Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivooko teidän 12-vuotiaat tytöt lahjaksi LPS:ää, Schleichiä tai nukkekotien tavaraa?

Vierailija
12.11.2021 |

Meillä toivoo. Leikkii pehmoilla tai noilla LPS-hahmoilla erilaisia leikkejä.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoviromppeilla leikkiminen ei ole luovuutta nähnytkään. Taitaa olla lapsi koukussa kuluttamiseen ja romun omistamiseen. huhhuh 

Vierailija
82/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla oikeasti edes ole lapsia, vaan käyttelen mielikuvitistani ja trollaan. T: Pekka-setä 65v. eli

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista tosiaan, että lapset ei keksi tekemistä ilman vuorta muovileluja ja ei osaa olla oikeasti luova. 

Vierailija
84/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon muoviroinaa lapsilla on? Ne tapaa luovuuden.  

Ei noi Petsit ainakaan tapa. Se eläinlääkärin odotushuone oli aika valmis paketti, mutta lapsen päätoivelelu (iso viidakkokissapehmo) oli loppunut lelukaupasta, joten piti keksiä jokin muu wau-elämystason lahja tilalle. Yleensä koitan kannistaa keksimään ympäristön olemassaolevista tarvikkeista tai askartelemaan ainakin osaksi itse. Jos toive on vähän marginaalisempi leikki.

Ap

Vierailija
85/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoviromppeilla leikkiminen ei ole luovuutta nähnytkään. Taitaa olla lapsi koukussa kuluttamiseen ja romun omistamiseen. huhhuh 

Ei ole. Noist pehmoista ja petseistä on luotu vaikka mitä perheitä, joilla on superhilpeät nimetkin ja sitten perhe vain aina kasvaa, kun saa uuden sen lajin lelun. Todellakin ovat kaikki käytössä. En voi noita nimiä vain tähän laittaa tunnistamisen estämiseksi, mutta voin sanoa, että ne liittyvät pieruhuumoriin :D

Ap

Vierailija
86/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkilaukut, vaatteet, sisutusjutut ym. ovat pinnallista p*skaa! Toki jossain vaiheessa ihmisen elämää ihan tarpeen. Mutta ei lapsina! Että joku on vielä ylpeä, että 12-vuotias haluaa sellaista, eikä leikkiä ja leluja!

Ap

Vai pinnallista? Meidän lapsi innostui 11-vuotiaana sisustamisesta ja joululahjaksi toivoi silloin oman huoneen remonttia. Nyt 18-vuotiaana hän on opiskelemassa siitä itselleen ammattia.

Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.

Ei tuo sitä todista, etteikö lapsesi olisi pinnallinen ihminen. Pinnallisuus on sitä, kun sanotaan, että lapsen ikätasoinen kehitys on jäljessä, koska hän toivoo otsikon mukaisia lahjoja.

Ap

Ap itse on ainakin kovin lapsellinen, kun vetää palstalla itkupotkuraivareita ja haukkuu pikkulapsia.

En hauku pikkulapsia, vaan sellaisia äitejä, joiden lapsilla ei ole mielikuvitusta niin paljon, kuin omalla lapsellani on. Se on säälittävää yrittää silloin päteä mulle.

Ap

Onko lapsen "mielikuvituksen määrä" nyt joku ylpeydenaihe? Ja onko se leikkiminen ainoa keino sille mielikuvitukselle näyttää itsensä? Eikö sekin ole mielikuvitusta, kun keksii vaikka huoneeseen hienoja sisustusratkaisuja? Ja mitä jos lapsi ei halua 12 vuotiaana enää leikkiä? Ostetaanko sitten väkisin leluja lahjaksi, vaikka pyydettiin muuta?

Vierailija
87/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustaminen ei sinänsä tietenkään ole pinnallista, mutta se on, jos sanoo, että mun lapsen leikit eivät ole ikätasoisia koska leikkii Petseillä ja pehmoilla ja samalla kertoo oman lapsensa haluavat sisustaa tms. Sellainen on osoitus tyhmyydestä ja pinnallisuudesta.

Jos olisin osannut odottaa palstamammojen olevan pinnallisia ja tyhmiä, en olisi suuttunut.

Ap

Kun kerroin lapsen innostuneen sisustamisesta, en missään vaiheessa saonut, että jonkun toisen lapsi ei saisi leikkiä leluilla. Älä sekoita kaikkien mielipiteitä yhdeksi.

Itse olet mielestäni lapsellinen ja tyhmä, kun olet monta sivullista jaksanut vängätä siitä, että joku haukkui lapsesi joululahjatoiveita. Jos et kestä tuollaisia kommentteja, niin parempi ehkä pysyä poissa palstoilta.

Saan mä kommentoida paskoja kommentteja ihan miten mua itseäni huvittaa. Ehkä SUN ei kannattaisi palstailla, kun itse et selkeästikään kestä kaikkia kommentteja täällä. Mun ei tarvitse vaatia kenenkään poistumista täältä, se, joka vaatii kantsisko ehkä itse miettiä ettet kestäkään?

Ap

Vierailija
88/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustaminen ei sinänsä tietenkään ole pinnallista, mutta se on, jos sanoo, että mun lapsen leikit eivät ole ikätasoisia koska leikkii Petseillä ja pehmoilla ja samalla kertoo oman lapsensa haluavat sisustaa tms. Sellainen on osoitus tyhmyydestä ja pinnallisuudesta.

Jos olisin osannut odottaa palstamammojen olevan pinnallisia ja tyhmiä, en olisi suuttunut.

Ap

Kun kerroin lapsen innostuneen sisustamisesta, en missään vaiheessa saonut, että jonkun toisen lapsi ei saisi leikkiä leluilla. Älä sekoita kaikkien mielipiteitä yhdeksi.

Itse olet mielestäni lapsellinen ja tyhmä, kun olet monta sivullista jaksanut vängätä siitä, että joku haukkui lapsesi joululahjatoiveita. Jos et kestä tuollaisia kommentteja, niin parempi ehkä pysyä poissa palstoilta.

Saan mä kommentoida paskoja kommentteja ihan miten mua itseäni huvittaa. Ehkä SUN ei kannattaisi palstailla, kun itse et selkeästikään kestä kaikkia kommentteja täällä. Mun ei tarvitse vaatia kenenkään poistumista täältä, se, joka vaatii kantsisko ehkä itse miettiä ettet kestäkään?

Ap

Oho taas se hermostuu lisää. Oletko koukussa palstailuun, kun eheti kun ottaa poistumisen puheeksi, niin alkaa kiukuttaa lisää?

Vierailija
89/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkilaukut, vaatteet, sisutusjutut ym. ovat pinnallista p*skaa! Toki jossain vaiheessa ihmisen elämää ihan tarpeen. Mutta ei lapsina! Että joku on vielä ylpeä, että 12-vuotias haluaa sellaista, eikä leikkiä ja leluja!

Ap

Vai pinnallista? Meidän lapsi innostui 11-vuotiaana sisustamisesta ja joululahjaksi toivoi silloin oman huoneen remonttia. Nyt 18-vuotiaana hän on opiskelemassa siitä itselleen ammattia.

Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.

Ei tuo sitä todista, etteikö lapsesi olisi pinnallinen ihminen. Pinnallisuus on sitä, kun sanotaan, että lapsen ikätasoinen kehitys on jäljessä, koska hän toivoo otsikon mukaisia lahjoja.

Ap

Ap itse on ainakin kovin lapsellinen, kun vetää palstalla itkupotkuraivareita ja haukkuu pikkulapsia.

En hauku pikkulapsia, vaan sellaisia äitejä, joiden lapsilla ei ole mielikuvitusta niin paljon, kuin omalla lapsellani on. Se on säälittävää yrittää silloin päteä mulle.

Ap

Onko lapsen "mielikuvituksen määrä" nyt joku ylpeydenaihe? Ja onko se leikkiminen ainoa keino sille mielikuvitukselle näyttää itsensä? Eikö sekin ole mielikuvitusta, kun keksii vaikka huoneeseen hienoja sisustusratkaisuja? Ja mitä jos lapsi ei halua 12 vuotiaana enää leikkiä? Ostetaanko sitten väkisin leluja lahjaksi, vaikka pyydettiin muuta?

No ei ole, eikä tietenkään ole. Totta kai voi olla luova ja syvällinen ja sistustaa. Ihmettelen vain sellaista kommentointia, että lapseni on ei-ikätasoinen yms. koska leikkii noilla.

Jos lapsi ei enää leiki en tulisi ylpeilemään sillä kellekään, miten hän on normaali ja leikkivä 12-vuotias on ei-ikätasoinen. Jos niin tekee, saa kuulla, ettei HÄNEN lapsensa vaikuta mulle sitten normaalilta.

Ap

Vierailija
90/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP,

Minulla tuli mieleen yksi kiva idea tytöllesi joululahjaksi. Tohtinen ehdottaa, että liittäisit hänet Nukkekotiyhdistys ry:n jäseneksi. JÄsenmaksu vain 35€/vuosi ja sisältää upean lehden, joka ilmestyy 5 krt vuodessa.

Tyttö varmaan tykkäisi kun olisi iloa koko vuodeksi eikä vain jouluksi.

nukkekotiyhdistys.blogspot.fi

Vierailija
91/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Oho taas se hermostuu lisää. Oletko koukussa palstailuun, kun eheti kun ottaa poistumisen puheeksi, niin alkaa kiukuttaa lisää?

En hermostunut. Sä taidat vain olla aika herkillä, jos kommenttiesi sanominen paskoiksi saa luulemaan, että hermostuin siinä? Mä sanoin vain, miksi en mitenkään koe tarvetta poistua. Komme ttisi ovat paskoja ja mä voin sanoa niin. Jos sä et kestä, niin…? Älä mulle itke ainakaan.

Ap

Vierailija
92/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos leikkii vielä tuon ikäisenä.Eilen todistin päiväkodissa kohtausta kun 5 vuotias uhkasi hakata tarhatädin (ei oma lapseni)...Ei taida enää paljon leikkiä tuo lapsi...

Vierailija
93/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

No ei ole, eikä tietenkään ole. Totta kai voi olla luova ja syvällinen ja sistustaa. Ihmettelen vain sellaista kommentointia, että lapseni on ei-ikätasoinen yms. koska leikkii noilla.

Jos lapsi ei enää leiki en tulisi ylpeilemään sillä kellekään, miten hän on normaali ja leikkivä 12-vuotias on ei-ikätasoinen. Jos niin tekee, saa kuulla, ettei HÄNEN lapsensa vaikuta mulle sitten normaalilta.

Ap

Eli SINULLA on oikeus määritellä onko muiden lapset normaaleja ja muilla ei ole. Ja jo MILJOONANNEN kerran sanon, että itse en ole missään vaiheessa mollannut sinun lapsesi leikkimisiä. Kunhan vain muistutin, että lapsia on erilaisia ja se, että ei tuon ikäisenä enää leiki ei ole mikään synti ja häpeä.

Mitä jos opettelisit suodattamaan ne asiattomat kommentit ja jättämään ne omaan arvoonsa. Ei ole ok arvostella sinun lapsesi leikkejä eikä ole SINULTA myöskään ok arvostella muiden lapsien leikkimättömyyttä. Tämä koko keskustelu on saanut alkunsa siitä, kun otat liian itseesi jonkun asiattoman kommentin ja sitten itse alennut samalle tasolle kommentoimaan lisää asiattomuuksia.

Vierailija
94/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin, että minkälainen ihminen alkaa sanoa toisen lapsesta pahaa perustuen lapsen lahjatoiveisiin? Enkä heti keksinyt.

Mutta sitten tajusin, pinnallinen. Sellainen, jolla ei ole itsellään mielikuvitusta eikä kykyä käsittää, miten muut elävät, kun se poikkeaa hänestä itsestään. En välttämättä aina itsekään käsitä, mutta oikeuttaako se minua haukkumaan ja arvostelemaan muita sitten?

Ja kun saa vastaansa paskaa niskaan olemalla pinnallinen ja ilkeä, niin turha itkeä, että ”lähde pois, jos et kestä”. Ai en kestä? Se, että sanon idi oo teille, että olet idioo tti ei kerro kestokyvystäni yhtään mitään

Ap

Vierailija
95/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En hermostunut. Sä taidat vain olla aika herkillä, jos kommenttiesi sanominen paskoiksi saa luulemaan, että hermostuin siinä? Mä sanoin vain, miksi en mitenkään koe tarvetta poistua. Komme ttisi ovat paskoja ja mä voin sanoa niin. Jos sä et kestä, niin…? Älä mulle itke ainakaan.

Ap

Ei normaali ihminen minusta tuolla tavalla kirjoita, silloin kun ei ole hermostunut. Paska sitä ja paska tätä. Noin kirjoittaa vain lapsi, joka on juuri oppinut kirosanoja.

Vierailija
96/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi kysyt tälläista? Vaivaako asia kuitenkin alitajuisesti vai miksi haastaa riitaa tällaisella palstalla kun lapset on todistetusti erilaisia?

Vierailija
97/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Eli SINULLA on oikeus määritellä onko muiden lapset normaaleja ja muilla ei ole. Ja jo MILJOONANNEN kerran sanon, että itse en ole missään vaiheessa mollannut sinun lapsesi leikkimisiä. Kunhan vain muistutin, että lapsia on erilaisia ja se, että ei tuon ikäisenä enää leiki ei ole mikään synti ja häpeä.

Mitä jos opettelisit suodattamaan ne asiattomat kommentit ja jättämään ne omaan arvoonsa. Ei ole ok arvostella sinun lapsesi leikkejä eikä ole SINULTA myöskään ok arvostella muiden lapsien leikkimättömyyttä. Tämä koko keskustelu on saanut alkunsa siitä, kun otat liian itseesi jonkun asiattoman kommentin ja sitten itse alennut samalle tasolle kommentoimaan lisää asiattomuuksia.

Etkö osaa lukea?

” Jos lapsi ei enää leiki en tulisi ylpeilemään sillä kellekään, miten hän on normaali ja leikkivä 12-vuotias on ei-ikätasoinen. Jos niin tekee, saa kuulla, ettei HÄNEN lapsensa vaikuta mulle sitten normaalilta .”

Onko pakko ensin tulla haukkumaan mun lastani? Ja jos sä et tullut, et sitten kuulu koko keskusteluun. Mutta joku tuli, olisit puolustanut.

Ap

Vierailija
98/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Miksi kysyt tälläista? Vaivaako asia kuitenkin alitajuisesti vai miksi haastaa riitaa tällaisella palstalla kun lapset on todistetusti erilaisia?

Ei vaivaa, vaan en vain voinut tajuta, minkälainen ihminen haukkuu lasta, jolla on noita lahjatoiveina. Mutta nyt tiedän, pinnallinen urpo.

Ap

Vierailija
99/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin, että minkälainen ihminen alkaa sanoa toisen lapsesta pahaa perustuen lapsen lahjatoiveisiin? Enkä heti keksinyt.

Mutta sitten tajusin, pinnallinen. Sellainen, jolla ei ole itsellään mielikuvitusta eikä kykyä käsittää, miten muut elävät, kun se poikkeaa hänestä itsestään. En välttämättä aina itsekään käsitä, mutta oikeuttaako se minua haukkumaan ja arvostelemaan muita sitten?

Ja kun saa vastaansa paskaa niskaan olemalla pinnallinen ja ilkeä, niin turha itkeä, että ”lähde pois, jos et kestä”. Ai en kestä? Se, että sanon idi oo teille, että olet idioo tti ei kerro kestokyvystäni yhtään mitään

Ap

Ja itse uhosit juuti toisessa kommentissa, että sanot samalla mitalla takaisin niiden lapsista, jotka ei enää leiki 12 vuotiaana. HAH! Taidat olla se pinnallisista pinnallisin.

Vierailija
100/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Itsekin leikin todella pitkään. Kun muut juoksivat poikien perässä ja polttivat tupakkaa (pari sittemmin kuollut keuhkosyöpäänkin), minä ompelin nukeille juhlamekkoja. Nuorempi veljeni naljaili koulussa tästä. Opettaja kuuli tämän ja sanoi: "Niin kauan kuin ihminen leikkii, hänen henkinen kehityksensä ei ole pysähtynyt".

Juuri näin. Kun kerroin mitä lapseni sai syntymäpäivälahjaksi joku mamma kysyi minulta palstalla, että miksei saanut meikkilaukkua ja minihametta? Anteeksi?

Ap

Valehtelet oikein urakalla.