Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Nyt en muista esittäjää mutta lauletaan jotenkin että "älä kiusaa työtä tekevää miestä nuoruuttas ja hulluuttas, älä kiusaa vaikka hoikka oot varreltas".. tulee mielen joku limainen ukko joka kuvittelee naapurin teinin keikistelevän hänelle.
Auton radiosta kuulin tässä yksi päivä jonkun nuoren naisen ja miehen suomenkielisen laulun, jossa nainen laulaa ahdistavalla tavalla jotain siitä, että haluaisi miehen pitävän hyvänä ja kerjäsi suudelmää tältä tms. En yhtään muista sanoja, eikä ole tietoa artisteista, mutta jos ne sanat olisi olleet miehen suusta, olisi laulun sävy kummasti muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en muista esittäjää mutta lauletaan jotenkin että "älä kiusaa työtä tekevää miestä nuoruuttas ja hulluuttas, älä kiusaa vaikka hoikka oot varreltas".. tulee mielen joku limainen ukko joka kuvittelee naapurin teinin keikistelevän hänelle.
Puolikuu-Älä kiusaa miestä
Vierailija kirjoitti:
Colegiaala, pedofiilin rallatus
Suomessakin osataan, näin lauloi Remu ja Hurriganes:
"Good morning little schoolgirl
Can I come home with you?
Tell your mama and your papa
I'm a little schoolboy too"
Laura Närhen "Ja vaikka väkisin, ja vaikka väkisin mä käynnistäisin sun sydämen". Oksettavaa vonkumista ja totaalista tuskaa kuunnella esim. syöpäsairaan läheisenä, kun ei niitä sydämiä noin vain käyntiin saa vaikka miten haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olkinainen olikin mainittu, kauhutunnelmainen sanoitus biisissä suorastaan.
Ja sitten se liehuva liekinvarsi, jossa metsässä makaa kuollut mies. En oikein ole päässyt kiinni, mistä siinä on kyse.
Nämähän on hyviä. Olkinaisessa yksinäinen mies tulee hulluksi.
Liehuva liekinvarsi biisin tekijä on kertonut saaneensa inspiraation tositapahtumasta, kun lähistöltä tosiaan oli löytynyt kuollut mies. Ja kertosäkeen ymmärrän niin että yhdet ovat rauhattomia ja aiheuttavat tuhoa, toiset tuhoutuvat ja tämä laulaja on itse sellainen sivustakatselijatyyppi.
Muistaako kukaan vuosikymmeniä sitten kaikenmaailman sävellahjoissa soinutta Annikan ja Maikin laulua Ilman palkkaa? Pahempaa nyyhkyvirttä en ole tähän mennessä kuullut.
"Tyttäremme tuli eräänä iltana luokseni keittiöön, keitin juuri kahvia ja Hän ojensi minulle lapun, paperin, johon Hän oli kirjoittanut. Luin sen. Se kuului näin. Roskien vienti, yksi markka. Koiran ulkoiluttaminen, kolme markkaa. Kaupassa käynti, kaksi markkaa. Pikkuveljen vahtiminen lauantai-iltana, viisi markkaa. Pyykin haku, kaksi markkaa. Vuoteen sijaaminen, yksi markka. Lehden hakeminen, yksi markka. Kaikki yhteensä, viisitoista markkaa.
Katsoin tyttöä luettuani lapun. Hänen poskensa olivat hieman punastuneet. Otin kynän käteeni, käänsin lapun toisinpäin ja kirjoitin vastauksen.
Kannoin yhdeksän kuukautta Sinua, en saanut palkkaa. Itkit öisin ja valvotit minua, pyytänyt en palkkaa. Vaipat vaihtaa mä sain, Sua tuuditin vain, ilman palkkaa. Yhteenlaskettu sen, hinta ponnistusten on, ei palkkaa. Sulle satuja luin, kura housuja puin, ilman palkkaa. Koulutiellä Sua ohjasin, parsin ja pohjasin, ei palkkaa. Koskaan pyytänyt en, toimin vain antaen, ilman palkkaa. Yhteenlaskettu sen, hinta ponnistusten on, ei palkkaa.
