Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain tänään rokotuksen

Vierailija
12.11.2021 |

Ihana hoitaja oli vastassa, kun mua jännitti tosi paljon. Oli taitava pistäjäkin. Kiitos sille, vakkkei tätä luekaan. Mitähän tässä on nyt odotettavissa..kuinka pian sivuoireet tulee jos on tullakseen? Ne vielä jännittää, mutta toivon et saan rokotteesta suojaa. Lasten koulussa on täysi koronakaaos. Ja milloin suoja on valmis, kun tänään saatu rokote?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä kannata ottaa rokotetta. Mä oon saanu molemmat rokotteet ja nyt joudun käymään normaalisti töissä. Jos olisin tiennyt, olisin jättänyt ottamatta.

Vierailija
22/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteella saat hyvän suojan tautia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote antaa hyvän suojan n. 6 kk ajaksi, mutta 4 kk kuluttua rokotteen suojavaikutus alkaa vähitellen laskemaan. Rokotteen suojan vaikutuksesta on hieman erillaista tietoa liikkeellä, mutta näyttäisi siltä, että suoja on delta-varianttia ja sairaalaanjoutumista vastaan n. 60 % . Rokotteen suoja koronavirus kuolemista vastaan on joidenkin arvioiden mukaan n. 80-90 %.

Mitä vanhempi ihminen ja mitä enemmän on sairauksia, sitä vähäisempi suoja on.

Koronan kannalta riskisairauksia ovat diabetes, asthma, muistisairaudet ja kehitysvammaisuus.

Vierailija
24/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en sitä rokotetta tule ottamaan. Henkilökohtainen päätös. Myrkkypiikkiä en tule ikinä ottamaan.

Toivottavasti kuolet sitten koronaan ennen kuin tartutat niitä variantteja meihin.

Mikäli kuolen niin kuolen. Maskia en ole käyttänyt ollenkaan kaupassa enkä julkisessa liikenteessä. Vapaasti yskin, aivastelen ja räin. En peitä suutani kun aivastan tai yskin. Olen välinpitämätön ja viisveisaan koronasta.

Vierailija
25/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en sitä rokotetta tule ottamaan. Henkilökohtainen päätös. Myrkkypiikkiä en tule ikinä ottamaan.

Toivottavasti kuolet sitten koronaan ennen kuin tartutat niitä variantteja meihin.

Hämmästyttää ihan oikeasti, että millainen ihminen toivoo tällaista.

Todennäköisesti rokotevastainen trolli, joka yrittää luoda epäsopua rokotettujen ja rokottamattomien välille. Jos ketjussa ei riidellä tarpeeksi, tulee aina jokin vastaava kommentti.

Kuuluu trollien käsikirjaan.

Vierailija
26/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kyllä kannata ottaa rokotetta. Mä oon saanu molemmat rokotteet ja nyt joudun käymään normaalisti töissä. Jos olisin tiennyt, olisin jättänyt ottamatta.

Mutta nyt et saa todennäköisesti vakavaa koronaviruksen muotoa, etkä joudu sairaalaan. Eikös se tapa keskimäärin 3% todennäköisyydellä, korona? Rokottamattoman siis?

Vierailija
27/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan kaltaisia oireita voi tulla, jos tulee niin yleensä nopeasti rokotteen ottamisen jälkeen tyyliin 1-2 vuorokaudessa rokotteesta. Siis suunnilleen. Itse en saanut mitään oireita, odotin puheiden perusteella isoja oireita ja hämmästyin kun ei tosiaan tullut yhtään mitään.

Vierailija
28/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä odottaisi sivuoireina veritulppaa, sen verran harvinainen sivuoire kuitenkin.

Veritulppia voi tulla kenelle vaan, ilman rokotteitakin, niiden estämiseksi kelpaa asperiini ja säännöllinen liikunta.

Vierailija
29/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkilobbarin avaus!

Vierailija
30/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei koskaan tiedä milloin trollataan. Mutta kuitenkin toivottavasti ei tule isompia sivuoireita ja kaikki menee hyvin. 

Vierailija
31/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä olis kannattanut, mutta toivotaan lieviä sivuoireita!

Pitkään tätä arvoin, ja tähän nyt päädyin. Samaa toivon itsekin, ettei tulis isoja oireita. Ap

Ole huoleti, ei tule. Ne on vain ne salaliittöhörhöjen kaverit joilta suurinpiirtein irtoaa raajat ja räjähtää pää koronarokotteen jälkeen. Muille tulee korkeintaan käsi kipeäksi tai pieni flunssainen olo päivän ajaksi.

Vierailija
32/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojan muodostumiseen menee ainakin kaksi viikkoa. Jos jotakin sivuoireita tulee, niin ihan 1-3 päivän aikana suurin osa. Mulla oli vain käsi kaksi päivää vähän kipeä.

Ok eli esim viikon päästä ei enää niin todennäköistä, et tulis jotain, vaan ennemminkin nyt lähipäivinä? Ap

Veritulpat tulee sitten vähän myöhemmin, jos tulee. En halua pelotella vaan toivon, että tunnistat sitten mahdollisesti alkavan tulpan.

Joillain naisilla kuukautisongelmat ilmenneet 1-6 viikkoa rokotuksesta.

Omalla käytöksellä voi vaikuttaa. Kun sain Astran (jota ei siis enää anneta mun ikäisille), kävelin joka päivä paljon.

Jos esim. Istuisin lentokoneessa mannerten välisen lennon, saisin tulpan jalkaani.

Kävele, jos pelkäät tulppia.

Vierailija
33/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt et saa todennäköisesti vakavaa koronaviruksen muotoa, etkä joudu sairaalaan. Eikös se tapa keskimäärin 3% todennäköisyydellä, korona? Rokottamattoman siis?

No ei todellakaan tapa 😂

Vierailija
34/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon menossa jo 3. Piikille. Ihanaa, että antavat sen. Edellisestä on siis jo kohta 6kk.

Minä sain syyskuun lopulla 3. rokotteen, edellisestä silloin aikaa reilu puoli vuotta. Tänään influenssarokotus oli vuorossa.

Vierailija
35/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä odottaisi sivuoireina veritulppaa, sen verran harvinainen sivuoire kuitenkin.

Veritulppia voi tulla kenelle vaan, ilman rokotteitakin, niiden estämiseksi kelpaa asperiini ja säännöllinen liikunta.

Komppaan ❤️.

Paremmin ei voisi sanoa.

Vierailija
36/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta en välitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kuolen niin kuolen. Maskia en ole käyttänyt ollenkaan kaupassa enkä julkisessa liikenteessä. Vapaasti yskin, aivastelen ja räin. En peitä suutani kun aivastan tai yskin. Olen välinpitämätön ja viisveisaan koronasta.

Hyi helvetti, kuulostat todella vastenmieliseltä ihmiseltä oli koronapandemiaa tai ei.

Vierailija
37/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojan muodostumiseen menee ainakin kaksi viikkoa. Jos jotakin sivuoireita tulee, niin ihan 1-3 päivän aikana suurin osa. Mulla oli vain käsi kaksi päivää vähän kipeä.

Ok eli esim viikon päästä ei enää niin todennäköistä, et tulis jotain, vaan ennemminkin nyt lähipäivinä? Ap

Ole huoleti, et varmaan saa mitään oireita. Vanhat ja heikkokuntoisetkin pärjäävät. Miten se Mauno Koivisto sanoikaan.... Oletetaan että kaikki käy hyvin?

😃 Se onkin just niin päin, että vanhat ei saa si u aikutuksia, koska niiden keho ei välttämättä muodosta tehokkaasti vasta-aineita. Nuoret ja sellaiset joilla on yliaktiivinen puolustus, saavat vahvat oireet. Esim omalla lapsella on yliaktiivinen ja odotimme sivuvaikutuksia. Tuli kunnon kuume kolme päivän sairasloma.

Vierailija
38/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaviruksen tappavuus on kiinni suurimmaksi osaksi siitä, miten paljon koronavirusta tartuttavia ihmisiä on liikkeellä. Jos jokainen ihminen saisi tartunnan, silloin kuolisi pieniä lapsia, koululaisia ja nuoriakin nykyistä monin verroin enemmän.

Suurimmassa vaarassa ovat yli 80-vuotiaat vanhukset ja kaikki riskiryhmäläiset.

Suomessa on valtavan paljon riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä, voi sanoa, että yli 50-vuotiaista suurehko osa kuuluu riskiryhmäläisiin.

Vierailija
39/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä olis kannattanut, mutta toivotaan lieviä sivuoireita!

Pitkään tätä arvoin, ja tähän nyt päädyin. Samaa toivon itsekin, ettei tulis isoja oireita. Ap

Paikkoja voi särkeä ja kuumetta voi nousta joillekin, mutta nekin on vuorokaudessa ohi.

Vierailija
40/135 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon menossa jo 3. Piikille. Ihanaa, että antavat sen. Edellisestä on siis jo kohta 6kk.

Minä sain syyskuun lopulla 3. rokotteen, edellisestä silloin aikaa reilu puoli vuotta. Tänään influenssarokotus oli vuorossa.

Mitkä merkit sait?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi