Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

abortinvastustajat: JOKAISELLA NAISELLA ON OIKEUS OMAAN KEHOONSA

Vierailija
31.01.2015 |

naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei. KENENKÄÄN ei tarvitse aborttia vastustaville keuhkoajille perustella omia ratkaisujaan että miksi teki abortin. se ei kuulu kenellekään muulle kuin naiselle itselleen. yrittäkää se jo ymmärtää, ette voi kontrolloida toisten kehoja, ne eivät ole teidän! 

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:18"]

naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei. KENENKÄÄN ei tarvitse aborttia vastustaville keuhkoajille perustella omia ratkaisujaan että miksi teki abortin. se ei kuulu kenellekään muulle kuin naiselle itselleen. yrittäkää se jo ymmärtää, ette voi kontrolloida toisten kehoja, ne eivät ole teidän! 

[/quote]

naisen sisällä on ihmisen keho. silläkin ihmisellä on oikeus elämään kuten äidillänsäkin.

Vierailija
42/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:18"]

naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei.  

[/quote]

Vaikka tuosta jälkimmäisestä olen täysin samaa mieltä, siinä vaiheessa kun nainen on ottanut siittimen omasta valinnasta sisäänsä, eikä ole lähtenyt järjestämään aborttia, kun on siihen mahdollisuus, naisen keho ei kuulu vain hänelle itselleen. Kun siellä on alivuokralainen, naisen keho on hänen ja alivuokralaisen yhteistä omaisuutta, jossa naisen pitää huolehtia, että puitteet on hyvät asukillekin niin kauan kuin hän siellä asustaa.

[/quote]

Minä haluasin sanoa jotain järkevää, mutta tämä koko teksti etoo minua jostain syystä. Edes siinä tilanteessa että olisin raskaana toivotulle lapselle, en mitenkään pystyisi suhtautumaan asiaan tuolla tavalla että olen osittain lapsen omaisuutta ja hän on jokin "alivuokralainen". Hirveän kylmä ajatus.

[/quote]

Et raskaana ole toisen omaisuutta. Alivuokralainen kuvaa tilannetta mielestäni oikein hyvin, koska vuokralainen ei omista vuokraamaansa, mutta vuokranantajalla on myös valta muuton jälkeen olla hyväksymättä alivuokralaista. Kohtu on lapsella lainassa.

Lapsen kehittyminen hyväksytään, kun ei tehdä aborttia tai jos hänen elämä annetaan jatkua, hänellä on oikeus kehittyä turvallisesti. Jotta olosuhteet on hyvät, moni äiti lopettaa alkoholin käytön, tupakoinnin ja yrittää huolehtia, että elinolosuhteet olisi lapselle hyvät. Odottavan äidin kehosta pidetään erityistä huolta myös terveydenhuollon puolesta, mutta äiti päättää mitä hoitoa ottaa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:21"]Ja ilmeisesti myös sen lapsen kehoon?
[/quote]

no ei se lapsi ilman äitiään pärjäisi kehon ulkopuolella joten...

Vierailija
44/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 05:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:18"] Täällä joku yrittää kovasti hakea oikeutusta tekemälleen abortille. Haet perusteluja teollesi jopa sillä, että joku muukin tekee väärin, joten sinunkin tekosi pitäisi hyväksyä. Mutta eivät väärät teot muutu oikeiksi sillä menetelmällä. Kuka oletkin, niin tiedät kyllä, että viime kädessä sinä itse päätit ihmiselämän lopettamisesta. Jatkat luonnottomuutta sillä, että et edes sure ja kadu, mikä olisi luonnollinen reaktio noin kauheaan asiaan. [/quote] Minä tappelen abortinvastustajia vastaan siksi että he änkevät toisten yksityisalueelle ja reviirille omien aatteidensa perusteella. Se on minusta väärin, vaikka aborttia en ole tehnytkään tai edes ollut siinä tilanteessa. Eli jos sellainen sallittaisiin että ulkopuoliset voivat määräillä esim. minun kehon käytöstä niin se voi olla askel sille että minua ja kehoani voitaisiin käyttää tahtoani vastaan johokin muuhunkin. [/quote] Katsotko vierestä kun viaton tapetaan?

[/quote]

En suhtaudu ihmisiin hyvinä tai pahoina, viallisina tai viattomina. Elämä on elämää ilman mitään pyhistelyjä ja kuolema on luonnollinen osa sitä. Tuomalla omat tunteesi mukaan puhumalla viattomista vain kieroutat omaa näkemystäsi luonnonkiertokulusta. Jossain tilanteissa kuitenkin on suurinta välittämistä että osaa päästää irti.

Vierailija
45/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:31"]

Niinpä! Eikä se sikiö edes ole IHMINEN vaikka alkeellisesti elääkin. Se on vain solumöykky, ei se ajattele että "voi odotan innolla syntyväni ja näkeväni äitini! minä haluan jo kouluun ja minusta tulee syövän parantava lääkäri. minua ei saa abortoida vaikka olen neliraajavammainen raiskauksen tuote" - EI  EI  EI. Sikiö ei ole MITÄÄN vielä, siitä voi tulla, mutta se on vain solumöykky jonka kohtalosta sitä kantava äiti saa yksin päättää.

[/quote]

Et taida tietää biologiasta paljoakaan. Yksilön yhden solunkin DNA on ainutlaatuinen koko maailmassa. Kyse on yksilöstä. Elämä ei tule siihen yksilöön jollain tietyllä raskausviikolla tai syntymässä, vaan elämä alkaa jo hedelmöitymisessä.

Mitä pienempi, heikompi ja vammaisempi ihmisyksilö, sitä turvattomampi hän on tässä maailmassa. Siksi häntä pitäisi erityisesti suojella ja vaalia. Onneksi niin usein tapahtuukin. Siinä ihminen eroaa eläimistä. Me emme ole vain hyttysiä, joita voi surutta läiskiä hengiltä.

[/quote]

Yks valhe sinun lauseesta löytyi:"Onneksi niin usein tapahtuukin. " Oletkos nähnyt sitä dokumenttia bulgarialaisesta lastenkodista.

Vierailija
46/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä perusteli abortin vastustajia vastaan "taistelemista" sillä, että vastustajat (muka) jollakin tapaa tunkeutuvat "aatteineen" muiden yksityiselle reviirille.
Ensinnäkin toinen puoli ei ole lainkaan sen parempi. Abortin kannattajat kuvittelevat oikeudekseen suositella tätä tapaa toisille milloin milläkin perusteella, vaikka abortin kuuluisi olla yksin ja vain ainoastaan yksilön päätös.
Abortin kannattajat eivät enää kannata vain "naisen oikeutta kehoonsa", vaan on alkanut nostaa huolestuttava, natsisaksan rotuhygieniaa muistuttava ajattelutapa päätään, jossa sanellaan jo arvoja toisen elämälle. Se sitten naamioidaan johonkin tekomoraaliin, että lapsen elämällä ei ole arvoa, jos ei ole haluttu.Tämä on a) itseään toteuttava ennuste ja b) täysin moraalisesti väärin. On alettu arvostella suureen ääneen äitejä, jotka synnyttävät vammaosen lapsensa. Tätä perustellaan vammaisen henkilön arvottomalla elämällä. Yksilön elämän arvo ja miten hän oman arvonsa kokee, riippuu ennen kaikkea ympäristöstä. Kuten jo totesin, tämä on itseään toteuttava ennuste. Mikäli vammainen luulee jatkuvasti palautetta: " Parempi tuollaisen olisi olla elämättä" tai "Elämä on täysin merkityksetöntä", hän alkaa uskoa niin. Tottakai!

Vierailija
47/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:18"]naisen keho kuuluu yksinomaan naiselle itselle! nainen itse päättää tekeekö abortin vai ei. KENENKÄÄN ei tarvitse aborttia vastustaville keuhkoajille perustella omia ratkaisujaan että miksi teki abortin. se ei kuulu kenellekään muulle kuin naiselle itselleen. yrittäkää se jo ymmärtää, ette voi kontrolloida toisten kehoja, ne eivät ole teidän! 
[/quote]

Oletko tyhmä? Raskaana ollessa kun siellä kehon sisällä on toinen ihminen. Silloin onkin kyseessä toisen ihmisen elämä.

Vierailija
48/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:18"]

Täällä joku yrittää kovasti hakea oikeutusta tekemälleen abortille. Haet perusteluja teollesi jopa sillä, että joku muukin tekee väärin, joten sinunkin tekosi pitäisi hyväksyä. Mutta eivät väärät teot muutu oikeiksi sillä menetelmällä.

Kuka oletkin, niin tiedät kyllä, että viime kädessä sinä itse päätit ihmiselämän lopettamisesta. Jatkat luonnottomuutta sillä, että et edes sure ja kadu, mikä olisi luonnollinen reaktio noin kauheaan asiaan.

[/quote]

Minä tappelen abortinvastustajia vastaan siksi että he änkevät toisten yksityisalueelle ja reviirille omien aatteidensa perusteella. Se on minusta väärin, vaikka aborttia en ole tehnytkään tai edes ollut siinä tilanteessa. Eli jos sellainen sallittaisiin että ulkopuoliset voivat määräillä esim. minun kehon käytöstä niin se voi olla askel sille että minua ja kehoani voitaisiin käyttää tahtoani vastaan johokin muuhunkin.
[/quote]

Katsotko vierestä kun viaton tapetaan?

Vierailija
49/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se sikiö on kromosomeiltaan XX? Silloin se on nainen ja sillä pitäis olla kanssa oikeus omaan kehoon, mutta se pieni keho imaistaan kohdusta ulos kuolemaan.

No ihan tosimielessä en vastusta abortteja, mutta vastustan kyllä sellaista ajattelua, että ne olisivat eettisesti ja filosofisesti yksinkertainen asia tai naisille pelkkää terveydenhoitoa ja helppo ja haitaton toimenpide, josta ei saisi tuntea syyllisyyttä tai surua.

Vierailija
50/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 02:31"]

Niinpä! Eikä se sikiö edes ole IHMINEN vaikka alkeellisesti elääkin. Se on vain solumöykky, ei se ajattele että "voi odotan innolla syntyväni ja näkeväni äitini! minä haluan jo kouluun ja minusta tulee syövän parantava lääkäri. minua ei saa abortoida vaikka olen neliraajavammainen raiskauksen tuote" - EI  EI  EI. Sikiö ei ole MITÄÄN vielä, siitä voi tulla, mutta se on vain solumöykky jonka kohtalosta sitä kantava äiti saa yksin päättää.

[/quote]

Et taida tietää biologiasta paljoakaan. Yksilön yhden solunkin DNA on ainutlaatuinen koko maailmassa. Kyse on yksilöstä. Elämä ei tule siihen yksilöön jollain tietyllä raskausviikolla tai syntymässä, vaan elämä alkaa jo hedelmöitymisessä.

Mitä pienempi, heikompi ja vammaisempi ihmisyksilö, sitä turvattomampi hän on tässä maailmassa. Siksi häntä pitäisi erityisesti suojella ja vaalia. Onneksi niin usein tapahtuukin. Siinä ihminen eroaa eläimistä. Me emme ole vain hyttysiä, joita voi surutta läiskiä hengiltä.

[/quote]

Yks valhe sinun lauseesta löytyi:"Onneksi niin usein tapahtuukin. " Oletkos nähnyt sitä dokumenttia bulgarialaisesta lastenkodista.

[/quote]

Löytyi sieltä toinenkin valhe. Ja väittää osaavansa biologiaa. HAH! Identtisillä kaksosilla/kolmosilla jne on täysin identtinen dna alussa. Muutenkin ainakin tuntemani identtiset kaksoset ovat kuin yksi yksilö kahdessa kehossa. Sitä ei tajua, ennen kuin sellaisen kaksikon kohtaa.

Ja elämä tulee vain hihhulien mukan hedelmöityksessä. Jos tulisi, menisi monen monta kertaa elämiä hukkaan kuin aborteissa. Kaikki tsygootit ei edes kiinnity kohdun limakalvolle, ja aika moni irtoaa sieltä. Ja kyllä niitä sikiöitä kuolee kohtuun muutenkin spontaanisti. Arviolta vain 10% tsygooteista koskaan kehittyy lapseksi ja syntyy elävänä.

Vierailija
51/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei pitäisi olla mitään oikeuksia.

Vierailija
52/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullu uudesta ehkäisymenetelmästä? 100% varma eli abortti

Vierailija
53/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti myös sen lapsen kehoon?

Vierailija
54/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulee. Kohtuvauvalla on ihan oma keho.

Vierailija
55/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naurettava feministien viljelemä argumentti. Abortissa ei lähes koskaan ole kyse "oikeudesta omaan kehoon", vaan yksinkertaisesta vastuun pakoilusta. Jos kyse olisi oikeudesta omaan kehoon, feministit suostuisivat tekemään abortteja vielä raskauden viimeisellä viikolla olevalle, tai tunti ennen synnytyksen alkua. Ja monenko naisasianaisen olet kuullut puolustavan abortteja, jotka tehdään päivä ennen laskettua aikaa? Et yhdenkään, koska heidän argumenttinsa omasta kehosta on hatusta vedetty.

-=M33=-

Vierailija
56/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:26"]

Tämä on naurettava feministien viljelemä argumentti. Abortissa ei lähes koskaan ole kyse "oikeudesta omaan kehoon", vaan yksinkertaisesta vastuun pakoilusta. Jos kyse olisi oikeudesta omaan kehoon, feministit suostuisivat tekemään abortteja vielä raskauden viimeisellä viikolla olevalle, tai tunti ennen synnytyksen alkua. Ja monenko naisasianaisen olet kuullut puolustavan abortteja, jotka tehdään päivä ennen laskettua aikaa? Et yhdenkään, koska heidän argumenttinsa omasta kehosta on hatusta vedetty.

-=M33=-

[/quote]

On siinä kyse naisen oikeudesta omaan kehoonsa, mutta asialle on hyvin ymmärrettävästi säädetty jonkinlaiset rajat. Siinä tasapainoillaan naisen oikeuden omaan kehoonsa ja syntymättömän lapsen kohtelun välillä. On päätetty, että sellainen kohtelu sallitaan, jossa sikiö tai alkio abortoidaan viikolle 12 asti ja Valviran luvalla viikoille 20 asti. 

Minusta nämä ovat ihan siedettävät rajat, sillä naisena voin ymmärtää asiaan liittyvän tuskan, kun raskautta eikä lasta ei halua, eikä ketään naista tule ehdoin tahdoin pakottaa siihenkään, sivistysvaltiossa kun elämme. Naisen oikeuden tulee tulla hivenen ennen lapsen oikeutta, koska nainen on ensin ja sitten tuli lapsi. Näin se vaan menee kun nainen huomioidaan.

Vierailija
57/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-=M33=-

[/quote]

Selitätkö vielä omin sanoin, miten abortti on vastuunpakoilua? Oletkohan ihan ymmärtänyt, mitä sieltä 9kk kuluttua maailmaan putkahtaa? Sen synnyttäminen ei todellakaan ole mitään vastuunkantoa millään lailla. Paljon enemmän kannetaan vastuuta kun abortoidaan, jos lapsesta ei pystytä huolehtimaan. Se on lapsi, ei mikään sun viihdyttäjäsi, joka sieltä syntyy. Ei sen synnyttäminen tarkoita vielä minkään tason vastuunkantoa!

Vierailija
58/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Naisella on täysi oikeus omaan kehoonsa, mutta VAIN omaansa.

2. Sikiöllä/vauvalla on aivan oma kehonsa vaikkakin asustaa vielä kohdussa.

3. Naisella ei siis ole oikeutta abortoida sikiötä/vauvaa paitsi tietysti raskauttavien asianhaarojen vuoksi, kuten

a) nainen on raiskattu 

b) nainen tulisi kuolemaan synnytyksessä 

c) lapsi olisi todella vaikeasti vammainen ja tulisi kärsimään todella paljon eikä häntä voitaisi parantaa

Koska naisella on oikeus kehoonsa niin hänellä on toki oikeus kieltäytyä seksistä tai hoitaa muuten niin ettei tule raskaaksi, mutta abortti on ihan eri juttu!

Vierailija
59/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaisi kehoa tuohon, vaan ei toivotun asian ratkaisemista.

Vierailija
60/88 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-=M33=-

[/quote]

Lisäksi kerrotko, millä tavalla oikeus omaan kehoon toteutuisi jos abortoitaisiin viikkoa ennen synnytystä? Tiesitkö, että sekin olis synnytys? Ja tuntia ennen. (Kaikillahan onkin se kello, josta näkee, että monenko tunnin päästä vauva syntyy, tyrsk.)