Kun tyttö oli lukenut tämän, niin Hän sanoi, silmät kyynelissä. Äiti Kulta. Ymmärrän.
Hän otti paperin ja kirjoitti siihen, suurin kirjaimin. KAIKKI MAKSETTU.
Aidon Rakkauden, voi lahjoittaa vain ilman palkkaa. Aidon Rakkauden, voi lahjoittaa vain ilman palkkaa."
Tämä on hauskin ketju aikoihin 😁
Sanat ovat kaikessa karmeudessaan hervottoman hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkinainen olikin mainittu, kauhutunnelmainen sanoitus biisissä suorastaan.
Ja sitten se liehuva liekinvarsi, jossa metsässä makaa kuollut mies. En oikein ole päässyt kiinni, mistä siinä on kyse.
Nämähän on hyviä. Olkinaisessa yksinäinen mies tulee hulluksi.
Liehuva liekinvarsi biisin tekijä on kertonut saaneensa inspiraation tositapahtumasta, kun lähistöltä tosiaan oli löytynyt kuollut mies. Ja kertosäkeen ymmärrän niin että yhdet ovat rauhattomia ja aiheuttavat tuhoa, toiset tuhoutuvat ja tämä laulaja on itse sellainen sivustakatselijatyyppi.
Minä olen aina ajatellut, että Liehuva liekinvarsi kertoo mustasukkaisuudesta/kolmiodraamasta.
Liehuva liekinvarsi on nainen ja se kuiva puu on se vieras mies. Kertoja on kuivaa puuta ”jolle tuli niin tukalasti kuuma” ja verisen veitsen terän hän sitten lopulta pyyhkiikin…
Flo Ridan "Whistle" kertoo peitellysti suuseksistä. Jos haluaa laulaa suuseksistä, niin miksei voi laulaa siitä peittelemättä?
Vierailija kirjoitti:
Laura Närhen "Ja vaikka väkisin, ja vaikka väkisin mä käynnistäisin sun sydämen". Oksettavaa vonkumista ja totaalista tuskaa kuunnella esim. syöpäsairaan läheisenä, kun ei niitä sydämiä noin vain käyntiin saa vaikka miten haluaisi.
Mötley Cruen ”kick start My heart” on varmaan sun inhokkilistalla myös?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Popeda: Matkalla Alabamaan.
"Pullat pystyyn taikina nousee
Beibi nyt leivotaan
Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies
Heitän hiivat tosta vaanMunaa tarttee pullien päälle
Laittaa kun ne paistetaan
Mahtava tuoksu uunista nousee
Se ilmassa haistetaanHei tyttö olen matkalla Alabamaan
Mennään yhdessä leipomoon
Olen matkalla Alabamaan
Kas mestarileipuri oon, mestarileipuri oon
Jee jee jeeItse pidän makeista munkeista
Tule tyttö leipomaan
Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies
Heitän hiivat tosta vaanVaivaan vaivaan taikinaa
Vain jauhot pöllähtää
Ja kuumassa uunissa aikansa muhii
Taikinamöykky tääPullat pystyyn, pullat pystyyn, pullat pystyyn.
Matkalla Alabamaan
Mennään yhdessä leipomoon
Olen matkalla Alabamaan
Kas mestarileipuri oon, mestarileipuri oonLähde: Musixmatch
Lauluntekijät: Vesa-pekka Hautamäki"
Junttien kansallislaulu.
Sweet home Alabama…
Aki Sirkesalon "Seksuaalista häirintää"
Mari Rantasilan Auringossa. Laulu siitä, miten nainen runkkaa itseään.
...se hänelle nyt kertokaa kun itse en mä voii
Soul Captain Bandin "Vauvantekohomma"
Juha Tapion uusi ”Valitsisin sut”.
Omahyväistä tekstiä, jee me ollaan niin parempia kuin ne muut jotka ei onnistuneet elämässä. Ihan kuin se nyt olisi jotenkin omaa ansiota.