Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?

Vierailija
14.11.2021 |

Aloitan:

-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.

-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.

-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.

Kommentit (1342)

Vierailija
1221/1342 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ällötyksestä tiedä, mutta mulle tulee Juha Tapion Aito rakkaus biisistä aina mieleen ns. muunlainen "yllätysrakkaus" Joka ei välttämättä ole "Rakkauden" kohteelle mieluinen yllätys. 

" Vähintäänkin kerran.... Jos kiellä sitä et... :D"

Mä olen typerys.. Myönnän.. 

Vierailija
1222/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha nainen hunningolla laulussa sanat  "ja mä mietin kuinka mä ratsastin". Minä ( 45v mies) kauhistelen tuollaista irvokkuutta.

Ja siinä ei mistään hevosharrastuksesta kuitenkaan ole kyse. 

Ja kerran kun "joku 120 kiloinen" misukka "lauloi" tätä karaokessa niin minun tuli sääli sitä miestä jonka päällä hän "ratsastaisi".

Katri-Helena riehaantui nuoremmasta miehestään niin että alkoi avautumaan enemmänkin eli että olivat miehensä Timon kanssa yhden lapsistaan laittaneet alulle keikkatauolla. Jotenkin Katrista mennyt arvokkuus ja esiin tullut tilalle jokin seksinkipeä hempukka.

Onko laulaja Danny tuolla periaatteell  gigolo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu Väärinpäin:

Koira pökkii pässiä...

Vierailija
1224/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha nainen hunningolla laulussa sanat  "ja mä mietin kuinka mä ratsastin". Minä ( 45v mies) kauhistelen tuollaista irvokkuutta.

Ja siinä ei mistään hevosharrastuksesta kuitenkaan ole kyse. 

Ja kerran kun "joku 120 kiloinen" misukka "lauloi" tätä karaokessa niin minun tuli sääli sitä miestä jonka päällä hän "ratsastaisi".

Katri-Helena riehaantui nuoremmasta miehestään niin että alkoi avautumaan enemmänkin eli että olivat miehensä Timon kanssa yhden lapsistaan laittaneet alulle keikkatauolla. Jotenkin Katrista mennyt arvokkuus ja esiin tullut tilalle jokin seksinkipeä hempukka.

Onko laulaja Danny tuolla periaatteell  gigolo? 

Onko laulaja Danny gigolo...

Vierailija
1225/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimaito. 136

Vierailija
1226/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamban ininät.

Vierailija
1227/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varpunen jouluaamuna.

Ylimakea paatos.

Sen tajuaa, jos on lapsensa menettänyt. Laulu kertoo surusta ja kaipuusta. Topeliushan oli myös lapsensa menettänyt.

Varpunen jouluaamuna on kaunis laulu,  vaikka sen aihe onkin kauhea. Suru ja  kaipuu on kauheita asioita. Erityisesti  perheenjäsenen tai muun läheisen ihmisen menettäminen on yksi kauheimmista ja surullisimmista asioita.

Vierailija
1228/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varpunen jouluaamuna.

Ylimakea paatos.

tyttöni onneton,
tule tänne riemulla, ota siemen multa!

Miehen luo nyt riemuiten:
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.

ääliö.

Laulussa  Varpunen jouluaamuna mainittu Varpunen meni  ottamaan linnunsiemenen kyllä tytöltä... 

Vierailija
1229/1342 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei itkeä saa, ei meluta saa, tonttu voi tulla ikkunan taa..."

Voi hyvänen aika! Ei ole lapselta tuhmaa itkeä, se on vaan hyvä itkeä, kun itkettää. Ja sekin on tervettä, että lapsista lähtee meluakin välillä. Tuo suututtaa minua niin, että lapsen on oltava hiljaa ja nieltävä tunteensa, muu on tuhmaa. 

Tuon laulun nimi on Joulupukki matkaan jo käy.  Englanniksi se tunnetaan nimellä Santa Claus is coming to town. 

Laulun ajatus on luultavasti se että lasten ei tarvitse itkeä tai meluta, koska Joulupukki on jo  tulossa lahjojen kanssa...

Vierailija
1230/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remember me .. i'm a hore Who has Your Babe now... 

Tarkoittaako että olen nainen jolla on lapsesi vai olen nainen joka vei miehesi?

Ällö biisi.

Vierailija
1231/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkesalon biisi, jossa lauletaan "sisko, sisko, sisko, sä olet minun makuuni." Menty rakastumaan omaan siskoon.

Vierailija
1232/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Voutilainen: Kerran kukkia voi kaunis kotimaa
Mitenniin "kerran", joka vuosihan Suomessa kukat kukkii keväästä syksyn alkuun. Ällöttävän tyhmä luritus.

Vierailija
1233/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki Kaijakoon laulut ovat oksettavia, sekä sävel että sanat. 

Vierailija
1234/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamban kappale " Mitä yhdestä särkyneestä sydämmestä"

Vierailija
1235/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirkesalon biisi, jossa lauletaan "sisko, sisko, sisko, sä olet minun makuuni." Menty rakastumaan omaan siskoon.

Samaa sarjaa kuin Pelle Miljoona: Moottoritie on kuuma. Sanat alkavat "sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön"

Vierailija
1236/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sleepy Sleepersillä on hyvää mutta hieman epäilyttävää tuotantoa. 

Vierailija
1237/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kaija koon tuotanto

kari tapion tuotanto

juha tapion tuotanto

arttu viskarin tuotanto + useita muita kotimaisia jollotuksia...

Vierailija
1238/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monet nykybiisit ällöttävät niiden surkeiden sanoitusten vuoksi. Esimerkiksi tämä paluuta suunnitteleva cheekki. Ne sanoitukset ovat tasoltaan sellaisia yläasteikäisen, aloittelevan runoilijan söherryksiä. Vai mitäpä olette mieltä esim. oivaltavasta ja syvällisestä metaforasta, jossa luottamus vertautuu rutattuun paperiin. Näen sieluni silmin, kuinka tämäkin syvällinen oivallus on syntynyt: kaveri on rutannut sepustuksensa, ja havahtunut että hmmmm, jos tämän avaa, siihen jää jälkiä. Hmmm, samahan se on luottamuksen kanssa. Ja varmasti saanut kylmiä väreitä huomatessaan neroutensa.

Kuuntele sitä Cheekin englanninkielistä materiaalia 🙈

Vierailija
1239/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Puu: Säännöt rakkaudelle.

Ylipäätään kaikki pettämislaulut nostavat traumat pintaan. Todella vastenmielisiä ovat.

m

Vierailija
1240/1342 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Policen stalkkeribiisi vie voiton, "Every Breath You Take" hyi hitto miten joku on voinut kirjoittaa tuollaisen tekstin ja jotkut sitten laulaa sitä ja siitä vielä tykätään. :(

Sting varmaan kappaleen laulajana myös kappaleen sanoittaja (en jaksa tarkistaa onko). Tietäneekö Sting, että hänen soolouransa eräs kappale on suomennettu jotakuinkin yhtä ällöttäväksi. Siis tämä jonkun ysärielokuvan tunnuskappale Have You Ever Really Loved A Woman eli Tapani Kansan esitys Rakastella naista. Oikein myötämielisesti ja positiivisesti ajateltuna suomennoksen tarkoitus on ehkä voinut olla ylistää naisen kehoa ja naiseutta, mutta niljakkaaksi menee.