Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Leevi and the Leavingsin TIkapuut taivaaseen.
Käytännössä kaikki näiden laulut kertovat sairaista ihmissuhteista tai muuten vaan siitä että päässä on vikaa. Jos ne kokee hauskana niin se kertoo taas jotakin kuulijasta.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupedoilut setien laulamana.
"Girl you'll be a woman soon"
"Nään eessäin neidon kuusitoista vuotiaan, kai nyt suukon antaa saan"
"I'll do anything with my sweet sexteen"
Billy Idolin Sweet sixteen kertoo kyllä Billyn uudesta hankinnasta, 16-bittisestä sekvensseristä.)
Vierailija kirjoitti:
Lazzarella.
”Jos auringossa kuiskaa juu
Ja kuutamossa huutaa ei
Niin poika siitä hermostuu
Ja silloin toinen hänet vei.”Ei ollenkaan painostavaa naisille, eihän?
Joo, ihan jäätävä biisi tämä. Joku koulutyttö ei halua itselleen poikaystävää tai harrastaa seksiä (mutta kehtaakin silti flirttailla!) niin voi voi kun elämä juoksee ohi ja kohta ei kelpaa kellekään ja kyllä kaduttaa...
Mombasa, mustaa lieroa ja mälliä joka aukkoon.
Mika sundqvistin "moottoripyörä" on melko limanen setämies-ralli.
Colegiaala, pedofiilin rallatus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lazzarella.
Ja kuutamossa huutaa ei
Joo, ihan jäätävä biisi tämä. Joku koulutyttö ei halua itselleen poikaystävää tai harrastaa seksiä (mutta kehtaakin silti flirttailla!) niin voi voi kun elämä juoksee ohi ja kohta ei kelpaa kellekään ja kyllä kaduttaa...
Juuri tämä. Lisäksi ihmetyttää se, että tuo on kuitenkin konservatiivisen viiskytluvun sanoituksia ja silti yllyttää antamaan kun on kerta antanut ymmärtääkin.
Vierailija kirjoitti:
Lazzarella.
Ja kuutamossa huutaa ei
Mites sitten aikalaisensa eli Hopeinen Kuu? Alkaa lupaavasti kun lauletaan tunnelmallisesti kuutamoillasta. Lopulta odotetaan turhaan rakastettuaan ja selviää, että tyttö löytänyt toisen ja hänen kanssaan lopulta sitä kuuta katsotaan. Kappale saakin surullisen lopun.
Lauri Tähkän Morsian.
Haaveissa elävä, naapurintyttöä stalkkaava peräkammarinpoka, joka on suunitellut koko elämän valmiiksi naiselle, jote ei selvästi edes tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupedoilut setien laulamana.
"Girl you'll be a woman soon"
"Nään eessäin neidon kuusitoista vuotiaan, kai nyt suukon antaa saan"
"I'll do anything with my sweet sexteen"Billy Idolin Sweet sixteen kertoo kyllä Billyn uudesta hankinnasta, 16-bittisestä sekvensseristä.)
Wikipedia kertoo eri tarinan.
"Sweet Sixteen" was inspired by the true story of Edward Leedskalnin, a Latvian emigrant who single-handedly built the Coral Castle in Florida. In Latvia, Leedskalnin was set to marry Agnes Skuvst, but she broke the engagement and Leedskalnin decided to emigrate to America. He built the Coral Castle there in dedication to Skuvst, who he often referred to as his "Sweet Sixteen".[5][6] Idol wrote the song after watching "The Castle of Secrets", an episode of Leonard Nimoy's program In Search of... which was based on Coral Castle.[7] The song was written during the making of Idol's 1983 album Rebel Yell.[8]
In his 2014 autobiography, Idol described the song as a "heartfelt lament". He added that while the castle was Leedskalnin's "coral memorial" to his former love, "Sweet Sixteen" was Idol's to his then-girlfriend Perri Lister.[8]
No se "Jos sä tahdot niin"-määkiminen, Hectorko sen alunperin esitti. Tulee mieleen ukko joka on täysi lammas eikä mitään romanttinen balladi.
Vierailija kirjoitti:
Yön Joutsenlaulu. Kuunnellaan niin tippa linssissä ja kuvitellaan sanojen kertovan rakkaudesta, vaikka oikeestihan se kertoo ihan vaan elämänsä hassaavasta mennessä roikkuvasta epätoivoisesta boomerista.
Siis oikeastiko joku luulee niin? Minä tajusin jo 16vuotiaana sen kertovan elämää surevasta keski-ikäisestä (naisesta?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtipölyä. Joku sanoi joskus, että kuuntelepa sanat niin että joka kertaa kun laulussa sanotaan"tähtipölyä", kuvittele siihen tilalle "siemennestettä". Tulos oli että rupesi ällöttämään koko laulu
No tuo ällötys johtuu tasan kaverisi vinoutuneesta mielestä, ei laulun sanoista. Tähtipölyä on harvinaisen kaunis sisällöltään.
Lauluissa käytetään juuri näitä kiertoilmauksia, koska suora ilmaus koetaan vastenmielisenä.
Joopajoo, jos tälle tielle lähtee niin kohta alkaa niitä piilomerkityksiä löytää jo kauraryynipaketin kyljestäkin. Onhan niitä toki "löydetty" Beatlesien sanoituksista ja ties mistä.
Ei vaan näin se juuri on. Luuletko tähtipölyn oikeasti tarkoittavan tähtipölyä? 99% todennäköisyydellä laulun sanoittamalla on ollut joku aivan muu mielessä ja tähtipöly on vain kiertoilmaus. Tunnetusti huumeista ja seksistä käytetään miltei aina kiertoilmauksia, mm sen takia että kappaleet pääsisivät radioon.
Eikö sillä tähtipölyllä ole tuossa biisissä useitakin merkityksiä?
Mä olen yksi kaksimielisimmistä ihmisistä ketä olen tavannut, ja olen silti aina ajatellut, että tähtipöly ko. biisissä meinaa juuri sitä. Että erilaisista taustoistamme ja kohtaloistamme huolimatta me kaikki koostumme kokonaan aineista, jotka syntyi alkuräjähdyksessä ja tähtien ytimissä.
Lapsena ainakin säälin Putte-Possun nimipäivien minäkertojaa ja hyvä ettei itku kurkussa joskus laulua kuunnellut. Laulaa kuinka mukavaa jonkun synttärijuhlilla on ollut, mutta sitten tuleekin kohta "Oi jospa olisin saanut olla mukana". Tuli se olo, että miksei hän päässyt juhliin mukaan.
Piha ilman sadettajaa.
"Jos et sinä enää minua tahdo, olen kylmä ja kivinen kaivo.
Piha ilman sadettajaa, sitä minä olen jos sua en saa.
Jos et sinä enää minua huoli, olen puu jonka salama nuoli.
Palanut ja revitty maa, sitä minä olen jos sua en saa."
Sadettajasta tulee mieleen amerikkalainen nurmikkopiha ja kirkuvat lapset hauskoissa kotivideoissa. Tämän puutarhanhoitoon tarkoitetutn elintasovempeleen puuttuminen ei jotenkin sovi tuohon muuhun kontekstiin, jossa oma salamaa, palanutta ja revittyä maata ja muuta dramaattista.
Vierailija kirjoitti:
”Butti fukki canihanie
Hawajin kieltä se on
Ja se tarkoittaa, että rauhaton
sydämeni aina vuokses on
Butti fukki, tyttö Havajin
Kerran mä sut omakseni saan
Öin ja päivinkin aina uneksin
Unelmista en voi luovuttaa
Butti fukki
O-a-e-o-a-e- uhuhuh
Butti fukki canihanie
Makukahecottoeh
Hameeha gogo
Hotatowahine
Twittyfunane ahoae
Pikku, pikku tyttö Havajin
Kerran mä sut omakseni saan
Öin ja päivinkin aina uneksin
Luoksesi mä tulen takaisin.”Inhottavaa hokemista anaaliseksistä turistimatkalla. YÖKS!
Peter Nygård sanojen takana?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun olla kanssasi sillai, tiedät itsekin millai...
Rakastellaan missä vaan..
Seksi vie ja taksi tuo..
Ällöttää kaikki seksiaiheiset laulut, eivät kaunista laulua yhtään.
Jotenkin huvittaa, että tämä kohta biisistä on se jonka valitsit. Eikä esim.
"Hei beibe, nyt taisin keksiä, voisimme kokeilla ryhmäseksiä! Otetaan faijasi mukaan kimppaan. Olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan. Pienenä enoni minut aina r415k451, jos en antanut seinään paiskasi. Ehkä juuri siksi olen tämänlainen. Beibi sä olet mun elämän nainen."
Ja siis tämähän on kieli poskessa kirjoitettu hassuttelubiisi. Sama kun loukkaantuisi jostain Batin ja Ryydin biisistä.
Jo mainittu Kaksi lensi yli käenpesän on mielestäni kaunis biisi, tykkään Freemanista muutenkin.
Mutta VIHAAN sitä kohtaa "ja me napojamme tutkittiin ja kosketeltiin".
Lazzarella.
Ja kuutamossa huutaa ei
Ja silloin toinen hänet vei.”
Ei ollenkaan painostavaa naisille, eihän?