Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en käsitä tätä työttömyysjauhantaa!

Vierailija
01.02.2015 |

Mä en vaan voi ymmärtää, suomi jossa on aikaisemmin ollut puhe pohjoismaisesta sisusta jne.. ihmiset eivät mene töihin, koska eivät suostu alentumaan siivous- kuljetus tai tehdastyöhön. Mikä ihmisiä vaivaa nykypäivänä? 

Ongelmana suomessa on kyllä tällä hetkellä vuokratyö ja määräaikaiset työsuhteet. Pitäisi pystyä vakinaistamaan työntekijöitä niin ehkä työvoimaakin riittäisi???

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:53"]

Voi kuule. Olisikin niitä edes tehdaspaikkasia töitä. Ei ole. Alkaa turhauttaan, rikolliseksiko sitä pitäisi ryhtyä, että vähän leveämmän leivän saisi. Mulle kelpaa työ, kuin työ, mutta ei. Meillä monissa tehtaissa harrastetaan tällä hetkellä yt-neuvotteluja/lomautuksia...

Työhistoriaani: Ammattiin valmistuttua työkkäriin --> koska en tykkää olla tekemättä mitään, menin työkkärin suosituksesta nuorten työpajalle. Siellä onkin sitten aikoinaan viihdytty kuukausia. Välistä jotain hemmetin turhia työkokeiluita, joista tiesi, että vaikka hyvin hommasi teet, et töitä saa, sillä olet jo joka firmassa harjoittelija numero 1 785.

Pääsin kuitenkin lopulta mukavaan harjottelupaikkaan, jossa olin sen 6kk, korvaus 9€ päivä, töitä helvetisti välillä ma-su. En valittanut, sillä oikeasti nautin siittä työstä. Kävi kuitenkin tuuri, olin hoitanut työni hyvin he palkkasivat mut määrä-ajaksi. Tuli viimeinen päivä ja pomo saapuis kiitteleen sanoilla: Sä oot helvetin kova tekeen töitä, ei meillä oo nyt varaa suo palkata, mutta oot aina tervetullut takasin meille HARJOITTELIJAKSI. Arvatkaa tekikö mieli haistattaa vittua, mutta koska pyrin hyviin käytöstapoihin en todellakaan halunnut mitään negatiivista tunnelmaa, vaikka sisällä kuohui saatanan lujaa. Minua yritettiin pyytää sinne myöhemmin kesäksi töihin, mutta onneksi silloin pystyin kieltäytyyn. Olin jo luvannut muuta. Toisaalta, en olisi enään halunnut, kun tein silloin myös töitä, jotka minulle ei tosissaan olisi kuulunut ja lain mukaan, en ehkä olisi saanut niitä edes tehdä ilman pätevää koulutusta. Samaan aikaan, kun itse painoin hikipäässä työtä, vakituinen istuskeli kirjottelemassa facebookkiin ja tilaili lomamatkoja. Työaikana...

Olin jälleen työharjoittelussa, jonka halusin katsoa mihin se kantaa. Mulle oli luvattu työtä. Se oli nimenomaa tehdastyötä, mutta lopulta se työnkuva sitten selvisi. Minä olisin työharjottelijana 9€ päivä, MUTTA kauniina kiitoksena yrittäjä voi mulle joka kuukausi sujauttaa kirjekuoren... Harjoittelun loputtua sanottiin, että kyllä meillä vielä töitä sulle tulee. Sä oot se kenet me palkataan, kun tarvitsee. Vaan eipä koskaan käynyt niin... Pimeänäkö minun niitä töitä pitäisi tehdä, ei kiitos. Uskon, että siellä firmassa niitä samoja hommia tekee aina uusi puoli ilmainen harjoittelija..

Mä oon ollu vähän siellä täällä, työkokeiluihin pääsee kyllä, mutta hyvin harvoin ne mihinkään kantaa. Avoimia työpaikkoja ei ole, seuraan niitä lähes päivittäin. Työn perässä, en voi muuttaa, sillä miehellä on täällä (vielä) töitä. Työhakemuksia lähetellään ilman vastauksia... Jokaisesta paikasta, missä ikänä olen mitään työtä tehnyt, on loistavat suositukset. Ei, ei siltikään ole sitä oikeaa pidempää työtä kellään.

Viimeisimmällä työpaikalla, jossa olin sen määräaikaisena tekemässä aivan kamalaa työtä, (mutta senkin tein mukisematta), niin siivousfirman siivoojaa uhkailtiin töiden puutteessa potkuilla. Oli aika surkeana hän. En tiedä saiko lopulta potkut.. Että siivoojalliko ihan kaikkialla töitä piisaa? Tekisin mieluusti, jos näin olisi täällä meilläkin päin.

Tosiasiassa vielä, meilläpäin yritykset osaavat käyttää näitä työkokeiluita hyväkseen. Yksi pihalle, seuraava sisään. Kuka järkevä yrittäjä nyt kieltäytyisi ilmaisesta työvoimasta? Kuka palkkaa edes kesäksi, kun harjoittelijoita olisi jonoksi asti...

Joten kerrohan rakas ap, mitä mä teen väärin, kun en töitä saa? Tässäkin oli vain murto-osa omista kokemuksista.. ps. Suomessa oli marraskuun 2014 lopussa 326 500 työtöntä työnhakijaa ja 140 000 piilotyötöntä.Avoimia työpaikkoja oli Tilastokeskuksen mukaan vuoden kolmannella neljänneksellä 20 500..

[/quote]asutko jossain päin kainuuta? pako kysyä miksi ihmeessä teet sellaisia työtehtäviä jotka ei lain mukaan kuulunut sulle? itse jos joutuisin työkokeiluun niin en suostuisi olemaan 4tuntia pidempään ja tekisin vaan ne hommat jotka on sovittu työkkärin kanssa.

[/quote]unohtu sanoa sekin, että työkkärin harjoittelijoita ei voi käyttää viikonloppusin, kun niiltä päiviltä ei makseta päivärahaa

[/quote]

Olin nuori ja tyhmä. Vasta jälkikäteen tajusin, että muo ei ois saanut pistää vastuuseen niin suurista asioista. Toisaalta, jos jotain olisi sattunut, ei sanktiot olisi kohdistuneet minuun vaan siihen, joka minulle työn määrää.. En osannut kieltäytyä. Halusin suoriutua tehtävistä, jotka minulle määrättiin, sillä toivoin oman aktivisuuteni ja osaamisen kantavan eteenpäin. Itse en ole koskaan saanut päättää, kuinka kauan töissä ollaan näissä työkokeiluissa. Kaikki, jotka tiedän näitä käyneen tekee ihan "normaalia" päivää. Sopimukset tulee usein työkkäriltä, se ei ole usein suostumisesta kiinni. Minkä kuvan se minusta antaisi, jos sopimuksia kirjotellessa rupeisi väittämään, että en muuten varmasti ole 4 tuntia pidempää per päivä, vaikka valmiissa pohjassa kehoitetaankin "täysiin päiviin", vähintään 6 tuntia per päivä? Jos sattui viikonlopuksi työtä, olin vapaalla viikolla. En halunnut kieltäytyä siittäkään sillä tosissani pyrin ihan palkkatyöhön. Jos sanotaan, että sunnuntaina olisi tälläinen tapahtuma ja siellä sitä ja tätä, alanko väittämään vastaan, että älkää kuvitelko, tehkää keskenään? No voisin kai, mutta luulisin, että sillä konstilla en koskaan olisi edes sille määrä-aikaisuudelle päässyt. Tarkoitus oli kuitenkin myös oppia työ kokonaisuudessaan. Työ vaati joustavuutta sinne tänne koko ajan ja nautin sen teosta. 

Ja ei, en ole Kainuusta, en sieltä päinkään.

Vierailija
22/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä kuvittelet riittävän siivous-, kuljetus- ja tehdastyötä noin puolelle miljoonalle työttömälle?

Mitäpä luulet valmistettavan sellaisissa tehtaissa, joissa voisi maksaa suomalaiseen elintasoon riittävää palkkaa? Onhan suomalaisia ollut niin paperitehtaissa, autotehtaissa, vaatetehtaissa ym. Ei suinkaan niitä sen vuoksi ole siirretty Kiinaan ja ties mihin, että suomalaiset eivät olisi suostuneet tekemään niissä töitä? Ei, vaan siksi kun muualla on huonompi elintaso ja siksi pienempi palkka riittää.

Kuljetustyöhön on tietyt terveyskriteerit, eli ihan kaikki meistä eivät ammattiajokorttia saa. Siivoustyöhönkin otetaan mieluummin ammattilaisia, tai sellaisia, joille riittää osa-aikatyö, kuten opiskelijoita ja työuraa pitentäviä eläkeläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:24"]Jos menisin töihin siivoojaksi, paljonko minulla jäisi vuokran jälkeen käteen? Vuokrani on vähän alle 500 euroa. Nyt saan toimeentulotukea ja asumislisää yhteensä 969.90 €. Minulle jää vuokran jälkeen käyttöön 480,20 € Kannattaako lähteä siivoojaksi? [/quote] Etkö ajattele työtä muun kuin rahan kannalta? Etkö saa sitä merkityksen tunnetta ja ylpeyttä kun olet itse tienannut rahasi? Päivärytmiä, mielen virkeyttä. Kyllä ihminen tarvitsee tunteen että tekee jotain merkityksellistä. Työ on tärkeää monilta muiltakin osin kuin vain rahan kannalta.

[/quote]

Kannattaisi varmaan ottaa realiteetit huomioon ja suunnata moinen kehotus sellaiselle joka elää leveästi osingoilla tai vastaavaa, koska heillä on varaa idealismiin eikä tarvi miettiä joka päiväistä rahatilannetta. Jos pitää suunnilleen yhtä pienellä rahalla, tuli se sitten työttömänä ollessa tai pienipalkkaisessa työssä, kitkuttaa eteen päin ja ehkä huolehtia lapsesta samalla ja yrittää suunnitella tulevaisuutta niin mitä järkeä tuossa on? Uhrata vapaa-aika että käteen jäisi sama? Onko se merkityksellistä siivota toisten paskat jostain vessasta, sillä ei se arvonantona missään näy, ei palkassa eikä missään muussakaan. Siivoojaa ei arvosteta missään.

Aina jaksetaan paasata joka tuutista että kaikki työ on arvokasta, mutta ei se todellakaan niin ole. Jotkut saa perseellään istumisesta ja mokailuista miljoona euroa vuodessa ja toiset raataa perse ruvella kovaa duunia ja palkka on about 25000 vuodessa.

Ei ihme, että ihmisiä vituttaa tuollainen paskameininki tässä maassa.

[/quote]

Mitä sä olet tehnyt sen eteen että saisit muutakin kuin siivojan hommia? Paljonko olet opiskellut, oletko sijoittanut saadaksesi osinkoja? Puhe on halpaa.

Vierailija
24/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin niin vain mennä. Ne ajat ovat oikeasti vuosikymmenien takaista historiaa. Paskaduuneihin ei pääse, jos on akateeminen. Niihin liittyy melkein aina jonkinlsita hyväksikäyttöä ja työnantajat ottavat ennemmin jonkun nuoren, jota on helppo höynäyttää työntekijöiden oikeuksissa tai työkkärin pakottaman työllistetyn ilmaiseksi.

Vierailija
26/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:24"]Jos menisin töihin siivoojaksi, paljonko minulla jäisi vuokran jälkeen käteen? Vuokrani on vähän alle 500 euroa. Nyt saan toimeentulotukea ja asumislisää yhteensä 969.90 €. Minulle jää vuokran jälkeen käyttöön 480,20 € Kannattaako lähteä siivoojaksi? [/quote] Etkö ajattele työtä muun kuin rahan kannalta? Etkö saa sitä merkityksen tunnetta ja ylpeyttä kun olet itse tienannut rahasi? Päivärytmiä, mielen virkeyttä. Kyllä ihminen tarvitsee tunteen että tekee jotain merkityksellistä. Työ on tärkeää monilta muiltakin osin kuin vain rahan kannalta.

[/quote]

Kannattaisi varmaan ottaa realiteetit huomioon ja suunnata moinen kehotus sellaiselle joka elää leveästi osingoilla tai vastaavaa, koska heillä on varaa idealismiin eikä tarvi miettiä joka päiväistä rahatilannetta. Jos pitää suunnilleen yhtä pienellä rahalla, tuli se sitten työttömänä ollessa tai pienipalkkaisessa työssä, kitkuttaa eteen päin ja ehkä huolehtia lapsesta samalla ja yrittää suunnitella tulevaisuutta niin mitä järkeä tuossa on? Uhrata vapaa-aika että käteen jäisi sama? Onko se merkityksellistä siivota toisten paskat jostain vessasta, sillä ei se arvonantona missään näy, ei palkassa eikä missään muussakaan. Siivoojaa ei arvosteta missään.

Aina jaksetaan paasata joka tuutista että kaikki työ on arvokasta, mutta ei se todellakaan niin ole. Jotkut saa perseellään istumisesta ja mokailuista miljoona euroa vuodessa ja toiset raataa perse ruvella kovaa duunia ja palkka on about 25000 vuodessa.

Ei ihme, että ihmisiä vituttaa tuollainen paskameininki tässä maassa.

[/quote]

Mitä sä olet tehnyt sen eteen että saisit muutakin kuin siivojan hommia? Paljonko olet opiskellut, oletko sijoittanut saadaksesi osinkoja? Puhe on halpaa.

[/quote]

Ohiksena huomioin, että tuo on ihan illuusiota, että ihmisille ei "kelpaisi" siivoojan kaltaiset työt - jos siis huomioidaan laillisesti palkatut työt, joissa saa enemmän kuin muutaman hassun tunnin viikossa. Tuon ulkopuolelle ulottuvien siivoustöiden kelpaamisen ohitan sanomalla, että edelleen sen työn pitäisi elättääkin.

Toisekseen: tällä hetkellä niin moni alalleen kouluttautunut ei yksinkertaisesti löydä alaansa vastaavaa työtä, olipa taskussa sitten turvallisen (yea, right) perusalan tai jopa maisterin paperit. Minusta on tosi alentavaa sanoa tässä työttömyystilanteessa, että "mitäs et kouluttautunut paremmin". 

Se, joka laukoo tällaisia "No mitäs läksit/No mitäs et läksinyt" tyyppisiä kommentteja tästä aiheesta, ei yksinkertaisesti ole seurannut tarpeeksi tämänhetkistä työilmapiiriä tässä maassa. Niin moni ihminen tällä hetkellä kipuilee sen parissa, että ei pysty itse vaikuttamaan omaan elämäänsä, kun elämä vie työttömyydestä toiseen, YT-neuvotteluita ropisee ja koko ajan saa pelätä, ettei paperit, vankka ammattitaito ja työvuodetkaan suojaa irtisanomiselta tuotannollisista ja taloudellisista syistä. 

Vierailija
27/107 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:06"]

Jostain kumman syytä moni ap:n tavalla ajatteleva on jäänyt viime aikoina itsekin työttömäksi. 

[/quote]

Helposti jättäydytään työttömäksi, kuin kuvitellaan että töitä saa muualta. Sitten ollaan työttömänä. Tiedän tälläisen tapauksen. 

[/quote]

Tiedät ihan yhden tapauksen? Johan on.

Vierailija
28/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvausta, sosiaaliturvaa ja verotusta tulisi uudistaa siten, että aina on kannattavampaa mennä töihin kuin olla kotona.

Suomi on nykyisellään kahtiajakautunut. Toisilla on töitä noin paljon, että nääntyvät työtaakan alle. Toisten taas ei edes kannata mennä töihin, koska tuilla pärjää paremmin.

Osaltaan Suomen "koulutusteollisuus" vaikuttaa, sillä monet suomalaiset ovat ylikoulutettuja ja edelleenkin tarjotaan liian paljon koulutusta aloille, joilta ei työllisty.

Vierailija
29/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa niitä vähempiarvoisia töitä jos ei ole alan ammattitutkintoa! Olen hakenut viimeisen vuoden kassan, myyjän, siivoajan, tarjoilijan, koulunkäyntiavustajan ja varastotyöntekijän töitä mutta aina vastauksena tulee "Valintamme ei kohdistunut tälläkertaa sinuun" ja muutaman kerran jopa mainintaa siitä että haettiin kyllä päteviä ihmisiä. Kestöihin en ole päässyt kun olen ns. väliinputoaja, niihin haetaan joko nuoria, alaikäisiä tai juuri kyseiaen alan yliopisto-opiskelijoita. Olen ylioppilas, oman alani työtä en saa vielä tehdä vaikka tahtoisin.

Vierailija
30/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa, jos on uusi mersu, kesämökki ja omakotitalo. Toimeentulotuki on viimeinen mahdollinen haettava tuki. Sossussa käsketään luopumaan kesämökistä ja vaihtamaan auto halvempaan. Asunnosta eivät välttämättä käske luopua jos on velkaa, mutta lainakuluja ei lasketa toimeentulotukeen.

Miksi tekisin töitä, jos tulotasoni on siitä huolimatta sama?

Vierailija
31/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:08"]

23, sairaus ei ole este irtisanomiselle yt-neuvotteluissa. Toisaalta ymmärrän - mitäpä firma tekisi kehäraakilla.

t. Syövän vuoksi irtisanottu[/quote]

Kuulostaa kamalalata ja otan osaa. Mutta eikö ole eri asia että "sairaus ei ole este" tai että "sairauden vuoksi"? Eka laillista, jälkimmäinen laitonta?

Vierailija
32/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:24"]Jos menisin töihin siivoojaksi, paljonko minulla jäisi vuokran jälkeen käteen? Vuokrani on vähän alle 500 euroa. Nyt saan toimeentulotukea ja asumislisää yhteensä 969.90 €. Minulle jää vuokran jälkeen käyttöön 480,20 €
Kannattaako lähteä siivoojaksi?
[/quote]

Etkö ajattele työtä muun kuin rahan kannalta? Etkö saa sitä merkityksen tunnetta ja ylpeyttä kun olet itse tienannut rahasi?
Päivärytmiä, mielen virkeyttä.
Kyllä ihminen tarvitsee tunteen että tekee jotain merkityksellistä. Työ on tärkeää monilta muiltakin osin kuin vain rahan kannalta.

Vierailija
33/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä tunnen vain yhtä poikkeuksta lukuunottamatta, ja tämäkin poikkeus kuulemma on nykyään töissä, sellaisia työttömiä, jotka hakevat töitä apinanraivolla. Syksyllä työttömäksi jäänyt ex-työkaverikin vähän väliä päivittelee fb:iin "sain tänään aikaiseksi kolme avointa hakemusta ja taas on selattu avoimet työpaikat sieltä täältä ja tuolta". 

Vierailija
34/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, jonka mielestä Suomessa on vielä paljon tehdastyötä, sanoisin sinun olevan väärässä. Tein opiskeluaikoinani töitä tehtaissa, kolmessa erissä, yhtäkään niistä ei ole enää kaupungissamme. Tuotannon työt ovat pitkälti siirretty maihin, jossa ihmisille voi maksaa euron tunnissa.

Vierailija
35/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut nuorena kaikkea paitsi hotelleja, mutta en siltikään kelpaa töihin, koska minulta puuttuu siivousalan koulutus!!

Olen menettänyt noin 10 työpaikkaa laman takia, joten Ap voi työntää aloituksensa sinne minne aurinko ei paista. 

Vierailija
36/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:44"]

Ei saa niitä vähempiarvoisia töitä jos ei ole alan ammattitutkintoa! Olen hakenut viimeisen vuoden kassan, myyjän, siivoajan, tarjoilijan, koulunkäyntiavustajan ja varastotyöntekijän töitä mutta aina vastauksena tulee "Valintamme ei kohdistunut tälläkertaa sinuun" ja muutaman kerran jopa mainintaa siitä että haettiin kyllä päteviä ihmisiä. Kestöihin en ole päässyt kun olen ns. väliinputoaja, niihin haetaan joko nuoria, alaikäisiä tai juuri kyseiaen alan yliopisto-opiskelijoita. Olen ylioppilas, oman alani työtä en saa vielä tehdä vaikka tahtoisin.

[/quote]

Sama homma.

Olen myös hakenut esim. siivouspuolen koulutukseen ainakin neljä kertaa ja aina tullu kieltävä vastaus.  Eli en pääse töihin koska ei ole alan koulutusta mutta en pääse myöskään koulutukseen että olisi mahdollisuus saada töitä. Minulle kelpaisi hyvin esim. siivousalan työt. Enemmän niistä rahaa saa joka tapauksessa kuin Kelasta tai sossusta.

Mutta, pitäkää tunkkinne. En jaksa enää joten järjestän elämääni siten että elän jatkossakin Kelan rahoilla.

Vierailija
37/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:03"]

Sinulle, jonka mielestä Suomessa on vielä paljon tehdastyötä, sanoisin sinun olevan väärässä. Tein opiskeluaikoinani töitä tehtaissa, kolmessa erissä, yhtäkään niistä ei ole enää kaupungissamme. Tuotannon työt ovat pitkälti siirretty maihin, jossa ihmisille voi maksaa euron tunnissa.

[/quote]

Suomessa on jonkinverran tehdastyötä, mutta se on räjähdysmäisesti laskenut. Autoja tehdään uudessakaupungissa ja jotain pieniä huonekalutehtaita tiedän. Myös jotain isoa rautaa tehdään, koska sitä on kallista kuljettaa. Kaikki pienet, "naisille sopivat" hommat on lähes kokonaan pois. 

Vierailija
38/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:03"]

[/quote]

Suomessa on jonkinverran tehdastyötä, mutta se on räjähdysmäisesti laskenut. Autoja tehdään uudessakaupungissa ja jotain pieniä huonekalutehtaita tiedän. Myös jotain isoa rautaa tehdään, koska sitä on kallista kuljettaa. Kaikki pienet, "naisille sopivat" hommat on lähes kokonaan pois. 

[/quote]

Työskentelin paperitehtaassa, lehtitehtaassa, elintarviketehtaassa, leipomossa, einestehtaassa. Tänäpäivänä en näe noista työpaikoista enää untakaan....

Vierailija
39/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/107 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä työpaikkoja EI OLE! Itse olin syksyn työtön pl. 2kk:n työkeikka, jonne kuljin 80km päivässä. Nyt onneksi on 6kk:n työsoppari, mutta heinäkuussa olen taas iloisesti työtön. Ehkä syksyksi taas jotain? Tottakai ottaisin vakipaikan heti. Haen jokaista sellaista ja pidempiäkin pätkiä, mutta en pääse edes haastatteluun.

Mies jäi myös työttömäksi ekaa kertaa elämässään lokakuussa. Työvuosia takana 24, ikää siis jo 43. Eikä tosiaan ole kranttu. Typerys ei maksanut edes kassamaksuja, joten elelee nyt peruspäivärahalla, joten duuni 1500-2000 Euron palkallakin riittäisi, että saisi taas työn reunasta kiinni. Ei mitään vikaa. Hyvä työura, täysin terve, ammattitaito paikallaan jne. Tottakai haluaisi enemmän palkkaa, mutta on sellainen, että on valmis kaikkeen, ettei tarvi kotona lojua nolona. Ei vaan ole vielä tärpännyt. Lienee liian vanha jo?