvät asepalveluksen, sekä kuolevat keskimääräisesti ennen naisia.

Haluatko siis vielä lisää suhteettomia tulonsiirtoja naisille, vain koska lisääntyvät?

Tuleeko mieleesi, että kun laulat muumilauluja lapsesi kanssa, toiset tekevät ihan oikeata työtä?

[/quote]

Kateudestako tämä johtuu - nämä sinun olettamuksesi? Tasan tarkkaan siihen asti kun sain lapsen loin uraa! Johdettavia oli, reissasin ympärin maailmaa tein ihan kunnolla töitä ja pyrkimys on töihin palattua jatkaa uraa! Puhun palkasta, mikä on naisilla samoista hommista, koulutuksesta ja kompetenssista silti matalampi. Itse olen varmaan ystäväpiirin korkeinpalkkaisin naine, mutta tosiaa miehenpalkka on todella paljon suurempi.

Se, että lasta hoidetaan kotona on mutten myös ihan työtä ja todella tärkeää työtä. Jos laitat lapsen päivähoitoon maksat siitä hoidosta. Lapsen paras paikka yleensä on olla kotihoidossa ihan pienenä.

Vierailija
11/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaero johtuu ihan vain siitä, että naiset hakeutuvat töihin, jossa palkkataso on matalampi. Kuka tahansa nainen voi kouluttautua ihan yhtä paljon kuin miehet ja pyrkiä yhtä hyvä palkkaisiin hommiin - mutta eivät vain tee niin. 

Hössötetään vain palkkaerosta, mutta unohdetaan kuitenkin ne tutkimukset, jossa todetaan että palkkaeroa ei juurikaan ole SAMAN YRITYKSEN SISÄLLÄ naisten ja miesten välillä, jos työtehtävät ovat samat. Ja se juur on sitä tasa-arvoa, jota vaaditaan (ja joka siis toteutuu!).

Siksi voitaisiin pikkuhiljaa jo lakata puhumasta tuosta naisen ja miehen eurosta, kun se johtuu ainoastaan erilaisia töistä. Eri työstä maksetaan eri palkka eikä sen vuoksi voi tehdä mitään yleistäviä johtopäätöksiä.

T:Nainen, matalapalkka-alalla itsekin

Vierailija
12/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa muna-kana -linjalaisia. Naisten pienempi euro johtuu monesta asiasta. Täälläkin on monesti jauhettu siitä, että nuoria naisia ei palkata, koska työnantajalla on "vaara" joutua maksamaan äitiyslomasta. Jos tuo sama vaara olisi nuorilla miehillä, niin olisiko silloin tasa-arvo lähempänä.

Toisaalta sitten on näitä tutkimuksia, joissa miehen tunti on 80 minuuttia (tehty työaika) ja miehen vuosi on 11 kuukautta (elinikä).

Vierailija
13/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hah hah, olipa kommentti. Mistä ihmeestä luulet, että nainen ei tee pitkiä päiviä ja vastuullista työtä varsinkin ennen lapsia? 

[/quote]

Hah hah. Mistä luulen?! Koska näitä vastaavia itkuvirsiä naisen eurosta kuulee ihan kyllästymiseen ast. Vertailuja, kun tehdää niin tunteja on vähemmän ja jos niitä tehdään niin tehdään ilmaiseksi. Ja kirjoitetaan huonoja työehtosopimuksia. Pitää osata vaatia!  Ei se miehenkään palkka sukupuoleen ole sidottu vaan siihen, että saadaa se suu auki kun palkasta neuvotellaan.

Vierailija
14/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:48"]

[/quote]

Kateudestako tämä johtuu - nämä sinun olettamuksesi? Tasan tarkkaan siihen asti kun sain lapsen loin uraa! Johdettavia oli, reissasin ympärin maailmaa tein ihan kunnolla töitä ja pyrkimys on töihin palattua jatkaa uraa! Puhun palkasta, mikä on naisilla samoista hommista, koulutuksesta ja kompetenssista silti matalampi. Itse olen varmaan ystäväpiirin korkeinpalkkaisin naine, mutta tosiaa miehenpalkka on todella paljon suurempi.

Se, että lasta hoidetaan kotona on mutten myös ihan työtä ja todella tärkeää työtä. Jos laitat lapsen päivähoitoon maksat siitä hoidosta. Lapsen paras paikka yleensä on olla kotihoidossa ihan pienenä.

[/quote]

Kukaan ei pakota sinua lisääntymään. Kerro yksikin todistettu esimerkki, jossa saman pituisen ja samansisältöisen uran tehnyt mies saa enemmän palkkaa kuin nainen, samassa yrityksellä, samoilla tiedoilla ja samalla kokemuksella.

Hyvin on feministien mantra sinuun uponnut.

Vierailija
15/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:50"]

Palkkaero johtuu ihan vain siitä, että naiset hakeutuvat töihin, jossa palkkataso on matalampi. Kuka tahansa nainen voi kouluttautua ihan yhtä paljon kuin miehet ja pyrkiä yhtä hyvä palkkaisiin hommiin - mutta eivät vain tee niin. 

Hössötetään vain palkkaerosta, mutta unohdetaan kuitenkin ne tutkimukset, jossa todetaan että palkkaeroa ei juurikaan ole SAMAN YRITYKSEN SISÄLLÄ naisten ja miesten välillä, jos työtehtävät ovat samat. Ja se juur on sitä tasa-arvoa, jota vaaditaan (ja joka siis toteutuu!).

