Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmannen korona­rokotteen laaja jakelu romahdutti tartuntojen määrän Israelissa – silti antavat kohta neljättä

Vierailija
14.11.2021 |

Iltasanomat uutisoi, että Kolmannen korona­rokotteen laaja jakelu romahdutti tartuntojen määrän Israelissa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008403558.html

Jos kolmas rokote toimii näin hyvin, miksi Israelissa suunnitellaan jo neljättä kierrosta?

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/covid-vaccine-isra…

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti rokottamattomat vangitaan leireille. Pysyköön poissa muusta yhteiskunnasta.

Eiköhän se että otetaan oikeus ruokaan ja työhön pois, riitä. Tai sitten ikuinen lockdown.

Itse kyllä mieluiten eliminoisin ne lopullisesti ja näin ajattelee suurin osa suomalaisista.

Voisiko tätä pitää jo laittomana uhkauksena ja pyytää viranomaisia selvittämään viestin lähettäjä?

Alkaa muistuttaa ääriaineksien ajattelua. Nyt ei ehkä riitä banni tai viestin poistaminen.

Riittääkö sisältö rikosilmoitukseen?

Vierailija
202/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, missä muka neljänsiä piikkejä jaetaan, kun Israel joka oli ihan ensimmäisiä rokottajia jakaa vasta kolmatta.

Niin, tämä. Mä veikkaan, että tämä ”ulkomailla asujamme”, on hoitsu, joka asuu jossain tyyliin Saudi-Arabiassa, jossa on varaa jaella jengille jo 4. rokotetta jakamalla omista kokemuksista muille maailman maille mitään.

Hän dissailee ihmisiä, jotka eivät tiedä, miksi 3. rokotteen teho hiipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysellään miksi.  Rokote on rahasampo. Jos olisi kerralla annettu, joka tietenkin mahdollista, olisi = no good business .

Aivan sama asia kuin sähköautot korvataan, ja 2 x kestävämmät ja edullisemmat diesel-autot kielletään. = Business. Ja samalla vihreäliike pissii hunajaa kun voi rankaista pitkämatkan suomalaista metsuria. 

Milloin te tajuatte tämän? Tiedän, ette ikinä!  Te olette aivan pihalla kaikki!

Vierailija
204/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

GrimReaper666 kirjoitti:

Ottakaa vain vaikka 10 kertaa vuodessa rokotteita!

Katsotaan sitten myöhemmin kuka oli oikeassa...

Rokotevastaisilla aika huono track record tähän asti…

Että katsotaan vaan

Vierailija
205/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, missä muka neljänsiä piikkejä jaetaan, kun Israel joka oli ihan ensimmäisiä rokottajia jakaa vasta kolmatta.

Niin, tämä. Mä veikkaan, että tämä ”ulkomailla asujamme”, on hoitsu, joka asuu jossain tyyliin Saudi-Arabiassa, jossa on varaa jaella jengille jo 4. rokotetta jakamalla omista kokemuksista muille maailman maille mitään.

Siis jakamatta

🙄 että voi t:n viivat unohtua myös näppiksen kanssa 🙃

Vierailija
206/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa täältä itse.

https://assets.publishing.service.gov.uk/

government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/

Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf

Yhdistäkää rivit.

Kaksi koronarokotetta saaneen luontainen immuniteetti ei koskaan enää palaudu ennalleen.

Niin, koska on aiempaa korkeampi! 😄

Osaatko lukea? Koronarokote heikentää pysyvästi luontaista immuniteettia. Sen lisäksi ettei se suojaa edes koronalta. Kaikki taudit tarttuvat helpommin mitä enemmän rokotteita otat.

Minua alkaa tosissaan vaivata se että jos saadaankin tämä piikkihullutus poikki niin miten paljon rokotteesta sairastuneita ja vammautuneita silloin onkaan terveydenhuoltoa kuormittamassa.

Mitä se tekee immuniteetille, että se heikkenee? Valetta.

Jos väität tietäväsi, pystyt sen myös ymmärrettävästi selittämään. Jos et pysty, olet taas jonkun valesivuston armoilla.

Vierailija
207/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testataanko Israelissa kolme rokotetta saaneita?

Testataan. Suomi ajoi testauksen alas, muut ei.

Vain hoitoalalla työskenteleviä ja riskiryhmäläisiä pitäisi testata, koska perusterveet eivät tee mitään sillä tiedolla onko heillä korona vai flunssa.

Vierailija
208/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotehaittoja on, sen tietää kaikki. Ihmisten luottavaisuutta rokotteeseen lisäisi myös se että haitoista kerrottaisiin mediassa. Nyt on esillä vain rokottamattomuus kertomuksia niin potilaiden kuin terveydenhoitohenkilöstöltä. Eikö rokotehaitta juttu vinkit mene läpi?!

Vierailija
209/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rokotehaittoja on, sen tietää kaikki. Ihmisten luottavaisuutta rokotteeseen lisäisi myös se että haitoista kerrottaisiin mediassa. Nyt on esillä vain rokottamattomuus kertomuksia niin potilaiden kuin terveydenhoitohenkilöstöltä. Eikö rokotehaitta juttu vinkit mene läpi?!

Kaikissa lääkkeissä on myös haittoja. Silti lääke määrätään ja ihminen ottaa lääkkeen kun valitaan hyöty vs haitta. Kumpi on voitolla? Sama pätee rokotteisiin. Tuskin rokotteeseen on kuollut laumoittain ihmisiä. Koronaan on kuollut.

Vierailija
210/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pohdintoja, joihin itse en vielä ole löytänyt vastausta

- Miksi rokotekattavuus ei näy koronavirustilastoissa? Esimerkiksi Irlannissa 91 % yli 18-vuotiaista on rokotettu, mutta koronatartuntojen määrä loka-marraskuussa on ollut 2000-5000 tartuntaa päivittäin eli tilanne on lähes sama kuin viime vuoden lopulla. Miksi suuri rokotekattavuus ei näytä vähentävän tartuntojen määrää?

-Miksi Suomessa 2 rokoteannosta saaneiden testaus päätettiin lopettaa? (Poikkeuksia, kuten terv.huollon työntekijät, lukuunottamatta) Eikö juuri nyt syksyllä olisi pitänyt matalalla kynnyksellä testata kaikkia vähänkin oireisia, jotta saataisiin käsitystä siitä kuinka hyvin rokote estää sairastumista? Nyt emme mitenkään saa tietoa rokotteen tehokkuudesta.

Mitä, jos rokottamattomat ja rokotetut sairastuvat yhtä suurella todennäköisyydellä? Olisiko tällöin koronapassille mitään perusteita?

-Miksi koronapotilaiden tilastointi on ollut niin epämääräistä? Miksi kaikki koronapositiiviset potilaat merkitään tilastoissa koronapotilaiksi, vaikka olisivat sairaalassa jostakin muusta syystä (esim. syöpäpotilaat)? Samoin koronakuolemat, miksi kuolinsyyksi merkitään korona, vaikka potilas olisi ollut esimerkiksi saattohoidossa?

Vierailija
211/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UAE

Oispa täällä yhtä hyvin asiat! Miten ihmiset saatiin siellä ottamaan rokote? Tai osaatko sieltä arvioida mikä täällä meni pieleen? Ihan yllätyksenä tullut tämä tilanne itselle, kun omia piikkejä odotin kuin kuuta nousevaa.

Täällä oli oma iso testiryhmä ja kun rokote saatiin jakoon, ei priorisoitu kuin kriittiset alat. Priorisointia kesti 2 kk, sen jälkeen vapautui kaikille. Rokotetta jaettiin drive ininä useissa pisteissä ja kaikissa terveydenhuollon yksiköissä. Ekan ja toisen annoksen rokoteväli oli 3 vkoa, kolmannen sai hakea 4-6kk toisesta. Rokotepassi oli osassa maata kahteen otteeseen käytössä ja kaksi annosta ottaneen piti aktivoida passi kerran kuussa testillä, rokottamattoman joka kolmas päivä. Toisella kerralla kolme tai neljä annosta kerran kk, kaksi annosta kerran vkossa, rokottamaton edelleen joka kolmas päivä. Kouluissa rokotekattavuuden kasvaessa purettu rajoituksia. Kaikki tämä vaikuttanut varmasti. Rokotekriittisyyttä täällä yleisesti vähemmän, vaikka toki yksilötasolla vastustustakin on ollut. En lähde Suomen päätöksiä arvioimaan.

Vierailija
212/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

GrimReaper666 kirjoitti:

Ottakaa vain vaikka 10 kertaa vuodessa rokotteita!

Katsotaan sitten myöhemmin kuka oli oikeassa...

Rokotevastaisilla aika huono track record tähän asti…

Että katsotaan vaan

Ei voida katsoa, kun rokottamattomat tapetaan leireillä ja se on vain hyvä. Päästään niistä saastoista.

Vierailija
213/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miksi rokotekattavuus ei näy koronavirustilastoissa? Esimerkiksi Irlannissa 91 % yli 18-vuotiaista on rokotettu, mutta koronatartuntojen määrä loka-marraskuussa on ollut 2000-5000 tartuntaa päivittäin eli tilanne on lähes sama kuin viime vuoden lopulla. Miksi suuri rokotekattavuus ei näytä vähentävän tartuntojen määrää?

-Miksi Suomessa 2 rokoteannosta saaneiden testaus päätettiin lopettaa? (Poikkeuksia, kuten terv.huollon työntekijät, lukuunottamatta) Eikö juuri nyt syksyllä olisi pitänyt matalalla kynnyksellä testata kaikkia vähänkin oireisia, jotta saataisiin käsitystä siitä kuinka hyvin rokote estää sairastumista? Nyt emme mitenkään saa tietoa rokotteen tehokkuudesta.

Mitä, jos rokottamattomat ja rokotetut sairastuvat yhtä suurella todennäköisyydellä? Olisiko tällöin koronapassille mitään perusteita?

-Miksi koronapotilaiden tilastointi on ollut niin epämääräistä? Miksi kaikki koronapositiiviset potilaat merkitään tilastoissa koronapotilaiksi, vaikka olisivat sairaalassa jostakin muusta syystä (esim. syöpäpotilaat)? Samoin koronakuolemat, miksi kuolinsyyksi merkitään korona, vaikka potilas olisi ollut esimerkiksi saattohoidossa?

Tartuntaluvut eivät ole ainoa rokotteen tehokkuuden mittari, vaan pitää huomioida myös sairaalahoitoon päätyneiden rokotettujen määrä.

Toisin kuin vuosi sitten, nyt on enää hyvin vähän rajoituksia ja viruksen annetaan levitä aika vapaasti. Silti sairaalat pystyvät vielä tekemään leikkauksia yms. kun koronapotilaiden määrä ei ole kasvanut liian isoksi.

Vierailija
214/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jakamatta

🙄 että voi t:n viivat unohtua myös näppiksen kanssa 🙃

En ole hoitsu, ihan olen kotiäiti. Enkä asu Saudeissa vaan UAEssä. Ja on kyllä jaettu tietoa ihan normaalisti tutkimuksien kautta. Enkä mä ole dissannut ketään, ainoastaan olettanut, että ihmiset ovat tutustuneet perusasioihin. Anteeksi siitä oletuksesta.

Vierailija
215/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntaluvut eivät ole ainoa rokotteen tehokkuuden mittari, vaan pitää huomioida myös sairaalahoitoon päätyneiden rokotettujen määrä.

Toisin kuin vuosi sitten, nyt on enää hyvin vähän rajoituksia ja viruksen annetaan levitä aika vapaasti. Silti sairaalat pystyvät vielä tekemään leikkauksia yms. kun koronapotilaiden määrä ei ole kasvanut liian isoksi.

Itse asiassa niitä leikkauksia on jouduttu lykkäämään taas todella paljon. Omakohtainen kokemus vkon takaa, kun päivystyksellisesti olisin tarvinnut leikkauksen enkä siihen päässyt, koska korona. Nyt sit mennään keskusteluavun voimin joulukuun puoleenväliin sohvalla maaten ja toivoen parasta.

Vierailija
216/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin että sun on pakko ottaa rajaamaton määrä ainetta, joka voi olla kehollesi paljon tuhoisempaa vaikka itse taudista voit selvitä. Jokaisen oikeus on tehdä oma riskianalyysi. Tilanne on uusi, ja oma ratkaisu voi olla väärä. En ole koskaan toivonut, että eri ratkaisun tekijä kituisi rokotehaitoissaan, siksi nämä rokottamattomiin kohdistuvat 'ei hoitoa' ja 'tukehtukoot' toiveet tuntuvat tosi pahoilta. Mikä ihmisiin on mennyt vai ovatko he aina tällaisia olleetkin?

Suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä tuo oikeasti tarkoittaa, miten se tehdään oikein ja luotettavasti saati sitten osaa tulkita sen tuloksia oikein vaikka joku muu sen tekisi heidän puolestaan. Ette te rokotevastaiset lampaat täällä vaahtoa riskianalyysin vuoksi vaan siksi että joku valehtelee teille ettekä te näytä sen vertaa tajuavan että teille valehdellaan. Eli aika turha noilla kyvyillä on lähteä tekemään riskianalyysiä.

Lisäksi ei täällä rokottamattomille ole tuota toivottu vaan tälle jääräpäisesti valeita spämmiville moskovanjonneporukalle joiden tahto tarkoittaa sitä että ihmiset jää rokottamatta ja kärsii just noista vaivoista joista sinä koitat uhriutua. Eli katso ensin peiliin oman toimintasi seurausten vuoksi ennen kuin lähdet muille antamaan vaatimuksia. 

Lähdit siis haukkumisen ja vähättelyn tielle. Se on voimakas keino vaikuttaa. Sun mukaan siis:

Olen rokotevastainen lammas. En ymmärrä, kun minulle valehdellaan. Mulla on niin heikot kyvyt, että en ymmärrä omaa parastani. Rokottamaton myös toivoo, että rokottamattomat kärsivät koronavaivoista ja sitten minä uhriudun tästä . Mun pitää myös vain katsoa peiliin ja syyttää itseäni mielipiteistäni. Lopuksi sanot, että minulla ei ole oikeuksia lähteä muille antamaan vaatimuksia.

Sä olet aika hyvä nujertamaan toisen. Voin kuvitella, miten monet vähän sua ehkä pelkääkin ja tekee niinkuin sä tahdot. Varsinkin tuo, kun sanot, että mulla on niin heikot kyvyt, että en ymmärrä omaa parastani. Se on tosi hyvä keino. Toimii moniin. Olet varmasti sitä paljon käytellyt, tuli niin jotenkin luontevasti. Anna tulla vähän lisää vielä. Koska mä en nimittäin välitä siitä. Mä en kysy sulta lupaa, kun mä teen mun elämääni koskevat arvovalinnat, vaikka ne menisivät ihan päin persettä.

Vierailija
217/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UAE

Oispa täällä yhtä hyvin asiat! Miten ihmiset saatiin siellä ottamaan rokote? Tai osaatko sieltä arvioida mikä täällä meni pieleen? Ihan yllätyksenä tullut tämä tilanne itselle, kun omia piikkejä odotin kuin kuuta nousevaa.

Täällä oli oma iso testiryhmä ja kun rokote saatiin jakoon, ei priorisoitu kuin kriittiset alat. Priorisointia kesti 2 kk, sen jälkeen vapautui kaikille. Rokotetta jaettiin drive ininä useissa pisteissä ja kaikissa terveydenhuollon yksiköissä. Ekan ja toisen annoksen rokoteväli oli 3 vkoa, kolmannen sai hakea 4-6kk toisesta. Rokotepassi oli osassa maata kahteen otteeseen käytössä ja kaksi annosta ottaneen piti aktivoida passi kerran kuussa testillä, rokottamattoman joka kolmas päivä. Toisella kerralla kolme tai neljä annosta kerran kk, kaksi annosta kerran vkossa, rokottamaton edelleen joka kolmas päivä. Kouluissa rokotekattavuuden kasvaessa purettu rajoituksia. Kaikki tämä vaikuttanut varmasti. Rokotekriittisyyttä täällä yleisesti vähemmän, vaikka toki yksilötasolla vastustustakin on ollut. En lähde Suomen päätöksiä arvioimaan.

Kävin siellä teillä kk sitten turistina ja täytyy sanoa, vaikka onkin sivujuonne, että myös turistille tuo teidän passi toimii todella hyvin. Minulla oli toki se ongelma, että siirryin Dubaista Abu Dhabiin ja jouduin käymään yhdessä ylimäärisessä testissä passin vuoksi. Tuo testauksien välin pidentyminen rokotteella on varmasti lisäämässä halua piikille.

Vierailija
218/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomilta pitäisi ottaa lapset huostaan.

Joo sama mieltä! Kaikki rokoteorvot katolisen kirkon laitoksiin.

Vierailija
219/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UAE

Kiitos sulle asiallisesta vastaamisesta. Voit varmaan kuvitella, miten raskasta on täällä marraskuisessa, pimeässä Suomessa töihin paarustaa, kun saa vielä tautia pelätä. Rokotukset toteutuu liian hitaasti ja sitten on vielä nämä vastustajat. Ihan ok, jos eivät piikkiä ota, mutta levittävät tahallaan väärää tietoa ja käyttävät sekavaa tilannetta oman asiansa levittämiseen.

Vierailija
220/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on tärkeää, koska yhä useammat ihmiset ovat saaneet tartunnan rokotuksista huolimatta. Heillä on vastaava määrä virusta nenässään kuin rokottamattomilla, mikä edistää viruksen sinnikästä leviämistä, O’Connor huomauttaa."

Sieltäpä se sanottu julkisesti. Samanlainen tartuttaja on rokotettu mutta tauti on vielä piilossa.

Joo, mutta rokote suojaakin siltä, ettei saa taudin vakavaa muotoa.

Siitähän koko rokotuksesta on kysymys, eikä mistään muusta.

Jos rokotettu tartuttaa jo muita rokotettuja, niin ei se ole mikään katastrofi niille ihmisille, eikä lisää sairaaloiden potilasmääriä.

Olet väärässä.

Belgiassa tehohoidossa on vain rokotettuja tupa täynnä. Ei ensimmäistäkään rokottamatonta.

Miten tuo vastaa mielipidettä siitä, että rokotettu ei saa taudin vakavaa muotoa?

Se tulee olemaan sinunkin (lyhyt) tulevaisuutesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän