Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivooko teidän 12-vuotiaat tytöt lahjaksi LPS:ää, Schleichiä tai nukkekotien tavaraa?

Vierailija
12.11.2021 |

Meillä toivoo. Leikkii pehmoilla tai noilla LPS-hahmoilla erilaisia leikkejä.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on sitä You tubea pohtimassa, mutta haluaa varmaan osata paremmin ennen kuin tohtisi julkaista siellä. Instagramin otti ja laittaa kaikenlaisia kuvanmuokkauksia kissoista sinne ja muutakin. On tosi rohkea kokeilemaan leikkaa-liimaa kuvissa ja välillä ne on aika koomisiakin ts. ainakin äidin silmin 🤩.

Ap

Useat tuntemani nukkekotiharrastajat tekevät myös nukkekoti aiheista blogia. Olisikohan se sellainen juttu ennen tuota YouTube kanavaa?

Täällä on valtavasti paskaa porukka lyttäämässä nukkekoti harrastusta, useasti puhutaan noissa ryhmissä tästä ilmiöstä. Sieltä saa kyllä vertaistukea tähänkin asiaan.

Nukkekotiharrastus on aikuisille. Siinä nikkaroidaan pikkutarkat huonekalut, verhot, lamput, jopa sähköt. Mutta aikaansaannoksilla ei suinkaan leikitä kotia.

Vierailija
142/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muoviromppeilla leikkiminen ei ole luovuutta nähnytkään. Taitaa olla lapsi koukussa kuluttamiseen ja romun omistamiseen. huhhuh 

Ei ole. Noist pehmoista ja petseistä on luotu vaikka mitä perheitä, joilla on superhilpeät nimetkin ja sitten perhe vain aina kasvaa, kun saa uuden sen lajin lelun. Todellakin ovat kaikki käytössä. En voi noita nimiä vain tähän laittaa tunnistamisen estämiseksi, mutta voin sanoa, että ne liittyvät pieruhuumoriin :D

Ap

Pieruhuumori kuuluu n 5v ikään.

Minista huumori kuuluu kaikkeen ikään ja en voi sille mitään, jos sun lapsesi ei osaa tehdä oivaltavaa huumoria, mutta mun lapseni osaa. Se, että aihe on pieru, kakka ja pissa on valitettavaa, mutta ei vähennä huumoriosaamista.

Ap

Tai sanotaanko, että konteksti. Ei aihe.

Aika jännä, jos teidän muiden lapset eivät tee mitään mielestänne lapsellista koskaan. Voitte olla a varmoja, että ulkopuolisten korvin heidänkin monet juttunsa olisivat tosi lapsellisia…

Ja siis niin kuuluu ollakin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa leikkiä jos haluaa, kyllä irtaantuu niistä aikanaan.

Vierailija
144/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustaminen ei sinänsä tietenkään ole pinnallista, mutta se on, jos sanoo, että mun lapsen leikit eivät ole ikätasoisia koska leikkii Petseillä ja pehmoilla ja samalla kertoo oman lapsensa haluavat sisustaa tms. Sellainen on osoitus tyhmyydestä ja pinnallisuudesta.

Jos olisin osannut odottaa palstamammojen olevan pinnallisia ja tyhmiä, en olisi suuttunut.

Ap

Kun kerroin lapsen innostuneen sisustamisesta, en missään vaiheessa saonut, että jonkun toisen lapsi ei saisi leikkiä leluilla. Älä sekoita kaikkien mielipiteitä yhdeksi.

Itse olet mielestäni lapsellinen ja tyhmä, kun olet monta sivullista jaksanut vängätä siitä, että joku haukkui lapsesi joululahjatoiveita. Jos et kestä tuollaisia kommentteja, niin parempi ehkä pysyä poissa palstoilta.

Saan mä kommentoida paskoja kommentteja ihan miten mua itseäni huvittaa. Ehkä SUN ei kannattaisi palstailla, kun itse et selkeästikään kestä kaikkia kommentteja täällä. Mun ei tarvitse vaatia kenenkään poistumista täältä, se, joka vaatii kantsisko ehkä itse miettiä ettet kestäkään?

Ap

AP: n kielenkäyttö ei ainakaan kenellekään fiksuutta osoita.

Vierailija
145/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leiki. Mutta toivoo kyllä pullip nukkea. Te jotka ette tiedä pullip on noin 150 € maksava nukke jota kuvataan ja customoidaan (eli hahmolle vaihdetaan peruukkeja ja erinlaisia kehoja jne). Tyttö ei tosiaan leiki nukella vaan kuvaa sitä instagramiin. Minusta se on hieno harrastus ja seuraajia tilillä on jo yli 2 tuhatta.

Vierailija
146/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole KOSKAAN rajoittanut tai kasvattanut lastani sillä, että ”älä ole lapsellinen”. Lapseni on lapsi ja lapset EIVÄT ole pieniä aikuisia, jos vanhempi niin haluaa. Lapsi voi olla aikuisen kypsyystasolla joissain asioissa, mutta sellaista ei voida lapselta edellyttää. Lasten kuuluu saada olla lapsellisia ja on ihan häiriintynyttä alkaa mittailemaan, että onko lapsen leikki ikätason mukaista, jos ei ole rautainen kasvatustieteitten ammattilainen. Ja onko silloinkaan ok diagnosoida omaa lastaan..?

Varsinkaan ei ole ok heitellä aiheesta paskaa kenenkään päälle netissä.

Ap

Vierailija
147/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole KOSKAAN rajoittanut tai kasvattanut lastani sillä, että ”älä ole lapsellinen”. Lapseni on lapsi ja lapset EIVÄT ole pieniä aikuisia, jos vanhempi niin haluaa. Lapsi voi olla aikuisen kypsyystasolla joissain asioissa, mutta sellaista ei voida lapselta edellyttää. Lasten kuuluu saada olla lapsellisia ja on ihan häiriintynyttä alkaa mittailemaan, että onko lapsen leikki ikätason mukaista, jos ei ole rautainen kasvatustieteitten ammattilainen. Ja onko silloinkaan ok diagnosoida omaa lastaan..?

Ap

No en ole minäkään mutta silti loppui 5 luokalla leikit ja leluista tuli noloja.

Vierailija
148/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon lelut kuulostavat söpöiltä eläimiltä ja kotileikeiltä.

Saisinpa lapsia, olisi mukavaa sisustaa nukkekotia. Vaikka tavalliseen hyllyynkin saisi kätevästi nikkaroitua nukkekodin.

Vierailija
149/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puolistajia oli tasan.

Nolla.

Ainoana tämä nukkekotiharrastaja. Hän suhtautui terveesti ja kannistavasti koko ajan.

Ap

Kiitos, toivottavasti edes vähän sain asiallisuutta tähän ketjuun.

Kyllä harrastajien parissa löytyy positiivista energiaa ja siellä ihastellaan toisten tekemiä juttuja ja kannustetaan, neuvotaan jne., kaikkea positiivistä.

Nauratti, kun joku haukkui tässä ketjussa näitä MUOVIROSKAKSI. Ei mitään käsitystä ihmisillä nukkekotien materiaaleista. Nukkeja tehdään mm. Fimo-massasta, nukkekodit usein puisia, toki muovisiakin on.

Mielestäni Sylvanian Familiesit ovat ihania.

Vierailija
150/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en ole minäkään mutta silti loppui 5 luokalla leikit ja leluista tuli noloja.

Niin, no ei meilläkään poika leluilla leiki. Ei ole vuosiin leikkinyt. Piirtelee mielikuvitusmaailmoja ja niille kulttuureita, uskontovyöhykkeitä, ilmastovyöhykkeitä jne. Ja pelailee yms.

Ap

Vierailija
151/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja puolistajia oli tasan.

Nolla.

Ainoana tämä nukkekotiharrastaja. Hän suhtautui terveesti ja kannistavasti koko ajan.

Ap

Kiitos, toivottavasti edes vähän sain asiallisuutta tähän ketjuun.

Kyllä harrastajien parissa löytyy positiivista energiaa ja siellä ihastellaan toisten tekemiä juttuja ja kannustetaan, neuvotaan jne., kaikkea positiivistä.

Nauratti, kun joku haukkui tässä ketjussa näitä MUOVIROSKAKSI. Ei mitään käsitystä ihmisillä nukkekotien materiaaleista. Nukkeja tehdään mm. Fimo-massasta, nukkekodit usein puisia, toki muovisiakin on.

Mielestäni Sylvanian Familiesit ovat ihania.

Meillä myös silkkimassa ja muut vastaavat on toivottuja. Lapsi harjoittelee muovailla niistä joitain tarvikkeita. Toihan lienee nykyään aika perus.

Ap

Vierailija
152/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kysyin otsikossa tätä, koska siinä edellisessä ketjussa annettiin ymmärtää, ettei olisi ikäkauden mukaista leikkiä. Ei ilmeisesti ole valtaosan juttu enää tuossa iässä, mutta ihan s a a kelin kapeakatseista sanoa, että lapsesta pitäisi olla huolissaan!

Aivan, kuin mä en osaisi olla tarpeeksi HUOLISSANI mun lapsista! Mitäpäs, jos sallisitte äideille välillä luvan ilotakin lapsistaan?

Itse olen ainakin paljon enemmän aina huolissani, kuin onnellinen äitinä.

Ap

Vierailija
153/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla silkkimassasta, taidankin mennä muovailemaan.....

Vierailija
154/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kysyin otsikossa tätä, koska siinä edellisessä ketjussa annettiin ymmärtää, ettei olisi ikäkauden mukaista leikkiä. Ei ilmeisesti ole valtaosan juttu enää tuossa iässä, mutta ihan s a a kelin kapeakatseista sanoa, että lapsesta pitäisi olla huolissaan!

Aivan, kuin mä en osaisi olla tarpeeksi HUOLISSANI mun lapsista! Mitäpäs, jos sallisitte äideille välillä luvan ilotakin lapsistaan?

Itse olen ainakin paljon enemmän aina huolissani, kuin onnellinen äitinä.

Ap

Minulla on 12v. Hän on jättänyt valmiit leikkikokoelmat pikkuserkulleen. Nyt hän opettelee nikkaroimaan ja ompelemaan varusteita serkulleen, joka on kuusivuotias. Olen ennenkaikkea onnellinen kaikista lapsistani. He ovat luovia kaikki. Tarpeen mukaan huolestun, mutta vain, jos huomaan aihetta. Miksi AP on aina omistaan enemmän huolissaan kuin onnellinen lapsistaan?

Vierailija
155/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että nukkekptiharrastus on myös aikuisten harrastus? Ihan maailmanlaajuisesti

Googlatkaapa.

Terkuin 60 v. nukkekotiharrastaja.

Aikuisten nukkekotiharrastus on eri asia kuin rattailla ja pehmoilla leikkiminen tai kotileikki valmiissa pikkulasten muovikeittiössä.

Vierailija
156/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on sitä You tubea pohtimassa, mutta haluaa varmaan osata paremmin ennen kuin tohtisi julkaista siellä. Instagramin otti ja laittaa kaikenlaisia kuvanmuokkauksia kissoista sinne ja muutakin. On tosi rohkea kokeilemaan leikkaa-liimaa kuvissa ja välillä ne on aika koomisiakin ts. ainakin äidin silmin 🤩.

Ap

Useat tuntemani nukkekotiharrastajat tekevät myös nukkekoti aiheista blogia. Olisikohan se sellainen juttu ennen tuota YouTube kanavaa?

Täällä on valtavasti paskaa porukka lyttäämässä nukkekoti harrastusta, useasti puhutaan noissa ryhmissä tästä ilmiöstä. Sieltä saa kyllä vertaistukea tähänkin asiaan.

Tuskin AP: n 12v pitää leikeistään blogia.

Vierailija
158/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää, kun lapsilla on kiire tulla aikuisiksi. Ilmeisesti heillä on niin rajoittavat ja huonot vanhemmat, ettei kannata olla lapsia enää. Eivät saa itse päättää elämästään kuin aikuisina vasta.

Ap

Olin 12v kun aloitin yläasteen, ei mua enää siinä vaiheessa kiinnostanut mitkään nukkeleikit jne.

Vierailija
160/165 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä toivoin lahjaksi nuortenkirjoja sekä vaatteita. Pikkulasten lelut olivat siinä iässä jo historiaa.