Mitä mieltä ihmisestä jolla ei ole harrastuksia?
Kommentit (45)
Outo ihminen jos mikään ei kiinnosta harrastusmielessä.
Mikä lasketaan harrastukseksi? Luen kirjoja ja katson jalkapalloa televisiosta. Nuo ovat harrastukseni
Joillain sellaisia vain ei ole. Minäkin pelasin lapsena lentopalloa ja jalkapalloa ja kävin viulutunneilla. Vihasin kaikkea noita. Nyt olen aikuinen eikä ole mitään harrastuksia ruuanlaiton lisäksi.
N24
Minulla ei ollut oikeastaan mitään vakituisia harrastuksia ensimmäiset 30 vuotta elämästäni. Sitten mentiin eräänä perjantai-iltana työporukalla ajamaan karting autoja ja ihastuin täysin. Nyt tuo on minun harrastukseni. Joskus oman jutun löytäminen kestää ja se on ihan okei.
Ei kai harrastuksen tarvitse olla jokapäiväinen? Mulla on harrastuksia joita teen välillä ja kausittain.
Lasketaanko av-palstalla provoileminen harrastukseksi?
Mitä mieltä ihmisestä, jolla liikaa harrastuksia? Tai joka harrastaa postimerkkeilyä, junabongausta, kuulakärkikynien tai vaikka posliinipossujen keräämistä?
Meitä ihmisiä on joka lähtöön. Esimerkiksi lukemista pidetään ns. hyvänä harrastuksena tai edes ajanvietteenä, netissä notkumista ei.
Minä harrastan uusien rakennusprojektien seuraamista ja kaupunkisuunnittelusta sekä arkkitehtuurista keskustelua. Olen aktiivinen kirjoittaja skyscrapercity.com sivustolla. Mielestäni tämä on mukava harrastus:)
Mitä tarkoitat harrastuksella?
Onko harrastus harrastus, jos se ei ole suunnitelmallista, tavoitteellista, ohjattua ja aikataulutettua?
Mulla on paljon omintakeisia vapaa-ajanharrastuksia joita teen aina kun huvittaa...
Ei harrastus ole pakollinen. Minullakaan ei ollut harrastuksia varmaan 15 vuoteen, kun oli kiire töissä ja pienet lapset. Nyt olen taas vähän harrastanut kun on hiukan vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain sellaisia vain ei ole. Minäkin pelasin lapsena lentopalloa ja jalkapalloa ja kävin viulutunneilla. Vihasin kaikkea noita. Nyt olen aikuinen eikä ole mitään harrastuksia ruuanlaiton lisäksi.
N24
Minäkin olen tällainen. Lapsena oli valtavasti erilaisia harrastuksia, mutta teini-iässä ne vähitellen jäi pois yksi kerrallaan. Nyt ei ole mitään.
Vuorotyön takia olen joutunut lopettamaan kaikki mieluisat harrastukset.
Miksi minun pitäisi olla ihmisestä kokonaisuudessaan jotain mieltä yhden asian perusteella.😀
Urheilen monipuolisesti, neulon, teen koruja, maalaan tauluja, luen kirjoja, leivon jne. . Suurimman osan vapaa-ajasta töiden jälkeen vie kuitenkin yliopisto-opiskelu. Jos joku kysyy mitä harrastan, niin sanon, että en mitään.
Ehket sinä vaan tiedä jonkun ihmisen harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita. Niin olet päätellyt ettei tuo harrasta mitään jos ei niistä selosta jatkuvasti ääneen.
Minä opettelen soittamaan pianoa. En tosin käy tunneilla, koska ei ole rahaa. Opettelen itse (osaan nuotit ja minulla on todella tarkka sävelkorva, joten opin koko ajan).
Rakastan myös kuunnella kirjoja ja podcasteja. Jälkimmäisistä lempiaiheita on true crime, historia ja politiikka. Kuuntelen sekä suomeksi että englanniksi.
Meillä on myös koira, ja se on ensimmäinen koirani. Opettelen kouluttamaan sitä.
Katselen mielläni myös sarjoja ja elokuvia.
Kaikki yllä olevat luen harrastuksikseni, vaikka mikään ei ole ulkoa ohjattua.
Eikö ihmisellä ole ollenkaan vapaa-aikaa vai mikä on, jossei ole mitään harrastuksia? Tai no, mikä nyt sitten on harrastus ja mikä on kiinnostuksenkohde muuten vaan? Jos vapaa-ajalle ei keksi muuta tekemistä kuin töllön tuijotuksen tai kaljan kittauksen, niin sitten en ehkä halua olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisellä ole ollenkaan vapaa-aikaa vai mikä on, jossei ole mitään harrastuksia? Tai no, mikä nyt sitten on harrastus ja mikä on kiinnostuksenkohde muuten vaan? Jos vapaa-ajalle ei keksi muuta tekemistä kuin töllön tuijotuksen tai kaljan kittauksen, niin sitten en ehkä halua olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Kaikilla ei ole vapaa-aikaa juurikaan. Töissä 9 tuntia päivässä, työmatkat 50 minuuttia per suunta. Siinä kun tulee kotiin ja syö illallisen niin ei muuta ehdi tehdä kuin tiskata, käydä suihkussa ja mennä nukkumaan. Viikonloppuisin sitten siivoaa kämppää ja käy kaupoilla.
Sielunsisko/veli. Minullakaan ei ole harrastuksia.