Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Ajetaan me tandemilla napojamme tutkittiin vai miten se nyt menikään
Vierailija kirjoitti:
Se lastenlaulu.
"Möhömaha mummo, istui kivellä. Söi söi söi söi, vihreitä lehtiä."
Se kertoo sammakkomummosta
Vierailija kirjoitti:
No se, että "tontut juovat lientä". Tein tästä aloituksenkin eilen.
Mun tyttö vei tontuille sitä "lientä" aina saunaan 😀 Se taisi olla pelkkää vettä lautasella?
Mua ällöttää "joulupukki suukon sai" sanat ja tunnelma. En tajunnut pienenä että se pukki oli tän pojan isä. Aattelin että äiti pussaa vierasta pukkia 😬
Lisäksi ihmettelin että miten joulupukin parta on tulessa! "Partaan valkeaan" luulin että sillä valkealla tarkoitettiin tulta.
En myöskään ole ikinä pitänyt siitä lastenlaulusta missä lauletaan mummolaan unohtuneesta rantapallosta jonka isä näytti syöneen. Siinä myös jotakin mikä minua aina ällötti. Oltiin siinä laulussa ilman paitaa sekä housujakin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka on tehnyt suomalaiset sanat Tapsa Kansan käännösbiisiin Rakastellessasi saat sen tietää... Rakastella naista, on niin satumaista... 🤮
( Alkup. Have you ever really loved a woman?)
Tätä pilkkasi joskus jopa radiotoimittaja.
Minua on inhottanut siitä lähtien kun kuulin ekaa kertaa Kylie Minoguen ja Nick Caven "Wild rose". Hienon kuuloinen mutta ne sanat, murhaballadit ivat kokonainen genre, tiedän. Mutta en vain tykkää ajatuksesta ja minusta genrenä mauton.
"Muistaako kukaan sitä veristä miestä silloin Marjaniemessä?"
Kun tuo renkutus soi radiossa, oli pakko vaihtaa kanavaa. En halunnut kuulla jatkuvasti, että vene oli verta puolillaan jne.
No just nää Dadirlandaat ja Pulleat purjeet. Yöks. Myös Tahdon sulle olla hyvin hellä oli vähän outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtipölyä. Joku sanoi joskus, että kuuntelepa sanat niin että joka kertaa kun laulussa sanotaan"tähtipölyä", kuvittele siihen tilalle "siemennestettä". Tulos oli että rupesi ällöttämään koko laulu
No tuo ällötys johtuu tasan kaverisi vinoutuneesta mielestä, ei laulun sanoista. Tähtipölyä on harvinaisen kaunis sisällöltään.
Lauluissa käytetään juuri näitä kiertoilmauksia, koska suora ilmaus koetaan vastenmielisenä.
Joopajoo, jos tälle tielle lähtee niin kohta alkaa niitä piilomerkityksiä löytää jo kauraryynipaketin kyljestäkin. Onhan niitä toki "löydetty" Beatlesien sanoituksista ja ties mistä.
Ei vaan näin se juuri on. Luuletko tähtipölyn oikeasti tarkoittavan tähtipölyä? 99% todennäköisyydellä laulun sanoittamalla on ollut joku aivan muu mielessä ja tähtipöly on vain kiertoilmaus. Tunnetusti huumeista ja seksistä käytetään miltei aina kiertoilmauksia, mm sen takia että kappaleet pääsisivät radioon.
Eikö sillä tähtipölyllä ole tuossa biisissä useitakin merkityksiä?
You can leave yor hat on. Tulee mieleen ällöt sedät stripparia kattomassa.
Vierailija kirjoitti:
You can leave yor hat on. Tulee mieleen ällöt sedät stripparia kattomassa.
Mulle tulee mieleen Full Monty. Eli ällöt sedät itse stripparina.
Lupaan olla sun... "Tytöt antais mulle kaiken riisuis kaiken paljaaksi.." tjtn. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön Joutsenlaulu. Kuunnellaan niin tippa linssissä ja kuvitellaan sanojen kertovan rakkaudesta, vaikka oikeestihan se kertoo ihan vaan elämänsä hassaavasta mennessä roikkuvasta epätoivoisesta boomerista.
Hakulinen on itse sanonut, ettei laulussa ole mitään positiivista. Laulussa vanhus elämänsä ehtoo puolella tajuaa loppunsa lähestyvän.
Olihan se vanhus kuitenkin saanut lapsia ja puolen vuosisadan rakkauden, joka ilmeisesti päättyi leskeyteen.
"Rest your head
Close your eyes
You're alright
Just lay down
Turn my side
Do you feel my heat
On your skin
… Take off your clothes
Blow out the fire
Don't be so shy
You're right
You're right
Take off my clothes
Oh bless me father
Don't ask me why..."
Laulajalla ällöttävä ääni ja tulee jotenkin mieleen että houkuttelee liian nuorta hommiin. HYIII
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka on tehnyt suomalaiset sanat Tapsa Kansan käännösbiisiin Rakastellessasi saat sen tietää... Rakastella naista, on niin satumaista... 🤮
( Alkup. Have you ever really loved a woman?)
Jep. "Mitä naisesi voi sietää, rakastellessasi saat sen tietää". MITÄ!?!?
Vierailija kirjoitti:
Freemanin Yksi lensi yli käenpesän ei ole koskaan auennut minulle. Abban Dum Diddle Dam ja Beatlesin Obladii, obladaa ovat kuin 3 vuotiaalle tehtyjä.
Kaksi lensi yli käenpesän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ällöttävä, mutta ahdistava on Peltirumpu
Ahdisti tämä itseäkin lapsrna ja toinen olikin sitten Miljoonasateen Olkinainen. Vanhempana jo tykkää kuitenkin vaikka ne kylmät väreet edelleenkin kulkee kappaleita kuunnellessa.
Lapsuudessa ahdistaneita oli myös Autiotalo vaikka Dingoa jo tuolloin fanitettiin. Äänimaailma kaikkine narahduksineen ja sateen ropinoineen oli pelottavaa ja Autiotalon mielsin aina kummitustaloksi.
Toinen onkin Yö ja näissä ketjuissa on rajoilla uskaltaako sanoa pitävänsä niin Yöstä kuin Dingosta, mutta pidän. Kuitenkaan Yön niitä oikein nyyhkykappaleita ei kannata sydänsuruissa kuunnella. Joistain kappaleista niin kipeät muistot ettei pysty kuuntelemaan vaikka vuosia kulunut noista sydänsuruista. Jotkut heidän kappaleet niin noihin aikoihin assosioin.
Kotimaisten naisartistien taannoin pinnalla olleet väkivallalla hekumointibiisit.
Kaija Koon "Mun vakoni loppuunjuostu on".
Tai sit siinä on kyse vaan rohkaisusta?