Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä ruokkia toisten lapsia?

Vierailija
01.02.2015 |

Minua ärsyttää. Kun lapseni kaveri tulee kylään koko illaksi, on melkein velvollisuus antaa sillekkin ruokaa. Samoin kun mieheni ex-vaimon lapset tulevat meille joskus viikonlopuksi, sitä ruokaa menee ihan hitosti.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ruokien hinnoilla on hädintuskin varaa ruokkia oma perhe.

Vierailija
2/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten ruokkiminen ärsytä, mutta se ärsyttää että on saanut safkan valmiiksi ja oma muksu on vetänyt välipalaa navan täyteen naapurissa...

Meillä vasta ekaluokkalainen ja vierailut sovitaan vielä vanhempien kesken....eli meillä ei ruoka-aikaan ole ylimääräisiä suita kuin sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna ruokaa kuin omille lapsilleni.

Vierailija
4/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ärsyttävää siinä on? Ei minua ainakaan haittaa, jos lasten kaverit tulevat syömään. Kummallista porukkaa täällä. Että alkoi ärsyttää te.

Vierailija
5/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania on sellaiset kaverit, joilla tietää että on kotona ruoka-ajat. Ei tarvitse arpoa, että syökö meillä vai ei. Minua ei häiritse se rahan takia.

Vierailija
6/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, sillä tiedän muksuni saavan myös vatsansa täyteen kavereillaan ollessaan. Silloin ärsyttäisi, jos homma toimisi yksipuolisena ja korttelin lapset tulisivat aina ruoka-aikaan meille kylään...ja jos siis lapsellemme kylässä ollessaan ei mitään ruokaa annettaisi vaikka heidän lapsensa usein söisi meillä.

Vierailija
7/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään. Mutta toki minä odotan, että vastavuoroisuus toimii. Ei nii kään muutaman euron takia, vaan siksi, että lasten leikit on äänekkäitä ja sotkuakin tulee, joten se riesa pitää vuorostaan hoitua lapsen kaverin kotona. Yksi oli semmoinen, että äitinsä oli jostain hämärästä syystä kieltänyt tuomasta ketään kaveria kotiin - siis ketään koskaan - joten siihen lapseen kaverisuhde pantiin jäihin. Toki ulkona leikkivät, mutta meille ei ole asiaa. Ikävää niin, koska lapsi oli ihan ok,mutta en ala mitään jatkuvaa yksipuolista ip-kerhoa pitää. Minäkin arvostaisin rauhaa ja siistiä kotia siinä, missä sen lapsen äiti...

Vierailija
8/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni kaveri tulee usein koko illaksi meille ja hänen äitinsä soittaa että saahan tyttö ruokaa. No, oma lapseni oli viikonlopun kaverin luona yötä kun itse pyysivät ja kun kotiin tuli niin sanoi että sai leivän ja jugurtin koko aikana. Kun oli ruoka- aika niin käskettiin toiseen huoneeseen. Ei syö enää tuo kaveri meillä ja soitin kyllä tälle kaverin äidille joka totesi vain ettei jaksanut tehdä enempää ruokaa vieraille. Tyttöni oli pistetty vielä kaiken lisäksi kaverin kanssa siivoamaan koko talo ja pesemään saunaa kun tämä mamma löhösi sohvalla

Vierailija
9/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Vanhempien kesken on sovittu, saako antaa kysymättä aina erikseen vai ei. Ei tule noita "ai se onkin syönyt jo naapurissa" -harmeja, kun tietää perheiden tavat.

Vierailija
10/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:49"]

Tyttöni kaveri tulee usein koko illaksi meille ja hänen äitinsä soittaa että saahan tyttö ruokaa. No, oma lapseni oli viikonlopun kaverin luona yötä kun itse pyysivät ja kun kotiin tuli niin sanoi että sai leivän ja jugurtin koko aikana. Kun oli ruoka- aika niin käskettiin toiseen huoneeseen. Ei syö enää tuo kaveri meillä ja soitin kyllä tälle kaverin äidille joka totesi vain ettei jaksanut tehdä enempää ruokaa vieraille. Tyttöni oli pistetty vielä kaiken lisäksi kaverin kanssa siivoamaan koko talo ja pesemään saunaa kun tämä mamma löhösi sohvalla

[/quote]

Porvoossa siis tämä.

Vierailija
11/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullisen suomalainen aloitus APltä. Eräänlaista yhteisöllisyyden puutetta tääkin. Itse ruokin varmana tulevien murkkulasteni ystävät (nyt on pieniä, mutta jos on taaperoystäviä kylässä äiteineen, niin tietenkin kaikki on tervetulleita ruokapöytään jos ruoka-aika sattuu kohdalle. Jos en oel osannut varautua voi olla aika yksinkertaiset antimet, mutta ei tulisi mieleenkään sanoa, että nyt me syödään, odotelkaa vaikka olkkarissa sillä välin.

Vierailija
12/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:49"]Tyttöni kaveri tulee usein koko illaksi meille ja hänen äitinsä soittaa että saahan tyttö ruokaa. No, oma lapseni oli viikonlopun kaverin luona yötä kun itse pyysivät ja kun kotiin tuli niin sanoi että sai leivän ja jugurtin koko aikana. Kun oli ruoka- aika niin käskettiin toiseen huoneeseen. Ei syö enää tuo kaveri meillä ja soitin kyllä tälle kaverin äidille joka totesi vain ettei jaksanut tehdä enempää ruokaa vieraille. Tyttöni oli pistetty vielä kaiken lisäksi kaverin kanssa siivoamaan koko talo ja pesemään saunaa kun tämä mamma löhösi sohvalla
[/quote]

Kamala äiti tolla työttösi kaverilla. En silti kuitenkaan kostaisi moista lapsen kaverille, sillä eihän se sen lapsen vika ole, että äiti on tuollainen urvelo.

Vierailija
13/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen ex-vaimon lapset" :D :D miksi et vain sanonut että miehen lapset? Hänenkin lapsiaan he kuitenkin ovat.

Vierailija
14/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ärsyttää, voit vaikka soittaa lapsen vanhemmalle ja kysyä tarviiko ruokaa antaa tai syökö sitten kotonaan... Eivät välttämättä edes tiedä että ruokit heidän lastaan

Vierailija
15/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa tarjotaan toki lasten ystäville,jos meillä ovat välipala- tai ruoka-aikaan.Odotan,että vastavuoroisuus toimii myös toisinpäin.

Vierailija
16/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tarjottu kaikkea kaikkien vieraille! Kyllä musta oli kiusallista pienenä jos kaveri oli kutsunut luokseen ja vakuutteli, että jäisin syömäänkin ja vanhemmista aisti sen ärsyyntymisen "minun ruokkimisesta" ja se oli lapsena aika kurja tunne. Yhden kaverin äitipuoli veti hänet toiseen huoneeseen kun näki hänen tarjoavan minulle leivän ja se huuto oli jotain kamalaa kuunneltavaa. "Sinä et voi täällä ruokkia ystäviäsi MINUN leivilläni!!" Jne. Kyllä hävetti olla paikalla, enkä ollut leipää kysynyt, vaan kaveri kertoi itse ottavansa ja kysyi tekeekö samalla mullekin...

Vierailija
17/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä aikoja ne teidän lapset oikein viettävät kavereiden luona? Mun lapset syövät aterian ennen kaverille lähtöä kotona ja ovat kaverilla max. kolme tuntia ja tulevat kotiin kun on seuraava ruoka-aika. Kyllä muutaman tunnin jaksaa ilman välipaloja. Ainakin kouluikäiset, kuten mun lapset.

Kyllä mä silti mielelläni ruokin lasten kavereita. Otan jopa hieman itseeni, jos ruoasta kieltäydytään

Vierailija
18/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:54"]"Miehen ex-vaimon lapset" :D :D miksi et vain sanonut että miehen lapset? Hänenkin lapsiaan he kuitenkin ovat.
[/quote]

Ei välttämättä.... Voihan sillä exällä olla muitakin lapsia?

Vierailija
19/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Vierailija
20/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Meillä tarjotaan ruoka-aikaan kaikille talossa oleville ruokaa. Mutta se ärsyttää kun vieraana oleva lapsi nirsoilee ja valittaa ruuasta mitä on tarjolla, ja vaatii erityiskohtelua, tyyliin nakkeja ja pizzaa. Tätäkin on meillä nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän