Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias rakennuttaa omakotitalon! Kuin rienaus vähäosaisia kohtaan

Vierailija
13.11.2021 |

https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art-2000008385397.html

Milläs pitkäaikaistyötön rakennuttaa talon?

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu! Tällaisia yrittelijäitä ja ahkeria nuoria tämä maa tarvitsee! Meillä on jo tarpeeksi kotonamakaajia joiden ainoa intressi on kupata yhteiskunnan tukia.

Tässä on taas esimerkki idiootista joka ei ymmärrä ettei kaikilla elämä mene samojen korttien mukaan vaikka mitä tekisi. Näiden "yrittelijäiden" nuorten valtit ovat, varakkaat vanhemmat, tasapainoinen elämä(kotona) ja hyvä terveys. Siitä on hyvä ponnistaa vaikka mihin mutta suurin osa ei saa näitä elämän valttikortteja joten turha syyllistää huonomassa tilanteessa olevia tai niitä joilla ei ole resursseja. Kai nyt aikuinen tämän tajuaa?

Vierailija
42/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tarvitsee olla aika varhaiskypsä pystyäkseen moiseen projektiin: tontin ostaminen, perustus- ja päärakennussuunnitelun kilpailuttaminen, pankkilainojen neuvottelu yms. 

Jep. Hänhän opiskelee sosionomiksi. Kuinka moni 19-vuotias tai edes vanhempi tietää mikä on sosionomi?

Ps. Itsekään en tiedä ja ikää 34😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rakentaa, jotkut vain rypevät itsesäälissä.

Tämä. On niin rasittavaa kuunnella tuollaista vinkumista. Tokihan sitä voi maata kotona ja ruikuttaa tai sitten yrittää tehdä jotain.

Vierailija
44/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksaa.

Kuka tahansa voi rakennuttaa talon muiden rahoilla.

Tyhmä uutinen.

Vierailija
45/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset työttömät ja kouluttamattomat kotiäidit taas vinkuu. Teillä on myös mahdollisuus kouluttautua sekä hakeutua töihin tienaamaan. Mutta helpompi maata sohvalla ja nostaa Kelasta tukia.

Ehkä mahdollisuus kouluttautua ja hakeutua tienaamaan, mutta jos saa heti töitä niin se 38 000 euron pesämuna olisi säästettynä joskus ehkä 20 vuoden päästä. Ja se tarkoittaisi sitä, että lapsille ei anna yhtään ylimääräistä niistä tuloista, vaan säästäisi kaiken omaa taloprojektia varten, jonka aloittaisi sitten joskus päälle 40-vuotiaana.

Voi olla, että "ylimääräiselle" rahalle parempaa käyttöä on jollekin esimerkiksi se lasten elämänlaadun parantaminen. Sitä aikaa lasten kanssa kokemiseen ei enää sitten ole, jos sitä säästää vaurastumiseen, joka häämöttää vasta kaukana tulevaisuudessa.

Vierailija
46/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tarvitsee olla aika varhaiskypsä pystyäkseen moiseen projektiin: tontin ostaminen, perustus- ja päärakennussuunnitelun kilpailuttaminen, pankkilainojen neuvottelu yms. 

Jep. Hänhän opiskelee sosionomiksi. Kuinka moni 19-vuotias tai edes vanhempi tietää mikä on sosionomi?

Ps. Itsekään en tiedä ja ikää 34😑

Varmaan lähes kaikki aikuiset ihmiset tietää mikä on sosionomi, paitsi sinä. T. samanikäinen

Vierailija
47/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun minä en saa edes 130k€ lainaa, vaikka vakityö, 20k€ säästöjä ja nettotulot 1600€/kk. Jutun opetus: kannattaisko syntyä keskiluokkaiseen perheeseen!

Vierailija
48/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kypsyyteen kuuluu myös osata käyttää asiantuntija-apua silloin kun sitä tarvitaan.

Vierailija
49/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tämä! Olen vähän yli 30v, yliopistot käytynä ja hyväpalkkaisessa virassa. En siltikään jaksaisi lähteä mihinkään talonrakennusprojektiin, uuvuttaa ajatuskin. Joten iso hatunnosto ko. nuorelle naiselle joka pystyy ja jaksaa pyörittää tuota palettia!

Vierailija
50/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun ne joilla on varaa, pitävät talouden liikkeellä. Oli ne nyt minkä ikäisiä vaan. Itse olen melko köyhä, kaikkea mitä elämiseen tarvitaan, on kyllä ja joskus saa säästettyä sen verran, että on lapsille tarjota jotain ylimääräistä. Säästöjä ei ole. Mutta silti en ole kateellinen enkä katkera niille joilla on. Ja lapsillekin oon opettanut, että on ihan ok jos toisilla menee taloudellisesti paremmin, se ei ole meiltä pois. Isänsä kun on sellainen katkera ruikuttajapersu (kyllä, oikeasti puolueen jäsen ja ihannoi kaikkea sitä hmm.... "perustaa" joka puolueella on) joka on sitä mieltä että kaikki hänen elämässään vialla oleva on 1. maahanm... you know 2. hallituksen tai 3. rikkaiden syytä.

Kuulostat katkeralta.

Vierailija
51/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maanpäällinen elämä on toisille paratiisi, toisille helvetti. Itse olen valitettavasti joutunut helvettiin, joten ei kannata haaveillakaan omakotitaloista...

Vierailija
52/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu! Tällaisia yrittelijäitä ja ahkeria nuoria tämä maa tarvitsee! Meillä on jo tarpeeksi kotonamakaajia joiden ainoa intressi on kupata yhteiskunnan tukia.

Tässä on taas esimerkki idiootista joka ei ymmärrä ettei kaikilla elämä mene samojen korttien mukaan vaikka mitä tekisi. Näiden "yrittelijäiden" nuorten valtit ovat, varakkaat vanhemmat, tasapainoinen elämä(kotona) ja hyvä terveys. Siitä on hyvä ponnistaa vaikka mihin mutta suurin osa ei saa näitä elämän valttikortteja joten turha syyllistää huonomassa tilanteessa olevia tai niitä joilla ei ole resursseja. Kai nyt aikuinen tämän tajuaa?

Ei vaan riippuu ponnistajasta. Minulla oli ok lähtöhohdat, mutta yhdellä ystävälläni ei. Hänen äitistä menehtyi kun ystäväni oli nuori. Isä oli täysi alkoholisti ja huijari. No, kovalla työllä on päässyt hyvään asemaan ja hyväpalkkaiseen työhön.

Vierailija
53/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pitäisi asua hikisessä vuokrayksiössä ettei muille tule paha mieli 🙃

Vierailija
54/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että teitä aikuisia ihmisiä!

Ihan sama onko isä säästänyt vai ei! Vaihtoehtona on talon tekemisen sijaan humputella rahat, mutta vastuullinen nuori ei niin tehnyt.

Kyllä jotain todella oksettavaa on ihmisissä jotka kehtaavat nuorta ihmistä kadehtia, halveksia ja lytätä.

Vierailija
55/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset työttömät ja kouluttamattomat kotiäidit taas vinkuu. Teillä on myös mahdollisuus kouluttautua sekä hakeutua töihin tienaamaan. Mutta helpompi maata sohvalla ja nostaa Kelasta tukia.

Tosi helppoa olla pitkäaikaissairas.

No onko se sinulta siltikään pois jos joku rakentaa omakotitaloa?

Enhän sanonut niin vaan vastasin kommenttiin joka väitti, että kaikilla samat mahdollisuudet. Enemmän siitä terveydestä olenkin toisille kateellinen kuin rahasta.

Vierailija
56/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sama pelle joka tehtailee köyhiä haukkuvia aloituksia harva se päivä. Nämä vastauksetkin ovat niin lapsellisia, länkytetään sylki suusta roiskuen kuinka kaikki ovat vain laiskoja eikä oteta elämäntilannetta huomioon. Sitä paitsi kaikki eivät edes halua mitään hiton omakotitaloa, ihmiset ovat erilaisia eh. 

Vierailija
57/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi helppoa olla pitkäaikaissairas.

Minäkin olen, en pysty tekemään töitä koska loukkaannuin vakavasti tapaturmassa 8v sitten. Olin ehtinyt olla 20v töissä ennen tätä joten olin ehtinyt säästää reilusti pienestä palkastani ja sijoittaa. Työkyvyttömyydestä huolimatta asumme uudessa omakotitalossa perheeni kanssa. Minulla oli siinä mielessä onnea että ehdin olla töissä ja elin tällöin erittäin säästeliäästi.

Vierailija
58/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että teitä aikuisia ihmisiä!

Ihan sama onko isä säästänyt vai ei! Vaihtoehtona on talon tekemisen sijaan humputella rahat, mutta vastuullinen nuori ei niin tehnyt.

Kyllä jotain todella oksettavaa on ihmisissä jotka kehtaavat nuorta ihmistä kadehtia, halveksia ja lytätä.

ok.

Vierailija
59/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki nykyään ok, mutta en olisi 19-vuotiaana vielä pystynyt hankkimaan asuntoa, vaikka olin joka kesä töissä yläasteen ja lukion ajan ja lukion ajan tein myös siivoustöitä. Maksoin näet kaikki kuluni itse, lukiokirjat, ajokortit. Nykyään pystyy jollain somevaikuttamisella tienaamaan omat rahansa itse, mutta aina se vähän tuntuu oudolta, jos kehutaan tyyppejä, jotka eivät pystyisi samaan ilman vanhempien apua. Haluan nähdä jonkun jutun tyhjästä nousseesta, jotka pystyvät tekemään jotain. Itse asiassa minä ja veljeni ollaan juuri sellaisia, kaikki omaisuus on tienattu itse ja kotona on saatu vain "pärjäilkää" toivotus matkaan. Miehenikin on samanlaisista lähtökohdista. 

Vierailija
60/185 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen Neuvostoliitto tästä on tullut? Että kaikille pitää vaan antaa yhtä paljon aivan riippumatta, mitä on itse tehnyt.

Toiset ovat hirmu kateellisia esim. ihmisille, jotka saavat toimeentulotukeakin. Mikseivät jää sitten työttömiksi, maksa kaikki omaisuutensa ensin pois, ja mene sitten anomaan itse sitä toimeentulotukea, kun omat varat loppuvat? 

On se kumma, kun ei saisi omakotitaloa rakennuttaa omilla varoillaan, jos siltä tuntuu, minkä ikäisenä tahansa. Pitäisikö vaan sijoittaa lisää ja antaa rahan kasvaa korolle korkoa edelleen, eikä koskaan käyttää sitä mihinkään. Rakennuttaminenhan justiinsa työllistää sekä kauppaa, että rakentajia. Oltaisiin onnellisia, että ihminen tekee noin, eikä lähde vaikka Pariisiin tuhlaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän