Sana, jota narsisti välttää viimeiseen asti. Mikä se sana on?
Kommentit (63)
Lause tämä, mutta "olin väärässä". Ennemmin helvetti jäätyy kuin narsistin suusta tätä kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Konala 🥩
Konalan paska Pup pa-mies voi juosta järveen 🤮
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas.
Välittää? Siis aito, ei kontrolloiva.
Veikkaan että "anteeksi".
Päätellen siitä, että ei kuulu vaimoni sanavarastoon. Kerran hänelle suositeltiin anteeksipyynnön esittämistä ja hän sen tekikin, mutta jatkoi pohdintaa ja vetäisi anteeksipyyntönsä takaisin kun tuli siihen tulokseen, ettei tehnyt mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Lause tämä, mutta "olin väärässä". Ennemmin helvetti jäätyy kuin narsistin suusta tätä kuulee.
Ei voi olla tämä.
Päinvastoin, juuri narsisti voi odottaa ja vaatia tuota väärässä olon tunnustamista, ja esille tuontia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla tämä.
Päinvastoin, juuri narsisti voi odottaa ja vaatia tuota väärässä olon tunnustamista, ja esille tuontia.
Niin... vaatii siltä toiselta, vaikka narsisti itse olisi väärässä.
Anteeksi on narsistin sanomaksi ihan mahdottomuus.
Miksihän Iltalehdessä on jatkuvasti narsistijuttuja?
Kyllä narsku voi sanoa anteeksi mutta ei se sitä tarkoita. Se on vain vastuuvapautuslauseke eli sinun pitää unohtaa hänen aiemmat pahantekonsa, koska hän pyysi anteeksi. Tilinne ovat tasoissa ja nollattu. Jos yrität palata esim. hänen tekemäänsä väkivaltaan niin olet itse narsisti ja syyllinen, koska hänhän pyysi anteeksi. Ja sama meno jatkuu.
Pyytäähän narsisti toki anteeksi, mutta se voi olla muotoiltu vaikkapa näin:
Olen pahoillani, että koet tulleesi loukatuksi.
Käytännössä hän kiertää kaiken vastuun, ja syyllistää uhrin - tässäkin kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas.
Tai kolmivaihekilowattituntimittari.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, ei sano koskaan.
Fiksu narsisti sanoo, muttei tarkoita sitä.
Veikkaus: "anteeksi".