***KESÄKERTUT***
Kommentit (49)
Meidän poika on ollut ennen älyttömän rauhallinen, eikä pahemmin ole itkeskellyt. Nyt kuitenkin pari viikkoa ollut todella itku herkkä. Ja kun remontin takiajoudun poikaa hoitelemaan lähes kokonaan itse,niin tuntuu välillä että hermot vaan menee. En ole myöskään väsynyt univajeesta vaan väsynyt huutoon ja voimattomuuden tunteeseen kun ei osaa omaa lastaan lohduttaa.
Huuto kärjistyi eilen kun oltiin rautakaupassa remonttitarvikkeita ostamassa, poika huusi kurkku suorana koko ajan n 3h. Lopussa kiemurrellen, kaarella ja naama violetin punaisena. Säikähdin kun ei aikaisemmin mitään tuollaista ole ollut. Olen myös huomannu kun poika ei alussa ítkeny juuri lainkaan, niin nyt toleranssi huutoon on itsellä matala. Eli ei jaksa kuunnella niin paljon.
Poika on aina nukkunut yönsä hyvin, nyt tuli kausi ettei nukkunut kuin 45 minuutin pätkissä. Nyt kuitenkin ollut huomattavasti parempi eikä itkenyt tänään enää niin paljon vaan oli hymyilevä oma itsensä. Joten näitä kausia kai tulee että itketään paljon ja kohta taas vähemmän. Jännä vaan huomata omia reaktioita itkuun kun alkaa oikein väsyttää ite vaan huutaa ja äyskii kaikille ja lapsi tietenkin vaistoaa sen ja itkee vielä enemmän. No jospa tää tästä.
Mutta onpi ihanasti alkanut viihtyä lattialla... on niin innostunut tuosta uudesta kääntymistaidostaan :) Nyt on myös oppinut käyttämään käsiään huitoakseen joitakin leluja. Eilen leikki kännykkäni narulla pitkän tovin ja ihmetteli syy-yhteyttä käden ja narun heilumisen välillä.
Jesse on todella jäntevän tuntuinen ja istuu suorin selin jos pitää sylissä... siitä pitääkin teiltä kysyä mielipiteitä, kun monet kieltävät tuon vauvan " istuttamisen" ... eli missä vaiheessa vauvaa saa " istuttaa" sylissä tukien? Itse aina olen ajatellut että silloin kun vauva jaksaa itse istua suorassa, mutta kovin pienihän tuo Jesse vielä on. Bumbossa istuu jo terhakkaasti, mutta en siinäkään ole pitkään uskaltanut pitää.
Alidelle: Hyvä, että pystytte nukkumaan... Meilläkin oli tuuria, kun poitsulla oli hyvät unenlahjat ja allergiasta huolimatta meillä nukuttiin... kaipa syynä on myös se, että suoli on rauhallisempi yöllä ja masuaivoja on vähemmän. Toinen helpottava asia on myös se, että Jesse kakkii vain joka toinen tai kolmaspäivä, eli jatkuvaa ripulirumbaa ei ole onneksi ollut. Mutta kyllä käy sääliksi niitä huutavien vauvojen äitejä, jotka eivät kaiken tuon huudon päälle saa edes nukuttua. :( Tuo huuto kun saa todella henkisesti väsyneeksi ja takin tyhjäksi :( TOivotaan, että teilläkin pian helpottaisi.
TUo syyn löytyminen ja paperilla diagnoosin saaminen kelaa varten helpotti henkisesti. Nyt ei tarvitse kuin 6kk kohdalla käydä kontrollissa ja muuten elää maalaisjärjen mukaan. Kohtahan aloitetaan jo vellitkin (jos lääkäri kättärillä sen pienen syntymäpainon vuoksi määrää) ja nyt on ainakin oikeaa korviketta mihin voin vellit tehdä niin ettei tarvitse arvuutella käykö valmisvellit vai ei.... ja jos oireita alkaa tulla niin kaapista löytyy ataraxia, joka voi vähän helpottaa. Lääkäriltä sain vielä tosi paljon kannustusta siihen, että uskon jos jokin uusi ruoka-aine ei käy jos poika alkaa huutamaan. EI tarvitse miettiä että onko vainoharhainen vai ei. JEsse kun näin normaalisti on jotakuinkin tyytyväisyyden perikuva.
Ninni ja Jesse 3kk 2pv.
Terkut meiltä täältä pääkauunkiseudulta. Meillä sujuu arki hienosti, huutoja on enemmän/vähempi riippuen päivästä ja äidin kiireestä eli jos panostan vain Leon hyvnvointiin niin on hiljasta, mutta jos on muita hommia niin herra karjuu(huom nimensä veroinen ; )) niin kauan kunnes joku ottaa syliin tms..Myös ruoka pitää tulla nopeasti, muuten menee hermot totaalisesti..
Nyyh, pakkasisin viime viikolla kaikki 62 cm ja pienemmät lekun vaatteet pois, kun ei enää mahdu...meillä on iso poika jo!
Vellit aloittelin viime viikolla ja Leksa suorastaan rakastaa perun-porkkanavelliä, mitään vatsanväänteitä/allergiaa ei ole tullut, onneksi. Nyt nukkuu paremmin ja syö pitemmillä väleillä(nyt n 3 h) rupesi menemään imetys sellaiseksi repimis/taistelumeiningiksi, kun maito ei riittänyt. Nyt imetän ja annan n 1 dl velliäx 2/pvä.
Muskarissa ollaan käyty ja mammalatinossa, molmmissa lekku viihtyy, yleensä tod hyväntuulinen kun ollaan menossa, kotona kiukkuisempi?!
Itse aloitin taas salsan, oli ihana olla ilman vauvaa tanssimassa!
Kiva olisi muiden kuulumisia kuulla ja minkä kokoisia kerttuset on. Meilä neuvola vasta 21.pvä, joten uudet, entistä ehommat mitat silloin.
t kikka ja leo
Neljäkö: Mulla on samanlainen tilanne tytöllä. Tuntuu ettei maito millään riitä, tissillä pitäisi olla vähintään tunnin välein ja silloinkin imetys on yhtä rimpuilua ja kitinää. Nyt olen antanut Tutteli lisäksi iltaisin ja joskus päivisinkin. Tuntuu ettei mikään ruoka tytölle riitä. Ikää on jo 3kk ja 5 pv, joten olen ajatellut että voisi saada jo jotain kiinteämpää ruokaa. Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä mistä aloittaa ja miten? Onkohan olemassa jotain hyvää nettisivua asiasta, josta olisi faktaa kiinteiden aloittamisesta?
Neuvolasta voit varm vinkkiä kyellä, nykyisin suositellaan 4 kk:n täysimetystä.
Itse aloitin viikko sitten vellillä. Leo synt 5.6.06
maissivelli ja perunaporkkanavelli ovat tark 4 kk ylöspäin
pieniä määriä aluksi ja seuraile tuleeko hutoa tms..siitä sitten pikkuhiljaa..sitten jos maissa ja porkkana käy niin voit tarjoilla niitä myös soseena
Täysimetystä suositellaan 6kk ja osittaista imetystä vuoden ikään (WHO:n suositukset). .. mutta monet aloittavan jo 4 kk iässä jos vauvan kasvu on hidasta. Itse joudun varmaan aloittamaan jo ennen 4 kk, kun lääkäri määrää sen pienen syntymäpainon vuoksi. Tähän asti kyllä oma maito on tuntunut riittävän, kun nukkuu sellasia 6:n tunnin pätkiä melkein joka yö. eli yhdellä tai kahdella herätyksellä pärjätään
Tänään oltiin neuvolassa pituudessa mennään -2 käyrän alapuolella ja paino puolestaan on 0-käyrällä, eli pieni mutta sopusuhtainen. Strategiset mitat olivat 5080g ja 57 cm... onhan tuo nyt jo 10 cm kasvanut syntymästään. Sitten raukka sai rokotuksen ja nyt illasta sitten huusikin niin annoin panadol supon.. nukahti syliin ja tuntuu nyt hieman lämpöiseltä mutta nyt on tyyväinen vaikka onkin hereillä.
Ninni ja Jesse 3 kk 4 pv
Mä laitan huomenna neuvolan jälkeen sitten tietoa meidän puheliaasta pikku prinsessasta :) Luulen, että on jo 6kg..nooh, huomenna näkee sitten. Nytkin juttelee leluille jumppamatolla. Esikoinen mamman luona käymässä ja isi on töissä. Äidillä ja vauvelilla yhteistä laatuaikaa :) Äskenkin vaan katselin pienokaista! Niin söpö ja pieni ja niin ihana!
Oltiin muuten parin kuukauden ikäisenä reissussa. Mentiin laivalla Ruotsiin ja jatkettiin autolla etelään päin. Hyvin meni ja laivalla nukkui kuin tukki. Esikoinenkin tykkäs. Onko muut ollu vauvan kanssa reissussa? Siskolla lokakuussa laskettuaika ja tilasivat Egyptin matkan joskus oliko se nyt maalis-huhtikuussa..mun varoitteluista huolimatta! Mä jotenkin pelkään kun siellä on se bakteerikanta niin erilainen..ym. Pelottaa että jos jotain tapahtuu..
No, mutta voimia kaikille! Hanna*
Kuulumisiä pii-iitkästä aikaa...aika huonosti on tullut kirjoiteltua, tai luettuakaan muiden kerttujen kuulumisia. Nämä sivut ovat toimineet aika huonosti.
Meidän neidille tuli viime viikolla 3 kk täyteen, ja tänään mennään neuvolaan. Nyt tuleekin eka piikki, pitänee varuiksi hakea suppoja apteekista. Esikoinen tuli muistaakseni kipeäksi rokotteesta, ja suppo helpotti heti oloa. Ilmoittelen sitten mittoja iltapäivällä : )
Tyttö on tyytyväinen vauveli, ei pahemmin itkeskele. Rintamaidolla edelleen kasvaa, silloin tällöin on saanut korviketta, kun olen ollut asioilla. Kiinteät olisi tarkoitus aloittaa 4 kk-4,5 kk iässä. Meillä ei vielä kääntyillä. Mahallaan viihtyy jonkun aikaa. Kovasti pitää päätä ylhäällä. esikoinen kääntyi vasta 5 kk iässä, joten enpä osaa oikein vielä odottaakaan kääntyilyjä.
Meillä on tässä muuttohommat käynnissä. Ostettiin suht läheltä Oulun keskustaa paritalon puolikas, ja lauantaina muutetaan sinne ihan kokonaan. Nyt kannelllaan jotain pientä. Eipä sitä malta odottaa viikonloppuun : ) Ihana päästä isompaan huusholliin - 79,5 m2 kolmiosta 112m2 5 huoneen huusholliin, jossa on vielä oma piha. Nyt ollaan oltu parvekkeen turvin. Esikoinen on varsinainen ulkoilma touhuilija, joten piha onkin hälle huippujuttu : )
kuuluillaan : )
sokuri ja tyttö 3 kk, poika 3v 3kk
Tomsku meni just tokille päiväunilleen, hetki rauhallista!
Miten pitkään (tai lyhyeen) teidän vauvelit jaksaa valvoa unien välillä? Meillä tuntuu olevan tuo 1,5 tuntia aika maksimi edelleen että jaksaa valvoa sitten alkaa unikitinä ja uni tulee hetkessä. Tuntuu vaan niin lyhyeltä tuo valveilla olo aika? Tosin on kyllä virkeä sitten kun on hereillä.
Mitoista ei tietoa, vasta ens viikolla on 3kk neuvola meillä. Viimeksi kävimme 6 vko ikäisenä ja silloin mitat oli 5025 ja 56cm. Nyt on käytössä vaatteet 68->74cm. Aika jötkylä tuo poju on, löytyy leukaa ja reittä ihan moneen kerrokseen :).
Onko muilla alkanut mieli herkistyy? Mulla on ihan selvästi nyt joku hormoni-isku-pläjäys kun kaikki tuntuu taas itkettävän, niin iloiset ja surullisetkin asiat. Vauvaa jaksan ihailla monesti ihan kyyneliin asti, on niin ihana tuo Tomi! Ja hiki lentää taas hulluna, onko muilla? Kokoajan tosi nihkeä olo ja suihkussa saa käydää ahkeraan...
Rintamaidolla mennään vielä täysin, ja hyvin tuntuu taas riittävän vaikka tuossa olin jo lähellä luovuttaa kun Tomi söi ihan jatkuvaan pari viikkoa. Neljään kuukauteen on nyt tavoite, mutta tyttöä imetin 5kk täysillä joten saas nähdä jos nälkä kasvaa syödessä itsellä kuitenkin. Oon jopa haaveillut jos jaksaisin täysimettää 6kk asti ihan siksikin kun tämä on meidän viimoinen vauveli niin mihin mulla nyt sitten oikein on kiire päästä...saas nähdä!
Nyt pitää mennä vähän siivoilemaan kun on niin rauhallista vielä.
t. mariadee + Tomi viikkoa vaille 3kk
Olipa ikävä kuulla, että noin monella huudetaan tai sairastellaan allergioita! Toivottavasti huudot alkaa helpottaa, kun ikää tulee lisää! Sympatiat teille!
Itse en ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut. Meilläkin Sokurin tavoin nämä sivut toimii välillä kehnosti! Meillä neiti täyttää 24.päivä 3kk. Ens maanantaina on neuvola. Edellinen oli kotikäynti 1kk iässä. Pituutta ei ole mitattu synnytyssalin jälkeen ollenkaan. Osa 62cm vaatteista on käymässä jo pieneksi, eli kai sitä pituuttakin on n. 60cm verran. Paino lähentelee kotipuntarin mukaan seitsemää kiloa. Täysimetyksellä meillä on tähän asti menty. Aion täysimettää niin kauan kuin syöttövälit pysyvät kohtuullisina.
Tyttö on tosi rauhallinen, ei itkeskele oikeastaan ollenkaan. Nälissäänkin vaan vähän kitisee. Iltaisin tykkää valvoskella ja yöunille käy vasta klo23 aikaan, mutta nukkuu sitten aamuun asti ilman syöttöjä. Yleensä herätän tytön itse syömään n. klo7 kun pojat herää. Imetyksen jälkeen jatkaa uniaan ja saan rauhassa laitella pojille aamupalan ja syödä itsekin.
Neiti ei käänny vielä, mutta kyljelleen on kohta kuukauden verran kääntynyt. Joskus yrittää siitä mahalleen, mutta toistaiseksi on yritykseksi jäänyt. Varsinainen hymyilijä neiti on ja juttelee kovasti.
Itse olen aloittanut kuntoilun ja pidän niin itseni täyspäisenä! ;) Kummasti jaksaa touhuta, kun saa muutaman kerran viikossa hetken omaakin aikaa!
Sellaista kuuluu meidän vauva-arkeen!
Mukavia syksyisiä päivä toivotellen,
Mirju ja pojat (3v10kk ja 2v6kk) sekä pikku-neiti
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Meillä aamut on alkanu jostain syystä aika aikaisin..mieheltä loppui 2 viikon loma ja meillä on alkanu arki..
Esikoisella on hirvee uhma. Hermot meinaa mennä..Kuinka kauan yleensä tuo uhmaikä kestää? Kauheeta tappelua ja huutoa. Ei millään jaksais. Voi mistä sais voimia????
Onneks pieni-neiti on tosi helppo ollu nyt viimeaikoina. Nukkuu vaunuissa kolmen tunnin päiväunia. Mutta on selkeesti ruvennu valvomaan pidempiä aikoja ja tarvii seurustelua joten huushollihommat on aika jäissä. Pakolliset vaan yrittää keretä, pyykinpesut ja ruuanlaiton..Voi kun olis varaa vaikka sellaseen siivousrinkisiivoojaan! Mites te ootte ratkaissu asian? Nyt pitää yrittää saada tuota esikoista vähäks aikaa pihalle leikkimään. Plääh! Voi ihana kotielämä!....
Anteeksi kun tulen tänne raivoamaan...
Tuo meidän ihana vauveli kun ei ymmärrä että yöllä nukutaan ja päivälläkin pitäisi nukkua pidempään kuin 40-45min kerrallaan.
Oon nyt tehnyt vähän " kartoitusta" kellon kanssa niin oon todennut että Tomi nukkuu aika tarkkaa kolme varttia aina ja sit alkaa armoton hnuuto jos ei tissi tule suuhun. Sen takia nuo tytön kouluun saatot on aika painajaista ollut kun matkassa menee meno-paluuna mulla tunti yleensä ja monesti Tomi nukahtaa jo ennen kuin lähdemme. Joten miltei aina joudun kantamaan parkuvaa kääröä ja työnnän rattaita ja hiki virtaa. Samaa kaavaa tuntuu nuo yötkin menevän nykyisin eli poika nukkuu vajaan tunnin ja sit ei hiljene ilman tissiä vaikkei niinkään edes söisi kunhan vaan pitää tiukasti kiinni tissistä ja nukahtaa uudelleen. Tutti ei kelpaa, sylkee pois ja öisi usein sulkee suunsa tiukasti ei kerta kaikkiaan ota tuttia suuhun!
Tämä arjen pyöritys vaan tuntuu nyt aika ylivoimaiselta kun esikoispojan kanssa elämä on yhtä vääntöä, 8v. ja tytön koulunalku on verottanu kaikkien voimia, vaikka hyvinhän se on alkanut mutta onhan se iso muutos.
Ja jännä juttu lypsämisen kanssa, multa tulee aina hyvin maitoa aamuyöstä kun olen lypsänyt, tyyliin 125mll kymmenessä minuutissa mutta tänä aamuyöstä ei tullut yhtä ainoaa pisaraa vaikka lypsin kummatkin tissit!!?? Siis pullo ei edes kastunut, täysin rutikuiva. Äsken sain lypsettyä hikiset 20mll, mitä ihmettä tämä on, voiko stressi tai v***tus tosiaan näin tökkästä maidon tulon? Vauva kyllä saa maitoa kun nielee ihan selvästi syödessään. Pitäisi vaan illalla mennä omaan harrastukseen ekan kerran ja olis aika olennaista saada lypsettyä, stressi!!
Tsori valitus...
t. mariadee + Tomi melkein 3kk
pistämpä minäkin viestiä, että pysyy kerttusten elämä hengissä! hyvin erilailla tuntuu meillä menevän ja niinhän se on, että kausia on koko ajan erilaisia, ei voi oikein nukkumisia ja syömisiä ennustaa. joku kysyi uhman kestämisestä, esikoinen on 4 vee ja koko ajan voi sanoo, että on rajoja välillä kokeiltu, joskus voimakkaammin ja joskus on jopa ihan rauhallisia kausia. tosin joillakin lapsilla voi olla selkeä yksi uhmaikä ja sitten ollaankin kilttejä.
tyttö on huomenna 3 kk ja mullekin on noita liikkis kohtauksia iskenyt viime päivinä. eka naurukin on kuultu ja se on tosi ihanan kuulosta! tytteli syö täysimetyksellä päivisin 1-3 tunnin välein, aika lailla " sitovasti" , yöt sitten vaihtelee, parhaimmillaan nukkunu 6 t putkeen, yleensä syö 1-2 kertaa yössä.
oisko kellään vinkkejä pullon tai mukista juoton opetteluun? sais jossain käydä esim. 2 tuntia rauhassa ;-)
juoko tomi kuitenkin tuttipullosta? mikset antaisi korviketta? meillä ei tytsy suostu pulloa ottamaan eikä tutia ollenkaan, eilen kun olin 2,5 tuntia poissa oli huuto kauhea.
Mulla on kans esikoinen poika 3v4kk ja tyttö 3kk..Olis kiva kuulla miten teillä meni, kun vauva tuli taloon? Onko poika hoidossa vai kotona? Onko vaipoissa? Menikö takapakkia, ku vauva synty? jne. On niin saman ikäsiä.. Ja onnea talokaupoista! Odotas ku pääset pihaa kuopsuttamaan :)
Meillä poika ollu nyt neljättä päivää hoidossa. Käy 3 päivänä viikossa ja puolpäiväsesti. Tähän asti ollu kotona. Perhepäivähoitoo koitettiin ennen vauvan syntymää, mut se oli ihan kauheeta ja sanoi pelkäävänsä sitä tätiä yms. Itki ihan hirveesti, joten lopetettiin se kokeilu ja meni nyt sitte päiväkotiin ja on tykänny tosi paljon. Tänään ei itkeny ollenkaan, kun vein hänet sinne. Ilmeisesti perhepäivähoidon täti oli tosi pelottava ja ankara.
Mutta pitä viestii tänne, ku kerkeet!
Hanna* ja lapsukaiset
Meidän neiti oli syntyessään 51cm ja 3650g. Päänymp. 35,5
Nyt 3kk vanhana --> 59cm ja 5675g. Päänymp. 40
Puhelee paljon, alhaalla näkyy kaks hammasta (kuolaa bodit ihan märiksi), syö sormia, pitää leluja kädessä, pyörähtelee esim. mahalta selälleen ja jos laittaa sivuttain, ni pienellä avustuksella kääntyy mahalleen. Kunnon naurua ei oo vielä tullu, mut sellasia ' naurunhihkaisuja' ja kaikkia ihme ääniä on tosi paljon. Hymyilee paljon. Näpräilee sormillaan ja katselee käsiään. Nostaa hyvin päätä/kannattelee päätään. Vääntää itsensä aina istumaan/pystyyn (sylissä ollessaan).
Kertokaahan muut kanssa.. Hanna* ja Adeliina
Meillä kans yöt ollu nyt viimeaikoina yhtä syömistä ja tissinlutkutusta..sanoivat neuvolassa, että anna korviketta yötä vasten lisäksi ja että älä nukuta vieressä. Tai kun nukahtaa niin siirrä omaan sänkyyn tai laita tyyny väliin tms. Haistaa tissin. Meillä kun suositaan perhepetiä ja vauva nukkuu oman jaksamisen takia vieressä. Esikoinen nukkuu samassa huoneessa, mut omassa sängyssään.
Sitte täti sano mun olevan ehkä liiankin herkkä reagoimaan vauvan ääntelyihin ja liian helposti työnnän tissiin suuhun, ku pitäis koittaa vaikka vettä ja tuttia (jos on syöny just, mutta haluu vaan tissiä suuhun). Kuulin jostain, et vauvat tässä iässä lisää maidontuotanto ja, et se kestäis jotain 3 viikkoa, kun ne syö jatkuvasti. Saa nähdä. Ja sanoivat, et voin koittaa antaa myöskin perunaa ihan vähän päivisin..
Hanna*
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Alkukuusta käytiin 3kk neuvolassa ja poitsun mitat olivat 6160g ja 61cm eli hyvin kasvaa rintamaidolla. Nyt on meilläkin ollut jo pidemmän aikaa " tehosyöntiä" öisin, eli parin tunnin välein tissillä. Nukahtaa kyllä saman tien kun maha on täysi eli ei tarvitse mitenkään nukutella, mutta ei ole kiva kuitenkaan heräillä noin usein...ehkä se on sitä maitomäärän kasvatusta tai sitten ei tosiaan täyty enää pelkästä rintamaidosta ja on nälkäinen. Ajattelin kyllä ainakin sinne 4kk ikään asti odotella ennenkuin alan antaa kiinteitä, mahdollisesti myöhenpäänkin...riippuu nyt kuinka tuo rintamaito riittää.
Meillä on poika saanut kaksi kertaa pullosta korviketta kun itse olen ollut harrastamassa ja kova nälkä on yllättänyt. Hyvin on maistunut ja pullosta juo hienosti, vaikka ei tosiaan ole pulloa montaa kertaa saanut.
Suosittelen kyllä antamaan korviketta jos lypsämällä ei maitoa tule (itse olen yrittänyt lypsää, mutta työllä ja tuskalla saan aikaan n.50ml yht. molemmista rinnoista) Eipä siitä mitään haittaa ole vaikka sitten antaa korviketta, koska meillä ainakin se on niin harvoin kun sitä korviketta saa (eli ei vaikuta imetykseen kyllä mitenkään).
Uhmaa on täälläkin ilmassa. Tyttö täyttää parin viikon päästä 2v. ja on kokoajan kuin tulta ja tappuraa. Mikään ei kelpaa mitä äiti sanoo ja kaikesta kiukutellaan. Veikkaa kohtaan ei onneksi ole mustasukkaisuutta osoittanut vaan edelleen käy halimassa ja antamassa pusuja ja veikka pitää ottaa jokapaikkaan mukaan =) Yksi ilon aihe on kun tyttö on nyt ruvennut käymään pissalla potalla. Sisällä ei tarvita enää vaippoja ollenkaan, mutta ulos vielä laitetaan varmuuden vuoksi. Kesällä ei suostunut potalle menemään ollenkaan, mutta nyt pari viikkoa sitten pissasi pitkästa aikaa pottaan ja sen jälkeen on käynytkin kokoajan sinne tekemässä hätänsä. Kyllä helpottaisi huomattavasti kun olis vain yksi vaipatettava=)
Mutta nyt kotityöt odottaa, koitetaan kuitenkin pitää tätä kerttujen pinoa täällä pystyssä. On kiva lukea teidän muiden kuulumisia ;)
kukka & poitsu 3kk ja vähän päälle
Eilen illalla mies antoi pullosta lypsymaitoa reilut 100ml kun olin jumpassa illalla, sitten vielä syötin aika perään molemmat tissit. Sovittiin miehen kans et mä nukun lattialla toisella puolella huonetta ja mies vauvan puolella ja hoitaa yön niin pitkälle kuin mahdollista.
Kappas kun tutti kelpasikin miehen antamana!! Poika koisi tutin voimin 21.00-04.00, uskomatonta...tosin myös " lisämaito" saattoi kans auttaa, mutta kuitenkin se että tutti kelpasi oli mahtavaa. Ja lisäks huomasin että mies ei heti sännännyt pojan luo kun se alkoi huudella, toisin kuin minä menen aika lailla heti ettei äityisi kovaksi karjunta. Ens yönä sama kokeilu ilman lisämaitoja jatkuu.
Ens maanantaina on 3kk neuvola jossa kysyn olisko parempi antaa korviketta, velliä vai ihan jo perunaa kun alkaa tuntua että mun maidolla nuo syöttävälit on vaan niin mahdottoman lyhyet ettei meinais jaksaa. Ja vaikka itse vielä " jaksaisinkin" niin mahtaako olla vauvan masulle hyväksi kun syöminen on aika tauotonta? Masussa siis jatkuvasti ruokaa tulossa ja menossa?
Mä kävin illalla ekan kerran omilla menoillani, vesijumpassa, olipa ihanaa olla hetki kotoa pois, tosin toinen tissi on nyt kipeä, ettei rintatulehdusta pukkais...
t. mariadee + Tomi
..ettei tää pino kuihdu.
Täällä mennään pojun kanssa samaa rataa. Nukutaan, syödään, jutustellaan. Luin tuosta vauvakirjasta, että tämän ikäset voi olla jopa 6-7 tuntia hereillä vuorokaudesta ja meijän poju on sen kyllä. Koin jo välillä sen epänormaaliksi, mutta enää en välitä, kun luin tuon. Yön on nukkunut hyvin. Herää 2-3kertaa syömään riippuen nukkumaan menoajasta. Ihanaa kun huomenna on sunnuntai niin mies on kotona aamulla eikä töissä... Ukkeli nukkuu nyt pinnasängyssä toista viikkoa kun siihen saakka nukkui kehdossa. Hyvin onneksi onnistui siirto, vaikka pelkäsin, että jää kaipaamaan keinutusta. Onneksi emme loppuajasta keinuttaneet kehtoa ollenkaan.
Rauhaisaa viikonloppua kaikille! Ja voimia niille, joiden vauvat kitisee äärettömästi!!!! En osaa muuta sanoa, kun tämä minun ykköseni ei ole sitä puolta vielä näyttänyt.