Mikä saa nuoren miehen syrjäytymään?
Miksei peruskoulua voi käydä kunnolla, jotta saisi myös mieleisensä jatko-opintopaikan? Miksei omasta habituksestaan voi huolehtia, jotta saisi tyttöystävän? Miksi pitää istua kaiket illat tietokoneen ääressä, vaikka voisi käydä punttisalilla ja lenkillä? Eikö kannattaisi panostaa ulkonäköön? Niinhän tytötkin tekevät.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:38"]
Monet näistä syrjäytyneistä nuorista miehistä on korvien välistä luusereita; välttelevät eivätkä kestä kipua ja epämukavuutta, jota kehittyminen edellyttää.
[/quote]
Mikäs se oikea termi olikaan. Curling-kasvatus?
Lasten tieltä siivotaan kaikki ongelmat että lapsosilla olis helppoa ja kivaa ja tie menestykseen.
[/quote]
Tuolla kasvatuksella tulee niitä jotka pärjäävät. Syrjäytyneet syntyy päinvastaisella kasvatusmenetelmällä jossa elämä on rankempaa heti kun oppii kävelemään.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:56"]
Sanoisin että suuri asia on tämä naisten kasvattama sukupolvi. Miehellä ei ole enää paikkaa perheessä. Mies on menettänyt kaiken yhteiskunnassa naiselle ja jäänyt tyhjänpäälle. Tämä kirjoitus ei ole naisia vastaan vaan kertomus nykymiehen rappiotilasta.
Ennen miheillä oli jokin tarkoitus, jos kotoa hajosi jokin sen mies korjasi. Auton osasi pienellä vaivalla kuka tahansa mies korjata/huoltaa. Nyt kun on jokin ongelma niin ainoa mitä voi/saa tehdä on soittaa huoltajalle/korjaajalle. Miehiltä on lähtenyt yhteiskunnassa kaikki meilekäs pois. Ei olla miehiä eikä tarpeellisia enää. Tarpeettomuuden tunne saa aikaan luovuttamisen meiningin ja haluttomuuden. Kun ei ole toivoa, ei ole tulevaisuutta.
Mies77
[/quote]
Miksei sitten muutu yhteiskunnan mukana, niin kaikki muutkin joutuvat tekemään.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:35"]
Miksei peruskoulua voi käydä kunnolla, jotta saisi myös mieleisensä jatko-opintopaikan? Miksei omasta habituksestaan voi huolehtia, jotta saisi tyttöystävän? Miksi pitää istua kaiket illat tietokoneen ääressä, vaikka voisi käydä punttisalilla ja lenkillä? Eikö kannattaisi panostaa ulkonäköön? Niinhän tytötkin tekevät.
[/quote]
Onko sulla käsitystä kuinka rankkaa poikien elämä on? Jos vähemmän suosittu tulee kouluun muotivermeissä, se hakataan. Jos kukkakeppi menee salille, se hakataan. Jos kiusattu ottaa kontaktia tyttöihin, se hakataan - ja tytöt nauraa päälle.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:39"]
[/quote]
Onko sulla käsitystä kuinka rankkaa poikien elämä on? Jos vähemmän suosittu tulee kouluun muotivermeissä, se hakataan. Jos kukkakeppi menee salille, se hakataan. Jos kiusattu ottaa kontaktia tyttöihin, se hakataan - ja tytöt nauraa päälle.
[/quote]Sitten tehdään niitä asioita siitä huolimatta, että kipua syntyy tähän maailmaan suuntaan tai toiseen.
Miksei peruskoulua voi käydä kunnolla, jotta saisi myös mieleisensä jatko-opintopaikan? Miksei omastahabituksestaan voi huolehtia, jotta saisi tyttöystävän? Miksi pitää istua kaiket illat tietokoneen ääressä, vaikka voisi käydä punttisalilla ja lenkillä? Eikö kannattaisi panostaa ulkonäköön? Niinhän tytötkin tekevät.
[/quote]
Mahdollisuus syrjäytyä ajaa monet syrjätymään.
Suurin syy syrjäytymiselle on pilalle mennyt kasvatus, rajojen ja hyvien mallien puute.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:56"]
Sanoisin että suuri asia on tämä naisten kasvattama sukupolvi. Miehellä ei ole enää paikkaa perheessä. Mies on menettänyt kaiken yhteiskunnassa naiselle ja jäänyt tyhjänpäälle. Tämä kirjoitus ei ole naisia vastaan vaan kertomus nykymiehen rappiotilasta.
Ennen miheillä oli jokin tarkoitus, jos kotoa hajosi jokin sen mies korjasi. Auton osasi pienellä vaivalla kuka tahansa mies korjata/huoltaa. Nyt kun on jokin ongelma niin ainoa mitä voi/saa tehdä on soittaa huoltajalle/korjaajalle. Miehiltä on lähtenyt yhteiskunnassa kaikki meilekäs pois. Ei olla miehiä eikä tarpeellisia enää. Tarpeettomuuden tunne saa aikaan luovuttamisen meiningin ja haluttomuuden. Kun ei ole toivoa, ei ole tulevaisuutta.
