Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepaketti sitten kun naisen euro on miehen euro

Vierailija
02.02.2015 |

Niin kauan kuin naisen euro on 80% tai yleensäkin vähemmän kuin miehen euro ei ole järkeä tasapäistää pakolla kotihoidontukea. Moni isä jäisi mielellään kotiin ja äiti palaisi työhön, mutta perheen talouden kannalta se ei ole järkevää. Jos mies saa paljon isompaa palkkaa kuin nainen, nii on järkevää, että äiti hoitaa lasta kotona ja isä käy tienaamassa. Ei ole koulutuksella tai työpaikallakaan paljoa vähemmän kun suurin osa naisista tienaa samalla lompetensilla ja koulutuksella vähemmän kuin mies vaikka isompaa palkkaa tai samaa olisi pyydettykin. Meilläkin miehen ja minun välinen palkkaero on melkein 2000 euroa ja minä tienaan vähemmän vaikka naiseksi olenkin ihan hyvillä palkoilla ja koulutuskin korkeampi kuin miehellä. 

Eli ei kotihoidontukea ole järkeä pakolla tasapäistää isän ja äidin kesken jos perheellä ei ole varaa tehdä tuollaista  jakoa lapsen hoidossa vaan lapsi olisi ollut pakko laittaa päivähoitoon.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:39"]

Noh...teeppä sitten sama tuntimäärä kuin miehet niin pääset siihen euroon ja katso millaiseen sopimukseen sen nimesi pistät. Olet jo iso tyttö.

[/quote]

Hah hah, olipa kommentti. Mistä ihmeestä luulet, että nainen ei tee pitkiä päiviä ja vastuullista työtä varsinkin ennen lapsia? 

[/quote]

Hah hah. Mistä luulen?! Koska näitä vastaavia itkuvirsiä naisen eurosta kuulee ihan kyllästymiseen ast. Vertailuja, kun tehdää niin tunteja on vähemmän ja jos niitä tehdään niin tehdään ilmaiseksi. Ja kirjoitetaan huonoja työehtosopimuksia. Pitää osata vaatia!  Ei se miehenkään palkka sukupuoleen ole sidottu vaan siihen, että saadaa se suu auki kun palkasta neuvotellaan.

[/quote]

Varmasti naiset tekee vähemmän tunteja lasten jälkeen...miksi painaa niska limassa pienemmällä palkalla.. painaa niska limassa sitten omien lasten eteen. Joka tapauksessa miehen kanssa jaetaan aika hyvin nämä muut poissaolot johtuen lapsen sairaudest yms. Kyse ontilanteessa ennen lapsia, jolloin on näkyvissä jo ihan selvä palkkaero miesten ja naiten kesken. Tuntemani naiset itseni mukaanlukien kyllä saavat sen suun auki kysyäkseen korkeampaa palkkaa. Ihme yleistystä, että naiset eivä uskalla pyytää palkankorotusta vaikka toki en kiellä, että miehet yleisesti ottaen kysvät rohkeammin.

[/quote]

korjaus siis lasten jälkeen tekee duunia vähemmän tunteja, mutta niin myös moni mieskin

Vierailija
22/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:48"]

Kirjotuksesi on VAIN noin 20 vuotta myöhässä.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/jD5PNgS8

Lisäksi naiset kuluttavat surutta miehensä ja yhteiskunna varoja, sekä yhteiskunnan palvelukset maksavat naisten osalta enemmän. Miehet myös käyvät asepalveluksen, sekä kuolevat keskimääräisesti ennen naisia.

Haluatko siis vielä lisää suhteettomia tulonsiirtoja naisille, vain koska lisääntyvät?

Tuleeko mieleesi, että kun laulat muumilauluja lapsesi kanssa, toiset tekevät ihan oikeata työtä?

Ja odotat olevasi yhtä pätevä kuin se uraa luonut?

[/quote]

Kateudestako tämä johtuu - nämä sinun olettamuksesi? Tasan tarkkaan siihen asti kun sain lapsen loin uraa! Johdettavia oli, reissasin ympärin maailmaa tein ihan kunnolla töitä ja pyrkimys on töihin palattua jatkaa uraa! Puhun palkasta, mikä on naisilla samoista hommista, koulutuksesta ja kompetenssista silti matalampi. Itse olen varmaan ystäväpiirin korkeinpalkkaisin naine, mutta tosiaa miehenpalkka on todella paljon suurempi.

Se, että lasta hoidetaan kotona on mutten myös ihan työtä ja todella tärkeää työtä. Jos laitat lapsen päivähoitoon maksat siitä hoidosta. Lapsen paras paikka yleensä on olla kotihoidossa ihan pienenä.

[/quote]

Kukaan ei pakota sinua lisääntymään. Kerro yksikin todistettu esimerkki, jossa saman pituisen ja samansisältöisen uran tehnyt mies saa enemmän palkkaa kuin nainen, samassa yrityksellä, samoilla tiedoilla ja samalla kokemuksella.

Hyvin on feministien mantra sinuun uponnut.

[/quote]

Hah, montakin ja monesta työpaikasta, mutta ei minun täydy tässä yhtään tapausta todistaa vaan tuostakin on varmasti tilastoja.

yhteiskunta tarvitsee syntyviä lapsia jaihmisen luonnollinen tarve on usein lisääntyä. Lapsen saa yhdessä mies ja nainen. Miksi mies haluaa lapsen, miksi nainen haluaa lapsen. Miksi mies ja nainen rakastuvat - miksi kukaan haluaa perheen. Kukaan ei pakota, mutta noita asioita halutaan sukupuolesta riippumatta ja omneksi niin, koska yhteiskunta ei toimi ilman tuleviakin veronmaksajia. Elämän suuria kysymyksiä, joihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

[/quote]

Kaiva ne todistetut tapaukset esiin väitteesi tueksi. Mutu ei riitä, jos moista väität.

Lisäksi sanoit että miehesi tienaa sinua enemmän, saat siis jo oman osasi miehesi euroista.

Olet siis saamapuolella jo valmiiksi. Lisää toki ceeveehesi veronmaksajien tuottaminen ja muumilaulujen opiskeleleminen. Kyllä kuka tahansa yritysjohtaja lastenlauluja arvostaa, mitä nyt tuloksenteolla on väliä.

[/quote]

Olet varmaan perheetön mies. Minä en mitään etuja saa miehen palkasta vaan perheenä saadaan se etu. Ei minun tarvitsella todistella - etsi itse jos et viitsi tai tee jopa galluppia ja kysele itse niin ehkä silmäsi avautuvat. Itse arvostan ainakin lastenhoitoa ja kotona lasten kanssa oppii paljon organisoimisesta ja stressaavista tilanteista, joten kyllä minä sen cv:n laitan :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:34"]

Kuka perkeleen vatipää tuota myyttiä vielä kehtaa levittää? Noin miljoonaan kertaan on todistettu tilastoista tehdyillä laskelmilla, että jos verrataan vain samanlaisia töitä toisiinsa ja otetaan mukaan vielä tehdyt työtunnit (kuten reilua on), niin naiset itse asiassa tienaavat pikkuisen enemmän kuin miehet. Naisen euro on siis noin 105 senttiä. Eli tasa-arvon nimissä naisten palkkoja pitäisi laskea, jos jotain niille pitäisi tehdä.

[/quote]

Ei täällä tarvitse haukkua. Luepa vähän lisää tutkimuksia niin palkkaero on edelleen olemassa ja kasvaa uran myötä vain isommaksi. Toisekseen on otettava huomioon, ett kaikki eivät voi olla esim. miesvaltaisella alalla. Kuka sinun lapsiasi hoitaa vai jäätkö mies kotiin jos ei ole miehiä tekemään hoivatyötä kun kaikkien naisten pitäisi ola miesten alalla, jotta palkkaero olis pienempi.

Vierailija
24/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:39"]

Kuka perkeleen vatipää tuota myyttiä vielä kehtaa levittää? Noin miljoonaan kertaan on todistettu tilastoista tehdyillä laskelmilla, että jos verrataan vain samanlaisia töitä toisiinsa ja otetaan mukaan vielä tehdyt työtunnit (kuten reilua on), niin naiset itse asiassa tienaavat pikkuisen enemmän kuin miehet. Naisen euro on siis noin 105 senttiä. Eli tasa-arvon nimissä naisten palkkoja pitäisi laskea, jos jotain niille pitäisi tehdä.

[/quote]

Ei täällä tarvitse haukkua. Luepa vähän lisää tutkimuksia niin palkkaero on edelleen olemassa ja kasvaa uran myötä vain isommaksi. Toisekseen on otettava huomioon, ett kaikki eivät voi olla esim. miesvaltaisella alalla. Kuka sinun lapsiasi hoitaa vai jäätkö mies kotiin jos ei ole miehiä tekemään hoivatyötä kun kaikkien naisten pitäisi ola miesten alalla, jotta palkkaero olis pienempi.

[/quote]

Sinähän sitkeä trolli olet :D

Vierailija
25/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:32"]

Lisäksi naiset kuluttavat surutta miehensä ja yhteiskunna varoja, sekä yhteiskunnan palvelukset maksavat naisten osalta enemmän. Miehet myös käyvät asepalveluksen, sekä kuolevat keskimääräisesti ennen naisia.

Haluatko siis vielä lisää suhteettomia tulonsiirtoja naisille, vain koska lisääntyvät?

Tuleeko mieleesi, että kun laulat muumilauluja lapsesi kanssa, toiset tekevät ihan oikeata työtä?

[/quote]

Kateudestako tämä johtuu - nämä sinun olettamuksesi? Tasan tarkkaan siihen asti kun sain lapsen loin uraa! Johdettavia oli, reissasin ympärin maailmaa tein ihan kunnolla töitä ja pyrkimys on töihin palattua jatkaa uraa! Puhun palkasta, mikä on naisilla samoista hommista, koulutuksesta ja kompetenssista silti matalampi. Itse olen varmaan ystäväpiirin korkeinpalkkaisin naine, mutta tosiaa miehenpalkka on todella paljon suurempi.

Se, että lasta hoidetaan kotona on mutten myös ihan työtä ja todella tärkeää työtä. Jos laitat lapsen päivähoitoon maksat siitä hoidosta. Lapsen paras paikka yleensä on olla kotihoidossa ihan pienenä.

[/quote]

Kukaan ei pakota sinua lisääntymään. Kerro yksikin todistettu esimerkki, jossa saman pituisen ja samansisältöisen uran tehnyt mies saa enemmän palkkaa kuin nainen, samassa yrityksellä, samoilla tiedoilla ja samalla kokemuksella.

[/quote]

Hah, montakin ja monesta työpaikasta, mutta ei minun täydy tässä yhtään tapausta todistaa vaan tuostakin on varmasti tilastoja.

yhteiskunta tarvitsee syntyviä lapsia jaihmisen luonnollinen tarve on usein lisääntyä. Lapsen saa yhdessä mies ja nainen. Miksi mies haluaa lapsen, miksi nainen haluaa lapsen. Miksi mies ja nainen rakastuvat - miksi kukaan haluaa perheen. Kukaan ei pakota, mutta noita asioita halutaan sukupuolesta riippumatta ja omneksi niin, koska yhteiskunta ei toimi ilman tuleviakin veronmaksajia. Elämän suuria kysymyksiä, joihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

[/quote]

Kaiva ne todistetut tapaukset esiin väitteesi tueksi. Mutu ei riitä, jos moista väität.

Lisäksi sanoit että miehesi tienaa sinua enemmän, saat siis jo oman osasi miehesi euroista.

Olet siis saamapuolella jo valmiiksi. Lisää toki ceeveehesi veronmaksajien tuottaminen ja muumilaulujen opiskeleleminen. Kyllä kuka tahansa yritysjohtaja lastenlauluja arvostaa, mitä nyt tuloksenteolla on väliä.

[/quote]

Olet varmaan perheetön mies. Minä en mitään etuja saa miehen palkasta vaan perheenä saadaan se etu. Ei minun tarvitsella todistella - etsi itse jos et viitsi tai tee jopa galluppia ja kysele itse niin ehkä silmäsi avautuvat. Itse arvostan ainakin lastenhoitoa ja kotona lasten kanssa oppii paljon organisoimisesta ja stressaavista tilanteista, joten kyllä minä sen cv:n laitan :). 

[/quote]

Onko mielestäsi siis tasa-arvoista se että miehesi tuo sinulle euroja kotiin sinun leikkiessäsi kotileikkiä?

Sinä olet saajapuolella, miehesi on epätasaarvoisessa asemassa.

Vierailija
26/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Sinähän sitkeä trolli olet :D

[/quote]

Kyllä sitkeä olen, joten kiitos kohteliaisuudesta. Valitettavasti en ole trollii. Myöskin ylläolevasta asiattomasta kommentista ilmoitin, koska hyvien tapojen mukaista ei ole syytä haukkua ketään vatipääksi - ei edes niitä, jotka eivät ole samaa mieltä asoissa.

No olen itse sen verran kuitenkin onnellisessa asemassa, että kun miehen kanssa tienataan hyvin molemmat (vaikka hän paljon paremmin kuin minä), että mies voi vielä myöhemmin jäädä lasta hoitamaan kotiin. Lapsi on kuitenkin pakko laittaa päivähoitoon pienenä siinä välissä ja minun mentävä töihin. Voin vain kuvitella niiden tilannetta, jossa molemmilla vanhemmilla on vain keskipalkka ja sattuu asumaan pääkaupunkiseudulla...saati perheen nainen on naisvaltaisella alalla töissä.

Vierailija
27/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro on propagandaa, miehet tekevät ylitöitä enemmän. Jos haluatte ansaita saman verran tehkää yhtä paljon sitten töitä myös kuin ne ylitöitä tekevät miehet.

Vierailija
28/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko mielestäsi siis tasa-arvoista se että miehesi tuo sinulle euroja kotiin sinun leikkiessäsi kotileikkiä?

Sinä olet saajapuolella, miehesi on epätasaarvoisessa asemassa.

[/quote]

Siis oikeasti kutsut lasten hoitoa kotileikiksi. Tämä kertoo jo riittävästi enkä viitsi aikaa tuhlata tällaisiin asiattomuuksiin typeriin kommentteihin enempää.

Vierailija
29/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro on siis 80 % miehen eurosta? Mä saan siis itse pitää loput 20%? Jipii!

m45v

Vierailija
30/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:50"]

Palkkaero johtuu ihan vain siitä, että naiset hakeutuvat töihin, jossa palkkataso on matalampi. Kuka tahansa nainen voi kouluttautua ihan yhtä paljon kuin miehet ja pyrkiä yhtä hyvä palkkaisiin hommiin - mutta eivät vain tee niin. 

Hössötetään vain palkkaerosta, mutta unohdetaan kuitenkin ne tutkimukset, jossa todetaan että palkkaeroa ei juurikaan ole SAMAN YRITYKSEN SISÄLLÄ naisten ja miesten välillä, jos työtehtävät ovat samat. Ja se juur on sitä tasa-arvoa, jota vaaditaan (ja joka siis toteutuu!).

Siksi voitaisiin pikkuhiljaa jo lakata puhumasta tuosta naisen ja miehen eurosta, kun se johtuu ainoastaan erilaisia töistä. Eri työstä maksetaan eri palkka eikä sen vuoksi voi tehdä mitään yleistäviä johtopäätöksiä.

T:Nainen, matalapalkka-alalla itsekin

[/quote]

http://www.sttk.fi/2014/10/31/naisten-ja-miesten-palkkatasa-arvosta/

Voidaanko sanoa, että palkkaero johtuu sitten mula miehistä kun eivät hakeudu perinteislle naisten aloille. Kaikki eivät voi tehdä ns. perinteisiä miesten töitä ja työvoimaa tarvitaan niin vanhusten/lasten- kuin sairaanhoidossa kuin muissakin ns. naisten aloilla.

Ei palkkaero ole vain miesten tai naisten syy. Itse vaahtoan tästä palkkaerosta, koska seon todellisuutta ja kasvaa vielä työuran myötä. Itse olen naiseksi hyvin palkattu ja mesvaltaisessa työssä, mutta aminun ja monen muun naisen euro on samaisessakin työpaikassa 80% miehen eurosta.

[/quote]

Sama koulutus, sama kokemus, sama työ mutta huonompi palkka naisella?  Sorry, en usko.

Vierailija
31/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää hei joku edes yksi sellainen tutkimus, joka osoittaa, että samassa työpaikassa, samalla koulutuksella ja kokemuksella sekä samalla työmäärällä ja vastuulla nainen saa vähemmän palkkaa.  Tuosta puhutaan niin paljon, mutta aina sieltä on löytynyt selittäviä eroja.

Vierailija
32/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:03"]

Naisen euro on propagandaa, miehet tekevät ylitöitä enemmän. Jos haluatte ansaita saman verran tehkää yhtä paljon sitten töitä myös kuin ne ylitöitä tekevät miehet.

[/quote]

Kunta-alalla ei makseta ylitöistä, ylitunnit pidetään vapaana jos ehditään. Mielelläni kyllä tekisin, jos saisin rahallisen korvauksen myös siitä.

Vierailija
33/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:45"]Naisen ja miehen euro on euro. Naiset ja miehet saavat samasta työstä keskimäärin samaa palkkaa. Naiset työllistyvät kuitenkin useammin pienipalkaisille aloille ja ovat poissa työelämästä lasten takia. Myös naisen palkkaaminen on iso riski työnantajalle, joten nuoret naiset jäävät helpommin työttömiksi tai pätkätöihin eikä palkkakehitystä tapahdu.
[/quote]

Naisen palkkaaminen ei ole yhtään sen.suurempi riski työnantajalle sitten kun perhevapaiden kustannukset jaetaan tadan lapsen äidin ja isän työnantajan kesken. Niin helppoa se on. Ai niin mutta eihän sitä tietenkään tehdä kun se ratkaisisi monta ongelmaa.

Vierailija
34/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:03"]Naisen euro on propagandaa, miehet tekevät ylitöitä enemmän. Jos haluatte ansaita saman verran tehkää yhtä paljon sitten töitä myös kuin ne ylitöitä tekevät miehet.
[/quote]
Jos joku mies tekee enemmän ylitöitä kuin nainen niin kukahan se mahdollistaa miehelle? Ettei vain olisi se naispuoliso joka hoitaa niitä hänen ja miehen lapsia? Eli siitä miehen palkasta on osa naisen.

Vierailija
35/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:03"]

[/quote]

Jotain merkitystä silläkin varmaan on, että naiset ehtii nauttia eläkettä melkein 10 v pitempään kuin miehet. Jos kohta se onkin pienempi.

Vierailija
36/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:03"]Naisen euro on propagandaa, miehet tekevät ylitöitä enemmän. Jos haluatte ansaita saman verran tehkää yhtä paljon sitten töitä myös kuin ne ylitöitä tekevät miehet. [/quote] Jos joku mies tekee enemmän ylitöitä kuin nainen niin kukahan se mahdollistaa miehelle? Ettei vain olisi se naispuoliso joka hoitaa niitä hänen ja miehen lapsia? Eli siitä miehen palkasta on osa naisen.

[/quote]

Minä ainakin olen tehnyt ihan pirusti ylitöitä yömyöhään, aamutuimaan ja viikonloppuisin aina kun sopiva slotti on siihen löytynyt. 

Vierailija
37/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkkaero on jo niin iso ennen yhtään lasta". Totta joka sana. Alle 30-vuotiaat naiset saavat enemmän palkkaa kuin samanikäiset miehet, ainakin mikäli uskomme Tilastokeskuksen tilastoja.

Vierailija
38/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:11"]

"Palkkaero on jo niin iso ennen yhtään lasta". Totta joka sana. Alle 30-vuotiaat naiset saavat enemmän palkkaa kuin samanikäiset miehet, ainakin mikäli uskomme Tilastokeskuksen tilastoja.

[/quote]

Samasta työstä, samalla kokemuksella, samalla koulutuksella, samalla työpanoksella, samalla vastuulla? Ihan varmasti sitä ei ole tutkittu noin tarkasti. 

Vierailija
39/39 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oliko jollain niitä 80-senttisväitteitä tukevia tutkimustuloksia? Kiinnostaisi tietää, vai onko tämä taas kerran sellainen asia, jonka kaikki "tietää" faktaksi, muttei olekaan sitä. Kuten että niin monta vierasta synttäripäiville kuin sankarilla ikävuosia, tai niin monta päivää erossa vanhemmista kuin lapsella ikävuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi