Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTUT***

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on siis toisillakin uhmaa ilmassa...meijän kolme vee esikoistyttö on ihan mahdoton...Aika osuva tuo uusimman Vauva-lehden kannen teksti:Uhma on hyvä juttu. Aion laittaa sen jääkaapin oveen muistutukseks kun hermot meinaa palaa välillä.

Käytiin tänäaamuna pitkä lenkki vaunuilla kävelee. Esikoinen oli sisaruslaudalla ja viihtyi ihan hyvin. Miia on nyt ruvennu nukkumaan paremmin ulkona vaunuissa. Ottaa sellasia 2.5h unia. Loistavaa vai mitä? Käytiin ostamassa maitoa ja sitten vielä lupasin esikoiselle, että mennään leikkipuistoon. Aikamme siellä leikittiin ja sitten kotiin syömään. Ja Miia nukkui siis koko ajan (nukkuu siis edelleen ulkona). Vähän saa tuo esikoinenkin huomioo kun jaksais touhuta jotain mukavaa sen kanssa. on paljon rauhallisempi sekin...mutta nää kotityöt onkin sitten rästissä. Mie tarviisin ainakin yhden vaatekaapin lisää! No, pitää lähtee nyt ettimään tuota tiskipöytää keittiöstä. Oon mie joskus sen siellä nähny, jotta tiedän mistä ettiä...hehee

Palataan!

Vierailija
42/49 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.

Ajattelin kertoa vähän meidänkin kuulumisia. Hyvin on mennyt, tyttö täytti eilen 3 kk. Sitä vaan, kun eräs äiti täällä ajatteli aloittaa korviketta lisäruokana. Mulle sanottiin neuvolassa eilen, että ravintoterapeutit suosittelevat nykyään 3 kk:n iässä aloittamaan jo soseilla mieluummin kuin antaisi korviketta, jos lisäruokaa tarvitaan. Meillä tyttö pituuskasvultaan keskikäyrällä, mutta on siro ja paino vähän miinuksella, joten meillä aloitellaan varmaan kohta soseita. Tämä oli tietysti siis yhden neuvolan mielipide, näitähän on tunnetusti monia, lähes niin monta kuin on neuvon antajaakin;-)

Mä saan onneksi lypsettyä maitoa pakkaseen ihan hyvin ja pystyn sen avulla olemaan sitten silloin tällöin iltaa pois. Meillä ei korvike ilman tappelua uppoa. Mutta kun tietää hyvissä ajoin, milloin olisi illan pois, niin voi aloittaa lypsämisen ajoissa ja saada hyvän satsin pakkaseen.

Nuhaista ja flunssaista oloa täälläkin. Olin itse flunssassa viime viikon ja tytöllä tuntuu nyt olevan räkää ja vähän yskää. Täytyy tarkkailla kuumetta ja viedä heti hoitoon, jos siltä tuntuu. Eilen annettu rokote nosti vähän lämpöä ja väsytti tytsykkää ihan sikana, veti 12 h yöunet putkeen! (meillä muuten on nukuttu toista kuukautta jo täydet yöunet, täytyy sanoa, että aivan fantastista! uni on elämän tärkeimpiä asioita) Ja nyt nukkuu tuolla päikkäreitä jo toista tuntia (päikkärit meillä harvinaista herkkua). Taitaa vielä rokote väsyttää.

Hyvää ja aurinkoista syksyä kaikille suloisten kääröjen vanhemmille!

Tsemppiä ja jaksamista.

Riksu ja oma käärö 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nyt reilun 3kk. Käytiin hakemassa eka rotavirus rokote tiistaina, eikä mitään oireita tullut. Päätettiin ottaa, kun on nuo isotsiskot jotka voivat helposti tuoda viruksen kotiin.

Muutenkin meillä mennyt hyvin. Täysimetyksestä huolimatta vauva on nukkunut tosi hyvin yöt alusta asti (usein jopa 9h heräämättä). Juo kyllä pumpattua maitoa pullostakin, jos on tarvis, mutta eipä ole juuri ollut tarvetta. Kiinteitä ei ole tarkoitus aloittaa ennen 6kk ikää, jos ei ole pakko (eli vauva lopettaa kasvamisen). Esikoisen kanssa aloitettiin kiinteät 4.5kk iässä ja hän kuitenkin heräili 1v asti öisin. Keskimmäinen oli täysimetyksellä 5.5kk ja heräili syömään kahden tunnin välein 10kk asti... Eli itse uskon, että nuo unenlahjat ovat jostain muusta kiinni kuin ruoasta.

Riksu74 - pakko kysyä, kun ihmettelen teidän neuvolan neuvoa. Miksi ihmeessä pitäisi teidän aloittaa jo kiinteät, kun vauva kuitenkin kasvaa ja nukkuu yötkin? Nykysinhän suositellaan 6kk täysimetystä, jos vauva kasvaa? Meillä tytön painokäyrä menee -1 käyrällä ja pituus melkein +1 käyrällä, täysimetyksellä ja neuvolassakin sanovat, että hienosti kasvaa.

Ylihuomenna ollaan lähdössä etelä-eurooppaan pariksi viikoksi. Edessä siis 6h lentomatkoja (koneen vaihto)... saa nähdä miten menee lasten kanssa. Meillähän kolme lasta joista vanhin ensi kuussa 4v.

Vierailija
44/49 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpa mekin rokote 3kk neuvolassa viime maanantaina. Mitat olivat 5080g ja 57cm.. eli pätkä, mutta sopusuhtainen. ROkotteesta nousikin sitten huudon kera lämpö ja jouduin kahteen otteeseen antamaan suppoa. Yö meni risaseks ja seuraava päivä sitten nukuttiinkin. Luulimpa, että tuli samaan syssyyn tiheän imun kausi, kun heräsi aina tunnin parin välein syömään. No eilen sitten tajusin, että rytmihän sillä on kääntynyt niin että päivällä nukkui kaks kertaa 3 tuntia ja sitten yöllä kukuttiin.

Eilen sitten en " nukuttanutkaan" enää illalla vauvaa vaunuihin vaan annoin olla touhussa mukana, jossa sitten torkkui sylissäni tai sitterissä välillä. Illalla mentiin nukkumaan vielä hieman myöhemmin kun Jesse oli oikeasti nälkäinen ja imi pitkään ja hartaasti... nukuttiin sitten heti 6 tunnin pätkä ja sen jälkeen toiset 4 tuntia niin että päästiin vain yhdellä syötöllä edellisten öiden 4-5 syötön sijaan, aamulla nukuttiin pari tuntia pidempään :) Päivällä sitten oltiinkin kuin päivänpaiste ja jaksoi leikkiä ja puuhastella niin että nukkui päivällä parin tunnin unet vaunuissa ja illalla puol. tuntia sitterissä. Tänä yönä katsotaan olisko rytmin vaihdos auttanut :)

Masuvaivat ovat pysyneet poissa ja tänään sitten rohkenin kokeilla kauraa takaisin... ainakin toistaiseksi Jesse on tyytyväinen.... ja olipa ihana syödä kaura-porkkana-sämpylää ja kaurakerma kastiketta.

Että sellasta tällä kertaa :)

NInni ja Jesse 3.5kk

Vierailija
45/49 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis vielä kukun.

Vaavi nukkunut jo pari tuntia, jäikin näköjään jo yöunille, yleensä

herää vielä kerran kymmenen maissa.

Hyvin pyyhkii, yöt nukutaan, päivät valvotaan. Muutamat torkut,

muttei yksiäkään pitkiä (yli tunnin) unia päivällä.

Meillä mitat 3kk 6470 ja 62cm (15.6 49cm 3450gr) eli poskia

ja reisiä riittävästi!

Täällä (JKL) 4kk lääkärineuvolaa ei ole säästösyistä. Mites muualla?

Kyllä taas niin hienoista asioista säästetää,et kohta jkl ittesä

hengiltä säästää. raivostuttavaa.

Meillä on muutto alkamassa, ostettiin talo ja pientä remonttia

pitäis myös tehdä. Eipä tarvitse miettiä mihin rahat ja ajan käyttää!

Missäs kaikki kertut luuraa?? Olis kiva kuulla miten teillä menee ja

kasvetaan.( Sanoo tosi aktiivinen kirjoittaja!)

Pearl

Vierailija
46/49 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krisse täällä pitkästä aikaa...

kuulumisi ajattelin pikapikaa kirjoitella ennen pyykkäriin häviämistä.

Aurora reilun 3kuukautta nyt ja kipeenä :((( ihan kauhea yskä!! viime yön nukuin koiran unta kun kuulostaa siltä ettei saa hengitettyä lainkaan kun yskä kohtaus alkaa...tutti jos sattuu olemaan suussa niin alkaa yökkimään...

minä jouduin alkaa antamaan lisä maitoa tuolle tyttelille...viime neuvola käynnillä oli paino tippunut ja kaikki niitten käyrät osoitti suunnilleensuoraan alaspäin :S

no nyt olen 9päivää antanut lisämaitoa ja meidän vaa an mukaan auroralle olis tullut painoa lisää 1.8kiloa =OOOO

wow... oiski hauskaa mennä sitte melkein 2 viikon päästä neuvolaan ja jos paino nousee tätä vauhtii niin johan tää meidän tsirpakka on mahtava jötikkä :))

niin nyt ois painoa siis 7kiloa ja viimex neuvolas 5.2kiloo

pakko nyt rientää...

tulkaas moikkaamaan meitä myös yahooseen:

http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/

krisse, Janina, Mimosa ja Aurora 3kk

Vierailija
47/49 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. onhan sillä tytsillä tullut sitten painoa, jos jo 7 kg!

Me nukuttiin viime yö sitten hyvin :) Jesse heräs ekan kerran vasta viideltä! Ja arvaatte varmaan miten pinkeenä rinnat oli:) Auts... aamulla vielä Jesse nukkui melkein yhdeksään ja on nytkin nukkumassa.

Saatiin vihdoin ristiäiskuvatkin.. ja tosi hyvin onnistuneita.

Niin ja toistaseks Jesse on tyytyväinen vaikka olenkin nyt syönyt kauraa. KOhta sitten saapi kokeilla jotain muutakin viljaa.

Ninni ja Jesse

Vierailija
48/49 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa minäkin. Meillä ukkeli on nukkunut klo 17 lähtien. On tehnyt sitä riippumatta päivästä viimeisen viikon ja sitä ennen rupesi yöunille jo seittemältä. Meillä päiväunia nukutaan klo6-11 välillä kaksi 1tunnin pätkää ja sitten noin klo11 eteenpäin noin3tunnin pätkä. Sitten valvotaan ja ehkä nukutaan vajaa tunti ja seuraava onkin tuo pitkä unipätkä alkaen klo17-19 välillä. Ukkeli herää syömään sitten klo00, n.03 ja 06. Kuinkahan tuon rytmin sais ns. myöhästettyä? Tai mitä te muuta ajattelette? Pitäisikö vaan valvottaa lasta vaikka ei ole esim. klo 14 jälkeen nukkunu yhtään... Kuinka teillä muilla on nämä rytmit?

Muuten poika on kyllä iloinen ja kiltti. Syö, nukkuu, juttelee ja nauraa. Nuo yösyömiset vaan tympii minua. Olen yrittäny tuttiakin yöllä, mutta äheltää vaan, joten pakko nostaa syömään.

Heanka

Vierailija
49/49 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin niin vintti piukeena että voi kiesus!

Heanka kyselit rytmeistä...niin meillä nukuttu nyt 2 viikkoa maksimissaan 45min päiväunia!!?? Siis ihan joka ikinen päivä poju nukkuu 4-5 kertaa 20-45minuuttia kerrallaan, muuten valvoo. Arvatkaa saanko yhtään mitään tehtyä noiden huikeiden päikkäreiden aikana? Ei tietoakaan kotitöistä, ei edes omista syömisistä tms., aamukahvin saan usein puolilta päivin tehtyä ja olo on sen mukainen nyt ollut viime päivät. Mies vielä kun rakentaa tota hemmetin v***n autokatos/varasto hässäkkää ihan aina tyyliin 24/7 niin mä olen aivan dead.

Ja kun toi rakennushomma on saatava " säältä suojaan" ennen kuin alkaa räntää tippua niin ymmärrän kyllä että pakko mikä pakko mutta eipä se tieto ole kuitenkaan säästellyt mun sanoja mitä on tullut ladeltua tässä viime päivinä. Esikoispojan kanssa edelleen hemmetinmoista vääntöä hyvin yksinkertaisista asioista tyyliin pitääkö olla kengät jalassa näillä ilmoilla vai ei ja tytön (ekaluokkalainen) kanssa itketään kavereita, niiden sanomisia tai toisinaan niiden vähyyttä tai mitä milloinkin, voi vee!! Mä haluaisin vetää umpilärvit...

Huomenna neuvola, saas nähdä mitkä mitat on. Joku kyseli miksi ntais lisäruokaa jos oma maito riittää, niin mä mietin lisäruoan antamista ihan oman jaksamisen takia, pääsisin edes 2-3 tuntia johonkin ilman stressiä riittääkö lypsymaito. Mutta toistaiseksi pyrin parhaani mukaan täysimettämään vaikka mikä olis (en kyllä ymmärrä omaa järkeäni tässä miksen antaisi lisäruokaa jossain muodossa?).

Toisaalta kyllä vauvan kanssa on ihanaa ja pyrin parhaani mukaan nauttimaan tästä ihmeellisestä ajasta joka menee niin nopeaa ohi!

Anteeksi taas vaihteeksi tämä purkaus...on vaan niin olevinaan vaikeaa, itkettääkin koko ajan. Tänäänkin oon useamman kerran käynyt vessassa vollottamassa kaikkea mahdollista. No tehos se sen verran että mies jätti lätkätreeninsä jopa väliin tältä illalta!?? Se on aikamoinen teko tuolta ukko-kullalta.

t. mariadee + Tomi 3kk (tänään)