Toivooko teidän 12-vuotiaat tytöt lahjaksi LPS:ää, Schleichiä tai nukkekotien tavaraa?
Meillä toivoo. Leikkii pehmoilla tai noilla LPS-hahmoilla erilaisia leikkejä.
Kommentit (165)
Jos itse ajattelen niin etten näe siinä mitään pahaa jos lapsi leikkii vielä tuossa iässä. Parempi sekin minusta kuin se jos lapsi "leikkii" olevansa jo vanhempi mitä on ja kaikki pyörii esim meikkien ja kalliiden vaatteiden yms ympärillä. Tarkoitan tällä siis sitä, että tavallaan lapsen ei ole minusta hyvä astua nuoren maailmaan liian aikaisin. Tietysti jokainen on yksilö ja siinä mielessä vaikeaa verrata. Silti asia ei minusta saisi mennä niin, että joukkopaine on niin suuri, että heti jos eroat jotenkin muista niin huono juttu.
Jos mietin itseäni lapsena (olen 90-luvulla syntynyt) niin maaseudulla asuessa leikin vielä 10-vuotiaan ja aina välillä sinne 11-vuotiaaksi. Se oli ihan tyypillistä lapsille ja moni ystävistäni leikki myös. Muuton jälkeen kaupungissa asuessa kukaan ei leikkinyt enää ja huomasin sen nopeasti. Kerran joku kävi kotonani ja itsellä oli vielä jotain nukkeja huoneessani (lähinnä koristeena yms) niin muistan vaan sen pelon, että joku uusi tyyppi näkee ne ja silloin eivät käyneet huoneessani. Kun selvisin siitä tilanteesta niin piilotin nuket täysin ja en enää koskaan leikkinyt niillä enää. Tiedän, että ne oltaisiin nähty niin minua oltaisiin pilkattu (kiusattiin muutenkin myöhemmin). Tämän vuoksi ymmärrän kyllä kuinka vaikeaa on jos eroaa muista.
Itseä kiinnosti 12-vuotiaana musiikki ihan todella paljon ja olin aina radion ääressä (toivoin levyjä ja cd-soitinta lahjaksi), piirtäminen, jotkut kirjat sekä eläimet. Olin silti vielä hyvin lapsellinenkin ja liiankin sinisilmäinen tähän maailmaan. Nuoruus tuli vähän liiankin äkkiä ja oli uusi ympäristö missä en sitten oikein pärjännyt ja ikäviä ihmisiä.
AP, onko lapsi vielä alakoulussa? Meillä se oli iso vedenjakaja. Kutosella vielä leikki leluilla, mutta yläkoulussa ympäristö vaikutti ja tähän aikaan vuodesta leikkiminen oli jo karissut pois. Se oli vähän sääli, sillä oma lapsi on ihan loppuvuodesta syntynyt eli oli 12 vielä seiskan syksyllä. Uskon, että olisi jatkanut leikkiä, mikäli alakoulu olisi jatkunut.
Tyttö 10-vuotta haluaa päästä sokerointiin. Jaloissa bikini rajoissa vaaleita ihokarvoja ja reisien sisäpuolella. Häiritsee kovin häntä. Toivoi samalla intiimi sokeroinnin haluaa sen olevan sileä. Voiko tämän ikäinen nainen mennä sokeroitavaksi?
Olette kyllä sairaita jos 12v ei voi enää leikkiä.
Itse olen 90-luvulla syntynyt ja leikin ainakin 11v asti, silloin leikkitaito alkoi hiljalleen rapistua.
Mielestäni siskoni leikki vielä 5.luokalla Pet shopeilla.
Yksi kaverini toivoi 13v synttärilahjaksi bratzia.
Mikä kiire on aikuisten maailmaan?
Mitä siis tarkoittaa toi kun toi ap sanoo että jonkun lapsi on ”h:a” ?