Hain tänään rokotuksen
Ihana hoitaja oli vastassa, kun mua jännitti tosi paljon. Oli taitava pistäjäkin. Kiitos sille, vakkkei tätä luekaan. Mitähän tässä on nyt odotettavissa..kuinka pian sivuoireet tulee jos on tullakseen? Ne vielä jännittää, mutta toivon et saan rokotteesta suojaa. Lasten koulussa on täysi koronakaaos. Ja milloin suoja on valmis, kun tänään saatu rokote?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Koronasta en välitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en sitä rokotetta tule ottamaan. Henkilökohtainen päätös. Myrkkypiikkiä en tule ikinä ottamaan.
Toivottavasti kuolet sitten koronaan ennen kuin tartutat niitä variantteja meihin.
Mikäli kuolen niin kuolen. Maskia en ole käyttänyt ollenkaan kaupassa enkä julkisessa liikenteessä. Vapaasti yskin, aivastelen ja räin. En peitä suutani kun aivastan tai yskin. Olen välinpitämätön ja viisveisaan koronasta.
Hyi helvetti, kuulostat todella vastenmieliseltä ihmiseltä oli koronapandemiaa tai ei.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
En kyllä odottaisi sivuoireina veritulppaa, sen verran harvinainen sivuoire kuitenkin.
Veritulppia voi tulla kenelle vaan, ilman rokotteitakin, niiden estämiseksi kelpaa asperiini ja säännöllinen liikunta.
Jännä miten juuri tähän rokotteeseen yhdistetään voimakkaasti veritulppa. Veritulppahan voi tulla ihan vaikka e-pillereistä, liikkumattomuudesta, raskaudesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä kannata ottaa rokotetta. Mä oon saanu molemmat rokotteet ja nyt joudun käymään normaalisti töissä. Jos olisin tiennyt, olisin jättänyt ottamatta.
Mutta nyt et saa todennäköisesti vakavaa koronaviruksen muotoa, etkä joudu sairaalaan. Eikös se tapa keskimäärin 3% todennäköisyydellä, korona? Rokottamattoman siis?
No ei. Jos on naissukupuolen edustaja ja alle 70v niin riski on jotain 0.00002% luokkaa, ei nykyisin sitäkään.
Joka sadas nuori joutuu sairaalaan. Rokottamaton. Thl mika salminen.
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen tappavuus on kiinni suurimmaksi osaksi siitä, miten paljon koronavirusta tartuttavia ihmisiä on liikkeellä. Jos jokainen ihminen saisi tartunnan, silloin kuolisi pieniä lapsia, koululaisia ja nuoriakin nykyistä monin verroin enemmän.
Suurimmassa vaarassa ovat yli 80-vuotiaat vanhukset ja kaikki riskiryhmäläiset.
Suomessa on valtavan paljon riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä, voi sanoa, että yli 50-vuotiaista suurehko osa kuuluu riskiryhmäläisiin.
Tuskin kukaan kuuluu riskiryhmään vaikka sinne niin mieluusti yrittävät tunkeakin. Se on hyvin suppea joukko ihmisiä
Vaikka suoja olisi vain 6 kk, niin nyt tällä pärjää talven yli. Kesällä on muutenkin helpompaa, kun ei oo koulutartuntoja kotiin kuljetettavana samalla tavoin.
Jos olet tähän saakka pärjännyt ilman piikkiä niin miksi otit sen nyt.
laita video tapahtumasta tai en usko
Vierailija kirjoitti:
Rokote antaa hyvän suojan n. 6 kk ajaksi, mutta 4 kk kuluttua rokotteen suojavaikutus alkaa vähitellen laskemaan. Rokotteen suojan vaikutuksesta on hieman erillaista tietoa liikkeellä, mutta näyttäisi siltä, että suoja on delta-varianttia ja sairaalaanjoutumista vastaan n. 60 % . Rokotteen suoja koronavirus kuolemista vastaan on joidenkin arvioiden mukaan n. 80-90 %.
Mitä vanhempi ihminen ja mitä enemmän on sairauksia, sitä vähäisempi suoja on.
Koronan kannalta riskisairauksia ovat diabetes, asthma, muistisairaudet ja kehitysvammaisuus.
Tarvitaan sekä rokotteet, että rajoitukset (maskit, turvavälit, kokoontumisrajat, yms. Yms.), että tää virus saadaan loppumaan!
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on nyt sairaan paljon suomessa ja tilanne pahenee koko ajan. Kohta sairaala hoitoa ei enää saa.
Viruksen annetaan levitä vain.
Kuolemat lisääntyy..... Tilanne pahenee.
Sain ensimmäiset havainnot koronaviruksesta 2019 Marraskuussa-Joulukuussa.
Seurasin kaikki mahdolliset uutiset aiheesta :)
Hengityssuojaimia aloin tutkimaan 2020 tammikuusta, sitten ostin niitä maaliskuussa 2020 ja vähensin
tarpeetonta liikkumista sisätiloissa todella paljon.
Ensimmäisen rokotteen kanssa en pitänyt kiirettä, mutta toisen kohdalla jo juoksin ja kolmatta odotan.
Käsidesiä olen käyttänyt melko monia litroja, käytän vain FFP3 hengityssuojaimia ja parempia.
Kaiken tarpeellisen tiedon etsimiseen olen käyttänyt hirmuisen paljon aikaa, etsinyt tietoa monista lähteistä.
Uskon nyt niin, että tulemme saamaan nykyistä pahempia variantteja ja uskon, että koronavirusepidemia tulee jatkumaan useita vuosia.
Olen nähnyt monia kuvia tuhoutuneista keuhkoista ja sisäelimistä, lukenut Long Covidista, siinä mulla on riittävästi syitä ottaa rokote ja käyttää hengityssuojaimia, sekä vältellä sisätiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä kannata ottaa rokotetta. Mä oon saanu molemmat rokotteet ja nyt joudun käymään normaalisti töissä. Jos olisin tiennyt, olisin jättänyt ottamatta.
Mutta nyt et saa todennäköisesti vakavaa koronaviruksen muotoa, etkä joudu sairaalaan. Eikös se tapa keskimäärin 3% todennäköisyydellä, korona? Rokottamattoman siis?
No ei. Jos on naissukupuolen edustaja ja alle 70v niin riski on jotain 0.00002% luokkaa, ei nykyisin sitäkään.
Hän sanoi myös että keväällä on 10000 tapausta päivässä. Ja mitä tilastoihin tulee niin Salmisen väite ei voi pitää paikkaansa koska osastoilla ei missään vaiheessa ole ollut joka sadatta tartunnan saanutta nuorta. Vielä harvemmin kuolee. Onko se yhä 0 kuollutta alle 30 vuotiasta, joten ei mitenkään erityisen fataali. Sairaalahoidossa ollaan kuitenkin päiviä, jopa viikkoja eikä hoidettavien määrä ole missään vaiheessa kumuloitunut merkittävästi. Kyllä siellä on yhä vanhukset ja ikääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin sen jo tuolla aiemmin. Elämäntilanne on nyt sellainen, että on aika suuri riski saada tartunta. Etenkin lasten koulussa on tartunnat lähteneet ihan käsistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen tappavuus on kiinni suurimmaksi osaksi siitä, miten paljon koronavirusta tartuttavia ihmisiä on liikkeellä. Jos jokainen ihminen saisi tartunnan, silloin kuolisi pieniä lapsia, koululaisia ja nuoriakin nykyistä monin verroin enemmän.
Suomessa on valtavan paljon riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä, voi sanoa, että yli 50-vuotiaista suurehko osa kuuluu riskiryhmäläisiin.
Tuskin kukaan kuuluu riskiryhmään vaikka sinne niin mieluusti yrittävät tunkeakin. Se on hyvin suppea joukko ihmisiä
Olisikohan diabeetikoita noin 600 000 suomessa. Aika suppea joukko. Joo! Ja reumasairaita kanssa on paljon. Ja sydän ja sepelvaltimotautisia.
Mun mies otti ekan rokotteen. Käsi tuli ihan kamalan kipeäksi ja joutui olemaan monta päivää töistä pois migreenin takia. Ei aio ottaa enempää.
Minulle luvattiin myrkkypiikki kuolema, kun olin ottanut ensimmäisen rokotteen ja sen jälkeen otin, heti vain kuin sain, sen toisen rokotteen.
Minulla ei ole tapana luottaa hämärän tiedon kauppamiehiin ja -naisiin. En pidä kiinalaisen lääketieteen ja Reiki-parantajien, jooga-opettajien ja kanavoitsijoiden luotettavuutta koronavirus asiantuntijoina, kovinkaan korkeana.
En oikein usko, että Ano Turtiainen tai Ossi Tiihonen, olisivat mitään todellisia koronavirus asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies otti ekan rokotteen. Käsi tuli ihan kamalan kipeäksi ja joutui olemaan monta päivää töistä pois migreenin takia. Ei aio ottaa enempää.
Muistatko kauan oireet kesti? Noita sivuhaittoja nyt tässä jännään, miten käy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoi myös että keväällä on 10000 tapausta päivässä. Ja mitä tilastoihin tulee niin Salmisen väite ei voi pitää paikkaansa koska osastoilla ei missään vaiheessa ole ollut joka sadatta tartunnan saanutta nuorta. Vielä harvemmin kuolee. Onko se yhä 0 kuollutta alle 30 vuotiasta, joten ei mitenkään erityisen fataali. Sairaalahoidossa ollaan kuitenkin päiviä, jopa viikkoja eikä hoidettavien määrä ole missään vaiheessa kumuloitunut merkittävästi. Kyllä siellä on yhä vanhukset ja ikääntyvät.
Mitä enemmän virusta on väestössä, sitä useampi lapsi ja nuorikin joutuu sairaalaan, jos rajoituksia ja maskeja yms. Ei ole.
Näin on käynnyt muissa maissa ja suomessa tulee myös käymään.
Ilkka pohjalaisessa oli tänään juttu, että 3kk ikäinen vauva sairastunut koronaan. Että silleen. Ilmasta se tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan diabeetikoita noin 600 000 suomessa. Aika suppea joukko. Joo! Ja reumasairaita kanssa on paljon. Ja sydän ja sepelvaltimotautisia.
Riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä on joitakin kymmeniä prosentteja koko kansasta. Jos lasketaan riskiryhmäläiset ja vanhukset, niin koronavirukselle helppoja uhreja on puolet kansasta.