Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä olisi rankkaa ja yksinäistä ilman todentuntuisia unia rakkaudesta ja paremmasta elämästä

Vierailija
26.08.2022 |

Taas oli yksi pitkä ja selkeä uni, jossa elokuvatyyppisesti päädyimme yhteen kahden vuosikymmenen takaisen ihastukseni kanssa. Tunsin kosketuksen, tunsin onnen ja tunsin jotain, mikä sai suun kääntymään hymyyn. Unessa koin selvästi olevani onnellinen, haluttu ja tunsin kokevani jotain mitä en ole koskaan oikeassa elämässä ole kokenut. Miten tämmöinen on edes mahdollista? Onko kyseessä vain pelkkä kuvitelma, joka säälittävän ihmisen mielessä muodostuu?

Onko kenelläkään muulla tällaista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin unen miehestäni vuosia ennen kuin tavattiin. Oli kamala ikävä rakastani, kun heräsin. Siitä lähtien tiesin, miltä rakkaus tuntuu, vaikka en ollut koskaan kokenut. Enpä olisi silti arvannut, että kyseessä oli enneuni.

Villi ehdotus: Ota yhteyttä vanhaan ihastukseesi?

Vierailija
2/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sidottuna saalina Mac Gyver viime yönä. Tenttasin häneltä Suomen luonnonsuojelulakia. On se söötti (nuori versio).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen tarkoittaa yleensä lopullista eroa ja luopumista.

Vierailija
4/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta samanlaisesta. Kyseessä henkilö, johon olin joskus aivan järjettömän rakastunut ja ihastunut. En vaan koskaan sitä hänelle tunnustanut. Olimme joskus tiiviisti tekemisissä ja näimme usein. Viime tapaamisesta on jo yli 10 vuotta. Ei ole olti tekemisissä. Olen silti nähnyt hänestä romanttisia unia ihan lähiaikoinakin. Puolisoni ohella hän on ainoa, joka on herättänyt niin voimakkaita tunteita. Varmaan jäänyt ikuisesti vaivaamaan se, mitä olisi tapahtunut, jos olisin uskaltanut kertoa hänelle ja tarttua tilaisuuteen (joita hän kyllä aikoinaan tarjosi).

Vierailija
5/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin unen miehestäni vuosia ennen kuin tavattiin. Oli kamala ikävä rakastani, kun heräsin. Siitä lähtien tiesin, miltä rakkaus tuntuu, vaikka en ollut koskaan kokenut. Enpä olisi silti arvannut, että kyseessä oli enneuni.

Enneunista olen myös kuullut, mutta niitä en ole kokenut. Hienoa että se kohdallasi toteutui.

Ehdotuksesi on enemmän kuin villi. En tule sitä toteuttamaan, koska en ole sellaisessa elämäntilanteessa tai sellainen ihminen, joka voisi tuollaiseen ryhtyä. Se olisi täydellinen katastrofi, joka pilaisi ne pienet, vaikkakin valheelliset unimuistot, jotka edes hetken minulle onnea suovat.

ap

Vierailija
6/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tarkemmin pohdin näitä elämäni aikana kokemiani vastaavia unia niin tajusin, että niitä yhdistää sama pinnallinen kaava, joka ei salli ikinä pidemmälle menemistä vaan kaikki jäävät aina siihen ihastumiseen tai yhteisen elon ensiaskeliin. Näin ajateltuna se tietenkin johtuu siitä, että mieli ei anna mennä pidemmälle, koska ei minulla ole elämänkokemusta siitä mitä se voisi olla. Kaikki unet ovat teini-ikäisen ruusunpunaisten kuvitelmien tasolla ja niistä puuttuu kaikki normaalin aikuisen kokemuspohjan tuoma rosoisuus ja todellisuus. 

Siksi ne varmaan ovat niin tunnepitoisia kuin ovat: ne esittävät todellisuuden vain omasta itsekkäästä näkökulmastani, jossa minä olen rakkauden kohde vaikka en ole mitään tehnyt sitä ansaitakseni.

ap

Vierailija
7/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen joskus hyvin todentuntuisia unia erilaisista jutuista. Joskus ne hymyilyttävät koko päivän ja sitä kaipaa takaisin siihen samaan uneen. Jos uni taas ei ole niin miellyttävä, niin se on vastaavasti aika kamala tunne myös. Joskus unissa esiintyy oikeita ihmisiä, joskus ihan mielikuvitustyyppejä. Mutta olisi kyllä kiva tietää, että mistä nuo erittäin todentuntuiset unet syntyvät. Näen unia lähes joka yö ja yleensä muistankin ne ainakin hetken aikaa aamulla, mutta näitä todentuntuisia unia näen vain harvoin. 

Vierailija
8/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan rasittavaa kun on viimeaikana nähnyt selkounia, ihmisiä ja paikkoja, tapahtumia menneisyydestä sotkeutuen johonkin mystiseen utopiaan ja kummallisuuksiin aina paritteluista kunnon tappeluihin, jopa alien invaasioihin.

Herätessä on aivan sekaisin että mitähän helv. taas ja koko pätkä pyörii päässä kirkkaana muistissa.

Miksi ei voi vain olla uneksimatta, tai edes niin ettei muistaisi uniaan.

M

Vierailija
9/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enneunista olen myös kuullut, mutta niitä en ole kokenut. Hienoa että se kohdallasi toteutui.

Ehdotuksesi on enemmän kuin villi. En tule sitä toteuttamaan, koska en ole sellaisessa elämäntilanteessa tai sellainen ihminen, joka voisi tuollaiseen ryhtyä. Se olisi täydellinen katastrofi, joka pilaisi ne pienet, vaikkakin valheelliset unimuistot, jotka edes hetken minulle onnea suovat.

ap

Ymmärrän. Vaikuttaa joka tapauksessa siltä, että jokin syvä tarve sisälläsi on jäänyt vaille huomiota ja toteuttamista. Kannattaa alkaa pitää unipäiväkirjaa, saatat yllättyä unien sisältämästä informaatiosta.

Vierailija
10/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on outo tilanne. Parin-kolmen vuoden ajan olen nähnyt voimakkaasti romanttisia unia vanhasta tutustani, jonka näin viimeksi noin kahdeksan vuotta sitten. Pidin hänestä kyllä kovasti ihmisenä sen mitä tunnettiin, mutta en koskaan haaveillut mistään romanttisesta välillämme. Olimme enemmän vaan jotenkin samalla aaltopituudella ja tulimme hyvin toimeen.

Mutta nuo unet. Niissä on voimakas romanttinen lataus ja kihelmöivä odotuksen tunne siitä hetkestä, kun pääsemme vihdoin olemaan kahden. Näissä unissa on aina paljon muita ihmisiä ympärillä, ja unet loppuvat aina siihen, kun jäämme kahdestaan tämän henkilön kanssa ja olemme suutelemassa tms. 

Ja siis, minulla on oikeassa elämässä aivan toinen kiinnostuksen kohde, jota kohtaan tunnen erittäin syvää yhteyttä. Hänestäkin näen unia joskus ja niistä nautin. Mutta sitten muutaman kuukauden välein tuo vanha tuttu pompsahtaa jostain uniini, jotka ovat aina samanlaisia. Osaako joku selittää, mikä tässä on? :D

Vierailija
11/12 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,minua kannattelevat samankaltaiset unet. Näen niissä tuttuja ja tuntemattomia ihmisiä. Kaikki on hyvin todentuntuista, myös halailut, suutelemiset ja seksi.

Niin, minulla unissa on myös yhdyntää, sillä olen sitä oikeastikin harjoittanut, eli kokemusperäinen elämys tulee myös uniin.

Unet ovat kouriintuntuvan todellisia. Usein olen tavannut elämäni rakkauden, pyytänyt häneltä anteeksi ja omemme palanneet yhteen. Voi sitä onnen tunnetta, ja toisen lämpimän kehon kosketusta. Herätessä olen seesteinen ja olo on hyvä, vaikka paljastuikin unennäöksi. Tuommoisilla jaksan sinkkuarkeani, johon ei romantiikkaa liity.

Vierailija
12/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,minua kannattelevat samankaltaiset unet. Näen niissä tuttuja ja tuntemattomia ihmisiä. Kaikki on hyvin todentuntuista, myös halailut, suutelemiset ja seksi.

Niin, minulla unissa on myös yhdyntää, sillä olen sitä oikeastikin harjoittanut, eli kokemusperäinen elämys tulee myös uniin.

Unet ovat kouriintuntuvan todellisia. Usein olen tavannut elämäni rakkauden, pyytänyt häneltä anteeksi ja omemme palanneet yhteen. Voi sitä onnen tunnetta, ja toisen lämpimän kehon kosketusta. Herätessä olen seesteinen ja olo on hyvä, vaikka paljastuikin unennäöksi. Tuommoisilla jaksan sinkkuarkeani, johon ei romantiikkaa liity.

Tämä on hyvin tutun kuuloista. Itsekin kohtaan niissä suuria tunteita herättävissä unissa ihmisiä - eläviä ja kuolleita - ja palaan paikkoihin tai hetkiin elämässäni, jotka luulin jo unohtaneeni. Koen nuo unet hyvin todellisina ja elän niissä täysivoimaisena toimijana mukana enkä missään vaiheessa unta kyseenalaista unen todellisuutta. Siksi onkin aina äärimmäisen suuri tunneshokki, kun herään siihen oikeaan todellisuuteen, jossa joudun tunnustamaan, että se mitä juuri koin ja tunsin olikin vain uni, unelma jostain epätodellisesta.

ap