Mies77
[/quote]
Mutta eikö tälläkin palstalla ole useampi perheenisä kertonut, että suurin toive olisi elää ilman MITÄÄN velvoitteita? Että saisi vaan olla ja maata sohvalla ilman että kukaan vaatii mitään. Voittehan kukin testata tätä käytännössä, jos miehesi on turhautunut hanki joku vanha autonromu johon saa menemään aikaa ja rahaa ja katso kuinka ei-stressaantuneeksi mies muuttuu kun saa korjata jotain :D
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ensimmäinen lääke turhautumiseen on kantaa kaljaa kaupasta ja jäädä kittaamaan sitä? Miksei miehet osaa puhua ystävilleen, purkaa turhautumista vaikka urheiluun tms. kuten naiset tekee?
[/quote]
Ja samaan aikaan tälläkin palstalla naiset valittavat kun mies ei ota mitään vastuuta perhe-elämästä. Naiset ovat vastuussa lapsista (hoitavat neuvolat, vanhempainillat jne.) kun mies joko röhnöttää sohvalla tai kulkevat ilta toisensa jälkeen harrastuksissa, kavereiden kanssa viihteellä jne.
Ja näitä tapauksia on ihan tuttavapiirissäkin. Sitten tulee ero kun nainen kyllästyy raahaamaan perässä miestä, josta ei ole minkään sortin iloa eikä apua. Ja totta kai mies kitisee kun nainen sai lapset asumaan luokseen. Ei sen puoleen, että mies olisi edes lähihuoltajaksi halunnut mutta ihan periaatteesta pitää kitistä.
Miksi panostaa asioihin jotka eivät voisi vittujakaan kiinnostaa? Ei kiinnosta mikään korkea koulutus saati sitten pinnallinen tyttöystävä tai kaverit jotka puhuu pahaa selän takana. Tiedän, että en kelpaisi tytöille vaikka olisin missä koulussa tai miten lihaksikas tahansa, joten ihan turhaa siinäkin mielessä. Mieluummin olen syrjäytynyt ja kohtuullisen tyytyväinen elämääni kuin "normaali" ja ahdistunut.
Saisikohan tämän vanhan topikin nousemaan taas pinnalle. Itse olen syrjäytynyt nuori mies, enkä tee elääkseni mitään vaan vanhemmat elättävät minua. Tämä ei ole mikään valinta vaan pakko, koska yhteiskunnalla ei ole minulle mitään tarjottavaa. Aivoissa, ulkonäössä ja fysiikassa on ongelmia.
Siltikään valtio ei suostu antamaan minulle työkyvyttömyyseläkettä, mikä herättää välillä murhanhimoja
Tässä ei auta mitkään kuntosalilla käynnit tai kouluttautumiset. Ei tule naisia, eikä töitä. Pelkää neljän seinän sisällä olemista koko vitun elämä.
Tosi mies löytää esikuvan maailman suurimmassa miehessä, joka on koskaan elänyt Jeesuksessa Kristuksessa.
Joh 13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös TE NIIN tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Joh 13:34 Uuden käskyn minä anna teille, että rakastatte toisianne, niin KUIN MINÄ olen teitä rakastanut – että TEKIN NIIN rakastatte toisianne Joh 13:34
Eli Jeesus antoi esimerkin miten tosimies käyttäytyy. Mies voi ottaa mallia Jeesuksesta sillä, että kertoo kuinka Jeesus on tullut pelastamaan ihmisiä synneistään, sillä synnit vievät kadotukseen. Mies voi ottaa mallia siitä, kuinka sanoa, että Jeesus on ihmiskunnan toivo. Tosi mies voi sanoa, että Jeesus on tie,totuus ja elämä, hyvä paimen, elävä sana, rauhanruhtinas, lammasporttien ovi. Tosi mies voi puhua synnin synniksi ja sanoa, että tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. Tosimies voi niinkuin Jeesus kuolla jonkun hyvän asian puolesta tai kadottaa elämänsä sen tähden, että mahdollisimman monella voisi olla mahdollisuus oppia tuntemaan Jeesus Kristus HERRANA JA PELASTAJANA!!
Geenit yhdessä ympäristön kanssa saa nuoren syrjäytymään; tässä ajassa on individualismi muotia...ja sitä individualismia pukee raha.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 03:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:39"]
[/quote]
[/quote]Sitten tehdään niitä asioita siitä huolimatta, että kipua syntyy tähän maailmaan suuntaan tai toiseen.
[/quote]
Mutta he jotka eivät kestä sitä, voivat syrjäytyä.
[/quote]
Heikot karsiutuvat ja vahvat selviävät. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
[/quote]
Mitä sitten? Tässä kysytään mikä saa miehen syrjäytymään ja tuossa on vastaus siihen.