Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?

Vierailija
13.11.2021 |

Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti kouluja käyvät naiset ovat useammin rumempia, koska elämän sisältö (miehet, kauniit ihmiset) puuttuu sellaisilta ja sitä paikataan jollain muulla. Voi kehittyä sellainen miesvastainen alistaja ja amismiehiä vastaan on aina tutkintokortti ja usein myös palkkakortti käytössä. Amis toki voi tienata paljonkin, mutta se vaatii hurjasti työtunteja. Koulutetumpi voi hankkia saman paremmin vähemmillä työtunneilla. Tämä on siis keskiarvo. On poikkeuksia alasta riippuen.

Vierailija
22/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä eettisenä sitä, että ihmisille luodaan tarpeita (vaate- ym. trendit), ajaa hybridillä (koska auto on pakko olla täällä missä asumme), kierrättää ja ostaa käytettynä kaiken, mikä on mahdollista käytettynä ostaa.”

Tämä on just yksi asia, mistä ns. amikset erottaa sivistyneistä heti.

Amikselle on myös vihreää se, jos ostaa turhaa, kun sen kierrättää. Mm. aikuisten joulukalenteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on duunari tehtaalla. Ikääkin 10 vuotta enemmän kuin itselläni. Nuo seikat eivät ole ikinä minua häirinneet, hän on upea puoliso ja täydellinen isä.

N39, tohtorikoulutettava

Vierailija
24/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsaasti kouluja käyvät naiset ovat useammin rumempia, koska elämän sisältö (miehet, kauniit ihmiset) puuttuu sellaisilta ja sitä paikataan jollain muulla. Voi kehittyä sellainen miesvastainen alistaja ja amismiehiä vastaan on aina tutkintokortti ja usein myös palkkakortti käytössä. Amis toki voi tienata paljonkin, mutta se vaatii hurjasti työtunteja. Koulutetumpi voi hankkia saman paremmin vähemmillä työtunneilla. Tämä on siis keskiarvo. On poikkeuksia alasta riippuen.

Huomaa ettet tiedä mistä puhut. Kirjoitapa Googleen esim. Sissi Enestam, astrofyysikko.

Vierailija
25/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni ei ollut korkeakoulutettu, eikä amis. Teki IT-alan töitä ihan lukiopohjalta, vaikka sai korkeakoulutetun palkkaa. Monipuolisesti sivistynyt ihminen, ei hänestä kukaan olisi huomannut, ettei virallista koulutusta ollutkaan.

Teen itse amistason töitä, vaikka olen korkeakoulutettu, ja alallamme on töissä paljonkin ihmisiä, joilla on alalta amiksen tai ammattikorkean paperit, tai koulutus kesken. Tai sitten koulutus kesken jollekin ihan muulle alalle ja opiskeluaikana meillä tienaamassa rahaa. Ihmisten taustoja kyselen ihan yleisen kiinnostuksen vuoksi (ja työnkin puolesta jatkoa ajatellen), en heitä arvottaakseni. Kyllä koulutus ihmisestä jotain kertoo, mutta myös vapaa-ajan harrastukset, kiinnostus tähän alaan, persoonallisuus, intohimot ja tulevaisuuden suunnitelmat vaikuttavat.

Vierailija
26/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kiva nähdä tuon kommentin kirjoittaja. En osaa kuvitella, kenen mielestä elämän sisältö on miehet ja kauniit ihmiset. Onko kirjoittaja vielä yläkoulun tupakkapaikoilla pyörivä tyyppi?

Vierailija
27/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mietiskellyt menemään itseäni jossain ammatissa, jossa vaaditaan enemmän kädentaitoja kuin älyä. Opin kyllä sata kertaa paremmin ja nopeammin tekemällä kuin lukemalla, mutta kyllä olen hokannut, että minun juttuni on aivotyötä vaativat hommat. Miekkonen voi ihan vapaasti työskennellä melkein missä tahansa, ja olen samaa mieltä erään kommentoijan kanssa siitä maanläheisyydestä. En ole siis itse tällä hetkellä (!) vielä korkeasti koulutettu, on unettomuusropleemaa ollut aina sun muuta sellaista. Eli en ole elämänkoululainen, vaan elämän uhri! Turhauttavaa, mutta minkäs teet!

Niin sitä piti sanomani vielä, että toivon kyllä miekkosen viihtyvän jossain edes aavistuksen aivoja vaativassa työssä. Minulla ei voisi olla mitään yhteistä esimerkiksi postinjakajan kanssa. En osaa valitettavasti arvostaa liukuhihnahommia, vaikka kai niitäkin pitäisi arvostaa XDDDD.

Vierailija
28/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa. Haluan, että mieheni ymmärtää mitä teen työkseni ja arvostaa sitä.

Tämä on kyllä paha vaatimus. Itse en kykene arvostamaan sitä, että verovaroin kustannettuna 700000 korkeakoulutettua byrokraattia pyörittää papereita keskenään julkisella puolella.

Vierailija
29/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole väliä koulutuksella. Tärkeämpää on, että miehen kanssa voisi käydä mielenkiintoisia keskusteluja. Siihen tarvitaan se, että hän on kiinnostunut erilaisista aiheista ja pohtii ja analysoi asioita.

Amikset useammin on semmoisia, joita ei monet asiat syvemmin kiinnosta, ja jotka omaavat aika yksinkertaisen elämänfilosofian. Näin täytyy sanoa. Tottakai myös koulutetummiista löytyy tällaisia, mutta kuitenkin harvemmin. Ja toisaalta myös amiksia on ihan kaikenlaisia persoonia. Eli lopulta tapauskohtaista.

Vierailija
30/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen kyllä ihan katseenkestävä, jopa muidenkin mielestä. T. Puusepän tutkijavaimo

Vierailija
31/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä paha vaatimus. Itse en kykene arvostamaan sitä, että verovaroin kustannettuna 700000 korkeakoulutettua byrokraattia pyörittää papereita keskenään julkisella puolella.

"pyörittää papereita" tarkoittaa nykyään "näpyttelee hiirtä". pohjimmiltaan sama asia

Vierailija
32/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa. Viimeksi sain pakit työttömältä amikselta, joten taitaa kulkea toi kelpaamattomuus toisinpäin mulla.. :(

Vierailija
33/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuodenn avoliitto amismiehen kanssa. Nyt avioliitossa kahden tutkinnon miehen kanssa. Jo perheetkin ja tavat olivat amismiehen lähipiirissä hyvin erilaisia. Minulle (myös akateeminen, 2 tutkintoa) sopii paremmin korkeakoulutettu kielitaitoinen ja superihana mies sekä lasteni isä. 

Vierailija
34/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa. Kunnon työmies on paras mies.

Vierailija
35/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa. Haluan, että mieheni ymmärtää mitä teen työkseni

- Naistutkija

ja arvostaa sitä.

- Ja v!tut

Vierailija
36/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu amiksesta. Ei "amis" tee kenestäkään huonompaa tai parempaa. 

Älykäs, keskustelutaitoinen, kulttuurista kiinnostunut ja hyvän yleissivistyksen omaava ihminen sopii mulle, oli koulutustausta mikä hyvänsä. 

Vierailija
37/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen korkeammin koulutettu kuin mun amiksen käynyt mies, mutta aika vähän mä miehen työstä ymmärrän. Tekevät isoja laivan moottoreita, mutta siihen se ymmärrys oikeastaan jääkin. En tiedä miten niitä tekevät, minkälaisia erilaisia niitä on jne. Mies ymmärtää paremmin mun työtä kuin mä miehen. 

Se, että on amiksen käynyt ei tee ihmisestä tyhmää ja asioista ymmärtämätöntä. Omalla miehellä olisi kyllä ollut kykyjä korkeampaan koulutukseen, mutta ei ole aikoinaan puututtu lukihäiriöön joka aiheuttanut jonkun verran ongelmia. Mä välillä luen miehen tekstejä ja korjaan virheet jos lähettää sähköpostia esim. vakuutusyhtiöön.

Mun mies on myös koulutukseltaan puuseppä, mutta paljon fiksumpi kuin iso osa korkeakoulutetuista. Osaa ajatella omilla aivoillaan eikä pelkää poiketa massasta ratkaisuissaan. En sano, etteikö korkeakoulutetuilla olisi joskus miestäni parempia ominaisuuksia, mutta aika harvoin. Esim. mies ei osaa olla sillä lailla pinnallisen ja viihdyttävän sosiaalinen, kuin olisi joskus kiva. Ei ole epäsosiaalinenkaan, mutta normaali suomalaisen pidättyväinen silti. Pidän itse sellaisesta suomenruotsalaisesta heja-meiningistä.

Mä taas kammoksen tuota heja-meininkiä. :D 

t: Se jota lainasit

Vierailija
38/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole väliä miehen koulutuksella tai työllä.

Elämäntapatyötön on ainoa ketä en huolisi. Eli tavallinen työtönkin on ok.

t. amisnainen

Vierailija
39/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon on kauniita korkeasti koulutettuja naisia jotka meikkaavat ja pukeutuvat hyvin. Aivan ihmeellinen tämän sun kommentti. Mun korkeasti koulutettu ystävä teki nuorena mallin töitä sekä on ensimmäiseltä koulutukseltaan parturi-kampaaja, on käynyt myös lukion. 

Vierailija
40/261 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstanaiset paukuttavat AP:lle alanuoli, mutta samaan aikaan ovat toitottamassa, että kyllä heille amis kelpaa.

Eli oikeasti amis ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi