Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EGOKOIRAT POIS SUOMESTA!!

Vierailija
01.02.2015 |

Olen menettänyt lopullisesti malttini näiden ego booster taistelukoirien kanssa ! Kävimme eilen koirapuistossa sheltti narttuni kanssa, lopputuloksena tikit kaulaan ja antibiootti kuuri. Voi herran jumala, jos sitä omaa isoa päävikaista elukkaansa ei osaa hallita MIKSI hemmetissä se pitää päästää koirapuistoon riehumaan? Narttuni alistui selvästi tälle kookkaammalle urokselle, koira hyökkäsi silti kiinni.

Eikö oikeasti jo järki sano, että taisteluun ja tappamiseen jalostettua eläintä ei ole kenenkään turvallista pitää kotioloissa, saatikka tuoda koirapuistoon toisten eläinten kanssa! Ja mitä ihmettä tavan tallaaja tekee koiralla, jolla puruvoima on luun murskaava ja lihasmassa jolla mennään seinästä läpi? Mihin koiraharrastukseen tälläisiä ominaisuuksia voi hyödyntää? Ja toinen, kertoo paljon rodun kasvattajien älykkyysosamäärästä kun seuraa kenelle näitä elukoita antaa..voi herranjumala !

Olen täysin sitä mieltä, että nämä raatelijat eivät kuulu normaaliin elinympäristöön ja ovat turvallisuudelle vaaraksi. Mielestäni on täysin oikeutettua, jos Suomeen tulisi muita pohjoismaita seuraten tiettyjen rotujen musta lista. Minä kannatan tätä täysin!

Ja nyt on turha vedota siihen, että vika on narun toisessa päässä. Kyllä se pitää useasti paikkaansa, mutta minkä ihminen voi eläimelle jonka vietti vetää sitä tappamiseen ja taisteluun? Esimerkiksi kuka metsästäjä viel ajojahtiin mukanaan tanskandogin, jolla ei ole minkäänlaista metsästysviettiä, kuka yrittää kouluttaa  miellyttämis haluttoman chihuahuan palvelukoiraksi tai kuka ostaa vahtikoirakseen pihaansa turvaamaan ja tarkkailemaan kultaisennoutajan ? Kyllä ei kukaan! Ajatelkaa koirien geeniperimää ja sitä mihin ne on jalostettu, metsästyskoirat kuuluu metsään, palvelukoirat palvelukseen, seurakoirat ihmisen syliin ja taistelukoirat taistelemaan. Suomessahan on koirataistelujen järjestäminen laitonta, joten rotu on täysin hyödytön maaperällämme. Eli mustalle listalle vain, pois nämä pedot aiheuttamasta enää yhtään harmia ja murhetta kenellekkään!

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan tätä! Ennemmin poikkeus ku sääntä nähä näit muskelikasoja narkkareiden ja WT porukan käsissä. Mut nehä ne niitä tarviiki, ei normaali ihmine tarvii suojelukoiraa :-D !! 

Vierailija
2/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että Suomessa kielletään kaikki muu paitsi ''käsiaseiden kuljettaminen'' julkisesti mukana 24/7 valmiina tappamaan. Kannatan myös, ei enää yhdellekkään lapselle tai koiralle kärsimystä tai kuolemia vaarallisten koirarotujen takia. Hyvä AP, tee adressi sivulle vetoomus tästä? Minä käyn kirjoittamassa heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap. Jostain kumman syystä ne taistelukoirien omistajat ovat aina sellaisia tyypillisiä wt- kansalaisia. Kieltoon vaan.

Vierailija
4/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös!

Vierailija
5/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse veit koirasi koirapuistoon, jos näit että siellä tuollainen tapaus oli? Tai jos olit sellä ensin, mikset lähtenyt pois?

Vierailija
6/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veit koirasi isojen puolelle? Taistelukoirarodut eivät ole koirapuistokoiria ja kyllä, vika on aina omistajassa.

Vierailija
7/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on staffi ja vauva kotona. Näyttää ehkä sinun mielestäsi "taistelija"koiralta, mutta nössömpää saa hakea ainaki meillä. Toisena koirana meillä mäykky ja se kyllä pistää nuoremman staffin aisoihin :D ja ei en ole wt-narkkari vaan insinööri rakennusfirmassa.

Vierailija
8/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:43"]

Miksi itse veit koirasi koirapuistoon, jos näit että siellä tuollainen tapaus oli? Tai jos olit sellä ensin, mikset lähtenyt pois?

[/quote]

Koirapuistoon tuodaan asiallisesti käyttäytyviä ei agressiivisia eläimiä. Olin itse kouluttamassa lemmikkiäni, kun tämä nainen tuli jälkeeni puistoon. Hän päästi eläimen irti ja elukka juoksi höyryämään koirani luo. Olisi pitänyt tajuta lähteä jo tuossa vaiheessa, mutta kuvittelin naisen tajuavan että ei olisi päästänyt agressiivista eläintä samaan aikaan varoittamatta. Ei pitäisi näköjään olettaa yhtään mitään kommunikointitaitoja tai ennaltaehkäisevää käytöstä näiltä taistelukoirien omistajilta. Valitettavasti olen itse täysin samaa mieltä, että on kyseiset eläimet vaan niin WT ihmisten suosiossa ja lokeroi heidät hyvin ennakkoluuloja herättävään sosiaaliseen ryhmään. 

AP

Vierailija
9/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:49"]

Mulla on staffi ja vauva kotona. Näyttää ehkä sinun mielestäsi "taistelija"koiralta, mutta nössömpää saa hakea ainaki meillä. Toisena koirana meillä mäykky ja se kyllä pistää nuoremman staffin aisoihin :D ja ei en ole wt-narkkari vaan insinööri rakennusfirmassa.

[/quote]

Näköjään koulutus ja järki ei kulje käsikädessä....

Vierailija
10/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapuistoon eläimen tuovalla ihmisellä on vastuu eläimestään. Ulkopuolisten ei tarvitse tehdä johtopäätöksia koiran käyttäytymisestä ulkonäon perusteella. Ei AP tehnyt mitään väärää, tuo ämmä joka eläimensä toi puistoon on täysi psykopaatti. Liekkö nauttii nähdä, kun elukkansa raatelee pienenpiä. Kieltoon vaan !

Vierailija
11/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Mielestäni Tanskan laatima mustalista koirista on loistava!! Suomi voisi ottaa mallia, saataisiin tästäkin maasta turvallisempi.

Vierailija
12/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa koirapuistoissa ei ole erikseen isoille ja pienille omia puolia vaan yksi yhteinen. Itse en veisi koiraani koirapuistoon ylipäätään. Siellä saa kaikki mahdolliset taudit ja täit. Idiootit tuo sinne rokottamattomat ja nenäpunkkiset piskit, epäsosiaaliset kouluttamattomat rakit, mitä ei missään muualla voi irti pitää. Kaverini, joka on idiootti, on saanut koiralleen koirapuistosta ripulin, kennelyskän, nenäpunkin ja kirppuja. Lisäksi koira on useita kertoja ollut paikattavana tai muuten vaan saanut köniinsä toiselta koiralta, silti vaan sinne koirapuistoon on mentävä. Tyhmää.

Vierailija
13/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:53"]

[/quote]

Koirapuistoon tuodaan asiallisesti käyttäytyviä ei agressiivisia eläimiä. Olin itse kouluttamassa lemmikkiäni, kun tämä nainen tuli jälkeeni puistoon. Hän päästi eläimen irti ja elukka juoksi höyryämään koirani luo. Olisi pitänyt tajuta lähteä jo tuossa vaiheessa, mutta kuvittelin naisen tajuavan että ei olisi päästänyt agressiivista eläintä samaan aikaan varoittamatta. Ei pitäisi näköjään olettaa yhtään mitään kommunikointitaitoja tai ennaltaehkäisevää käytöstä näiltä taistelukoirien omistajilta. Valitettavasti olen itse täysin samaa mieltä, että on kyseiset eläimet vaan niin WT ihmisten suosiossa ja lokeroi heidät hyvin ennakkoluuloja herättävään sosiaaliseen ryhmään. 

AP

[/quote]

Missä omat kommunikaatiotaitosi muuten olivat? Natiset täällä ja haukut muita, mutta et osaa sanoa etkä toimia koirapuistossa vaan jätät koirasi selviämään yksin. Sitä paitsi koirapuistot eivät varsinaisesti ole mitään koirankoulutusareenoita. Ja jos puhutaan koirien soveltuvuuksista eri tehtäviin, toko ja sheltti ei tarkkaan ottaen ole mikään tunnettu yhdistelmä.

Vierailija
14/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meillä kävi saksanpaimenkoira nartun kanssa niin, että koirapuistossa joku snautserityylinen koira kävi päälle kuin sekopää. Lopputuloksena antibioottikuuri, koiralla loppuelämäksi kamala vekki korvaan ja murtunut varvas. Plus tietenkin henkiset ongelmat kun alkoi tuon jälkeen inhoamaan muita koiria. 

Aiemmin tykkäsi kaikista. Ärsyttää kun nyt on todella vaikea löytää koiralle hoitopaikkaa, jossa ei olisi muita koiria.

Parasta oli kun tämä snautserin omistaja vain kitisi "Toi sun koiras provosoi" (minun koirani ei vilkaissutkaan hänen koiraansa) ja  "niiden pitää antaa selvittää välinsä keskenään" (joo ihan varmasti kun vieras koira on selvästi niskanpäällä ja oma koirani kiljuu kauhuissaan ja veri lentää)

Nyt meidän koira on sitten se muille koirille ärhentelevä ja muriseva, pelottava tappajarakki.

Vierailija
15/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:49"]

[/quote]

Pentu ja aikuinen koira ei ole verrattavissa toisiinsa esimerkiksi fyysisen voiman ja loogisen ajattelukyvyn kannalta. Odotahan vaan kun se sun söpö staffi vaavi puree pientä lasta tai tappaa viattoman koiran. Ei ole enää mamin viaton pikku pullero, vaan järjestelmällisesti heikompiaan yksilöitä tappava peto. Onnea uudelle lemmikin omistajalle !

Vierailija
16/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:53"]

[/quote]

AP

[/quote]

Missä omat kommunikaatiotaitosi muuten olivat? Natiset täällä ja haukut muita, mutta et osaa sanoa etkä toimia koirapuistossa vaan jätät koirasi selviämään yksin. Sitä paitsi koirapuistot eivät varsinaisesti ole mitään koirankoulutusareenoita. Ja jos puhutaan koirien soveltuvuuksista eri tehtäviin, toko ja sheltti ei tarkkaan ottaen ole mikään tunnettu yhdistelmä.

[/quote]

Koirapuistot ovat mielestäni hyvia paikkoja koulutta koiraa, jos muita ei paikalla ole. Itsekin käyn usein koirieni kanssa puistossa koulutus mielessä, koska ohi kulkevat ihmiset sekä äänet ja muiden koirien hajut tuovat lisähaasteita koiralle keskittyä toisin kuin kotona. Ja jos nyt tarkkoja ollaan, eihän ap ole missään vaiheessa sanonut harrastavansa tokoa koiransa kanssa. Ja tiedän monia ihmisiä, jotka harrastavat tokoa pienten kovapäisten seurakoirien kanssa vaikkei sekään ole mikään tavallinen yhdistelmä. 

Ap on mielestäni aivan oikeassa egokoirien suhteen, tiedän itsekkin lähipiiristäni monta koiraa jotka ovat joutuneet tuollaisten koirien raatelemaksi. Jotkut ovat selvinneet haavoilla, toiset taas valitettavasti eivät ole selvinneet hengissä. Kyseisistä koirista ei vain saa yhteiskunta kelvollisia ei sitten millään! Pois vain Suomesta!

Vierailija
17/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:11"]

Noh, meillä kävi saksanpaimenkoira nartun kanssa niin, että koirapuistossa joku snautserityylinen koira kävi päälle kuin sekopää. Lopputuloksena antibioottikuuri, koiralla loppuelämäksi kamala vekki korvaan ja murtunut varvas. Plus tietenkin henkiset ongelmat kun alkoi tuon jälkeen inhoamaan muita koiria. 

Aiemmin tykkäsi kaikista. Ärsyttää kun nyt on todella vaikea löytää koiralle hoitopaikkaa, jossa ei olisi muita koiria.

Parasta oli kun tämä snautserin omistaja vain kitisi "Toi sun koiras provosoi" (minun koirani ei vilkaissutkaan hänen koiraansa) ja  "niiden pitää antaa selvittää välinsä keskenään" (joo ihan varmasti kun vieras koira on selvästi niskanpäällä ja oma koirani kiljuu kauhuissaan ja veri lentää)

Nyt meidän koira on sitten se muille koirille ärhentelevä ja muriseva, pelottava tappajarakki.

[/quote]

Haasta oikeuteen se omistaja?

Vierailija
18/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin korostaisin kasvattajan vastuuta. Saisivat oikeasti katsoa kenelle noita kasvattejaan myyvät, etteivät tietyntyyliset koirat menisi juuri näille idiooteille ja sosiaalitapauksille.

Joku tuttavani oli joskus kuullut kun joku motoristimies oli oikein kehuskellut, että hälläpä on ihan hirveä luonnevikainen taistelukoira. Kuulemma jos koira alkaa liian lempeäksi, niin saa olla ruuatta monta päivää.

Vierailija
19/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiskansalliseen tapaan taas kerran on menty omimaan koirapuisto ja jos koirille tulee kärhämää, ei selvitetä sitä siinä ja heti, vaan tullaan palstalle itkemään ja valittamaan tappajakoirista.

Vierailija
20/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:11"]

[/quote]

Seliseli. Näkee kyllä täälläkin millaisilla ihmisillä noita sakemanneja on. WT-puukkohulluilla ja narkkareilla. En ole tavannut yhtäkään normaaliluonteista saksanpaimenkoiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän