Juoksijoita?
kehittyykö moisella? 3-4krt viikossa 30min+ juoksua, niin että alkaa kävellen, hölkäten, juosten kovaa, hölkäten, kävellen. Kilometrejä kertyy kerralla 4-5km, sykkeet kovimmillaan luokkaa 160/170, muuten 140/150...
tuntuu että junnaan, mutta pidempiin lenkkeihin eiriitä aika :(
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:37"]tuntuu että junnaan, mutta pidempiin lenkkeihin eiriitä aika :(
[/quote]Just just. Eli siihen pidempään lenkkiin tarvitsisit jotain 30min lisäaikaa.
Sulla on harvinaisen tiukka aikataulu, kun uni+vessakäynnit+ruokailut+työt+kotityöt+muut pakolliset jutut on joka päivä niin tiukkaan minuuttiaikataulutettu, että niistä ei saa raavittua 30 min lisäaikaa lenkille.
Tai sitten toi on vain selitys ja oikeasti et halua tehdä pidempiä lenkkejä.
entä jos vaan nautit ulkoilmasta, juoksemisesta, hyvän olon tunteesta? ei siinä kunto ainakaan huonone
Voi että mitä dissausta, ehkä se sitten on niin. Itse olin tyytyväinen, että saan riivittyä tuonkin kasaan. Lasten harrastusten aikaan yhdustän oman liikkumisen + kaupan. Ap
käsitin että kaipaat neuvoja kehittymiseen?
en ole 3
Totta, pää tuulettuu ainakin. En edes tiedä mikä tavoitteeni on... Pitkäkestoisuus, sillä olen aivan loppu tuon jälkeen. Toki vedän sen kovan sputin väliin, se vie voimat... Ap
Juu kyllä kaipaan, ja varmaan tuo minkä koin kurjana viestinä (etkö parempaan pysty, selittelet vaan) oli kuitenkin viesti siitä että kehittymiseen tarvii pitkiä lenkkejä. Viesti piilottui sen alle minkä tulkitsin eka... Ap
Täällä entinen kilpaurheilija! Ehdotan sulle, että pilkot tuon 30min lenkin vaikka 10min lämppä (kävely, hölkkä, hyppely) sitten 5 kertaa 3min vauhtikestävyysjuoksua sykkeellä 170-175. Vetojen välissä 1min tauko. Tuon tekisin vaikka 1-2krt viikko, ja muut lenkit sitten tasaisella sykkeellä, eli noin 140 +-10. Välillä yksi palauttava puoltuntinen ihan kävellen. Muista venytellä vähän aina lenkin jälkeen!
onko "kehittyminen" sitten niin oleellista? itse aloin juoksemaan psyykkistä pahaa oloani pois. Huomasin jossain vaiheessa olevani jo aika hyvä siinä ja niin jatkoin juoksemista aina oman fiiliksen mukaan :) Toki aikaa vaati ainakin minulla
11 jatkaa, kun treeni on pilkottu lyhyihin vetoihin, jaksaa niihin keskittyä paremmin :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:42"]
en käytä mittareita. Kävelen 5 km sitten juoksen n.6 km. Tämä vaihtelevasti (mielialan ja inspiraation mukaan) 1-3 kertaa viikossa. Kyllä varmaan kehityt tuolla.
[/quote]
höh miks alapeukku? :D whaaat?
No minä "juoksen" 3,5-4 km lenkkejä 4-5krt/vko. Aikaa tuollaiseen lenkkiin kuluu juurikin tuo puoli tuntia, mikä on kuulemma surkea tulos, ja kai se onkin..
Aloitin kuitenkin tyhjästä, alussa jaksoin juosta vain n. 50 metriä ja nyt juoksen tuon. 20 kiloa hoikempana kaiken hyvän lisäksi..=)
Olishan noita keinoja tehostaa treeniä; sykemittareita, eri juoksunopeuksia ja muita. Itse vaan ajattelin juoksennella niinkuin hyvältä tuntuu..Välillä maleksin entisestään ja välillä tuntuu kuin liitäisin (sen 3,5km/0,5h) Ihan varmasti jokainen otettu juoksuaskel, on se miten nopea tai pitkä tahansa, on aina eteenpäin. Itse olen tehnyt lenkeistä elämänmittaisen rutiinin, en väkisinvedettyä hikitreeniä.
Kaipasit neuvoja ja annoin neuvon, eli selitysten lopettamisen. Niihin sortuu kovin monet ja niistä on haittaa kehitykselle. En tarkoittanut, että olet huono ihminen, jos keksit selityksiä. Sinulla on kuitenkin aikaa lenkeille, jos niin haluat. Jos et oikeasti kaivannut vinkkejä kehittymiseen, vaan vahvistusta sille, ettei sinun tarvitsekaan vaivautua tekemään enemmän, pahoittelen erehdystäni.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:57"]
onko "kehittyminen" sitten niin oleellista? itse aloin juoksemaan psyykkistä pahaa oloani pois. Huomasin jossain vaiheessa olevani jo aika hyvä siinä ja niin jatkoin juoksemista aina oman fiiliksen mukaan :) Toki aikaa vaati ainakin minulla
[/quote]
Ihana! Forrest Gump =)
Kiitos 11, vähän jotain tuollaista olen jo duunaillutkin, otan nyt ihan kellon mukaan. En tosiaan tiedä mikä on tavoitteeni, enemmän kilometrejä, pienemmällä pulssilla ;) Fiilis on hyvä joka ikinen kerta, riippumatta lenkin pituudesta, käyteytystä ajasta, mutta joku tilastonikkari minussa tahtoo lukuja ja parantumista niissä. Koen että se olisi motivoivaa?
3: tämä ON jo paljon minulta ja elämäntilanteelrani riivitty, enkä koe olevani selittelijä. toivon että lasten kasvaessa/perhetilanteen selkiytyessä riivin vielä enemmän. Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Olen kyllä tosissani harkinnut jopa juoksumaton hankkimista :) Mutta kiitos kommentistasi kuitenkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:02"]Kiitos 11, vähän jotain tuollaista olen jo duunaillutkin, otan nyt ihan kellon mukaan. En tosiaan tiedä mikä on tavoitteeni, enemmän kilometrejä, pienemmällä pulssilla ;) Fiilis on hyvä joka ikinen kerta, riippumatta lenkin pituudesta, käyteytystä ajasta, mutta joku tilastonikkari minussa tahtoo lukuja ja parantumista niissä. Koen että se olisi motivoivaa?
[/quote]
Kyllä juurikin näin. Harjoituspäiväkirjan täyttö tuo myös motivaatiota lenkkeilyyn, eli vihkoon lenkin pituus, tuntemukset, aika, tuntemukset. Siitä on mukava seurata kehitystä, määristä voit tehdä joka kk yhteenvedon. Voit myös juosta tietyn testilentestilenkin, esim, 2.5km pururata, joka kolmas kk. ja katsoa miten on kehitystä tullut.
motivaatiota saa myös, kun ilmottautuu etukäteen johonkin kesän juoksutapahtumaan, on sitten vähän pakko reenata :)
en käytä mittareita. Kävelen 5 km sitten juoksen n.6 km. Tämä vaihtelevasti (mielialan ja inspiraation mukaan) 1-3 kertaa viikossa. Kyllä varmaan kehityt tuolla.