Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmannen korona­rokotteen laaja jakelu romahdutti tartuntojen määrän Israelissa – silti antavat kohta neljättä

Vierailija
14.11.2021 |

Iltasanomat uutisoi, että Kolmannen korona­rokotteen laaja jakelu romahdutti tartuntojen määrän Israelissa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008403558.html

Jos kolmas rokote toimii näin hyvin, miksi Israelissa suunnitellaan jo neljättä kierrosta?

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/covid-vaccine-isra…

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntija lohkaisi viime viikolla, että tottakai sairaalassa olevien tuplarokotettujen määrä kasvaa, koska rokotettujen kokonaismäärä on noussut. En ymmärrä logiikkaa. Eikö rokotteen tavoite ole, ettei sinne sairaalaan jouduta eikä tauti tartu.

Ei, rokotteen tavoite on päästä pandemiassa tasolle, jossa yhteiskunta voi toimia mahdollisimman samoin kuin ennen pandemiaakin. Tietenkin terveydenhuollon kuormitus on osa sitä. Yksilötasolla rokote suojaa sinua ja vähentää sairaalahoidon tarvetta, mutta ei 100%.

Vierailija
22/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU on jo tlannut 6 rokotetta lisää jokaiselle, joten 8 pitää ainakin ottaa mikäli haluaa passia päivittää. Sitten koevaiheloppuukin 2023 ja voidaan todeta, hups, tämmöisillä määrillä rokotetun oma vastustuskyky onkin tuhottu. Varokaa nuhia.

Haluaisitko vielä selittää maalikolle sen mekanismin, millä rokote tuhoaa vastustuskyvyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitelkää sitä, miksi meillä ei tehdä päätöstä kolmannesta piikistä kaikille kuten Tanskassa ja Norjassa. Se on outoa, koska hyödyt on jo todistettu tutkimuksin. Ei ole tilattu vielä lasten rokotteita, eikä kolmatta annosta kaikille. Tämä on se, mistä pitäisi huolestua!

Täällä seurataan Englannin esimerkkiä, pyritään edulliseen laumasuojaan, siksi ei ole kiirettä rokottaa kaikkia.

Vierailija
24/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntija lohkaisi viime viikolla, että tottakai sairaalassa olevien tuplarokotettujen määrä kasvaa, koska rokotettujen kokonaismäärä on noussut. En ymmärrä logiikkaa. Eikö rokotteen tavoite ole, ettei sinne sairaalaan jouduta eikä tauti tartu.

Rokote ei anna 100%:sta suojaa kenellekään. Lisäksi on ihmisiä, joille sen antama suoja vakavalta tautimuodolta on keskimääräistä heikompi (vahukset, tietyt riskiryhmiin kuuluvat sekä tiettyjä lääkkeitä - esim sytostaatteja ja biologisia reumalääkkeitä-  käyttävät). Rokotteen tavoite ei ole missään vaiheessa ollut, että tauti ei tartu lainkaan tai että kukaan ei joutuisi Covid-19:n vuoksi sairaalaan. Tavoite on ollut, että mahdollisimman harva tartunnan saanut joutuisi sairaalaan. Terveydenhuollon kantokyky on ollut alusta lähtien ja on edelleenkin se, mistä ollaan huolissaaan. 

Vierailija
25/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut tiedossa jo kauan, että kolmas tuo suojan deltalle, mutta ei se tarkoita sitä, että se olisi sit siinä. Deltan jälkeenkin on variantteja ja kolmannen annoksen vasta-aineet laskevat siinä missä toisenkin. Mulla tulee nyt puoli vuotta kolmannesta ja neljäs on tosiasia vaikka asunkin maassa, jossa kolmannen on saanut hyvin moni ja tilanne on jo kauan ollut hyvä. Mikä siinä eokotteessa niin hiertää?

Eivät välttämättä laske. Esim. A- ja B-hepatiittirokote, jota suositellaan matkailijoille vaatii kolme rokoteannosta. Eikö sulla ole sitä??? Etkö koskaan uskalla matkustellakaan minnekään?

Nyt puhutaan koronarokotteesta, ei muista rokotteista. Kyllä, minulla on hepatiittirokote otettuna vaikkei se sulle kuulukaan, keltakuumerokotekin löytyy. Oletko kiinnostunut vielä muista rokotteistani? Harrastan matkustelua, olen matkustanut myös koronan aikana.

Niin, no tajuat sitten varmaan, että joissan rokotteissa täyteen suojaan tarvitaan useampia, kuin YKSI rokote?

Tiesitkö, että punkkirokote ja osa pneumokokkirokotteistakin täytyy tehostaa? Sinulla on nolla syytä vieroksua koronarokotetta, jos kerran noin rouhea olet, että on ihan USEIDN MATKAILIJAN ROKOTTEIDEN LUKUMÄÄRÄ otettuna! Wau! Oletkin ihan erityistapaus, uniikki lumppari peräti sentään. Mutta et sen enempää punkkirokotteistakaan tiedä..! 😄

Kellehän sä puhut? Et mulle ainakaan, jos luulet mun vieroksuvan koronarokotetta. Ja tiedän kyllä punkkirokotteista, sä nyt keskustelet jonkun ihan oman sisäisen äänesi kanssa taas.

Vierailija
26/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käy niin sääliksi niitä, jotka eivät ota rokotteita, nuo raukkapoloiset ovat täysin antautuneet kiinalaisen laboratoriossa tehdyn luonnottoman viruksen armoille. He eivät tiedä mitään koronaviruksen pitkäaikaisista vaikutuksista terveydelleen ja siitä huolimatta monet heistä suurella innolla ja uhmalla yrittävät sairastua koronavirukseen.

Turtiainen soittaa huilua ja nuo lumotut kulkevat perässä seuraten, vaikka pohjattomaan rotkoon, sillä Turtiainen ei itse tiedä minne hän on menossa.

Niinpä, minun käy myös sääliksi. Ilman oma koulutustani olisin luulatavasti keksinyt olla yhtä omavarainen ja itse itsestäni huolta pitävä (LOL), koska mulla ei ois kapasiteettia tai tietoa ymmärtää, miksi rokote on turvallinen (kun sitä on vuosi annettu ilman mitään katasrtofeja tai tarvetta keskeyttää käyttö kauttaaltaan).

Vierailija
27/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU on jo tlannut 6 rokotetta lisää jokaiselle, joten 8 pitää ainakin ottaa mikäli haluaa passia päivittää. Sitten koevaiheloppuukin 2023 ja voidaan todeta, hups, tämmöisillä määrillä rokotetun oma vastustuskyky onkin tuhottu. Varokaa nuhia.

Haluaisitko vielä selittää maalikolle sen mekanismin, millä rokote tuhoaa vastustuskyvyn?

Siitä on jo kulunut lukuisia kuukausia, kun ensimmäisiä koronarokotteita annettiin, eikä ole nähty mitään vastustuskyvyn vähentymistä.

Se on kyllä havaittu, että useiden koronaviruksen sairastaneiden ihmisten vastustuskyky on heikentynyt.

Vierailija
28/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut tiedossa jo kauan, että kolmas tuo suojan deltalle, mutta ei se tarkoita sitä, että se olisi sit siinä. Deltan jälkeenkin on variantteja ja kolmannen annoksen vasta-aineet laskevat siinä missä toisenkin. Mulla tulee nyt puoli vuotta kolmannesta ja neljäs on tosiasia vaikka asunkin maassa, jossa kolmannen on saanut hyvin moni ja tilanne on jo kauan ollut hyvä. Mikä siinä eokotteessa niin hiertää?

Eivät välttämättä laske. Esim. A- ja B-hepatiittirokote, jota suositellaan matkailijoille vaatii kolme rokoteannosta. Eikö sulla ole sitä??? Etkö koskaan uskalla matkustellakaan minnekään?

Nyt puhutaan koronarokotteesta, ei muista rokotteista. Kyllä, minulla on hepatiittirokote otettuna vaikkei se sulle kuulukaan, keltakuumerokotekin löytyy. Oletko kiinnostunut vielä muista rokotteistani? Harrastan matkustelua, olen matkustanut myös koronan aikana.

Niin, no tajuat sitten varmaan, että joissan rokotteissa täyteen suojaan tarvitaan useampia, kuin YKSI rokote?

Tiesitkö, että punkkirokote ja osa pneumokokkirokotteistakin täytyy tehostaa? Sinulla on nolla syytä vieroksua koronarokotetta, jos kerran noin rouhea olet, että on ihan USEIDN MATKAILIJAN ROKOTTEIDEN LUKUMÄÄRÄ otettuna! Wau! Oletkin ihan erityistapaus, uniikki lumppari peräti sentään. Mutta et sen enempää punkkirokotteistakaan tiedä..! 😄

Kellehän sä puhut? Et mulle ainakaan, jos luulet mun vieroksuvan koronarokotetta. Ja tiedän kyllä punkkirokotteista, sä nyt keskustelet jonkun ihan oman sisäisen äänesi kanssa taas.

Ei tämä kamalan rokotemyönteiseltä kuulostanut:

” Mulla tulee nyt puoli vuotta kolmannesta ja neljäs on tosiasia vaikka asunkin maassa, jossa kolmannen on saanut hyvin moni ja tilanne on jo kauan ollut hyvä”. Ai ”tosiasia”? Miten ois sanoa vain, että ”neljäskin varmaan tulee, mikä on hyvä asia, jos sillä vain koronasta päästäisiin”?

Vierailija
29/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naulan kantaan: sinä et ymmärrä. Jos haluat lisätä ymmärrystäsi, selvitä mitä tarkoittaa perustasoharha (base rate bias).

Voit aloittaa tästä:

Koronafaktaa | Israelissa puolet sairaala­potilaista on rokotettuja, ja se herätti epäilyksen rokotteiden tehosta – taustalla on harha­päätelmä: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008248495.html?share=f00bbb29eecef9f9…

Vierailija
30/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propagandaa on nämä huuhaa IS YLE MTV jutut. Yritetään vaan houkutella viattomia piikille ja niistä kovat vammat.

Mitä kovia vammoja rokotteista on tullut?

Vierailija
31/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Mulla tulee nyt puoli vuotta kolmannesta ja neljäs on tosiasia vaikka asunkin maassa, jossa kolmannen on saanut hyvin moni ja tilanne on jo kauan ollut hyvä”. Ai ”tosiasia”? Miten ois sanoa vain, että ”neljäskin varmaan tulee, mikä on hyvä asia, jos sillä vain koronasta päästäisiin”?

Tosiasia ei ole negatiivinen ilmaus. En saa lainkaan kiinni sun logiikasta. Lause kertoo vain sen, että vaikka täällä tilanne on hyvä, se kolmaskaan annos ei tule riittämään. Huomasitko mitä ap ihmetteli aloituksessaan?

Vierailija
32/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kuolla nopeammin ja on itsetuhoinen niin sitten kannattaa hakea se kolmas piikki. 

Missä lähteet ja perustelusi tähän?

Eiköhän kannattaisi jo myöntää, että valitsit osasi, mielipideleirisi ja kantasi väärin. Rokotteesta ei ole mitään haittaa ja se vähentää sairaalaan joutumista ja poistaa näin ollen koronan olemasta mikään ongelma.

Vierailija
33/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa nyt, rokottautumattomuusvammaiset! Vieläkö pitää öyhöttää ja pelätä, että ROKOTE ON VAARALLINEN ? 😁

Nyt viimeistään hölmömpikin tajuaa, että rokotevastaisuusleiri on kaikilla rintamilla hävinnyt kiistansa 😊

Nyt voitte vihdoin ottaa sen ekankin, niin KOVIN pelottavan rokotteen, eikö?

Ei tässä enää tavallaan rokote pelota, vaan ihmisten käyttäytyminen. Tilanne pahenee koko Eu maissa.

Rajoituksia pukkaa kaikkialla. Suomessa tuskin taas tehdään mitään ennen kuin p..a on housuissa.

Vierailija
34/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole häviämässä mihinkään. Pandemia päättyy joskus, rokottein nopeammin.

Vierailija
35/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan meillä hoetaan että korona on rokottamattomien epidemia, leviää vain heidän keskuudessaan, mutta Israelissa tautimäärät lähti rajuun laskuun kun 2 x kertaa rokotetuilla alettiin antaa kolmansia piikkejä...

Vierailija
36/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia ei ole negatiivinen ilmaus. En saa lainkaan kiinni sun logiikasta. Lause kertoo vain sen, että vaikka täällä tilanne on hyvä, se kolmaskaan annos ei tule riittämään. Huomasitko mitä ap ihmetteli aloituksessaan?

Et vastannut aloittajan ihmettelyyn kylläkään mitenkään.

Vierailija
37/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan meillä hoetaan että korona on rokottamattomien epidemia, leviää vain heidän keskuudessaan, mutta Israelissa tautimäärät lähti rajuun laskuun kun 2 x kertaa rokotetuilla alettiin antaa kolmansia piikkejä...

Face palm! Sehän sen justiinsa todistaa, että korona on rokottamattomien epidemia! Milloinkas rokottamattomien tartunnat ovat kääntyneet laskuun? 😁

Ihan oikeasti, en edes PYSTYISI kieroilemaan faktoja näin vääriksi, uin tämä kirjoittaja, vaikka haluaisin.

Vierailija
38/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kyselkö. Ette kuitenkaan kuuntele jos kuuntelette, niin ette ymmärrä noiden fluoriaivojen läpi enään mitään. Joten älä kyseenalaista.

Vierailija
39/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on uudet kierrokset myrkkyä jaettu on näkynyt selvä kuolemien nousu sen jälkeen joka kerta. Israelissakin. Piikki on vaarallinen ja sitä pitäisi välttää kaikin voimin.

Vierailija
40/238 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on ihan sama vaikka jokainen rokotus fani muuttaisi rokote aulaan asumaan että saa aina olla jonosA ensimmäisenä , mutta älkää tulko tarjoamaan uskontoanne minulle , enhän ole mikään uhka monirokotetuille ,

Miten voisin koska en saa tulla keskuuteenne ravintolaan klo 24 jälkeen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi