Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EGOKOIRAT POIS SUOMESTA!!

Vierailija
01.02.2015 |

Olen menettänyt lopullisesti malttini näiden ego booster taistelukoirien kanssa ! Kävimme eilen koirapuistossa sheltti narttuni kanssa, lopputuloksena tikit kaulaan ja antibiootti kuuri. Voi herran jumala, jos sitä omaa isoa päävikaista elukkaansa ei osaa hallita MIKSI hemmetissä se pitää päästää koirapuistoon riehumaan? Narttuni alistui selvästi tälle kookkaammalle urokselle, koira hyökkäsi silti kiinni.

Eikö oikeasti jo järki sano, että taisteluun ja tappamiseen jalostettua eläintä ei ole kenenkään turvallista pitää kotioloissa, saatikka tuoda koirapuistoon toisten eläinten kanssa! Ja mitä ihmettä tavan tallaaja tekee koiralla, jolla puruvoima on luun murskaava ja lihasmassa jolla mennään seinästä läpi? Mihin koiraharrastukseen tälläisiä ominaisuuksia voi hyödyntää? Ja toinen, kertoo paljon rodun kasvattajien älykkyysosamäärästä kun seuraa kenelle näitä elukoita antaa..voi herranjumala !

Olen täysin sitä mieltä, että nämä raatelijat eivät kuulu normaaliin elinympäristöön ja ovat turvallisuudelle vaaraksi. Mielestäni on täysin oikeutettua, jos Suomeen tulisi muita pohjoismaita seuraten tiettyjen rotujen musta lista. Minä kannatan tätä täysin!

Ja nyt on turha vedota siihen, että vika on narun toisessa päässä. Kyllä se pitää useasti paikkaansa, mutta minkä ihminen voi eläimelle jonka vietti vetää sitä tappamiseen ja taisteluun? Esimerkiksi kuka metsästäjä viel ajojahtiin mukanaan tanskandogin, jolla ei ole minkäänlaista metsästysviettiä, kuka yrittää kouluttaa  miellyttämis haluttoman chihuahuan palvelukoiraksi tai kuka ostaa vahtikoirakseen pihaansa turvaamaan ja tarkkailemaan kultaisennoutajan ? Kyllä ei kukaan! Ajatelkaa koirien geeniperimää ja sitä mihin ne on jalostettu, metsästyskoirat kuuluu metsään, palvelukoirat palvelukseen, seurakoirat ihmisen syliin ja taistelukoirat taistelemaan. Suomessahan on koirataistelujen järjestäminen laitonta, joten rotu on täysin hyödytön maaperällämme. Eli mustalle listalle vain, pois nämä pedot aiheuttamasta enää yhtään harmia ja murhetta kenellekkään!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:11"]

Noh, meillä kävi saksanpaimenkoira nartun kanssa niin, että koirapuistossa joku snautserityylinen koira kävi päälle kuin sekopää. Lopputuloksena antibioottikuuri, koiralla loppuelämäksi kamala vekki korvaan ja murtunut varvas. Plus tietenkin henkiset ongelmat kun alkoi tuon jälkeen inhoamaan muita koiria. 

Aiemmin tykkäsi kaikista. Ärsyttää kun nyt on todella vaikea löytää koiralle hoitopaikkaa, jossa ei olisi muita koiria.

Parasta oli kun tämä snautserin omistaja vain kitisi "Toi sun koiras provosoi" (minun koirani ei vilkaissutkaan hänen koiraansa) ja  "niiden pitää antaa selvittää välinsä keskenään" (joo ihan varmasti kun vieras koira on selvästi niskanpäällä ja oma koirani kiljuu kauhuissaan ja veri lentää)

Nyt meidän koira on sitten se muille koirille ärhentelevä ja muriseva, pelottava tappajarakki.

[/quote]

Snautserit ovat lempeitä ja isäntiään puolustavia perhekoiria. Koirasi varmaan kyräili paikalla olevia ihmisiä (ihminen ei välttämättä tajua uhkaa) ja tämä koira reagoi.

Vierailija
22/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:16"]

Ennemminkin korostaisin kasvattajan vastuuta. Saisivat oikeasti katsoa kenelle noita kasvattejaan myyvät, etteivät tietyntyyliset koirat menisi juuri näille idiooteille ja sosiaalitapauksille.

Joku tuttavani oli joskus kuullut kun joku motoristimies oli oikein kehuskellut, että hälläpä on ihan hirveä luonnevikainen taistelukoira. Kuulemma jos koira alkaa liian lempeäksi, niin saa olla ruuatta monta päivää.

[/quote]

Valitettavan totta. On vain niin helppo valehdella ja esittää täysin toista ihmistä tapaamisissa ja puheluissa, joita kasvattajan kanssa tekee. Kuinka moni kasvattaja käy esimerkiksi viemässä pentunsa uuteen kotiin tai ottaa enemmän pennun ostajan taustoista selvää? Ainakin puhdas rikosrekisteri tulisi olla ihmisellä, joka ison koiran haluaa. Ja yleensä juuri tuollaisille yksinkertaisemmille rikollis taustaisille ihmiselle taistelukoirat menevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatusta! 

Vierailija
24/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus kritisoitiin kun sanoin etten myy koiria ihmisille, jotka eivät osaa kirjoittaa normaalisti. Siis että yhteydenottoviestit ovat tätä luokkaa:

"Missä päin koira on???????"

"millo vois tulla kattoo voisin ottaa lapset ja miehen mukaa me tultais autolla antasitko tarkan osotteen???"

Vaikka kuinka kuulostaisi puhelimessa normaalilta, niin noille en koiraa myy. Yleensä tuo kirjoitustyyli korreloi vahvasti tietyn elämäntyylin kanssa. Joku sanoi, että ei lasten kanssa ehdi kirjoittamaan oikein. No ei varmaan sitten ehdi sitä koiraakaan hoitamaan

Vierailija
25/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:28"]

Minua joskus kritisoitiin kun sanoin etten myy koiria ihmisille, jotka eivät osaa kirjoittaa normaalisti. Siis että yhteydenottoviestit ovat tätä luokkaa:

"Missä päin koira on???????"

"millo vois tulla kattoo voisin ottaa lapset ja miehen mukaa me tultais autolla antasitko tarkan osotteen???"

Vaikka kuinka kuulostaisi puhelimessa normaalilta, niin noille en koiraa myy. Yleensä tuo kirjoitustyyli korreloi vahvasti tietyn elämäntyylin kanssa. Joku sanoi, että ei lasten kanssa ehdi kirjoittamaan oikein. No ei varmaan sitten ehdi sitä koiraakaan hoitamaan

[/quote]

Tämä. Siksi pyydänkin ensimmäisen yhteydenoton sähköpostilla. Pyydän potentiaalista ostajaa kertomaan itsestään, perheestään ja kokemuksestaan koirien kanssa.

Yleensä eivät osaa kirjoittaa kuin maksimissaan yhden lauseen.

Vierailija
26/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:49"]

Mulla on staffi ja vauva kotona. Näyttää ehkä sinun mielestäsi "taistelija"koiralta, mutta nössömpää saa hakea ainaki meillä. Toisena koirana meillä mäykky ja se kyllä pistää nuoremman staffin aisoihin :D ja ei en ole wt-narkkari vaan insinööri rakennusfirmassa.

[/quote]

Pentu ja aikuinen koira ei ole verrattavissa toisiinsa esimerkiksi fyysisen voiman ja loogisen ajattelukyvyn kannalta. Odotahan vaan kun se sun söpö staffi vaavi puree pientä lasta tai tappaa viattoman koiran. Ei ole enää mamin viaton pikku pullero, vaan järjestelmällisesti heikompiaan yksilöitä tappava peto. Onnea uudelle lemmikin omistajalle !

[/quote]

Luetun ymmärtäminen hoi! Ei vauva staffi, vaan vauva ja staffi. Missään ei sanota staffin olevan vielä pentu, vain nuorempi kuin mäyräkoira...

Vierailija
27/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää adressi. Allekirjoita. Tanskan laki tänne myös.

Vierailija
28/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on iso sekarotuinen sakemannimix joka ei pidä muista koirista/pelkää varsinkin isoja koiria paria tuttua koirakaveria lukuunottamatta. Tämän vuoksi emme käy koirapuistoissa koskaan (paitsi jos siellä ei ole muita) ja lenkillä emme moikkaile uusia koiria vaan ohitamme ne ilman sen suurempia seremonioita.

Raivostuttaa lenkillä ihmiset jotka kysymättä tunkevat sen oman piskinsä koirani naamaan kiinni ja ihmettelevät loukkaantuneina tylyä kehoitusta viedä se kauemmas. Toinen, juuri tänäänkin aamulenkillä kahdesti vastaantullut vitutuksen aihe on omistajat jotka pitävät koiraansa irrallaan vaikka luoksetulo ei todellakaan toimi. Omistaja kiljuu kaukaa koiraa luokseen - tuloksetta, ja yrittää samaan syssyyn vakuutella että "se on ihan kiltti, ei se mamman kulta mitään tee". Varmasti juu mutta oma hihnassa oleva koirani ei pääse vapaana kohti juoksevaa irtokoiraa karkuun ja näkee ainoaksi vaihtoehdoksi puolustautumisen jolloin fifille voi käydä hassusti. Olen antanut tästä muutamaan otteeseen hyvin suoraa palautetta mutta ei näköjään mene jakeluun ainakaan tuolle yhdelle naapuritalon papalle jonka ulkoiluttaa kouluttamatonta amstaffiaan ilman hihnaa.

Jos koirani puree iholle yrittävää vierasta irtokoiraa jota omistaja ei saa hallintaan tai kiinni olenko korvausvelvollinen? Entä jos huidon oman koirani hihnalla luokse/päälle tulevaa koiraa kauemmaksi koirastani ja aiheutan tahattomasti vieraalle koiralle jonkinlaisen vamman?

Vierailija
29/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi jos omistajiksi soveltumattomille ei annettaisi minkäänlaisia koiria?

Olin pari vuotta sitten lenkillä tiineenä olevan koirani kanssa (koirani oli hihnassa), kun jostain pihalta juoksi isompi koira rähisten suoraan kiinni narttuni niskaan. Oma koirani sai keskenmenon (pennut kuolivat vatsaan) ja tikit ja minä tikit käteeni kun vieras koira puri minua estäessäni sitä pääsemästä uudestaan koirani kimppuun. Vieraan koiran omistaja saikin maksaa ihan mukavasti korvauksia, mutta eipä se paljon lohduttanut.

Ainiin joo, oma koirani on bullterrieri, vieras koira oli labbis...

Vierailija
30/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:15"]

Eikö olisi parempi jos omistajiksi soveltumattomille ei annettaisi minkäänlaisia koiria?

Olin pari vuotta sitten lenkillä tiineenä olevan koirani kanssa (koirani oli hihnassa), kun jostain pihalta juoksi isompi koira rähisten suoraan kiinni narttuni niskaan. Oma koirani sai keskenmenon (pennut kuolivat vatsaan) ja tikit ja minä tikit käteeni kun vieras koira puri minua estäessäni sitä pääsemästä uudestaan koirani kimppuun. Vieraan koiran omistaja saikin maksaa ihan mukavasti korvauksia, mutta eipä se paljon lohduttanut.

[/quote]

Juujuu ja lehmät lentää. Tää on taa näitä, kun netissä anonyymina kirjoitellaan kasvattajana/omistajana ja yritetään pelastaa elukoiden maine. Fakta on se, että koira jolla on verissään taisteleminen ei sen koittaessa alistu vaan vastaa haasteeseen. Taistelukoiran luonne on myös hyvin provosoiva ja periksiantamaton- kivunsietokyky maximissa. Miten tuollainen eläin edes huomaisi labbiksen näykkäyksen niskassaan. Pois vaan kaikki, väärissä käsissä tappavan vaaralisia. Osaavissa käsissä riski pienenee, mutta on edelleen olemassa. Koiran luonnetta ja viettiä kun ei voi muuttaa.

Vierailija
31/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:15"]

[/quote]

Juujuu ja lehmät lentää. Tää on taa näitä, kun netissä anonyymina kirjoitellaan kasvattajana/omistajana ja yritetään pelastaa elukoiden maine. Fakta on se, että koira jolla on verissään taisteleminen ei sen koittaessa alistu vaan vastaa haasteeseen. Taistelukoiran luonne on myös hyvin provosoiva ja periksiantamaton- kivunsietokyky maximissa. Miten tuollainen eläin edes huomaisi labbiksen näykkäyksen niskassaan. Pois vaan kaikki, väärissä käsissä tappavan vaaralisia. Osaavissa käsissä riski pienenee, mutta on edelleen olemassa. Koiran luonnetta ja viettiä kun ei voi muuttaa.
[/quote]

Sä oot sairas

Vierailija
32/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veit koirasi isojen puolelle? Taistelukoirarodut eivät ole koirapuistokoiria ja kyllä, vika on aina omistajassa.

[/quote]

Täällä minun kylässä koirapuiston käsittää tasan yksi aidattu lämpäre.

Vierailija
33/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on staffi ja vauva kotona. Näyttää ehkä sinun mielestäsi "taistelija"koiralta, mutta nössömpää saa hakea ainaki meillä. Toisena koirana meillä mäykky ja se kyllä pistää nuoremman staffin aisoihin :D ja ei en ole wt-narkkari vaan insinööri rakennusfirmassa.

[/quote]

wt-insinööri? Rakennusalalla tosiaan näkee kaikenlaisia hiihtäjiä.

Vierailija
34/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:15"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on pienehkö alle 30kg sakemannimix ja kerran iso 50kg labbis tuli koirani päälle ihan sumeilematta.

Vierailija
35/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:43"]

[/quote]

wt-insinööri? Rakennusalalla tosiaan näkee kaikenlaisia hiihtäjiä.

[/quote]

Muahaha, päivän naurut ! Mutta totta turiset kuomaseni, voi luoja niitä eräitäkin mestareita/toimistotyöntekijöitä. Sana juntti ei riitä kuvaamaan näkemää ja kokemaa käytöstä.

Terv. Entinen rakennusliikkeen työntekijä

Vierailija
36/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikei kukaan tee kansalaisaloitetta? Tulisin allekirjoittamaan sen. On ne vaarallisia kyllä. Joku hullu jalostii omaksi huvikseen ja muut taas saavat kärsiä.

Vierailija
37/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä WT-, ego-, ynnä muut täällä luokitellut "ongelma"ryhmät tosiaan usein haluavat omaa olemustaan boostata "tappajakoirilla".

Onkin harmillista että tavalliset, normaalilla itsetunnolla sekä järjellä varustetut staffien/amstaffien/bullien/rotikoiden/yms. omistajat profiloidaan negatiivisesti koiriensa kautta. Se fakta, että ongelma on siellä hihnan toisessa päässä, on vain yksinkertaisesti totta. Vaarallista, luonnevikaista koiraa (rotuun katsomatta) ei tulisi kenenkään omistaa.
Valitettavasti hermoheikosta, vahvatahtoisesta koirasta tulee hyvin vaarallinen lisäegoa tarvitsevan henkilön käsissä, kun taas vastuullinen omistaja ymmärtäisi koiran parhaan ja lopettaisi sen.

Miten te "tappajakoirien" kieltolistalle haluavat perustelette pikkukoirilla sallittavan agressiivisuuden? Koskaan ei lööpeissä ole lukenut eikä tule lukemaan: "CHIHUAHUA RAATELI LAPSEN KUOLIAAKSI".
Nämä pikkukoirat (chihut, terrierit) ovat saaneet ilmeisesti luvan olla tulematta koulutetuiksi sekä luvan rähistä ja näykkäillä mitä ja ketä tahansa ilman kenenkään kauhistelevia mielipiteitä, "kun ne on vaan tommosia pieniä, ei ne ketään satuta :) :) :)"
Samaan aikaan kun kukaan ei kiinnitä huomiota pieneen räkyttävään ja näykkivään terrieriin, samaa puuhaa harrastava staffi on jo lähestulkoon jonossa lopetettavaksi.

Pipipäät saa vaikka sen ihanan kultaisennoutajankin käyttäytymään agressiivisesti, joten ennen kuin lähdetään Tanskan linjalle, voisi jokainen vastuullinen kasvattaja selvittää millaiselle henkilölle on koiran luovuttamassa. Olisi myös aivan loistavaa, jos jokainen koiranomistaja merkittäisiin rekisteriin ja näin valvottaisiin koirakantaa.

Vierailija
38/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 dobermannia. Suojelee lapsiani pihalla. Pari kertaa on kukkahattutädit tulut vastaan chihuahan kanssa. Olen sanonut heille, että koirani ei kaipaa haistelua. Silti saatana pitää pästä haistelee, tietäähän se että dopsuni pitää tuota hyökkäyksenä ja puree sitten chihuahan kaulat poikki.

Vierailija
39/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:09"]Nämä WT-, ego-, ynnä muut täällä luokitellut "ongelma"ryhmät tosiaan usein haluavat omaa olemustaan boostata "tappajakoirilla".

Onkin harmillista että tavalliset, normaalilla itsetunnolla sekä järjellä varustetut staffien/amstaffien/bullien/rotikoiden/yms. omistajat profiloidaan negatiivisesti koiriensa kautta. Se fakta, että ongelma on siellä hihnan toisessa päässä, on vain yksinkertaisesti totta. Vaarallista, luonnevikaista koiraa (rotuun katsomatta) ei tulisi kenenkään omistaa.
Valitettavasti hermoheikosta, vahvatahtoisesta koirasta tulee hyvin vaarallinen lisäegoa tarvitsevan henkilön käsissä, kun taas vastuullinen omistaja ymmärtäisi koiran parhaan ja lopettaisi sen.

Miten te "tappajakoirien" kieltolistalle haluavat perustelette pikkukoirilla sallittavan agressiivisuuden? Koskaan ei lööpeissä ole lukenut eikä tule lukemaan: "CHIHUAHUA RAATELI LAPSEN KUOLIAAKSI".
Nämä pikkukoirat (chihut, terrierit) ovat saaneet ilmeisesti luvan olla tulematta koulutetuiksi sekä luvan rähistä ja näykkäillä mitä ja ketä tahansa ilman kenenkään kauhistelevia mielipiteitä, "kun ne on vaan tommosia pieniä, ei ne ketään satuta :) :) :)"
Samaan aikaan kun kukaan ei kiinnitä huomiota pieneen räkyttävään ja näykkivään terrieriin, samaa puuhaa harrastava staffi on jo lähestulkoon jonossa lopetettavaksi.

Pipipäät saa vaikka sen ihanan kultaisennoutajankin käyttäytymään agressiivisesti, joten ennen kuin lähdetään Tanskan linjalle, voisi jokainen vastuullinen kasvattaja selvittää millaiselle henkilölle on koiran luovuttamassa. Olisi myös aivan loistavaa, jos jokainen koiranomistaja merkittäisiin rekisteriin ja näin valvottaisiin koirakantaa.
[/quote]

Komppaan tätä. Asun 16 asuntoa sisältävässä kerrostalossa, missä 13:lla on koira minut mukaan lukien. Kaikenlaisia rotuja löytyy, joten stereotyyppiset käsitykset on ainakin mulla muuttunu:

- itselläni 2 chihuahuaa (äiti ja lapsi), asun avomiehen kanssa. Omistamme talon hiljaisimmat koirat, ja nää on kaukana siitä pienestä mulkosilmächihusta: toinen on melkeen perhoskoiran kokonen.
- yläkerran nuorel pariskunnalla vauva+pieni chihu, joka haukkuu ihan sikana.
- naapurissa kiltti sheltti. Ollaan käyty paljon yhteislenkeillä.
- toisessa seinänaapurissa on rotikka ja pieni vauva. Sekin on mukava tapaus.
- suoraan yläpuolella on joku musta pitkäkarvanen koira (aika iso), joka alkaa itkemään samantien kun omistajat lähtee pois.
- alakerrassa asuu saksanpaimenkoiran kaltanen. Alkaa ulvomaan kun yläkerran koira ulvoo, mutta pelkää meijän chihua! Tottelee omistajaansa aika hyvin (hevaripariskunta kouluttaa sitä jatkuvasti mitä pihalla näkee)
- alakerran senioripariskunnalla on sellanen vanha keskikokonen koira, millä tulee tukka silmille. En oo tainnu kuulla haukkumista sieltä kertaaka, mutta vähän ärhäkkä jos siihen törmää rapussa.

Tän perusteella voin sanoa, että rotupohjanen käsitys on muuttunu siihen suuntaan, että omistajalla on kyllä iso vaikutus.

Vierailija
40/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku se adressi! Minä ainakin kirjoitan.. Ärsyttää kun teinit ym maleksii hyökkivien pitbullien ja amstaffien kanssa. Yksikin pitbull oli jätetty suwan eteen naruun, ja kun kävelin ohi teki äänettömän hyökkäyksen varoittamatta mitään. Ja en tosiaan kävellyt läheltä !!
Plus alueella asuu paljon lapsia. Joku kalju uusnatsi sen oli siihen jättänyt..
Välillä mietin kun pentukiiran kanssa kävelee, että alan oikeasti pitää jotain kättä pidempää/sumutetta mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän