19-vuotias rakennuttaa omakotitalon! Kuin rienaus vähäosaisia kohtaan
https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art-2000008385397.html
Milläs pitkäaikaistyötön rakennuttaa talon?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä lainaa saa vaikka 18-vuotiaana, kun isi ja äityli vain takaavat. Hyvä se on rakennella.
Ei pankit ole enää muutamaan vuoteen hyväksyneet henkilötakauksia. Pakko olla omaa pääomaa tarpeeksi.
Ei se pelkkä henkilö (vanhemmat) riitäkkään, vaan niiden omaisuus. Toki pankki myös katsoo hakijan tuloja, joita nyt ilmeisesti kuitenkin jonkun verran on. En lehtijuttua lukenut, mutta eiköhän tässäkin todellisuus ole se että vanhemmat omistaa puolet tai 2/3 talosta.
Ei vanhempien tarvitse talosta osaa omistaa vaikka lainan takaavatkin.
Itsekin olen taannut poikani perheen talolainan antamalla velattoman sijoitusasuntoni osakekirjat heille pankkiin. Ja huom. olen ollut kahden lapsen yksinhuoltaja 30-vuotiaasta
Ei tarvitse ei, mutta pankki ei lainaa rahaa ellei lainanottajalla ole maksukykyä maksaa sitä takaisin. Ainakaan virallisesti, toki jos pankinjohtaja on perhetuttu niin kait tästä voidaan löystää. Ja jotenkin vaikea uskoa, että 19vuotiaalla hanttihommia tekevällä kovin kummoiset tulot olisi velallisen omakotitalon kuluihin verrattuna. Mutta jos omistajia onkin monta, niin asia voi olla eri. Vakuudet/takaukset ei sinänsä tähän liity mitenkään. Ne tarvitaan aina oli tulot mitkä tahansa.
Palstamammat voivat kuitenkin todistaa itselleen paremmuuttaan sillä, että heillä on enemmän vuokrakuitteja kuin tuo tytteli pystyy koskaan keräämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä lainaa saa vaikka 18-vuotiaana, kun isi ja äityli vain takaavat. Hyvä se on rakennella.
Ei pankit ole enää muutamaan vuoteen hyväksyneet henkilötakauksia. Pakko olla omaa pääomaa tarpeeksi.
Ei se pelkkä henkilö (vanhemmat) riitäkkään, vaan niiden omaisuus. Toki pankki myös katsoo hakijan tuloja, joita nyt ilmeisesti kuitenkin jonkun verran on. En lehtijuttua lukenut, mutta eiköhän tässäkin todellisuus ole se että vanhemmat omistaa puolet tai 2/3 talosta.
Ei vanhempien tarvitse talosta osaa omistaa vaikka lainan takaavatkin.
Itsekin olen taannut poikani perheen talolainan antamalla velattoman sijoitusasuntoni osakekirjat heille pankkiin. Ja huom. olen ollut kahden lapsen yksinhuoltaja 30-vuotiaasta
Onks pakko tulla pilaamaan meidän kultalusikkaberseessä -öyhötystä?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy se laina silti maksaa takaisin vaikka presidentti takaisi
Tosiaan,kannattaa valita vanhempansa oikein.