Hain tänään rokotuksen
Ihana hoitaja oli vastassa, kun mua jännitti tosi paljon. Oli taitava pistäjäkin. Kiitos sille, vakkkei tätä luekaan. Mitähän tässä on nyt odotettavissa..kuinka pian sivuoireet tulee jos on tullakseen? Ne vielä jännittää, mutta toivon et saan rokotteesta suojaa. Lasten koulussa on täysi koronakaaos. Ja milloin suoja on valmis, kun tänään saatu rokote?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Itse en sitä rokotetta tule ottamaan. Henkilökohtainen päätös. Myrkkypiikkiä en tule ikinä ottamaan.
Ok...
Vasta-aineiden sanotaan muodostuvan kahden viikon kuluessa. Se onkin sitten varmaan sen rokotteen tehon huippu koska kahden kuukauden jälkeen teho on laskenut vain 20 prosenttiin:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/halyttavaa-tietoa-pfizerin-koronaro…
"Pfizerin ja BionTechin BNT162b2 -rokotteen kohdalla puhutaan nopeasta ja merkittävästä vasta-aineiden tason laskusta vain kuukausien kuluessa rokottamisesta, jolloin suojateho laskee noin 20 prosenttiin."
Vierailija kirjoitti:
Itse en sitä rokotetta tule ottamaan. Henkilökohtainen päätös. Myrkkypiikkiä en tule ikinä ottamaan.
Toivottavasti kuolet sitten koronaan ennen kuin tartutat niitä variantteja meihin.
Kun keksivät jonkun aidosti tepsivät rokotteen, jota ei tarvitse ottaa 6 kk välein niin sitten minäkin otan.
Hieman kyllä ärsyttää tämä rokotevastaiseksi leimaaminen. Minulta löytyy kaikki valtakunnalliseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet ja niiden päälle punkkirokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä pakko ole ottaa, vaikka kovin painostetaan. Mulla on semmoinen elämäntilanne, että aika iso riski saada jostain tartunta niin pitkän pohdinnan jälkeen itse hain. Kuten huomaat en minäkään ollut ensimmäisten joukossa ottamassa, vaan oon seurannut tilannetta monelta kantilta.
Ja vaikka rokotteen hain, en aio mitään passia käyttää, mutta se onkin toinen juttu. Nyt mua kiinnostaa kauan menee että rokotteesta on suojaa sekä missä ajassa sivuhaitat yleensä ilmenee. Ap
Onnexi olkoon wiisaasta päätöksestä. 🌺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kuolet sitten koronaan ennen kuin tartutat niitä variantteja meihin.
Hämmästyttää ihan oikeasti, että millainen ihminen toivoo tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Suojan muodostumiseen menee ainakin kaksi viikkoa. Jos jotakin sivuoireita tulee, niin ihan 1-3 päivän aikana suurin osa. Mulla oli vain käsi kaksi päivää vähän kipeä.
Ok eli esim viikon päästä ei enää niin todennäköistä, et tulis jotain, vaan ennemminkin nyt lähipäivinä? Ap
Oon menossa jo 3. Piikille. Ihanaa, että antavat sen. Edellisestä on siis jo kohta 6kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää ihan oikeasti, että millainen ihminen toivoo tällaista.
Se on trolley problem, katso mitä se tarkoittaa. Ja todellakin olisi idealistista, että se yksi rokottamaton tapaisi kohtalonsa, kun useampi rokotettu.
Siis oliko se nyt normaali rokote vai koronapiikki joka otit?
Itse saan kolmannen piikin 8.12.
Eka piikki oli Astra zenecaa ja siitä nousi n. 12h rokotuksen jälkeen vuorokauden kestävä aika kovakin kuume ja koko käsivarsi oli kipee pari päivää. Sen jälkee ei mitään. Toinen piikki oli Pfizeriä, eikä mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojan muodostumiseen menee ainakin kaksi viikkoa. Jos jotakin sivuoireita tulee, niin ihan 1-3 päivän aikana suurin osa. Mulla oli vain käsi kaksi päivää vähän kipeä.
Ok eli esim viikon päästä ei enää niin todennäköistä, et tulis jotain, vaan ennemminkin nyt lähipäivinä? Ap
Ole huoleti, et varmaan saa mitään oireita. Vanhat ja heikkokuntoisetkin pärjäävät. Miten se Mauno Koivisto sanoikaan.... Oletetaan että kaikki käy hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä olis kannattanut, mutta toivotaan lieviä sivuoireita!
Pitkään tätä arvoin, ja tähän nyt päädyin. Samaa toivon itsekin, ettei tulis isoja oireita. Ap
Mäkin otin vasta myöhemmin, mulle rokotusta tarjottiin alun perin jo ajat sitten ja otin toisen vasta hetki sitten. Nyt on siis jo molemmat rokotukset, ei tullut mitään oireita kummastakaan. Tykkään matkustella ja haluan elämän helpottuvan, en ole sekuntiakaan katunut rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat sulle, sääliö. H*lvetissä tavataan.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Itse saan kolmannen piikin 8.12.
Eka piikki oli Astra zenecaa ja siitä nousi n. 12h rokotuksen jälkeen vuorokauden kestävä aika kovakin kuume ja koko käsivarsi oli kipee pari päivää. Sen jälkee ei mitään. Toinen piikki oli Pfizeriä, eikä mitään oireita.
Mitä ne antavat kolmanneksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan muukaan mitään myrkkypiikkejä ottaa. Koronarokote jota on jaettu jo miljardeja annoksia on tietenkin aivan eri asia, mutta ei salaliittohörhö toki sitäkään ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veritulpat tulee sitten vähän myöhemmin, jos tulee. En halua pelotella vaan toivon, että tunnistat sitten mahdollisesti alkavan tulpan.
Joillain naisilla kuukautisongelmat ilmenneet 1-6 viikkoa rokotuksesta.