Siksi voitaisiin pikkuhiljaa jo lakata puhumasta tuosta naisen ja miehen eurosta, kun se johtuu ainoastaan erilaisia töistä. Eri työstä maksetaan eri palkka eikä sen vuoksi voi tehdä mitään yleistäviä johtopäätöksiä.

T:Nainen, matalapalkka-alalla itsekin

[/quote]

http://www.sttk.fi/2014/10/31/naisten-ja-miesten-palkkatasa-arvosta/

Voidaanko sanoa, että palkkaero johtuu sitten mula miehistä kun eivät hakeudu perinteislle naisten aloille. Kaikki eivät voi tehdä ns. perinteisiä miesten töitä ja työvoimaa tarvitaan niin vanhusten/lasten- kuin sairaanhoidossa kuin muissakin ns. naisten aloilla.

Ei palkkaero ole vain miesten tai naisten syy. Itse vaahtoan tästä palkkaerosta, koska seon todellisuutta ja kasvaa vielä työuran myötä. Itse olen naiseksi hyvin palkattu ja mesvaltaisessa työssä, mutta aminun ja monen muun naisen euro on samaisessakin työpaikassa 80% miehen eurosta.

Vierailija
16/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:27"]

[/quote]

No kyllä se palkkakehitys lähtee junnaa heti alusta lähtien olit sitten ikinä äippälomalla tai et. Kyse on juuri siitä, että palkkaero on jo niin iso ennen yhtään lasta ja perhevapaata.

[/quote]

Tämmöinen mutuilu on minun mieleeni :D

Vierailija
17/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai, 10 kk olin kotona lapsen kanssa ja siitäkin viimeinen kk oli vuosilomaa. Mies on hoitanut kaikki lapsen sairauspoissaolot jo vuosien ajan. Niitä on ollut n. 2-3 pv/vuodessa. Kyllä mies on tässä suhteessa kyllä tullut kalliimmaksi työnantajalleen kuin minä.

Toki on näitä kolmen vuoden välein lisääntyviä, jotka viettävät maksimiajat kotona.

Vierailija
18/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

Kukaan ei pakota sinua lisääntymään. Kerro yksikin todistettu esimerkki, jossa saman pituisen ja samansisältöisen uran tehnyt mies saa enemmän palkkaa kuin nainen, samassa yrityksellä, samoilla tiedoilla ja samalla kokemuksella.

[/quote]

Hah, montakin ja monesta työpaikasta, mutta ei minun täydy tässä yhtään tapausta todistaa vaan tuostakin on varmasti tilastoja.

yhteiskunta tarvitsee syntyviä lapsia jaihmisen luonnollinen tarve on usein lisääntyä. Lapsen saa yhdessä mies ja nainen. Miksi mies haluaa lapsen, miksi nainen haluaa lapsen. Miksi mies ja nainen rakastuvat - miksi kukaan haluaa perheen. Kukaan ei pakota, mutta noita asioita halutaan sukupuolesta riippumatta ja omneksi niin, koska yhteiskunta ei toimi ilman tuleviakin veronmaksajia. Elämän suuria kysymyksiä, joihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

Vierailija
19/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah, montakin ja monesta työpaikasta, mutta ei minun täydy tässä yhtään tapausta todistaa vaan tuostakin on varmasti tilastoja.

yhteiskunta tarvitsee syntyviä lapsia jaihmisen luonnollinen tarve on usein lisääntyä. Lapsen saa yhdessä mies ja nainen. Miksi mies haluaa lapsen, miksi nainen haluaa lapsen. Miksi mies ja nainen rakastuvat - miksi kukaan haluaa perheen. Kukaan ei pakota, mutta noita asioita halutaan sukupuolesta riippumatta ja omneksi niin, koska yhteiskunta ei toimi ilman tuleviakin veronmaksajia. Elämän suuria kysymyksiä, joihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

[/quote]

Kaiva ne todistetut tapaukset esiin väitteesi tueksi. Mutu ei riitä, jos moista väität.

Lisäksi sanoit että miehesi tienaa sinua enemmän, saat siis jo oman osasi miehesi euroista.

Olet siis saamapuolella jo valmiiksi. Lisää toki ceeveehesi veronmaksajien tuottaminen ja muumilaulujen opiskeleleminen. Kyllä kuka tahansa yritysjohtaja lastenlauluja arvostaa, mitä nyt tuloksenteolla on väliä.

Vierailija
20/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:56"]

[/quote]

[/quote]

Hah hah. Mistä luulen?! Koska näitä vastaavia itkuvirsiä naisen eurosta kuulee ihan kyllästymiseen ast. Vertailuja, kun tehdää niin tunteja on vähemmän ja jos niitä tehdään niin tehdään ilmaiseksi. Ja kirjoitetaan huonoja työehtosopimuksia. Pitää osata vaatia!  Ei se miehenkään palkka sukupuoleen ole sidottu vaan siihen, että saadaa se suu auki kun palkasta neuvotellaan.

[/quote]

Varmasti naiset tekee vähemmän tunteja ennen lapsia...miksi painaa niska limassa pienemmällä palkalla.. painaa niska limassa sitten omien lasten eteen. Joka tapauksessa miehen kanssa jaetaan aika hyvin nämä muut poissaolot johtuen lapsen sairaudest yms. Kyse ontilanteessa ennen lapsia, jolloin on näkyvissä jo ihan selvä palkkaero miesten ja naiten kesken. Tuntemani naiset itseni mukaanlukien kyllä saavat sen suun auki kysyäkseen korkeampaa palkkaa. Ihme yleistystä, että naiset eivä uskalla pyytää palkankorotusta vaikka toki en kiellä, että miehet yleisesti ottaen kysvät rohkeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän