En käsitä abortinvastustajia
Abortissa harvemmin tapetaan mitään elävää. Eikä se abortoitava alkio/sikiö ole elävää nähnytkään, saati sitten tietoinen elämästään sen enempää kuin pakastekalkkunakaan.
Ja te, jotka kitisette, että se sydän sykkii alusta asti. Elämiseen tarvitaan aika paljon muutakin, kuin sydän, joka sykkii. Esimerkiksi toimivat aivot ovat aika tärkeät elämisen kannalta.
Kommentit (229)
Käsittämättömiä tekstejä täällä joltain.
Väittääkö joku ihan tosissaan, et lapsen on esimerkiksi parempi syntyä esim kahelle narkomaanille kun pelastaa se tolta kaikelta, kun raskautta EI oo yritetty, vaan on sattunu vahingossa.
Mun mielestä täällä maailmassa on jo ihan liikaakin heitteillejätettyjä lapsia, ja on joillekin paljon parempi, että ne jättää ne lapset vaan synnyttämättä ku tahaltee pilaa elämän, mitä vittua se ketään hyödyttää.
Jos vastustat aborttia, pyydän että ees yrität aasettua sellasen kenkiin, jolla ei vaan oo mahdollisuutta sen lapsen kasvua jatkaa. Ehkä jotkut on jo ennen raskautta saanu sen elämän niin pirstaleiks, ettei siihen mitään lasta sovi.
Abortinvastustajat ovat aina uskovaisia, ja uskiksia ei voikaan koskaan käsittää. Heidän aivotuksensa eivät ole rationaalisia. Heidän kommenttinsa pitää jättää täysin huomiotta, ne ovat niin järkeä vailla.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]
Aborttia on helpointa kannattaa, kun - ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa - välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta - ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää) - ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.
[/quote] en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :) [/quote]
Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin. [/quote] Ei tuossa vaiheessa ole vielä minää, jos voisi kärsiä.
[/quote]
Vastasyntyneelläkään ei ole vielä "minää", joka voisi kärsiä. Eli vastasyntyneen tappaminen käy, jos äiti ei halua pitää lasta?
[/quote]
Kyllä on. Alkiolla ei sen sijaan ole. Jotain vartenhan se 9 kk vauvaa vatsassa kannetaan, hän kehittyy sillä aikaa. Joten ovat eri asioita.
[/quote]
Itseasiassa on. Jo alkiolla on olemassa oma persoona ja luonne. Se on valmiina ihan samalla tavalla kuin hiusten ja silmien väri. Kyllä siinä minuus on olemassa
[/quote]
Ai, alkiolla persoona ja luonne, kun sillä ei ole keskushermostoa tai aivojakaan? Miten?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.
[/quote]
Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti.
[/quote]
Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella.
[/quote]
Todennäköisesti kyllä moni on sanonut käyttäneensä ehkäisyä, mutta ei oikeasti ole. Ja sitten on näitä, jotka ovat käyttäneet ehkäisyä huolimattomasti tai vain joskus.
[/quote]
Todennäköisesti? Erittäin pätevää tietoa siis.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]
Aborttia on helpointa kannattaa, kun - ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa - välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta - ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää) - ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.
Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin. [/quote] Ei tuossa vaiheessa ole vielä minää, jos voisi kärsiä.
[/quote]
Vastasyntyneelläkään ei ole vielä "minää", joka voisi kärsiä. Eli vastasyntyneen tappaminen käy, jos äiti ei halua pitää lasta?
[/quote]
Kyllä on. Alkiolla ei sen sijaan ole. Jotain vartenhan se 9 kk vauvaa vatsassa kannetaan, hän kehittyy sillä aikaa. Joten ovat eri asioita.
[/quote]
Itseasiassa on. Jo alkiolla on olemassa oma persoona ja luonne. Se on valmiina ihan samalla tavalla kuin hiusten ja silmien väri. Kyllä siinä minuus on olemassa
[/quote]
Ja kerrotko vielä, miten se alkiota haittaa, että ei saa kehittyä ja syntyä?
Itse näin lukiossa videon abortin teosta uskonnontunnilla.. Sai katsoa omalla vastuulla.
Siinä näytettiin kuvaa kohdusta ja abortointi tehtiin kaavintana. En muista monennella viikolla raskaus oli, mutta sen muistan ikuisesti kun kaavinta alkoi ja se pieni ihmisen alku (alkio/sikiö?) meni aivan kohdun toiselle reunalle ja ikäänkuin väisteli kaavinta ja onnistui useaan kertaan väistämään kunnes kaavin osui siihen ja paloitteli osiin (loppuun asti liikkui ja yritti "karkuun") ja kaapi ulos.. Sitten palaset vain heitettiin roskakoriin.
Itse en voisi ikinä tehdä aborttia kevyin perustein.. Ainoa järkevä syy tehdä abortti, olisi raiskaus tai se, että lapsi olisi niin kehitysvammainen, ettei hän voisi elää "normaalia" elämää tai tietäisin, että kuolee muutenkin ennen kuin ehtii syntyä..
Kaikilla on oma syynsä aborttiin, mutta se, että sitä käytetään ehkäisynä ja "no big deal"-juttuna on vaan niin väärin!!
49, eihän kukaan väitä, että abortti on ehkäisy tai että hyvä sellainen. Sehän on viimeinen keino. On ihan oma keskustelunaiheensa, kuinka valistus ehkäisystä menee eteenpäin sen sijaan, että abortit yleistyvät. Abortin kannattamiseen ei todellakaan liity se, että pitäisi sitä ehkäisykeinona tai toivottavana asiana, se mahdollisuus vaan pitää olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai, alkiolla persoona ja luonne, kun sillä ei ole keskushermostoa tai aivojakaan? Miten?
[/quote]
Kaikki on geeneissä valmiina. Ei alkiolla ole hiuksiakaan, mutta hiustenväri tiedossa. Aivan kuten vastasyntyneestäkään ei vielä näe onko hän luonteeltaan kiltti vai kiukustuva eikä tukkakaan välttämättä ole vielä päässä. Mutta siinä lapsessa ne kuitenkin ovat jo olemassa kaikki ominaisuudet.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:24"]
Vastasyntynyt vauvakaan ei ole tietoinen itsestään; sekin on vain monimutkainen "solumöykky". Jos kiihkeimmät abortinkannattajat olisivat johdonmukaisia, he hyväksyisivät myös vastasyntyneiden "jälkiabortoinnin".
[/quote]
. Niinpä ja vauva on lähes samanlaisessa riippuvuussuhteessa vanhempaansa kuin sikiö äidin sisällä. Ei voi jättää ilman huolenpitoa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.
[/quote]
Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti.
[/quote]
Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella.
[/quote]
Kyseessä on naisen oma ilmoitus. Kuinka moni valehtelee käyttäneensä ehkäsyä vaikka sitä ei oikeasti ollut? En minä ainakaan kehtais sanoa, että paljaalla pantiin ja nyt haluan abortin. Enkä usko olevani mikään poikkeus. Todellisuudessa siis luku on huomattavasti isompi.
Tosin onhan tuo 35% iso luku, kuinka monta aborttia jäsi vuositttain tekemättä jos ehkäisyä käytettäisiin? Aika monta. Mutta helppoahan se on riski ottaa, kun aina voi tehdä abortin. Ei tarvi selitellä eikä perustella. Riittää kun sen haluaa. Eikä kaikki opi edes siitä ekasta abortista, eikä vielä toisestakaan.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:30"]
Itse näin lukiossa videon abortin teosta uskonnontunnilla.. Sai katsoa omalla vastuulla. Siinä näytettiin kuvaa kohdusta ja abortointi tehtiin kaavintana. En muista monennella viikolla raskaus oli, mutta sen muistan ikuisesti kun kaavinta alkoi ja se pieni ihmisen alku (alkio/sikiö?) meni aivan kohdun toiselle reunalle ja ikäänkuin väisteli kaavinta ja onnistui useaan kertaan väistämään kunnes kaavin osui siihen ja paloitteli osiin (loppuun asti liikkui ja yritti "karkuun") ja kaapi ulos.. Sitten palaset vain heitettiin roskakoriin. Itse en voisi ikinä tehdä aborttia kevyin perustein.. Ainoa järkevä syy tehdä abortti, olisi raiskaus tai se, että lapsi olisi niin kehitysvammainen, ettei hän voisi elää "normaalia" elämää tai tietäisin, että kuolee muutenkin ennen kuin ehtii syntyä.. Kaikilla on oma syynsä aborttiin, mutta se, että sitä käytetään ehkäisynä ja "no big deal"-juttuna on vaan niin väärin!!
[/quote]
Lukiossa uskonnontunnilla? Ei kuulosta ihan asialliselta.
Ihmisten kannattais harrastaa seksiä vain jos ovat valmiita ottamaan vastuun mahdollisesta vauvasta. Sitten ei tarvittaisi abortteja.
Oletteko nähneet videoita abortoiduista (kaavituista) sikiöistä, "solupusseista"? Ihan ihmisiltä ne pienet sikiötkin näyttävät, eikä siitä faktasta päästä eroon, että abortoitu sikiö on ELÄVÄ ihmisen alku, oli se sitten lääketieteellinen raskaudenkeskeytys tai kaavinta.
Itse en tuomitse abortin kannattajia, ei minulla ole oikeutta tuomita ketään. Jokainen tekee oman valintansa elämässä, ja kantaa vastuun teoistaan :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:30"]
Ihmisten kannattais harrastaa seksiä vain jos ovat valmiita ottamaan vastuun mahdollisesta vauvasta. Sitten ei tarvittaisi abortteja.
[/quote]
Seksi on yksi ihmisen perustarpeista. Tsekkaa vaikka maslowin tarve hierarkia.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:30"]
Itse näin lukiossa videon abortin teosta uskonnontunnilla.. Sai katsoa omalla vastuulla. Siinä näytettiin kuvaa kohdusta ja abortointi tehtiin kaavintana. En muista monennella viikolla raskaus oli, mutta sen muistan ikuisesti kun kaavinta alkoi ja se pieni ihmisen alku (alkio/sikiö?) meni aivan kohdun toiselle reunalle ja ikäänkuin väisteli kaavinta ja onnistui useaan kertaan väistämään kunnes kaavin osui siihen ja paloitteli osiin (loppuun asti liikkui ja yritti "karkuun") ja kaapi ulos.. Sitten palaset vain heitettiin roskakoriin. Itse en voisi ikinä tehdä aborttia kevyin perustein.. Ainoa järkevä syy tehdä abortti, olisi raiskaus tai se, että lapsi olisi niin kehitysvammainen, ettei hän voisi elää "normaalia" elämää tai tietäisin, että kuolee muutenkin ennen kuin ehtii syntyä.. Kaikilla on oma syynsä aborttiin, mutta se, että sitä käytetään ehkäisynä ja "no big deal"-juttuna on vaan niin väärin!!
[/quote]
Lukiossa uskonnontunnilla? Ei kuulosta ihan asialliselta.
[/quote]
Oli aiheena eri uskonnot ja niiden elämänkatsomukset.. Abortti myös puheenaiheena ja siitä syntyi sanasota kun pojat vaan inttivät, että sikiö ei ole lapsi, vaan se on lapsi vasta kun se syntyy ja ennen syntymää saa tehdä abortin milloin vain... Opettaja haki videon ja sanoi että jos ei halua katsoa, niin saa mennä luokasta ulos.. Muutama lähti heti pois luokasta ja moni kesken videon, ja ymmärrän täysin miksi.. Ei ollut mtn mukavaa katseltavaa, mutta mielenkiinnosta halusin katsoa (siskoni muutamaa vuotta ennen teki abortin vanhempieni painostamana ja kertoi miten rankkaa se on henkisesti ja halusin ymmärtää, mitä hän oli käynyt läpi..)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Todennäköisesti kyllä moni on sanonut käyttäneensä ehkäisyä, mutta ei oikeasti ole. Ja sitten on näitä, jotka ovat käyttäneet ehkäisyä huolimattomasti tai vain joskus.
[/quote]
Todennäköisesti? Erittäin pätevää tietoa siis.
[/quote]
Ihan yhtä pätevää kuin tuo sun tilastos. Ei kukaan ole käynyt katsomassa ja todentanut onko ehkäisyä käytetty vai ei. On vain kysytty ja kirjattu ylös vastaus. Ei tutkittu että onko saatu tieto totta vai ei.
Mua naurattaa ne jotka naiiviudessaan väittävät ettei kukaan tee kevein perustein aborttia. Älkää nyt oikeesti viittikö. Kyllä gynekologit tietävät kertoa tästä paremmin. Ja uskon itsekin, että taatusti moni valehtelee myös ehkäisyn käytöstä. Harva kehtaa sanoa ettei ole käyttänyt tai jopa pelkäävät että se vaikuttaa päätökseen saada keskeytys. Sen kuitenkin saa ihan mitättömistä syistä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. [/quote] Aivan ja jos ei mene kuten suunnittelu, on aina mahdollisuus vastuuseen. Ja se ei aina tarkoita, että mennään siitä missä aita on matalin. [/quote] Niin, että ennemmin synnytetään uusi lapsi, jota ei haluta. Ihan kuin näitä ei olisi jo tarpeeksi. [/quote] Varmasti joku haluaisi.
[/quote]
Sitten varmaan kannattaa synnyttää itse, jos haluaa. Kumma kun kaikki pitäisi saada valmiina.
Jollei saa lapsia, niin se on sitten siihen tyytyminen.
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1587/4708/original.jpg
Taimi ei ole puu...