Asuin Dubaissa, haluatko kysyä jotain?
Asuimme mieheni kanssa Dubaissa kolme vuotta ja vähän aikaa sitten muutimme takaisin Suomeen. Haluatko kysyä jotain, voin aikani kuluksi vastailla :)
Kommentit (42)
2, ota asioista ensin vähän enemmän selvää ja tule sitten kyselemään uudelleen :) -ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:46"]2, ota asioista ensin vähän enemmän selvää ja tule sitten kyselemään uudelleen :) -ap
[/quote]
Niin joo sähän oot tosiaan täällä ainoa joka on asunut Aasiassa. Arvasin tämän.
Missä siellä asuit? Millaisissa vaatteissa kuljit, olitko pelkässä topissa joskus? Itse Olin viime vuonna lomalla siellä ja haluaisin uudelleen
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:46"]2, ota asioista ensin vähän enemmän selvää ja tule sitten kyselemään uudelleen :) -ap [/quote] Niin joo sähän oot tosiaan täällä ainoa joka on asunut Aasiassa. Arvasin tämän.
[/quote]
Mikä arvausleikki tämä oikein on? En varmastikaan ole ainoa, joka on Aasiassa asunut mutta todella hölmöä tuollainen yleistäminen, että Arabiemiraateissa kaikki Afrikan ja Aasian köyhistä maista tulleet ovat jotain kotiorjia, kun näin ei todellakaan ole. -ap
Missäpäin asuitte? Millainen auto teillä oli? Miten kesät meni?
Miten pukeuduit? Se kiinnostaa eniten.
onko asuminen ja ruoka kallista,onko siellä baareja?
millaista ruokaa siellä saa?
minkälaisia paikalliset ählämit on?
pärjääkö missään suomella?
kiinnostaisi lähteä tätä normielämän helvettiä pakoon jonnekin lämpimään ilman akkaa ja lapsia.
5: Asuin lähellä Palmusaaria. Kaupungilla liikkuessa käytin aina vähän peittävämpää vaatetta, yleensä farkut ja vähintään t-paita, myös sen takia että ostoskeskuksissa yms. on viileää. Rannalla ja rantakaduilla voi hyvin käyttää toppia, samoin urheillessa käytin aina toppia ja shortseja, mutta muuten hieman peittävämpi vaatetus on hyvä. -ap
Mitä työtä teitte ja kuinka paljon enemmän tienasitte verrattuna Suomen palkkatasoon? Kuinka paljon rahaa jäi säästöön?
Löysitkö uusia ystäviä? :)
Tuttavani kertoi, että paikallisten naisten miehet haluavat heidän pukeutuvan "mustiin kaapuihin" ihmisten ilmoilla, mutta kotona nämä naiset käyttävät miehiensä nähden kalliita ja seksikkäitä vaatteita, joita ovat shoppailleet kalliissa liikkeissä. Onko se totta?
Löysitkö uusia ystäviä? :)
Tuttavani kertoi, että paikallisten naisten miehet haluavat heidän pukeutuvan "mustiin kaapuihin" ihmisten ilmoilla, mutta kotona nämä naiset käyttävät miehiensä nähden kalliita ja seksikkäitä vaatteita, joita ovat shoppailleet kalliissa liikkeissä. Onko se totta?
Meillä oli maasturi. Auto on Arabiemiraateissa aika välttämötän, julkiset yhteydet eivät ole kovin hyvät. Kesät olimme suurimmaksi osaksi Suomessa tai muualla Euroopassa, kun tuolla ne ovat ihan älyttömän kuumat. Asuminen on aika hintavaa, riippuu tietenkin missä ja miten asuu. Ruoka on Suomeen verrattuna edullista, varsinkin pihvit, juustot ja hedelmät. Baareja ja yökerhoja on, lähinnä turistit niitä taitavat käyttää. Biletyskulttuuri on vähän erilainen kuin mihin suomalaiset ovat tottuneet. Harvat paikalliset lähtevät viikonloppuisin johonkin baariin tai yökerhoon, mieluummin mennään isolla porukalla ravintolaan syömään ja istutaan siellä iltamyöhään. Ruokaa on ihan KAIKKEA. Kaikki mahdolliset länsimaiset pikaruokaketjut löytyy, samoin ravintoloita eurooppalaiseen makuun ja oikeastaan ihan jokaiseen makuun, mutta myös paikallisia ruokaa saa. Ruoka on varmaan koko Dubain parhaita puolia. Emme noiden vuosien aikana käyneet kovin monta kertaa samassa ravintolassa, kun koko ajan löytyi toinen toistaan parempia. "Ählämit" eli paikalliset ovat pääasiassa hirveän mukavia ja ystävällisiä. Suomella ei oikein kyllä pärjää, mutta englannilla erittäin hyvin. -ap
Tutustuin moniin eri ihmisiin ja muutaman todella hyvän kaverin sain :) Noita paikallisia on niin erilaisia, eri tapoja ja osa noudattaa sääntöjä tiukemmin, että en osaa siihen ottaa oikein kantaa mutta todella kalliita laukkuja ja kenkiä paikallisilla naisilla oli. -ap
OLiko teillä kotiapulaista? Jos oli niin millä palkalla?
Oliko koskaan niin kuuma, ettei ulkona vaan voinut olla? Millainen lämpötila kotona tuolloin oli?
11 viestiä en ollut huomannut ollenkaan! Mieheni oli siis töissä Dubaissa, itse olin ns. housewife. Palkat on Dubaissa paremmat, joten myös säästöön jäi rahaa. Monesti kuulee, että asuminen on Dubaissa ja Abu Dhabissa kallista, mutta itse en sitä allekirjoita täysin, ainakaan Suomeen verrattuna. Ruoka on edullista, polttoaine on halpaa, palkat paremmat...
Arabian kieltä opin aika pintapuolisesti. Perus tervehdykset yms. opin mutta englannilla pärjää niin hyvin, ettei sitä ollut ns. pakko oppia.
Meillä oli kotiapulainen, kokki ja puutarhuri. -ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:45"]
11 viestiä en ollut huomannut ollenkaan! Mieheni oli siis töissä Dubaissa, itse olin ns. housewife. Palkat on Dubaissa paremmat, joten myös säästöön jäi rahaa. Monesti kuulee, että asuminen on Dubaissa ja Abu Dhabissa kallista, mutta itse en sitä allekirjoita täysin, ainakaan Suomeen verrattuna. Ruoka on edullista, polttoaine on halpaa, palkat paremmat...
Arabian kieltä opin aika pintapuolisesti. Perus tervehdykset yms. opin mutta englannilla pärjää niin hyvin, ettei sitä ollut ns. pakko oppia.
Meillä oli kotiapulainen, kokki ja puutarhuri. -ap
[/quote]
Kuinka paljon olivat kotiapulaisen, kokin ja puutarhurin palkat?
Kaikia kotiapulaisia pannaan siellä, jotka tulevat Aasian ja Afrikan köyhistä maista ja väkisin jos ei muuten, vituttiko vai kelaatko vain itseäsi?