Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?

Vierailija
14.11.2021 |

Aloitan:

-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.

-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.

-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.

Kommentit (711)

Vierailija
341/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan vuosikymmeniä sitten kaikenmaailman sävellahjoissa soinutta Annikan ja Maikin laulua Ilman palkkaa? Pahempaa nyyhkyvirttä en ole tähän mennessä kuullut.

"Tyttäremme tuli eräänä iltana luokseni keittiöön, keitin juuri kahvia ja Hän ojensi minulle lapun, paperin, johon Hän oli kirjoittanut. Luin sen. Se kuului näin. Roskien vienti, yksi markka. Koiran ulkoiluttaminen, kolme markkaa. Kaupassa käynti, kaksi markkaa. Pikkuveljen vahtiminen lauantai-iltana, viisi markkaa. Pyykin haku, kaksi markkaa. Vuoteen sijaaminen, yksi markka. Lehden hakeminen, yksi markka. Kaikki yhteensä, viisitoista markkaa.

Katsoin tyttöä luettuani lapun. Hänen poskensa olivat hieman punastuneet. Otin kynän käteeni, käänsin lapun toisinpäin ja kirjoitin vastauksen.

Kannoin yhdeksän kuukautta Sinua, en saanut palkkaa. Itkit öisin ja valvotit minua, pyytänyt en palkkaa. Vaipat vaihtaa mä sain, Sua tuuditin vain, ilman palkkaa. Yhteenlaskettu sen, hinta ponnistusten on, ei palkkaa. Sulle satuja luin, kura housuja puin, ilman palkkaa. Koulutiellä Sua ohjasin, parsin ja pohjasin, ei palkkaa. Koskaan pyytänyt en, toimin vain antaen, ilman palkkaa. Yhteenlaskettu sen, hinta ponnistusten on, ei palkkaa.

Kun tyttö oli lukenut tämän, niin Hän sanoi, silmät kyynelissä. Äiti Kulta. Ymmärrän.

Hän otti paperin ja kirjoitti siihen, suurin kirjaimin. KAIKKI MAKSETTU.

Aidon Rakkauden, voi lahjoittaa vain ilman palkkaa. Aidon Rakkauden, voi lahjoittaa vain ilman palkkaa."

Ihan hirveä 🤣🤣🤣

En ollut kuunnellut mutta pakko oli. Tämä on ollut lasten levyllä vieläpä 🙈 Kunnon marttyyriysoppitunti.

Vierailija
342/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun korona puhkesi niin vitsailin itsekseni kun kehotettiin olemaan kättelemättä tai pitelemään kädestä niin varmaan nämäkin laulut joutuvat kieltolistalle kuten Kirkan Anna käsi tai toisaalta soi myös Duran Duranin Girls on Film päässä ja kohta "See them walking hand in hand across the bridge at midnight". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Policen "Every breath you take". Tosi ahdistava.

Ja tuota sitten vielä jotkut haluavat kuunnella häissään. Suomalaisista kappaleista yhtä ahdistava on niinikään hääbiisinä suosittu Hectorin "Jos sä tahdot niin".

Vierailija
344/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä Mikko Alatalon, vai jonkun vastaavan:

"Vien jotakin mun johonkin sun, ja punastun"..

.Siis hyi ällötys mitkä "pikkutuhmaa" vihjailua nuo sanat, ihan kuin joku 9-vuotias yrittäisi kertoa kaverilleen että miten aikuiset harrastavat seksiasioita. Kaiken kukkuraksi esitettynä sellaisella mairean lapsekkaalla tavalla, puistatus. Kaiken kruunaa se lällällälläl-rallattelu lopuksi.

Kai Hyttisen Flirtaten. Kieltämättä aika siirappia tämä, mutta ei omia inhokkeja. Joskus on vahva korvamato niin pitää kuunnella tätäkin. 

Vierailija
345/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne kun on omanlaista musiikkitraumaa tämä. Nykyään tykkään vanhemmasta suomi-iskelmästä, mutta lapsena se oli vielä pakkopullaa kun äiti niitä samoja levyjä kuunteli päiväkausia. Yksi vahvasti traumatisoinut oli Tarja Ylitalo. Hänen kappaleita ja levyjä äiti kuunteli sen verran paljon. Nykyään tosin toisin, että pystyy hänenkin kappaleita kuuntelemaan. Toisaalta veli kohtalotovereita, tuosta noin 10 vuotta taaksepäin ja 70-luvulle. Hänelle vastaavaa aiheutti Erkki Liikanen. Taidettiin hänen levyjä silloin kuunnella ahkeraan perheessä. 

Vierailija
346/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lapsesta asti mua on ylitse kaiken ällöttänyt Frederikin biisit, kaikista eniten se "mä tahdon takoa sun markkinarakoa" 🤮.

Vierailija
347/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskarin "Kahvimaito"

Siis hyi v*ttu!

Vierailija
348/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yö me hengaillaan . Ärsyttävää . Kaikki missä mies vinkuu kiljuu kuin arabit siinailla moskeijassa. Iiiiii....iiäääiii. Riki sorsan joku oli ja Pepen helvetin aamujoiku . Pitää kai miehellä olla miehen ääni . Mikään budhamunkki Tiibetistä. Kiljuu ja kellot kilisee meditoidessa.

Vierailija
349/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan cat cat ja Päivi Paunu .

Vierailija
350/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Popeda: Matkalla Alabamaan.

"Pullat pystyyn taikina nousee

Beibi nyt leivotaan

Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies

Heitän hiivat tosta vaan

Munaa tarttee pullien päälle

Laittaa kun ne paistetaan

Mahtava tuoksu uunista nousee

Se ilmassa haistetaan

Hei tyttö olen matkalla Alabamaan

Mennään yhdessä leipomoon

Olen matkalla Alabamaan

Kas mestarileipuri oon, mestarileipuri oon

Jee jee jee

Itse pidän makeista munkeista

Tule tyttö leipomaan

Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies

Heitän hiivat tosta vaan

Vaivaan vaivaan taikinaa

Vain jauhot pöllähtää

Ja kuumassa uunissa aikansa muhii

Taikinamöykky tää

Pullat pystyyn, pullat pystyyn, pullat pystyyn.

Matkalla Alabamaan

Mennään yhdessä leipomoon

Olen matkalla Alabamaan

Kas mestarileipuri oon, mestarileipuri oon

Lähde: Musixmatch

Lauluntekijät: Vesa-pekka Hautamäki"

Junttien kansallislaulu.

Kopioit sitten jostakin ja et viitsinyt korjata

Vierailija
351/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten joiku . Kimittää että korvat halkeaa. Kasakka Klimenko loppukiljunta olen kuullut on kaupunki tuolla helluntaiseurakunnan teltassa siellä se Jumala tulee tuulen hyminässä luolaan niin . Järkyttävää vinkunaa inisee . Bee gees yhtyeen kiljunta samaa , Herra Jeesus mikä vinkunaa. Se on sitä joga koulun henkiä . Kiinan keltainen meri . Intian Ganges . Kaukana jordanilta . Jordan on arabiaa .

Vierailija
352/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkinainen olikin mainittu, kauhutunnelmainen sanoitus biisissä suorastaan.

Ja sitten se liehuva liekinvarsi, jossa metsässä makaa kuollut mies. En oikein ole päässyt kiinni, mistä siinä on kyse.

Siis mitä et ymmärrä liehuvasta liekinvarresta? Aika selkeä se tarina minusta on. Ei mikään iloinen tarina toki.

On se vähän outo olla varsi . Varsi liekille ? Liekin varsi kuin kynttilän naru mikä palaa vai vai palaako sen pää sitten ellei soihtua .

Vierailija
353/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Siis hyi ällötys mitkä "pikkutuhmaa" vihjailua nuo sanat, ihan kuin joku 9-vuotias yrittäisi kertoa kaverilleen että miten aikuiset harrastavat seksiasioita. Kaiken kukkuraksi esitettynä sellaisella mairean lapsekkaalla tavalla, puistatus. Kaiken kruunaa se lällällälläl-rallattelu lopuksi.

Tämän ällötyksen esitti Gulliver eli Markku Laamanen, joka vanhemmalla iällään oli mukana Talent Suomessa ja sai suosiota esittämällään You Raise Me up -kappaleella. On poistunut jo tästä maailmasta.

Vierailija
354/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ällötyksen esitti Gulliver eli Markku Laamanen, joka vanhemmalla iällään oli mukana Talent Suomessa ja sai suosiota esittämällään You Raise Me up -kappaleella. On poistunut jo tästä maailmasta.

Ei kun apua muistin väärin, Kai Hyttinenhän se oli! Mutta Gulliverilla oli myös aika äklöjä kappaleita :-D

Vierailija
355/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla rakastin Bee Geesin laulua You win again. En kuunnellut sanoja kunnolla tai en viattomuuttani ymmärtänyt, mistä väkivallasta laulussa puhutaan.

Oh girl, oh no

Oh baby, I shake you from now on

I'm gonna break down your defenses, one by one

I'm gonna hit you from all sides, lay your fortress open wide

Nobody stops this body from taking you

Vierailija
356/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina inhonnut näitä teennäisesti esitettyjä lässyiskelmiä, joita lapsuudessa tuli radiosta. Yksi ärsyttävimpiä on tämä "Pojat", jonka tv-taltiointi on huvittava ajankuva.

Onko toi Laila yö muslimi näyttää kyllä Egyptistä tullut Kleopatra ??? Mistä johtuu että sössöttää s kirjainta . Miksi kuukaudet on kuu miksei aurinko kausia . Tammikuu olisi tammipäivä ?? Tai kesä aurinko . Miksi kuu.

Vierailija
357/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Rafaelin enkelissä on vikana? Minä olen varmaan sitten jotenkin outo, koska se biisi saa minut tuntemaan itseni tosi seksikkääksi ja alkaa tehdä mieli. Ja nainen olen.

Toisaalta Eppujen vuonna-85 saa aikaan saman, joten ehkä olen vaan friikki.

Vierailija
358/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pikku poika . Ei muuten mutta sanat käy hermoon.

Vierailija
359/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Rafaelin enkelissä on vikana? Minä olen varmaan sitten jotenkin outo, koska se biisi saa minut tuntemaan itseni tosi seksikkääksi ja alkaa tehdä mieli. Ja nainen olen.

Toisaalta Eppujen vuonna-85 saa aikaan saman, joten ehkä olen vaan friikki.

Rafael on Jumalan enkeli . Kuten Gabriel ja Mikael .

Vierailija
360/711 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elviksen "You were always on my mind": just sellaista p*skapuhetta, mitä kenenkään ei pitäisi niellä. Jos olet jollekulle tärkeä ja aina hänen mielessään, niin kyllä se jossain näkyykin, prkl. Talk is cheap.

YouTube Elvis . El Vis . El tarkoittaa Jumala hebreaksi . Elvis veti gospel musiikkia . Olet aina mielessäni laulu . YouTube Elvis old rugget Gross. Tietysti on vääriä jeesuksia .