Miksi brittinaisilla usein niin hyvännäköinen nenä?
Toki yksittäistapauksia löytyy joka maasta mutta noin yleisesti kun esim katsoo brittisarjoja/tv-ohjelmia, niin tosi usein brittinaisilla on hyvännäköinen nenä, siis paljon useammin verrattuna siihen kun katsoo ohjelmia muista maista.
Esim J.K. Rowling tai ihan random esimerkkinä eräässä autonrakennusohjelmassa (Goblin Works) tämä leidi https://images.app.goo.gl/M8jwbFsLV5ttpVww6
Siis suht kapea, tasainen "harjanne" sekä sieraimet osoittaa alaspäin. Vastakohtana siis ruma nenä: leveä, "hyppyrimäki" harjanne ja sieraimet näkyy eteenpäin.
Huomaan tätä jatkuvasti kun tulee brittiläisiä naisia nähtyä TVstä, jotenkin upeita kun niin monella hyvännäköinen nenä. Vaikuttaa ulkonäköön yllättävän paljon.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto on pitkän ajan kuluessa vaikuttanut siihen minkälaiseksi alueella elävien ihmisten nenästä on muotoutunut. Asiasta julkaistiin nelisen vuotta artikkeli ja Guardian siitä jutun. Jutussa on linkki tutkimukseen.
https://www.theguardian.com/science/2017/mar/16/climate-shaped-the-huma…
Kapea ja pitkä nenä on kylmän tai ainakin viileän ilmanalaan sopeutamme, jonka tarkoitus on esilämmittää hengitettävää ilmaa, että keuhkoihin ei päätyisi niin kylmää ilmaa. Asialla on merkitystä kehon lämmön säätelyn ja energian kulutuksen osalta. Energian kulutuksella on ollut ennen paljon enemmän merkitystä kun me nykyisin ympäri vuoden lämpimissä sisätiloissa oleilevilla monesti muistamme tai osaamme ajatella. Tasalämpöisen nisäkkään, kuten ihminen on, syömän ruoan energiasta suurin osa kuuluu kehon lämpötasapainon säätelyyn.
Heh, ehkäpä brittien viileillä asumuksilla ja on sään lisäksi jotain tekemistä asian kanssa :D
Minä siis olen viileään ilmanalaan sopeutunut, koska minulla on vanhempieni supisuomalaisista suvuista peritty pitkä ja kapeahko nenä, rakastan Suomen ilmastoa ja vihaan hellettä. :)
Höpö höpö. Pitkät konkkanokat samoin kuin turhan pitkät lerssit on kylmässä evoluutio karsinut pois. Itsellä on perinteinen suomalainen nysä lyhyt perunanenä, mutta täytyy myöntää että kaikki parhaat suhteet on kyllä syntyneet nenäkkäiden naisten kanssa.
Brittinaiset on rumia koska aikoinaan viikingit ryöstivät maata ja veivät aina kauneimmat naiset mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Brittinaiset on rumia koska aikoinaan viikingit ryöstivät maata ja veivät aina kauneimmat naiset mukanaan.
Itse asiassa viikinkejä kuitenkin muutti Britanniaan suurin joukoin, ja omasta mielestäni brittien kauniit nenät ovat hyvin tanskalaisen näköisiä. Strong Danish stock.
Heillä on aristokraattinen nenä. Ihan toista kuin suomalainen perunanenä.
En haluaisi brittiläistä pitkää nenää. Mulla on barbinose ja se on kaunis joka suunnasta.
Mun mielestä tolla on liian pitkä nenä.siis jos katon pelkkää nenää niin en itse vaihtaisi.
Musta vähän hyppyrimäinen on tosi ihana ja söpökin. Riippuu nenästä ja ihmisestä onko se kiva ja sopiiko, ei niinkään tietyistä mitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se käytännöllistä kun nenän alle voi mennä sateelta suojaan ja makuasia onko sellainen hyvännäköinen.
Mulla on just tollanen nenä 😅. Omasta mielestäni se on iso ja ruma, mutta usein olen kuullut siitä miehiltä ihan päinvastaista kommenttia. Ehkä se edustaa jonkinlaista eksotiikkaa täällä pikkunenien luvatussa maassa.
Missä asut? Et ainakaan Suomessa koska täällä isoja neniä on paljon. Itselläkin isohko nenä ja se vituttaa.
Ihan Suomessa asun, ja kyllä mun nenän takaa katsottuna suurimmalla osalla on huomattavan paljon pienemmät nenät.
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota brittinaisten neniin vaikka täällä asunkin. Pitääkin tarkkailla kun menen illalla naisporukalla ulos.
Heillä on yleensä upeat hiukset muuten.
Noin yleisesti keskiluokkaiset brittinaiset ovat parhaimman näköisiä, yläluokkaiser näyttävät hevosilta ja alemman luokan naiset usein joltain jyrsijöiltä, ehkä myyriltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota brittinaisten neniin vaikka täällä asunkin. Pitääkin tarkkailla kun menen illalla naisporukalla ulos.
Heillä on yleensä upeat hiukset muuten.
Noin yleisesti keskiluokkaiset brittinaiset ovat parhaimman näköisiä, yläluokkaiser näyttävät hevosilta ja alemman luokan naiset usein joltain jyrsijöiltä, ehkä myyriltä.
Tulin raportoimaan että kyllä niillä brittinaisilla on keskivertoa useammin kivannäköinen nenä kaikkea sitä….
Yleisesti ottaen brittinaiset ovat paljon mainettaan paremman näköisiä, erityisesti tosiaan se keskiluokkaa on tosi hyvännäköistä keskimäärin.
Miinuksena vaan aivan liian kova ääni kännissä ja se pukeutuminen yöelämässä... voi uuh. Taitavat tosin yleensä edustaa alaluokkaa nämä lissut?
Saisipa jostain brittinaisen niin ei tarvisi tyytyä suomalaisten perunaneniin.
Viesti 19, s/sopeutamme/sopeutuma/