Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä ruokkia toisten lapsia?

Vierailija
01.02.2015 |

Minua ärsyttää. Kun lapseni kaveri tulee kylään koko illaksi, on melkein velvollisuus antaa sillekkin ruokaa. Samoin kun mieheni ex-vaimon lapset tulevat meille joskus viikonlopuksi, sitä ruokaa menee ihan hitosti.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:54"]"Miehen ex-vaimon lapset" :D :D miksi et vain sanonut että miehen lapset? Hänenkin lapsiaan he kuitenkin ovat.
[/quote]

Ei muuten välttämättä ole.

Vierailija
22/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä ollenkaan. Meillä ei pyöri nälkäistä teinipoikalaumaa, vaan yleensä yksi tyttö kerrallaan. Tuntuu ihan kivalta että on perheen ulkopuolista seuraa ruokapöydässä. Ja meillä on yleensä ruokaa vähän liiankin, joten yksi ylimääräinen suu ei mitään haittaa.

Vierailija
24/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Joskus harmittaa, jos on ostettu tasamäärä vaikka pihvejä eikä pysty tarjoamaan. Tai pystyy tarjoamaan vain lisuketta ja leipää - tai puolitellaan pihvejä, mutta kaikki mikä on helposti jaettavissa kyllä jaetaan lasten kavereillekin.

Vierailija
25/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Mieti miten oman naperosi kohdalla haluaisit vastaavassa tilanteessa naperosi kaverin äidin tekevän ja toimi siten. Vuoroin vieraissa. Problem solved. Case closed.

Vierailija
26/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävetti lapsena ja nuorena syödä kylässä. En syönyt kuin pakon edessä ja silloinkin vähän, vaikka poikkeuksetta ruokaa oikein tyrkytettiin. Oikeasti siis tuskin oli mitään ongelmaa, varsinkin kun kaverit tietenkin söivät vuorollaan sitten meillä.

Vierailija
27/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Söisivät kotonaan. Mielestäni kuuluu ihan hyviin tapoihin että ei syödä muiden ruokia ja kieltäydytään jos tarjotaan. Inhoan myös ihmisiä jotka käyttäytyy muiden kotona kuin omassaan, jääkaapille mennään ilman lupia yms.

Vierailija
28/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun joudun ostamaan ruokaa myös kaverin aikuiselle lapselle ja arvatenkaan se ei osallistu mihinkään.

Vierailija
29/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua harmita. Tarjoan vain silloin kun siltä tuntuu. Usein myös sanon samassa talossa tai naapurissa asuville kavereille että käyvät itsekin silläaikaa syömässä kun meillä on ruoka-aika. Oikein mielellään tarjoan kyllä voileipiä tai jos olen vaikka leiponut jotain.. välillä jätkiä, keksiä tms.
En ole osannut asiasta tehdä ongelmaa. Tämä on minun koti ja osaan kyllä aikuisena toimia miten milloinkin. Lapset on kuitenkin lapsia ei heiltä voi vielä odottaa että osaisivat toimia aina oikein.

Vierailija
30/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:13"]Ei mua harmita. Tarjoan vain silloin kun siltä tuntuu. Usein myös sanon samassa talossa tai naapurissa asuville kavereille että käyvät itsekin silläaikaa syömässä kun meillä on ruoka-aika. Oikein mielellään tarjoan kyllä voileipiä tai jos olen vaikka leiponut jotain.. välillä jätkiä, keksiä tms.
En ole osannut asiasta tehdä ongelmaa. Tämä on minun koti ja osaan kyllä aikuisena toimia miten milloinkin. Lapset on kuitenkin lapsia ei heiltä voi vielä odottaa että osaisivat toimia aina oikein.
[/quote]

Lisään vielä, että mielestäni hyvä tapa on pyytää kavereita leikkimään sillä aikaa lasten huoneessa kun syömme. En pistäisi pahaksi jos omien lasten kanssa muut toimivat samoin. Usein soittelen lapsia kotiin syömään ja niin toimii myös kavereiden vanhemmat.
Toki jos on vaikka sovittu että tullaan koko päiväksi leikkimään tai kauempaa niin se on itsestäänselvyys silloin että myös kaveri ruokitaan.

Vierailija
31/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruoki enää lapseni kavereita koska lapseni ei edes  pääse kylään yhdellekkään kaverille. On ollut puolen vuoden aikana 3 kertaa kaverikylässä.

Lapsi kuitenkin jo 11 ja kaikki hänen kaveripiirissä osaa käyttäytyä hyvin, myös oma lapseni. En anna itsekkäiden vanhempien lapsille yhtään mitään ja nykyään päästän vain yhden kaverin kerralla kylään. Niin kypsä olen tähän asetteluun 98/2.

Vierailija
32/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä poika syö vasta kun kaveri lähtee kotiin ja ennen kuin kaveri tulee. Kaikien vanhemmat soittaa oman lapsen kotiin syömään, kun tietävät ettei meillä ruokaa saa. Toki antaisin jos lapseni olisi tervetullut heille. Yhden lapsen otin matkoillekkin mukaan ja maksoin kaikki kulut ja mitä saatiin palkaksi eli se että lapseni on päässsyt kerran kylään heille puolen vuoden aikana.  32

Vierailija
33/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovinkin yleistä että kyläily on aina yksipuolista?

Vierailija
34/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mielelläni tarjoan.

Vierailija
35/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, koska meillä lasten kaverit syö vain yökylässä (eikä yhtään lasketa, että meillä ollaan useiten yökylässä, koska on siihen hyvin tilaa)  ja joskus jotain herkkuja ym. Meidän lapset ei myöskään syö kavereilla muutakuin jotain pientä. Kaverit asuu kaikki melko lähellä.

Musta olisi noloa, jos meidän lapset tuppautuisi jonnekin ruokailemaan. Ja olisi se ikävääkin, koska kotona on aina ruoka-aikana ruokaa koko perheelle. Tästä se on ollut aina kiellettyä. Koiin tullaan syömään

Vierailija
36/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua kyllä ihmetyttää, että ap.ta harmittaa ruokkia miehensä lapsia

Vierailija
37/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei harmita ruokkia vieraita. Mutta lasten kaverit ei meillä ruokaile muuta kuin välipaloja, paitsi kun on kutsuttu yökylään

Vierailija
38/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:27"]

En ruoki enää lapseni kavereita koska lapseni ei edes  pääse kylään yhdellekkään kaverille. On ollut puolen vuoden aikana 3 kertaa kaverikylässä.

Lapsi kuitenkin jo 11 ja kaikki hänen kaveripiirissä osaa käyttäytyä hyvin, myös oma lapseni. En anna itsekkäiden vanhempien lapsille yhtään mitään ja nykyään päästän vain yhden kaverin kerralla kylään. Niin kypsä olen tähän asetteluun 98/2.

[/quote]

Varo, ettei lapsesi joudu kärsimään. Ei kai haittaa, vaikka kaverikyläilyt ei menisi tasan. Siihen voi olla monia syitä. Minä ajattelisin vain lastani ja antaisin hänen kutua kavereita kylään

Vierailija
39/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä oliskin jos niitä kavereita olis aina vaan se yks kerrallaan! Mut ei, kun tullaan laumoittain. Ei meillä ainakaan ruoka riitä aina niin isolle kaveriporukalle.

Vierailija
40/49 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kavereita ärsyttää ruokkia, etenkin jos aletaan nirsoilemaan ettei syö sit mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme