Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Kelpaat kelle vaan, Juha Tapio
Siis hyi yöks, niin varmaan kelpaa kelle vaan vanhalle limaselle äijälle joka lipoo huuliaan valtavan kaljamahan takaa rasvasine hiuksineen ja likasine sormineen sekä roisine juttuineen. Yöäks!
Piti googlettaa mikä biisi se on, mutta siis Kupla (Ida Paul & Kalle Lindroth).
Ei ehkä suoraan ällötä, mutta luulin ekaa kertaa sen kuullessani, että se on joku liikenneturvallisuuden mainosbiisi jossa niille nuorille käy huonosti kun ne 'kaahailee ja sekoilee' ja 'ei oo käyny mielessä että tää vois olla vaarallista'.
Aina kun kuulen sen, tulee mieleen kaikki nuorten liikennesekoilut ja onnettomuudet ja ahdistaa miten sellaista romantisoidaan.
Kauko Röyhkän Pikku enkeli.
Etenkin joskus teini-iässä ällötti noi laulun sanat, kun muutenkin sai katseita joiltain vanhoilta ja limasilta ukoilta.
Laulu siis kertoo jostain miehestä(ehkä talkkarista), joka on ihastunut samassa kerrostalossa asuvaan alaikäiseen tyttöön ja kuvittelee, että tämä tyttökin on ihastunut häneen ja kyttää tätä tyttöä. Hyi yöks🤢
Melodia toki on kiva.
Vitsikkäät sanoittajanikkarit kätkevät teksteihin mielestään hauskoja piiloviestejä. Esimerkiksi Vieraat huoneet, ...rakkainpani vierelläni jne.
" Koskaan et muuttua saa; ole sellainen vaan; että taas uudestaan; oman nuoruutein takaisin saan. " ( tais olla Pasi Kaunisto, joka tuon mieskeskeisen valituksen ensimmäisenä levytti )
Vierailija kirjoitti:
Arttu Wiskarin Kahvimaitoa.
No mikäs tässä nyt ärsytti, setä tahtoisi vaan vähän lypsää.
Vierailija kirjoitti:
"Rest your head
Close your eyes
You're alright
Just lay down
Turn my side
Do you feel my heat
On your skin
… Take off your clothes
Blow out the fire
Don't be so shy
You're right
You're right
Take off my clothes
Oh bless me father
Don't ask me why..."Laulajalla ällöttävä ääni ja tulee jotenkin mieleen että houkuttelee liian nuorta hommiin. HYIII
Oi mä taas tykkään tästä :D Ei oo tullut koskaan liian nuori mieleen, vaan joku ihan laillisen ikäinen lgbtq aikuinen joka ei ole uskaltanut olla oma itsensä, ehkä uskonnonpelosta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rest your head
Close your eyes
You're alright
Just lay down
Turn my side
Do you feel my heat
On your skin
… Take off your clothes
Blow out the fire
Don't be so shy
You're right
You're right
Take off my clothes
Oh bless me father
Don't ask me why..."Laulajalla ällöttävä ääni ja tulee jotenkin mieleen että houkuttelee liian nuorta hommiin. HYIII
Oi mä taas tykkään tästä :D Ei oo tullut koskaan liian nuori mieleen, vaan joku ihan laillisen ikäinen lgbtq aikuinen joka ei ole uskaltanut olla oma itsensä, ehkä uskonnonpelosta tms.
Myös minun mielestäni tämä on hieno laulu seksuaalisesta jännitteestä. En niinkään näe tässä blt-viritystä vaan ihan normaaliin nuorten aikuisten yökerhokohtaamiseen tämä assosioituu.
Hiljaisii heeroksii. Ei muuten mutta ”heeroksii kuulostaa aivan tajuttoman typerältä. Miks sanoittaja ei voinut kehittää tuohon jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisii heeroksii. Ei muuten mutta ”heeroksii kuulostaa aivan tajuttoman typerältä. Miks sanoittaja ei voinut kehittää tuohon jotain muuta.
Tähän viitaten se toinen koronalaulu uuden edessä, siis yök. Kyllä on yhteisöllisyys ja muu ollut kaukana koronassa..Ja se että ihankuin oltaisiin jonkun uuden ja rankan edessä kun pitäisi vaan vähän pysyä kotona, naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mika sundqvistin "moottoripyörä" on melko limanen setämies-ralli.
Mika oli 33-vuotias kun tuo biisi julkaistiin.
Et, siis sori vaan.
Keep on for the boys' toast
Don't stop til you get enough
(Michael Jackson)
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon "Mun vakoni loppuunjuostu on".
Loppuunkustu
Olen aina tykännyt Frank Sinatran ilkivihreistä, mutta korvia alkoi kuumottaa kun tajusin The best is yet to come -laulun sanoman, Etenkin kun ajattelee että kypsä Frank siinä vokottelee jotain nuorta tähtöstä... Kyllä setä opettaa lihallisen rakkauden salat!
Out of the tree of life, I just picked me a plum
You came along and everything started'in to hum
Still it's a real good bet
The best is yet to come
Best is yet to come and babe, won't that be fine?
You think you've seen the sun
But you ain't seen it shine
A wait till the warm-up's underway
Wait till our lips have met
And wait till you see that sunshine day
You ain't seen nothing yet
The best is yet to come and babe, won't it be fine?
Best is yet to come, come the day you're mine
Come the day you're mine
I'm gonna teach you to fly
We've only tasted the wine
We're gonna drain the cup dry
Wait till your charms are right, for these arms to surround
You think you've flown before, but baby you ain't left the ground
A wait till you're locked in my embrace
Wait till I draw you near
A wait till you see that sunshine place
Ain't nothin' like it here
The best is yet to come, and babe, won't it be fine?
The best is yet to come, come the day you're mine
Come the day you're mine
And you're gonna be mine
Vierailija kirjoitti:
Nylon beat - seksi vie ja taxi tuo
ällötti lapsena ko.biisi, aivan kuin taxilla mentäisiin vaan seksin takia
Mä oon nyt aikuisena kuunnellut kunnolla noita sanoja ja miettinyt, lauletaanko tuossa rakkaudesta vai alkoholismista :o
"Tuskin tästä selviän, enkä haluaisikaan, kun heitin iloisesti taakse kuivan elämän... Eikä rakkaudessa meidän kestäis moni lasikaan", "sun seurastasi humaltuu", "saat maistaa suukkoo kuplivaa", "rakkauttani lisää juo" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupedoilut setien laulamana.
"Girl you'll be a woman soon"
"Nään eessäin neidon kuusitoista vuotiaan, kai nyt suukon antaa saan"
"I'll do anything with my sweet sexteen"Nämä. Mua on aina oksettanut nämä ihan avoimesti alaikäisiä tyttöjä kuolaavat biisit. Sen ei pitäisi kuulua aikuiselle miehelle pätkääkään kun tyttö täyttää kuusitoista. Ihmetytti jo nuorena miksi jenkeissä kuolataan joidenkin teinien perään ja kuuttatoista pidetään "naisen" parhaimpana vuotena.
No kun se 16-vuotias on uunituore "nainen" eikä enää sakkolihaa, kaiketi? Mutta joo, en tajua minäkään miksi tuota nuorten tyttöjen perään kuolaamista romantisoidaan. Popmusan alkuajoista lähtien on tällaisia sanoituksia ollut, onneksi nykyisin ne on taidettu jo hylätä.
Pahimpia vielä seksilaulut joita on korostettu naisen huohottamisella ( seksin aikana).
Kauko Röyhkän Pikkuenkelistä tuli mieleen että tää Röyhkän Majavalakki on kans hiukan samaa teemaa ja jotenkin TODELLA OUTO ja ällö.
Kun nään sun majavalakkis
keikkuvan taas silmieni eessä,
niin alan haluta liikaa
kaikenlaista inhottavaa piinaa.
Mun täytyy tehdä vähän puita.
Mä sanon "Hoida jostain muita."
Sä katot sivusta kun
mä panen valkean pesään ja puhallan.
Tää on kai liian tylyy kieltä.
En tahdo pahoittaa sun mieltä.
Sä olet suloinen tyttö,
etkä tottunut typerään käytökseen.
Kun nään sun majavalakkis
keikkuvan taas tietä pitkin täältä,
niin tuntuu pahalta:
miksen tuntenut sua sata vuotta sitten?
Miten se Vesalan tequilaa navasta tms. meni, ällöttävää teinipärseilyä.