Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

abortinvastustajat: JOKAISELLA NAISELLA ON OIKEUS OMAAN KEHOONSA

Vierailija
31.01.2015 |

naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei. KENENKÄÄN ei tarvitse aborttia vastustaville keuhkoajille perustella omia ratkaisujaan että miksi teki abortin. se ei kuulu kenellekään muulle kuin naiselle itselleen. yrittäkää se jo ymmärtää, ette voi kontrolloida toisten kehoja, ne eivät ole teidän! 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:40"]

1.Naisella on täysi oikeus omaan kehoonsa, mutta VAIN omaansa.

2. Sikiöllä/vauvalla on aivan oma kehonsa vaikkakin asustaa vielä kohdussa.

3. Naisella ei siis ole oikeutta abortoida sikiötä/vauvaa paitsi tietysti raskauttavien asianhaarojen vuoksi, kuten

a) nainen on raiskattu 

b) nainen tulisi kuolemaan synnytyksessä 

c) lapsi olisi todella vaikeasti vammainen ja tulisi kärsimään todella paljon eikä häntä voitaisi parantaa

Koska naisella on oikeus kehoonsa niin hänellä on toki oikeus kieltäytyä seksistä tai hoitaa muuten niin ettei tule raskaaksi, mutta abortti on ihan eri juttu!

[/quote]

Ei vaan naisella on oikeus päättää kehossaan olevan sikiön tai alkion raskauden jatkamisesta tietyille viikoille asti. Seksin määrällä tai edes ehkäisyllä ei ole tämän asian kanssa an sich mitään tekemistä. 

Vierailija
62/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:26"]

Tämä on naurettava feministien viljelemä argumentti. Abortissa ei lähes koskaan ole kyse "oikeudesta omaan kehoon", vaan yksinkertaisesta vastuun pakoilusta. Jos kyse olisi oikeudesta omaan kehoon, feministit suostuisivat tekemään abortteja vielä raskauden viimeisellä viikolla olevalle, tai tunti ennen synnytyksen alkua. Ja monenko naisasianaisen olet kuullut puolustavan abortteja, jotka tehdään päivä ennen laskettua aikaa? Et yhdenkään, koska heidän argumenttinsa omasta kehosta on hatusta vedetty.

-=M33=-

[/quote]

Sinä päivänä, kun sinulla on riski tulla raskaaksi voit vaatia oman raskautesi jatkamista ihan milloin haluat tai päättää sen lain sallimissa rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta on turha tapella. Suomessa saa nainen tehdä abortin, ovat vastustajat siitä mitä mieltä tahansa. Asia ei tule koskaan muuttumaan. Abortteja tehdään joka vuosi tuhansia ja niistä suurinosa hyvin varhaisilla raskausviikoilla. Kukaan ei hyötyisi siitä että tänne syntyisi tuhansia ei toivottuja lapsia, abortteja tehtäisiin kotona yms.
Mielestäni ihminen juuri silloin kantaa vastuun elämästään kun ymmärtää ettei hänestä ole äidiksi. Syynä voi olla nuori ikä, päihteet, yksinhuoltajuus, vahinko, ihan mikä tahansa syy että ymmärtää ettei ole valmis kantamaan niin isoa vastuuta kuin mitä lapsi on.

Vierailija
64/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lapsellakin on oikeus omaan kehoonsa ja siksi äiti ei saa häntä surmata. Äidin sisällä oleva lapsi ei ole äidin ruumiinosa.

Vierailija
65/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:50"]

Tästä asiasta on turha tapella. Suomessa saa nainen tehdä abortin, ovat vastustajat siitä mitä mieltä tahansa. Asia ei tule koskaan muuttumaan. Abortteja tehdään joka vuosi tuhansia ja niistä suurinosa hyvin varhaisilla raskausviikoilla. Kukaan ei hyötyisi siitä että tänne syntyisi tuhansia ei toivottuja lapsia, abortteja tehtäisiin kotona yms. Mielestäni ihminen juuri silloin kantaa vastuun elämästään kun ymmärtää ettei hänestä ole äidiksi. Syynä voi olla nuori ikä, päihteet, yksinhuoltajuus, vahinko, ihan mikä tahansa syy että ymmärtää ettei ole valmis kantamaan niin isoa vastuuta kuin mitä lapsi on.

[/quote]

Laillista on/on ollut moni muukin kauhea asia (orjuus, rotusorto, tyttölasten hautaaminen hiekkaan, kivitystuomiot, juutalaisvainot jne. jne).

Antakaa lasten elää.

Vierailija
66/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:52"]

Sillä lapsellakin on oikeus omaan kehoonsa ja siksi äiti ei saa häntä surmata. Äidin sisällä oleva lapsi ei ole äidin ruumiinosa.

[/quote]

Ei kukaan ole niin väittänytkään, että olis ruumiinosa, pönttö. Lapsen kehoa, olkoonkin oikeus siihen, saa äidin päätöksellä kuitenkin tietyille viikoille asti kohdella niin, että se ei synny. Koska ketään ei pidä pakottaa raskauteen jne syyttä suotta, jos ajatus on vaikea tai mahdoton. Ettei tule enempää ongelmia.

Vierailija
67/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:55"]

Tästä asiasta on turha tapella. Suomessa saa nainen tehdä abortin, ovat vastustajat siitä mitä mieltä tahansa. Asia ei tule koskaan muuttumaan. Abortteja tehdään joka vuosi tuhansia ja niistä suurinosa hyvin varhaisilla raskausviikoilla. Kukaan ei hyötyisi siitä että tänne syntyisi tuhansia ei toivottuja lapsia, abortteja tehtäisiin kotona yms. Mielestäni ihminen juuri silloin kantaa vastuun elämästään kun ymmärtää ettei hänestä ole äidiksi. Syynä voi olla nuori ikä, päihteet, yksinhuoltajuus, vahinko, ihan mikä tahansa syy että ymmärtää ettei ole valmis kantamaan niin isoa vastuuta kuin mitä lapsi on.

[/quote]

Laillista on/on ollut moni muukin kauhea asia (orjuus, rotusorto, tyttölasten hautaaminen hiekkaan, kivitystuomiot, juutalaisvainot jne. jne).

Antakaa lasten elää.

[/quote]

Eihän tätä voi mitenkään verrata. "Antakaa lasten elää", miksi? Selitä mulle, miksi? Äläkä hiirulaispiiloudu siellä.

Vierailija
68/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin haudannut tyttölapsen elävältä oletan(?) hiekkaan, niin kyllä tuntuisi hiukkasen paljon kauheammalta kuin abortti, jonka tein viikoilla 7 kun lapsi oli sentin pituinen vailla aivoja ja keskushermostoa. Mutta jos se on jollekulle sama asia niin ei ole mun ongelmani. Ettehän vain tapa ikinä hyttysiä? Niilläkin on elämä.

Vierailija
69/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:57"]

[/quote]

Antakaa lasten elää.

[/quote]

Eihän tätä voi mitenkään verrata. "Antakaa lasten elää", miksi? Selitä mulle, miksi? Äläkä hiirulaispiiloudu siellä.

[/quote]

Miksi sinun sisälläsi oleva lapsi olisi vähemmän arvokas kuin joku vainottu/kivitetty/murhattu/orjuutettu/hakattu ihminen jossain kaukana? Sinun lapsesi on jo tässä maailmassa, kun hän on sisälläsi. Hänelle kuuluu sama oikeus elää kuin kaikille muillekin ihmisille tässä maailmassa.

Vierailija
70/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:01"]

[/quote]

Antakaa lasten elää.

[/quote]

[/quote]

Miksi sinun sisälläsi oleva lapsi olisi vähemmän arvokas kuin joku vainottu/kivitetty/murhattu/orjuutettu/hakattu ihminen jossain kaukana? Sinun lapsesi on jo tässä maailmassa, kun hän on sisälläsi. Hänelle kuuluu sama oikeus elää kuin kaikille muillekin ihmisille tässä maailmassa.

[/quote]

Kyllä minusta ihminen, jolla on jo elämä säilyttämisen kannalta arvokkaampi kuin pieni lima- ja solumöykky. Kyllä siitä vielä voi päästä eroon ja jos ei pysty huolehtimaan, niin se kannattaa, koska siitä tulisi paljon enemmän surua, kun tulisi elämään tänne. Nyt kun abortoitiin, kukaan ei surrut ainakaan läheskään niin paljon kuin jos olisi syntynyt. En ymmärrä mitään arvokkuutta tässä, mitä sillä on merkitystä? Kertoisitko?

Vierailija
71/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:52"]Sillä lapsellakin on oikeus omaan kehoonsa ja siksi äiti ei saa häntä surmata. Äidin sisällä oleva lapsi ei ole äidin ruumiinosa.
[/quote]
ei ole ruuminosa ei, vaan loinen.

Vierailija
72/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arvokkuudella mä hänet abortoin. Noin. Kelpaako nyt? Sai arvokkaan kohtelun, lähetettiin takaisin henkenä maailmankaikkeuteen. Kyllä mä arvostin, en vain voinut enkä kyennyt ottamaan vastaan. En mä kyllä mitään arabeja ähkämimaissakaan mene arvostamaan, kun ei hekään meitä arvosta enkä auta pohjois-korealaisiakaan, vaikka heilläkin olisi varmaan arvo tulla autetuiksi. 

Vierailija
73/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse tiedät parhaiten, mikä on tilanteesi.Älä kanna turhaa taakkaa vastuunkantajana tynnyreille, jotka kolisevat tyhjinä leukojaan lonksuttaen, olematta apunasi arjessa.
Lapsiarki on vaativaa.Et voi etukäteen valita lastasi toiveidesi mukaiseksi.
Kaikkea hyvää sinulle.Valitsemasi ratkaisu on oikea.
Mieti syyllistäjien kohdalla, mikä on todellinen syy parjaukseen.Löytyy usein heistä itsestään, ei sinusta.

Vierailija
74/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ystävä harrasti aktiivisesti seksia ilman ehkäisyä, kun "pillerit vei halut ja kondomi on niin epämiellettyvä." = 3 aborttia alle 20-vuotiaana, viimeisimmän raskauden aikana päättivät pitää lapsen. Sairasta.

Mutta, tunnollisesti ehkäisystä huolehtivan on oikeus tehdä abortti vahinotapauksessa. Muut menköön ja kärsiköön.
Ps. Jokqisella lapsella on oikeus syntyä haluttuna, huolehtivaan perheeseen.

Vierailija
75/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:01"]

[/quote]

Antakaa lasten elää.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai, ei minusta. Tai eläköön sitten, kuten kaikki muutkin tässä maailmassa, jos kerran sellainen oikeus hänellä on. Mä en aio siihen osallistua. Valitettavasti. Silloin se on pikkupakko tehdä se abortti....

Vierailija
76/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku yrittää kovasti hakea oikeutusta tekemälleen abortille. Haet perusteluja teollesi jopa sillä, että joku muukin tekee väärin, joten sinunkin tekosi pitäisi hyväksyä. Mutta eivät väärät teot muutu oikeiksi sillä menetelmällä.

Kuka oletkin, niin tiedät kyllä, että viime kädessä sinä itse päätit ihmiselämän lopettamisesta. Jatkat luonnottomuutta sillä, että et edes sure ja kadu, mikä olisi luonnollinen reaktio noin kauheaan asiaan.

Vierailija
77/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastustajat ovat jotenkin hupaisaa porukkaa. Jaksetaan vängätä alkioiden oikeuksista elämään... Miksei teille riitä pitää huolta omista lapsistanne, syntyvistä ja syntyneistä?

Vierailija
78/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:18"]

naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei.  

[/quote]

Vaikka tuosta jälkimmäisestä olen täysin samaa mieltä, siinä vaiheessa kun nainen on ottanut siittimen omasta valinnasta sisäänsä, eikä ole lähtenyt järjestämään aborttia, kun on siihen mahdollisuus, naisen keho ei kuulu vain hänelle itselleen. Kun siellä on alivuokralainen, naisen keho on hänen ja alivuokralaisen yhteistä omaisuutta, jossa naisen pitää huolehtia, että puitteet on hyvät asukillekin niin kauan kuin hän siellä asustaa.

Vierailija
79/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:18"]

Täällä joku yrittää kovasti hakea oikeutusta tekemälleen abortille. Haet perusteluja teollesi jopa sillä, että joku muukin tekee väärin, joten sinunkin tekosi pitäisi hyväksyä. Mutta eivät väärät teot muutu oikeiksi sillä menetelmällä.

Kuka oletkin, niin tiedät kyllä, että viime kädessä sinä itse päätit ihmiselämän lopettamisesta. Jatkat luonnottomuutta sillä, että et edes sure ja kadu, mikä olisi luonnollinen reaktio noin kauheaan asiaan.

[/quote]

Olen kyllä asiaa surrut, älä huoli, ja katunut ehkäisemättömyyttä, mutta en sillä lailla sure, että se esim. voittaisi omat muut suruni, jotka mulla jo oli ennen aborttia. Mulle elossa olevalle, mun omat surut on paljon tärkeämpiä surra pois, että joskus vielä jaksaisin elää onnellisena ilman itseinhoa (joka oli jo ennen aborttia.) .

Vierailija
80/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:18"]

[/quote]

Minä tappelen abortinvastustajia vastaan siksi että he änkevät toisten yksityisalueelle ja reviirille omien aatteidensa perusteella. Se on minusta väärin, vaikka aborttia en ole tehnytkään tai edes ollut siinä tilanteessa. Eli jos sellainen sallittaisiin että ulkopuoliset voivat määräillä esim. minun kehon käytöstä niin se voi olla askel sille että minua ja kehoani voitaisiin käyttää tahtoani vastaan johokin muuhunkin.