Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä abortinvastustajia

Vierailija
30.01.2015 |

Abortissa harvemmin tapetaan mitään elävää. Eikä se abortoitava alkio/sikiö ole elävää nähnytkään, saati sitten tietoinen elämästään sen enempää kuin pakastekalkkunakaan.
Ja te, jotka kitisette, että se sydän sykkii alusta asti. Elämiseen tarvitaan aika paljon muutakin, kuin sydän, joka sykkii. Esimerkiksi toimivat aivot ovat aika tärkeät elämisen kannalta.

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein abortin kuukausi sitten ja olen onnellinen ja hyvilläni ratkaisustani. Lasten on aina syytä syntyä toivottuina. (Huom. en sanonut tulla laitetuksi alulle, mutta syntyä). En ymmärrä, mitä ideaa olisi ollut synnyttää lapsi ja sitten olla aivan välinpitämätön hänestä? Samoin adoptoituja eniten kiinnostava kysymys on: miksi minut annettiin pois?

Näitä ei tule lainkaan, jos nainen tekee omasta vakaasta halustaan abortin ja saa siten (sinänsä ikävään) asiaan helpotuksen. Mielellään mäkin näkisin maailman sellaisena kuin haluaisin sen olevan (lasta jaksaa hoitaa ja siihen rakastuu tai adoptio menee joka kerta tosi hyvin) kuin sellaisena kuin se on. (vanhemmat eivät aina jaksa välittää olemassaolevistakaan lapsista ja osa adoptoiduista saakin huonon perheen tai kärsii siitä, ettei tiedä mistä tulee tai miksi heidät "hylättiin".)

Vierailija
42/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:13"]En ole mikään abortin "äärivastustaja". Hyväksyn siis ehdottomasti abortin esim lääketieteellisistä syistä, siis jos raskaus vaaraksi äidille tai sikiö niin pahoin vammainen ettei eläisi kuitenkaan kauaa synnyttyään.

Mutta ns sosiaalisista syistä tehtyjä abortteja en vain ymmärrä. Jos ei ole varaa/halua/mahdollisuutta kasvattaa lasta niin sitten se annetaan adoptioon. Tietenkin kuka tahansa eläisi mielummin elämänsä adoptoituna kuin että ei eläisi ollenkaan. Ja tuo että ei ole tietoinen elämästään jne... Niin eihän vaikeasti vammaisia/onnetoomuudessa aivovaurion saaneitakaan jne saa vaan tappaa. Onhan ihmisiä ties millaisissa tiloissa, enkä nyt siis tarkoita vain tajuttomina letkuissa makaavia, ja heilläkin on oikeus elää, vaikka mitään mahdollisuutta parantua ei olisikaan. "Tajuton" sikiö kuitenkin kehittyy jossain vaiheessa ihan ymmärtäväksi, tiedostavaksi ihmiseksi. Jos jommankumman elämä voitaisiin laillisesti lopettaan niin mä antaisin sen luvan niille kellä ei ole enää mitään mahdollisuutta saada tietoisuuttaan takaisin. 

Toisin sanoen on hyvin nurin kurista että armomurha ei tässä maassa ole laillista mutta terveitä ihmisen alkuja saa tappaa kuka vaan, mistä tahansa syystä.
[/quote]

Siinä kävisi äkkiä niin, että moni esim narkkiäiti tai muuten elämänhallinta hukassa -tyyppinen perhe pitäisikin sen lapsen kun aborttia ei saa ja se konkreettinen vauva onkin niin paljon vaikeampi antaa pois. Toki varmaan osasta kuoriutuisi ihan hyviäkin vanhempia, mutta osin varmasti lasullekin tulisi vielä enemmän ruuhkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]

Aborttia on helpointa kannattaa, kun - ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa - välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta - ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää) - ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.

[/quote] en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :) [/quote]

Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin.  [/quote] Ei tuossa vaiheessa ole vielä minää, jos voisi kärsiä.

[/quote]

Vastasyntyneelläkään ei ole vielä "minää", joka voisi kärsiä. Eli vastasyntyneen tappaminen käy, jos äiti ei halua pitää lasta?

[/quote]

Kyllä on. Alkiolla ei sen sijaan ole. Jotain vartenhan se 9 kk vauvaa vatsassa kannetaan, hän kehittyy sillä aikaa. Joten ovat eri asioita.

Vierailija
44/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"]

Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos:

-on mies

-ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan"

-oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin"

-halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja"

-lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely

[/quote]

Aborttia on helpointa kannattaa, kun

- ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa

- välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta

- ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää)

- ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.

Vierailija
45/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:46"]

Mä tein abortin kuukausi sitten ja olen onnellinen ja hyvilläni ratkaisustani. Lasten on aina syytä syntyä toivottuina. (Huom. en sanonut tulla laitetuksi alulle, mutta syntyä). En ymmärrä, mitä ideaa olisi ollut synnyttää lapsi ja sitten olla aivan välinpitämätön hänestä? Samoin adoptoituja eniten kiinnostava kysymys on: miksi minut annettiin pois?

Näitä ei tule lainkaan, jos nainen tekee omasta vakaasta halustaan abortin ja saa siten (sinänsä ikävään) asiaan helpotuksen. Mielellään mäkin näkisin maailman sellaisena kuin haluaisin sen olevan (lasta jaksaa hoitaa ja siihen rakastuu tai adoptio menee joka kerta tosi hyvin) kuin sellaisena kuin se on. (vanhemmat eivät aina jaksa välittää olemassaolevistakaan lapsista ja osa adoptoiduista saakin huonon perheen tai kärsii siitä, ettei tiedä mistä tulee tai miksi heidät "hylättiin".)

[/quote]

Abortti yritetään usein oikeuttaa ei-haluttujen lasten tapauksissa. Ajatellaan, että koska heidän elämänsä tulisi olemaan onnetonta ja koska vanhemmille koituu heistä liiallista rasitetta, on parempi abortoida heidät. Tämän ajattelutavan julmuus on ällistyttävä – vahvemmat päättävät, että heikompien elämä ei ole yhtä arvokasta – sama tapahtui, kun valkoiset päättivät mustien ja natsit juutalaisten vähempiarvoisuudesta ja riistivät heiltä ihmisoikeudet.

Vierailija
46/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:34"]

Minusta tämä aihe on sellainen, että siihen saavat kommentoida vain ne, joilla on todellinen käsitys asiasta. Vasta kun olet kokenut miltä tuntuu väkivalta, kuolemanpelko, väkisin makaaminen ja siitä alkanut raskaus, voit kertoa mielipiteesi abortista.

- Ja en palaa tähän ketjuun enää, sillä aihe on itselle niin arka, että paha mieli tulee ilkeistä kommenteista. Älkää siis turhaan vaivautuko.

[/quote]

Minusta jokainen, joka on kokenut abortin, on oikeutettu kommentoimaan. Mielestäni myös muillakin voi olla asiaan toki mielipide ja useimmiten onkin. Oma ajatukseni abortista vain vahvistui, kun abortti tuli eteeni. Eli, että jos sen todella haluaa se on oikea ratkaisu ja parempi kuin vastentahtoinen lapsen saanti. Mutta tämä siis oma näkemykseni, jokaisella on omansa.

Vierailija
47/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:56"]

[/quote]

Abortti yritetään usein oikeuttaa ei-haluttujen lasten tapauksissa. Ajatellaan, että koska heidän elämänsä tulisi olemaan onnetonta ja koska vanhemmille koituu heistä liiallista rasitetta, on parempi abortoida heidät. Tämän ajattelutavan julmuus on ällistyttävä – vahvemmat päättävät, että heikompien elämä ei ole yhtä arvokasta – sama tapahtui, kun valkoiset päättivät mustien ja natsit juutalaisten vähempiarvoisuudesta ja riistivät heiltä ihmisoikeudet.

[/quote]

Kerro mulle, millä lailla abortoitu sikiö on heikko? Ihan yhtä vahvaksi oletan, kuin nekin lapseni, jotka saivat syntyä. Minä en koe samanarvoisena riistää elämää syntyneeltä tai alkiolta. Ymmärrän kyllä, että alkion tappaminenkin on tappamista, mutta minulle se on eri arvoista kuin syntyneen tappaminen. Ja eri asia.

Vierailija
48/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"]

-on mies

-oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin"

[/quote]

- ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa

- välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta

- ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää)

- ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.

[/quote]
en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :)

Vierailija
49/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.

[/quote]

Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti.

Vierailija
50/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:56"]

[/quote]

[/quote]

Kerro mulle, millä lailla abortoitu sikiö on heikko? Ihan yhtä vahvaksi oletan, kuin nekin lapseni, jotka saivat syntyä. Minä en koe samanarvoisena riistää elämää syntyneeltä tai alkiolta. Ymmärrän kyllä, että alkion tappaminenkin on tappamista, mutta minulle se on eri arvoista kuin syntyneen tappaminen. Ja eri asia.

[/quote]

Siis yhtä vahva kuin syntyneet lapseni siinä samassa vaiheessa, tarkoitin.

Vierailija
51/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.

[/quote]

Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti.

[/quote]

On se kuitenkin ei-toivottu raskaus. Jos ehkäisemättömyys toimii vuoden ja sitten pettää, eli varmojen päivien laskenta tai keskeytetty yhdyntä tuottaa ei-toivotun raskauden, niin joku siinä yhtälössä ensin toimi ja sitten ei.

Vierailija
52/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:54"]En vastusta aborttia, mutta kyllä se on ikävä tosiasia että elävä lapsenalku siinä tapetaan. Ei tosiasioden kieltäminen palvele ketään. Abortti ei ole mikään ehkäisy tai kevein mielin tehtävä asia, vaan yksi raskaimmista päätöksistä mitä elämässään joutuu tekemään. Aika moraaliton on sellainen ihminen jolle abortti on vain olankohautuksen arvoinen juttu.
[/quote]

Ei moraaliton vaan ainoastaan tosiasioista perillä.

Vierailija
53/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella.

Vierailija
54/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]

Aborttia on helpointa kannattaa, kun - ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa - välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta - ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää) - ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi.

[/quote] en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :)

[/quote]

Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin. 

Vierailija
55/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lääkärinä pidän sikiönlähdettämistä nimenomaan potilaan kärsimysten levittämisenä. Ei-toivotusta lapsesta kun seuraa elämänmittainen kärsimys. Ja luonnollisesti lapsikin kärsisi.

Vierailija
56/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ensin katsomaan videolta sitä sikiön silpomista ja palataan sitten asiaan.

Vierailija
57/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]

[/quote] en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :)

[/quote]

Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin. 
[/quote]
Ei tuossa vaiheessa ole vielä minää, jos voisi kärsiä.

Vierailija
58/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"] Aborttia on varmasti helpointa vastustaa jos: -on mies -ei joudu itse pitämään huolta lapsesta, jonka puolesta on niin "huolissaan" -oma elämä mennyt suht suunnitellusti, itsellä tai tuttavapiirissä ei ole vahinkoraskauksia (mikään ehkäisyhän ei ole 100%). "Jos minulla on mennyt asiat kivasti niin totta kai muillakin ne menevät samoin" -halu ajatella, että "lapset ovat jumalan lahja" -lapsen kasvatuksen materiaalisen puolen vähättely [/quote]

[/quote] en mä ainakaan olis kärsiny abortista. Mua vaan ei olisi. :) [/quote]

Riippuen siitä, milloin sinut olisi abortoitu, olisit voinut kärsiä paljonkin.  [/quote] Ei tuossa vaiheessa ole vielä minää, jos voisi kärsiä.

[/quote]

Vastasyntyneelläkään ei ole vielä "minää", joka voisi kärsiä. Eli vastasyntyneen tappaminen käy, jos äiti ei halua pitää lasta?

[/quote]

Kyllä on. Alkiolla ei sen sijaan ole. Jotain vartenhan se 9 kk vauvaa vatsassa kannetaan, hän kehittyy sillä aikaa. Joten ovat eri asioita.

[/quote]

Itseasiassa on. Jo alkiolla on olemassa oma persoona ja luonne. Se on valmiina ihan samalla tavalla kuin hiusten ja silmien väri. Kyllä siinä minuus on olemassa

Vierailija
59/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:07"]

[/quote]

[/quote]

Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella.

[/quote]

Todennäköisesti kyllä moni on sanonut käyttäneensä ehkäisyä, mutta ei oikeasti ole. Ja sitten on näitä, jotka ovat käyttäneet ehkäisyä huolimattomasti tai vain joskus.

Vierailija
60/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:09"]

-on mies

[/quote]

- ei näe syntymättömässä ihmisessä mitään itseisarvoa - Ei, vaan nimenomaan pitää lasta niin arvokkaana, että näkee, että lapsella on oikeus hyviin puitteisiin elämässä. Lapsella on oikeus syntyä rakastettuna.

- välittää enemmän elintasosta kuin omasta lapsesta - Kuten sanoin, niin abortin vastustaja vähättelee lapsen kasvattamiseen tarvittavia materiaalisia puitteita.

- ei usko ei-toivotulla lapsella voivan milloinkaan olla mahdollisuutta tyydyttävään elämään, tai edes oikeutta olemassaoloon (useimmat vaikeisiin olosuhteisiin syntyneet ihmiset eivät myöhemminkään tapa itseään, vaan haluavat elää) - varmasti uskoo, eikä voi tietää, mitä elämä eteen tuo. Mutta esimerkiksi jos nainen tiedostaa itse, että hänen voimavaransa eivät riitä, se tuskin on tyhmyyttä. Nykyään ei tarvitse romantisoida asioita, kuten tehtiin aikoina, jolloin syntyvyyttä ei voinut samalla tavalla säännöstellä.

- ei itse aikoinaan joutunut abortoiduksi. - Toki totta, mutta kuinka liittyy aiheeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme