Toivooko teidän 12-vuotiaat tytöt lahjaksi LPS:ää, Schleichiä tai nukkekotien tavaraa?
Meillä toivoo. Leikkii pehmoilla tai noilla LPS-hahmoilla erilaisia leikkejä.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teidän lapsilla ole edes kuvis 10. Eivät osaa tikkuakkaakaan piirtää, koska mielikuvitusta ei ole.
Sori, odptin TAAS, että täällä oltaisiin perheemme tasolla. En osannut muistaa, että meihin verrattuna suurin osa ihmisistä on pinnallisia paskakanoja. Sitten hermostuin harmista.
ApTää on ihan selvä trolli. Ei kukaan aikuinen ihminen tosissaan ajattele tällä tavalla. Tai sitten kirjoittaja on se 12 - vuotias tyttö, joka leikkii palstalla äitiään.
No nimenomaan mä ajattelen noin. Odotin, ettei täällä oltaisi noin pinnallisia. Jos olisin osannut ymmärtää, että isoin osa täällä kirjoittelevista on pinnallisista, huonoista kodeista, en olisi odpttanut mitään vertaiskeksutelua taaskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on sitä You tubea pohtimassa, mutta haluaa varmaan osata paremmin ennen kuin tohtisi julkaista siellä. Instagramin otti ja laittaa kaikenlaisia kuvanmuokkauksia kissoista sinne ja muutakin. On tosi rohkea kokeilemaan leikkaa-liimaa kuvissa ja välillä ne on aika koomisiakin ts. ainakin äidin silmin 🤩.
Ap
Useat tuntemani nukkekotiharrastajat tekevät myös nukkekoti aiheista blogia. Olisikohan se sellainen juttu ennen tuota YouTube kanavaa?
Täällä on valtavasti paskaa porukka lyttäämässä nukkekoti harrastusta, useasti puhutaan noissa ryhmissä tästä ilmiöstä. Sieltä saa kyllä vertaistukea tähänkin asiaan.
Mä taas ajattelen niin, että jotkut youtubekanavat ja insta saattavat houkutella kaikenlaisia setiä. Eli ihan heti en niille lastani päästäisi. Joku huulikiilto koulussa tai meikkilaukku ovat nyt ihan sama. Ei niitä kukaan edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Meikkilaukut, vaatteet, sisutusjutut ym. ovat pinnallista p*skaa! Toki jossain vaiheessa ihmisen elämää ihan tarpeen. Mutta ei lapsina! Että joku on vielä ylpeä, että 12-vuotias haluaa sellaista, eikä leikkiä ja leluja!
Ap
Vai pinnallista? Meidän lapsi innostui 11-vuotiaana sisustamisesta ja joululahjaksi toivoi silloin oman huoneen remonttia. Nyt 18-vuotiaana hän on opiskelemassa siitä itselleen ammattia.
Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.
Mun tyttäreni toivoi vielä seiskaluokan jouluksi silkkikissaperheen. (joku sylvania families)
Edelleen avaamattomassa paketissa. Eli ei enää leikkinyt sillä.
Lopetti leikkimisen seiskan syksyllä.
Edelleen. Toivoo yhtä pehmoeläintä joka jouluksi. Ikää 19.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelen niin, että jotkut youtubekanavat ja insta saattavat houkutella kaikenlaisia setiä. Eli ihan heti en niille lastani päästäisi. Joku huulikiilto koulussa tai meikkilaukku ovat nyt ihan sama. Ei niitä kukaan edes huomaa.
Joo, ja motähän he saavat siitä, että siellä joku LPS-kissa touhuaa jotain juttua!? Ei siellä lapsi itse esiintyisi, tietenkään! Lisäksi sinusta nimenomaan näkee, miten pinnallinen ihminen joutuu koko ajan olemaan varuillaan ja pelkäämään muita. Syvällisillä ei ole tuollaisia ongelmia.
Ap
apeen lapsen elämä on kovin muovin kuorruttamaa. Huh kamaluutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkilaukut, vaatteet, sisutusjutut ym. ovat pinnallista p*skaa! Toki jossain vaiheessa ihmisen elämää ihan tarpeen. Mutta ei lapsina! Että joku on vielä ylpeä, että 12-vuotias haluaa sellaista, eikä leikkiä ja leluja!
ApVai pinnallista? Meidän lapsi innostui 11-vuotiaana sisustamisesta ja joululahjaksi toivoi silloin oman huoneen remonttia. Nyt 18-vuotiaana hän on opiskelemassa siitä itselleen ammattia.
Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.
Ei tuo sitä todista, etteikö lapsesi olisi pinnallinen ihminen. Pinnallisuus on sitä, kun sanotaan, että lapsen ikätasoinen kehitys on jäljessä, koska hän toivoo otsikon mukaisia lahjoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävän pinnallinen asenne. Ei ihme, että joudut pelkäämään, kun kasvatuksessasi suosit meikkilaukkua, koruja yms 12-vuotiaalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVai pinnallista? Meidän lapsi innostui 11-vuotiaana sisustamisesta ja joululahjaksi toivoi silloin oman huoneen remonttia. Nyt 18-vuotiaana hän on opiskelemassa siitä itselleen ammattia.
Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.Ei tuo sitä todista, etteikö lapsesi olisi pinnallinen ihminen. Pinnallisuus on sitä, kun sanotaan, että lapsen ikätasoinen kehitys on jäljessä, koska hän toivoo otsikon mukaisia lahjoja.
Ap
Ap itse on ainakin kovin lapsellinen, kun vetää palstalla itkupotkuraivareita ja haukkuu pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävän pinnallinen asenne. Ei ihme, että joudut pelkäämään, kun kasvatuksessasi suosit meikkilaukkua, koruja yms 12-vuotiaalle.
Ap
Ap: "olet pinnallinen!!!"
Myös ap: "ostit lapsellesi hänen toiveidensa mukaan koruja ja meikkejä. Olet siis huono vanhempi"
Kukas se tässä on pinnallinen? 😝
Sisustaminen ei sinänsä tietenkään ole pinnallista, mutta se on, jos sanoo, että mun lapsen leikit eivät ole ikätasoisia koska leikkii Petseillä ja pehmoilla ja samalla kertoo oman lapsensa haluavat sisustaa tms. Sellainen on osoitus tyhmyydestä ja pinnallisuudesta.
Jos olisin osannut odottaa palstamammojen olevan pinnallisia ja tyhmiä, en olisi suuttunut.
Ap
Ap on Karen pahimmasta päästä.
Lisääntymiseen tarvittaisiin joku ajokortin tapainen lupa, ettei lasten tarvitsisi sietää tuollaisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAp: "olet pinnallinen!!!"
Myös ap: "ostit lapsellesi hänen toiveidensa mukaan koruja ja meikkejä. Olet siis huono vanhempi"Kukas se tässä on pinnallinen? 😝
Niin? Se lapsi, joka ei osaa tuon ikäisenä enää leikkiä on pinnallisempi, kuin se, joka osaa ja osaa käyttää mielikuvitistaan.
Ap
Minä ainakin toivon niitä. Leikin tänäänkin niillä ihan iloisena ja olen 71-vuotias. Jee !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, että lapsien innostuksia yritetään lytätä ja vanhemmat haluavat päättää, mikä on lapselle hyvä kiinnostuksenkohde ja mikä ei. Ties kuinka moni meikkitaiteilija on lapsuudessaan halunnut meikkejä joululahjaksi. On sinun lapsellasi inhottavaa, kun oma äiti opettaa, että jos toinen pitää meikistä tai sisustuksesta niin hän on joku pikku-h*0ra.Ei tuo sitä todista, etteikö lapsesi olisi pinnallinen ihminen. Pinnallisuus on sitä, kun sanotaan, että lapsen ikätasoinen kehitys on jäljessä, koska hän toivoo otsikon mukaisia lahjoja.
ApAp itse on ainakin kovin lapsellinen, kun vetää palstalla itkupotkuraivareita ja haukkuu pikkulapsia.
En hauku pikkulapsia, vaan sellaisia äitejä, joiden lapsilla ei ole mielikuvitusta niin paljon, kuin omalla lapsellani on. Se on säälittävää yrittää silloin päteä mulle.
Ap
Miten paljon muoviroinaa lapsilla on? Ne tapaa luovuuden.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Minä ainakin toivon niitä. Leikin tänäänkin niillä ihan iloisena ja olen 71-vuotias. Jee !
Meikkilaukkuäitien lapset vuonna 2080
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sisustaminen ei sinänsä tietenkään ole pinnallista, mutta se on, jos sanoo, että mun lapsen leikit eivät ole ikätasoisia koska leikkii Petseillä ja pehmoilla ja samalla kertoo oman lapsensa haluavat sisustaa tms. Sellainen on osoitus tyhmyydestä ja pinnallisuudesta.
Jos olisin osannut odottaa palstamammojen olevan pinnallisia ja tyhmiä, en olisi suuttunut.
Ap
Kun kerroin lapsen innostuneen sisustamisesta, en missään vaiheessa saonut, että jonkun toisen lapsi ei saisi leikkiä leluilla. Älä sekoita kaikkien mielipiteitä yhdeksi.
Itse olet mielestäni lapsellinen ja tyhmä, kun olet monta sivullista jaksanut vängätä siitä, että joku haukkui lapsesi joululahjatoiveita. Jos et kestä tuollaisia kommentteja, niin parempi ehkä pysyä poissa palstoilta.
Sellainen on minusta myös äärimmäisen noloa, että pitää laittaa sellainen barbie tai LPS-kanava pilossa kaikilta. Miksi? Koska kiusaajat on niin mahtavia tyyppejä, että annetaan heille oikeus pienentää itseään fiksumpia? Kun joku sanoi lapsensa tehneen videoita, mutta kuitenkin kanavan piti olla salainen. Ei ole tietenkään tarkoitus, että kukaan tulisi kiusatuksi, mutta tämä kerrottiin samassa yhteydessä, kun minun lapsestani sanottiin loukkaavia asioita.
Ap