Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri lottovoitto riittäisi siihen, että ei tarvitsisi käydä koskaan töissä?

Vierailija
18.04.2019 |

Tietysti Suomessa kaikki saa ruokaa ja sängyn viimeistään sosiaalitoimistosta, mutta jos lottovoittajan rinnastaisi työssäkäyvään, ei rönsyilevää kulutusta että saadaan määritettyä rahat riittämään elämän loppuun asti. Mikä olisi se minimi, jolla tämä olisi mahdollista? Liki miljoona? Jos ajatellaan että joillakin ihmisillä tulot ei ole sen suuremmat kuin 20 000 € vuodessa, mutta pystyvät silti elämään ihan hyvää elämää. 20 000 € x 45 (vuotta) = 900 000 €. Tarkoitus ei olisi siis elää stereotyyppistä lottovoittajan elämää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 milj euroa riittää. Rahan arvo kun ei pysy samana eli 20 000 e voi riittää nyt, mutta ei riitä enää 45 vuoden kuluttua.

Ja tässä siis oletan, että lottovoittoa ei sijoiteta tuottavasti, koska silloinhan joutuisi tekemään töitä, että löytää oikeat sijoituskohteet.

Vierailija
2/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona riittää ihan hyvin, koska sillä voi hankkia velattoman asunnon ja laittaa loput rahat tekemään töitä.

Mitään hulppeaa elämää tuolla ei saa, mutta varmasti ihan tyydyttävän ja ennen kaikkea stressittömän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000e/vuodessa,

Et todellakaan tiedä mistä puhut

Vierailija
4/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000e/vuodessa,

Et todellakaan tiedä mistä puhut

Viestistäsi ei oikein saa mitään selvää, mutta jos tarkoitat että summa ei riitä mihinkään, niin eihän se riitä jos ei ole taitoa käyttää (HALLITA) rahaa. Silloin ei riitä edes 100 000 € / vuosi.

Vierailija
5/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä miljoonasta vielä töitä lopettaisi. En jaksaisi kituuttaa vaan elää vähän mukavammin tienaamalla palkan tuohon päälle.

Vaikea kyllä sanoa? Ehkä 5 miljoonaa voisi olla sellainen summa.

Vierailija
6/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 7% per annum on pörssin tuotto. Ehkä jotain 4-5% voit turvallisesti nostaa siitä pääomasta vuosittain. Veroihin menee noin kolmannes.

Ottamalla sijoituslainaa saat vieläkin enemmän tuottoa pääomalle mutta riski kasvaa. 

Voit myös harkita muuttoa viroon tai muuhun halpamaahan ja elää herroiksi. Ihan sama mikä se paikallinen palkkataso on kun ei tarvii tehdä työtä. Veroja pääset myös pakoon.

7/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltsi riittäisi, jos muuttaa johonkin halpismaahan. 

Suomessa pitäisi olla kaksi, koska toinen menisi asuntoon, mökkiin, veneeseen ja autoon. Eikä olisi mitään ökyä vielä miltsillä. Olettaen, että ei mitään varallisuutta ennestään ole. 

Vierailija
8/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä miljoonasta vielä töitä lopettaisi. En jaksaisi kituuttaa vaan elää vähän mukavammin tienaamalla palkan tuohon päälle.

Huomaa näistäkin viesteistä että miksi suomalaiset eivät sijoita ja pysyvät köyhinä. Alkavat heti syömään pääomia, ja pitäisivät tuollaisen summan tilillä ja sitten luulevat että sillä ei elä...

Jos minä voittaisin miljoonan lotossa, lopettaisin työnteon heti. Sijoittaisin sen, ja jos saman verran saisin tuottoa kuin nykyisistä sijoituksistani, niin nettona tulisi käteen 55 000, eli 4583 euroa kuussa. Kyllä nettona tuo riittäisi hyvin kun vertaa siihen että nykyään nettotulo ovat noin 3000, ja silläkin pärjää. Riittäisi siis 1500 takaisin sijoituksiin. Miksi siis tekisin enää työtä jos saisin 4500 euroa kuussa rahaa koskematta pääomaan...

Vierailija
9/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana 90-luvun alussa laskeskelin jollain tylsällä luennolla, että jos minulla olisi 1,2 miljoonaa markkaa, pärjäsisin hyvin loppuelämäni. Se  tarkoitti silloin 5000 markkaa (840€/kk). Se oli iso raha opiskelijalle.

Nyt, 25 vuotta myöhemmin voisi ehkä miljoona euroa asunnon lisäksi juuri riittää, kun eläkettäkin on jo kertynyt 1400€. Sen tuotolla pitäisi elää ensin 18 vuotta ja sen jälkeen osittain.

Vierailija
10/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa näistäkin viesteistä että miksi suomalaiset eivät sijoita ja pysyvät köyhinä. Alkavat heti syömään pääomia, ja pitäisivät tuollaisen summan tilillä ja sitten luulevat että sillä ei elä...

Jos minä voittaisin miljoonan lotossa, lopettaisin työnteon heti. Sijoittaisin sen, ja jos saman verran saisin tuottoa kuin nykyisistä sijoituksistani, niin nettona tulisi käteen 55 000, eli 4583 euroa kuussa. Kyllä nettona tuo riittäisi hyvin kun vertaa siihen että nykyään nettotulo ovat noin 3000, ja silläkin pärjää. Riittäisi siis 1500 takaisin sijoituksiin. Miksi siis tekisin enää työtä jos saisin 4500 euroa kuussa rahaa koskematta pääomaan...

Mihin oikein sijoitat, minun osakkeeni on kyllä koko ajan miinuksella?

Vierailija
11/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näihin ketjuihin kommentoi ihmiset nousukaudella, jolloin voi esittää huimia kasvulukuja. Vähän kuin pankkineuvojan mainostamat kohteet. Lyhyestä nousuhistoriasta ennustetaan tuottotulevaisuutta pitkälle tulevaisuuteen ja pienellä lukee lopussa: "Ennustetta ei voida taata." Aivan kuin nousukausia ei seuraisi laskukaudet laisinkaan.

Vierailija
12/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, kannattaisi sitten varmaan harkita maailma etf rahastoa.

Vierailija
13/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, kannattaisi sitten varmaan harkita maailma etf rahastoa.

Minulla on vastaavaa rahastoa 0,4%:n kuluilla. Se on noussut helvetisti vuodesta 2009 lähtien, mutta uskooko joku, että se ilman romahdusta jatkaa samanlaista nousua toiset 10 vuotta? En minä ainakaan.

Vierailija
14/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin urpoja kommentteja, ei mikään ihme ettei porukan rahat riitä.

Vierailija
15/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona euroa. Joka kuukausi rahaa sopivasti, ei liikaa. Liika raha pitää harvan järjissään. Talo jo on, eli raha menisi kutakuinkin sellaisen elinrason ylläpitämiseen joka jo nyt on, kun molemmat meistä tienaa 4000 bruttona ja meillä kn kaksi lasta. Perusjutut riittää minulle lomailua pari kertaa vuodessa, auton vaihto n 7 vuoden välein, kaupasta saa ostaa ne perusjutut mitä tarvitsee.

Vierailija
16/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittaa rahat fiksusti ei tarvise edes miljoonan euron pottia elääkseen keskiluokkaista elämää vaikka maailman tappiin saakka.

Ihan yksinkertaista matematiikkaa.

Vierailija
17/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona riittäisi jo. Sen saa melko helposti sijoitettua niin, että nettovuositulot on luokkaa 5%, eri 50t euroa vuodessa. Kyllä 50t:llä yksi ihminen pärjää, ehkä jopa pienimenoinen perhekin, ainakin jos ei ole velkoja tms. maksettavana. Ja silloin ei tarvitse pääomaan koskea lainkaan, eli tulotaso on turvattu ikuisesti. Jos haluaa asua velattomassa kämpässä, niin siihen miljoonaan lisäksi sitten asunnon/-velan hinta päälle.

Vierailija
18/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset haaveilee töiden lopettamisesta lotto voiton saatuaan? Eikö töiden vähentäminen riittäisi?

Itse en lopettaisi työntekoa, pidän työstäni. Saattaisin tehdä vähemmän töitä kuukaudessa, väliaikaisesti.

Vierailija
19/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeisiin jotka maksavat hyvää osinkoa terveeltä pohjalta. Osa osakkeista on jo maksaneet enemmän osinkoja minulle kuin olen investoinut niihin.

Vierailija
20/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset haaveilee töiden lopettamisesta lotto voiton saatuaan? Eikö töiden vähentäminen riittäisi?

Itse en lopettaisi työntekoa, pidän työstäni. Saattaisin tehdä vähemmän töitä kuukaudessa, väliaikaisesti.

Omalta osaltani lopettaisin palkkatyöt välitömästi ja keskittyisin luoviin töihin yrittäjänä. Kyllä mä haaveilen joka päivä, että tää muutos olisi taloudellisesti mahdollinen, mutta ei ole ikävä kyllä. Haluaisin siis työskennellä ajallisesti huomattavasti enemmän kuin nyt, mutta ihan eri hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan