Ärsyttääkö teitä ruokkia toisten lapsia?
Minua ärsyttää. Kun lapseni kaveri tulee kylään koko illaksi, on melkein velvollisuus antaa sillekkin ruokaa. Samoin kun mieheni ex-vaimon lapset tulevat meille joskus viikonlopuksi, sitä ruokaa menee ihan hitosti.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:44"]
Ei ollenkaan. Joskus harmittaa, jos on ostettu tasamäärä vaikka pihvejä eikä pysty tarjoamaan. Tai pystyy tarjoamaan vain lisuketta ja leipää - tai puolitellaan pihvejä, mutta kaikki mikä on helposti jaettavissa kyllä jaetaan lasten kavereillekin.
[/quote]
Meille tämäkään ei ole ongelma, koska osaamme matematiikkaa. Jos pihvejä on kolme ja syöjiä neljä, osaamme helposti laskea, että jokaiselle riittää 3/4 pihviä. Leikkaamme siis jokaisesta pihvistä neljäsosan ja niin saadaan kolme kappaletta 3/4-pihviä ja kolme kappaletta 1/4-pihviä.
En voi sanoa, että varsinaisesti ärsyttäisi.
Mutta stressaa sitten senkin edestä. Yhdellä lapsista on kaveri, joka käytännössä asuu meillä. Ja hän syö paljon ja usein. (eikä ole kyseessä, että tyhjentäisi "herkut", vaan syö siis aika kursailematta puurosta mihin vain).
Taloudellinen tilanne on ollut vain pitkään äärimmäisen tiukka, ja on ollut oikeasti päiviä, jolloin olemme syöneet sitä puuroa vain, kun muuta ei ole ollut.
Joten yksi lisälapsi näkyy todella kustannuksissa, koska syö valtavia määriä.
Mutta kyllä hän meillä saa vastakin syödä, sitä mitä sattuu olemaan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:42"]
Mitä ärsyttävää siinä on? Ei minua ainakaan haittaa, jos lasten kaverit tulevat syömään. Kummallista porukkaa täällä. Että alkoi ärsyttää te.
[/quote] Se ärsyttää, jos ei ole osannut varautua syöjien määrään. Joku jauhelihakastike on helppo jakaa isommallekin porukalle, mut jos on vaikka pihvejä tai jotakin muuta ruokaa jota oon hankkinut lukukappaleet omaa porukkaa varten ja sit onkin ylimääräisiä suita.
Ja se vasta ärsyttääkin, jos kutsumattomat ruokavieraat arvostelee mun kokkauksia. Näille "oikeita lihapullia saa kaupasta"-tyyppisille voi sentään nauraa, mutta yksi prinsessa arvostelee tyyliin "me ei olla niin köyhiä että pitäisi syödä perunaa" käy hermoille. Eikä meillä siis syödä perunaa siksi että muuhun ei olis varaa, vaan siksi, että pyrin tekemään perusruokaa joten joka päivä ei ole makaronia ja nuudeleita.
Meillä oli tänään paneroituja kalafileitä. Paketissa neljä kpl. Just meidän poppoolle. Eikä kyllä mahaa olisi saanut millään täyteen jollain puolikkaalla.
Mahtavaa uhrautumista joltain alkaa jakamaan pihvejä yms. (ojentaa mitalin)
Not.
Muistelin vaan pienenä että musta oli noloa jos jonku äiti oli kieltäny että ei saatais syödä. Meillä kuitenki onneks aina sai syödä.
Meillä on lapsen kaveri joka pv ja syö kotonaan ei meillä. No joskus jotain naksuja tai karkkia syö kun en ole kotona.
Joo kyllä nirsojen muksujen ruokkiminen ärsyttää. Ei muiden. Jos kelpaa ja maistuu, se on kiva. "Mitä tää niinku on" -tyyppiset murjaisut saa mun ärsyyntymään. Sitten kaveri kuiskii kohta lapselleni, et hänen on nälkä. No mikset syönyt äsken?? Pullaa ja karkkiako aina pelkästään pitäis olla? Argh.
Ei ärsytä. Me saamme ruokaa sen verran että sitä kyllä riittää muillekin kuin omille lapsilleni. Nautin myös ruuanlaitosta, ja kotiäitinä aikaakin on joten ei ole mikään ongelma.
Minulle lapset on tärkeitä ja rakkaita, oli ne sitten kenen hyvänsä. En osaa erotella ketään, jokainen on yhtä arvokas.
Ymmärtäisin kyllä kuitenkin jos lapseni vierailisi kylässä, jossa ruokaa ei tarjottaisi. Yleensä keskustelen asioista ensin kyläpaikan vanhempien kanssa.
Ei ärsytä. Mua ärsyttää vain se etten matalapalkka-alalla työskentelevänä totaaliyksinhuoltajana pysty jatkuvasti tarjoamaan lapsen kavereille ruokaa. Mulla ei vain rahat riitä. =(